9
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
NARZĘDZIE DO INSTALACJI AMORTYZATORÓW Z ODBOJEM
WYŁĄCZNIKA NA SPRĘŻYNĘ
KOMPONENTY
Kod Beta Opis
VN961 Podstawa cięgna
VN962 Cięgno
VN960 Uniwersalny zacisk blokady trzpienia
M8x60 Śruby TCCE 8x60
96TBP Klucz 6 mm typu „L” komercyjny
ZASTOSOWANIE
Marka
BMW, Fiat, Ford, MB, Nissan, Peugeot, Toyota
Nowe „CIĘGNO” przeznaczone jest do utrzymania trzpienia w rozszerzeniu podczas montażu sprężyn.
Nowa generacja amortyzatorów ma siłownik hydrauliczny-gazowy, który automatycznie chowa się po usunięciu sprężyny.
DANE TECHNICZNE
Trzpień: MIN Ø12 mm – MAX Ø 28 mm
Materiał: Żywica acetalowa + aluminium (aby nie uszkodzić trzpienia) (ref. VN960)
Grubość: 20 mm (ref. VN960)
DEMONTAŻ
- Wyjąć całkowicie amortyzator
- Przesunąć w górę osłonę lub odbój
- Odtłuścić trzpień cylindra
- Założyć i przymocować zacisk
MONTAŻ
1. Ustawić zacisk ze śrubami mocującymi.
2. Przykręcić cięgno w podstawie ustawiając całość
na amortyzatorze i przymocować trzpień cylindra
nakrętkę blokującą.
3. Wyciągnąć cięgno i zablokować je obracając delikat
nie w prawo lub w lewo.
4. W przypadku, gdy odboje nie ustępują przy użyciu
normalnej siły mięśni, można wyciągnąć trzpień do
datkowo na 20 mm trzymając nieruchomo podstawę
i obracając cięgno.
5. Po całkowitym wyciągnięciu, zablokować zacisk za
pomocą odpowiednich śrub.
6. Rozszerzenie trzpienia określa ostateczną pozycję
uzyskaną przez właściwe zastosowanie urządzenia.
1 2 3
4 5 6