SI-5VN0B-001-03
SI-5VN0B-001
* Instrukcje serwisowe w innych językach dostępne są
na stronie : http://techdocs.shimano.com
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
1
2
2
1
1 2
2
3
1
1 2
2
Techniczna instrukcja serwisowa
RD-5600
5. Regulacja SIS
Kilka razy poruszyć dźwignią w celu przesunięcia łańcucha na
drugą koronkę. Następnie, naciskając na dźwignię tak, aby
skasować luz w dźwigni, obrócić korbą.
Najmniejsza koronka Największa
tarcza
Łańcuch
90°
Kółko prowadzące
Kółko napinające
Prawidłowy kąt z podłożem
Hak przerzutki
Klucz imbusowy 5 mm
Śruba regulacyjna B
4. Jak używać śruby regulacyjnej B
Założyć łańcuch na najmniejszą przednią tarczę i największą koronkę
tylną i obrócić ramię korby do tyłu. Następnie obrócić śrubę regulacyjną
B, aby ustawić kółko prowadzące tak blisko koronki jak to możliwe, ale
tak, aby jej nie dotykało. Następnie ustawić łańcuch na najmniejszej
koronce i powtórzyć powyższe czynności, pamiętając, aby kółko
prowadzące nie dotknęło koronki.
Największa koronka Najmniejsza koronka
Śruba regulacyjna B
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie
następującej kombinacji.
Dane techniczne
Montaż tylnej przerzutki
Długość łańcucha
1. Regulacja górna
Obrócić śrubę regulacji górnej,
aby ustawić tak, że kółko
prowadzące znajdzie się
pod krawędzią zewnętrzną
najmniejszej koronki, patrząc
od tyłu.
Kółko
prowadzące
Zewnętrzna krawędź
najmniejszej koronki
Śruba regulacji górnej
Regulacja przełożenia i zabezpieczanie linki
Moment dokręcenia śruby
haka: 8 - 10 Nm
Podczas instalowania należy uważać, aby śruba regulacyjna napięcia B nie
zetknęła się z hakiem przerzutki.
W przeciwnym razie może dojść
do deformacji.
●
W przypadku trzyrzędowej
tarczy przedniej
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przyłączyć linkę do tylnej przerzutki i po usunięciu
luzu początkowego linki, ponownie przymocować
tylną przerzutkę, jak pokazano na rysunku.
Pociągnąć
Moment dokręcania: 6 - 7 Nm
Uwaga:
Upewnić się, że linka
jest przymocowana
w rowku.
Rowek
Największa koronka
Kółko prowadzące
Śruba regulacji dolnej
3. Regulacja dolna
Obrócić śrubę regulacji dolnej tak, aby kółko prowadzące przesunęło
się do położenia bezpośrednio w linii z największą koronką.
Kiedy następuje zmiana na
trzeci bieg
Dokręcać pokrętło
regulacyjne linki dopóki
łańcuch nie wróci na drugą
koronkę. (w prawo)
Najlepsze ustawienie
Najlepsze ustawienie jest wówczas,
kiedy dźwignia zmiany biegów jest
przestawiana tylko tyle, aby
wykasować luz, a łańcuch dotyka
trzeciej koronki i powoduje hałas.
* Przestawić dźwignię do pierwotnego położenia (położenie,
kiedy dźwignia przerzuciła łańcuch na drugą koronkę i kiedy
została puszczona) i obrócić korbę w prawo. Jeżeli łańcuch
dotyka trzeciej koronki i hałasuje, obracać powoli pokrętłem
regulacyjnym pancerzem dokręcając go dopóki hałas nie
ustąpi i łańcuch nie zacznie przemieszczać się płynnie.
Nacisnąć dźwignię w celu zmiany biegów i sprawdzenia czy
w położeniu któregoś z biegów występuje hałas.
W celu zapewnienia najlepszego działania przerzutki SIS należy
okresowo smarować wszystkie elementy przeniesienia napędu.
Poluzować pokrętło
regulacyjne pancerza
dopóki łańcuch nie dotknie
trzeciej koronki i nie zacznie
hałasować. (w lewo)
Kiedy nie słychać dźwięku
Największa
koronka
Największa
tarcza
Łańcuch
+2 ogniwa
Pokrętło regulacyjne
pancerza
Pokrętło regulacyjne
pancerza
Nieprawidłowo
Prawidłowo
Dźwignia (A)
Luz
Dodać dwa ogniwa (z łańcuchem na
największej koronce i największej
tarczy)
Jeżeli najmniejsza koronka to 15T
lub 16T
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
„Długość okresów międzykonserwacyjnych jest uzależniona od
sposobu użytkowania oraz warunków, w jakich odbywa się jazda.
Łańcuch należy czyścić regularnie za pomocą odpowiedniego
środka do czyszczenia łańcucha. Nigdy nie stosować do tego celu
rozpuszczalników zasadowych lub kwaśnych, takich jak
odrdzewiacze. Użycie takiego rozpuszczalnika może spowodować
zerwanie łańcucha i w konsekwencji poważne obrażenia.”
• Do łączenia wąskich łańcuchów stosować tylko wzmocnione sworznie łączące.
• W przypadku stosowania sworzni innych niż wzmocnione lub kiedy stosowany jest
sworzeń wzmocniony lub narzędzie niedostosowane do typu łańcucha, można nie uzyskać
wystarczającej siły połączenia, co może spowodować rozerwanie lub spadnięcie łańcucha.
• Jeżeli w wyniku poluzowania słychać nietypowy dźwięk w kółku, należy
wymienić kółko.
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i ślizgi.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby zapewnić
swobodne ślizganie się linki.
• Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo odradzane,
ponieważ mają one tendencję do pogarszania działania przerzutki SIS, ze
względu na duże opory linek.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi,
prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
• Upewnij się, że sworzeń łączący jest ustawiony
równo z zewnętrzną powierzchnią ogniwa
od strony, od której sworzeń był wkładany.
Należy to sprawdzić, przesuwając palcem nad
sworzniem. Sworzeń będzie wystawał nieco
z tyłu po usunięciu części odłamywanej.
• Jeżeli konieczne jest wyregulowanie długości łańcucha
z powodu zmiany liczby zębów koronek, należy
skrócić łańcuch w innym miejscu niż miejsce, w którym
łańcuch został połączony, za pomocą wzmocnionego
sworznia łączącego. Łańcuch zostanie uszkodzony,
jeżeli zostanie skrócony w miejscu, gdzie został połączony
za pomocą wzmocnionego sworznia łączącego.
• Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony.
Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch.
Jeżeli nie zostanie to zrobione, może dojść do zerwania łańcucha i poważnego zranienia.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co
może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Jeżeli regulacja nie zostanie przeprowadzona właściwie, łańcuch może spaść i może
spowodować upadek roweru, który może prowadzić do poważnych obrażeń.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Uwaga
• Czarne sworznie łączące zamocowane wstępnie do ogniwa zewnętrznego (dostarczane
tylko do producentów sprzętu oryginalnego) można zamontować przy użyciu wyciskaczy
łańcuchów Shimano. Sposób montażu powinien być taki sam, jak w przypadku
standardowych wzmocnionych sworzni łączących.
• Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować wszystkie części
ruchome.
• Jeżeli wielkość luzu w ogniwach jest na tyle duża, że regulacja nie jest możliwa, należy
wymienić przerzutkę.
• Należy okresowo czyścić przerzutkę i smarować wszystkie części ruchome (mechanizm
i kółka).
• Jeżeli nie można dokonać regulacji zmiany biegów, sprawdzić stopień równoległości tylnej
części roweru. Sprawdzić również, czy nasmarowana jest linka oraz czy pancerz nie jest
zbyt długi lub zbyt krótki.
Wyciskacz do łańcucha Łańcuch
10-rzędowy łańcuch o wąskim
ogniwie, taki jak
CN-7801 / 6600 / 5600
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
Wzmocniony sworzeń łączący
z rowkiem (3)
z rowkiem (2)
Sworzeń ogniwa
Wzmocniony sworzeń łączący
Sworzeń ogniwa
Grupa 105
Dźwignia przerzutki
Dwurzędowa ST-5600
Trzyrzędowa ST-5600
Biegi 10
Pancerz SIS-SP41
Przerzutka tylna RD-5600
Typ SS/GS
Piasta tylna FH-5600
Kaseta koronek CS-5600
Łańcuch CN-5600
Ślizg SM-SP17
Typ SS GS
Całkowita pojemność 29 zębów lub mniej 37 zębów lub mniej
Największa koronka 27T 27T
Najmniejsza koronka 11T 11T
Różnica zębów w mechanizmie
korbowym
16 zębów lub mniej 22 zęby lub mniej