Jeżeli z jakichś przyczyn nie można dolać oleju, nie wolno jechać dalej. Może dojść
do poważnych uszkodzeń silnika, dlatego należy wyłączyć silnik i zwrócić się po
pomoc do specjalistycznej stacji obsługi.
Gdy lampka kontrolna miga, nie wolno jechać dalej, nawet jeśli poziom oleju jest
prawidłowy. Silnik nie może pracować nawet na biegu jałowym. Skorzystać z po-
mocy fachowej stacji obsługi.
UWAGA
Jeśli konieczne jest zatrzymanie się z powodów technicznych, wówczas samo-
chód należy ustawić w bezpiecznej odległości od ruchu ulicznego, wyłączyć
silnik i włączyć światła awaryjne » strona 34, Włącznik świateł awaryjnych.
OSTROŻNIE
Czerwona lampka kontrolna ciśnienia oleju nie sygnalizuje niskiego poziomu
oleju! Dlatego poziom oleju trzeba regularnie sprawdzać, najlepiej przy każdym
tankowaniu.
Kontrola sterowania silnika
Lampka kontrolna (Electronic Power Control) włącza się na kilka sekund po
włączeniu zapłonu.
Jeżeli lampka kontrolna nie wyłączy się po uruchomieniu silnika lub włączy się
podczas jazdy, w sterowniku silnika jest usterka. Wybrany przez układ sterowania
silnika program awaryjny umożliwi dojechanie do najbliższej fachowej stacji ob-
sługi z ograniczoną mocą silnika.
Temperatura silnika i poziom płynu chłodzącego
Lampka kontrolna włącza się na kilka sekund po włączeniu zapłonu.
Jeżeli lampka kontrolna nie zgaśnie lub zaczyna migać podczas jazdy, oznacza
to za wysoką temperaturę silnika lub za niski poziom płynu chłodzącego.
Słychać pojedynczy sygnał ostrzegawczy.
W takim przypadku należy zatrzymać samochód, wyłączyć silnik i sprawdzić po-
ziom płynu chłodzącego, w razie potrzeby dolać.
Jeżeli z jakichś przyczyn nie można dolać płynu, nie wolno jechać dalej. Może
dojść do poważnych uszkodzeń silnika, dlatego należy wyłączyć silnik i zwrócić
się po pomoc do specjalistycznej stacji obsługi.
Jeżeli poziom płynu chłodzącego jest prawidłowy, podwyższenie temperatury mo-
że być spowodowane usterką w obwodzie wentylatora chłodnicy. Sprawdzić bez-
piecznik wentylatora chłodnicy i w razie potrzeby wymienić » strona 143, Bez-
pieczniki w komorze silnika.
Jeżeli lampka kontrolna nie wyłącza się mimo prawidłowego poziomu płynu chło-
dzącego i prawidłowego stanu bezpiecznika, nie wolno kontynuować jazdy. Sko-
rzystać z pomocy fachowej stacji obsługi.
Dalsze informacje » strona 115, Płyn chłodzący.
UWAGA
■
Jeśli konieczne jest zatrzymanie się z powodów technicznych, wówczas sa-
mochód należy ustawić w bezpiecznej odległości od ruchu ulicznego, wyłączyć
silnik i włączyć światła awaryjne » Strona 34.
Układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
Lampka kontrolna włącza się na kilka sekund po włączeniu zapłonu.
W przypadku ingerencji układu ESC i pomocy w stabilizacji toru jazdy samochodu
miga lampka kontrolna w zestawie wskaźników.
Gdy w układzie ESC pojawi się błąd, lampka kontrolna włączy się na stałe .
Ponieważ układ ESC współpracuje z układem ABS, lampka kontrolna ESC włącza
się również przy uszkodzeniu układu ABS.
Jeżeli lampka kontrolna świeci od razu po uruchomieniu silnika, układ ESC może
być wyłączony z przyczyn technicznych. W tym przypadku ESC można ponownie
włączyć, wyłączając i włączając zapłon. Gdy lampka kontrolna zgaśnie, układ ESC
jest znowu w pełni gotowy do pracy.
Dalsze informacje » strona 63, Układ stabilizacji toru jazdy (ESC).
Informacja
Jeżeli akumulator był odłączany i ponownie podłączany, po włączeniu zapłonu
włącza się lampka kontrolna . Po przejechaniu krótkiego odcinka lampka kon-
trolna musi się wyłączyć.
19
Wskaźniki i lampki kontrolne