OSTROŻNIE
Czerwona lampka kontrolna ciśnienia oleju nie sygnalizuje niskiego poziomu
oleju! Dlatego poziom oleju trzeba regularnie sprawdzać, najlepiej przy każdym
tankowaniu.
Temperatura silnika i poziom płynu chłodzącego
Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i
zasadami bezpieczeństwa na stronie 14.
Lampka kontrolna
włącza się na kilka sekund po włączeniu zapłonu.
Jeżeli zacznie świecić lub migać lampka kontrolna
, oznacza to, że temperatura
silnika jest za wysoka lub poziom płynu chłodzącego za niski.
Słychać pojedynczy sygnał ostrzegawczy.
W takim przypadku należy zatrzymać samochód, wyłączyć silnik» Strona 131 i
sprawdzić poziom płynu chłodzącego, w razie potrzeby uzupełnić» Strona 131.
Jeżeli z jakichś przyczyn nie można dolać płynu, nie wolno jechać dalej. Może
dojść do poważnych uszkodzeń silnika, dlatego należy wyłączyć silnik i zwrócić
się o pomoc do specjalistycznej stacji obsługi.
Jeżeli poziom płynu chłodzącego jest prawidłowy, podwyższenie temperatury mo-
że być spowodowane usterką w obwodzie wentylatora chłodnicy. Sprawdzić bez-
piecznik wentylatora chłodnicy i w razie potrzeby wymienić » strona 157, Bez-
pieczniki w komorze silnika.
Jeżeli lampka kontrolna
świeci się mimo prawidłowego poziomu płynu chłodzą-
cego i prawidłowego stanu bezpiecznika wentylatora,
nie wolno kontynuować
jazdy!
Skorzystać z pomocy fachowej stacji obsługi.
UWAGA
Jeśli konieczne jest zatrzymanie się z powodów technicznych, wówczas samo-
chód należy ustawić w bezpiecznej odległości od ruchu ulicznego, wyłączyć
silnik i włączyć światła awaryjne » Strona 33.
Elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy
Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i
zasadami bezpieczeństwa na stronie 14.
Lampka kontrolna
włącza się na kilka sekund po włączeniu zapłonu.
Jeżeli lampka kontrolna nie zgaśnie po 2 sekundach od włączenia zapłonu lub za-
świeci się podczas jazdy, w elektromechanicznym układzie wspomagania kierow-
nicy jest usterka.
›
Gdy świeci żółta lampka kontrolna
, oznacza to, że doszło do częściowej us-
terki układu wspomagania – siła potrzebna do kierowania może być większa.
›
Gdy świeci czerwona lampka kontrolna
, oznacza to, że doszło do całkowitego
uszkodzenia układu – brak wspomagania, siła potrzebna do kierowania jest
znacznie większa.
Dalsze informacje » Strona 67.
Informacja
■
Jeśli po ponownym uruchomieniu silnika i krótkiej jeździe żółta lampka kontrol-
na wyłączy się, nie trzeba jechać do stacji obsługi.
■
Jeżeli akumulator był odłączany i ponownie podłączany, po włączeniu zapłonu
włącza się żółta lampka kontrolna
. Po przejechaniu krótkiego odcinka lampka
kontrolna musi się wyłączyć.
Układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i
zasadami bezpieczeństwa na stronie 14.
Jeżeli miga lampka kontrolna
, oznacza to, że trwa ingerencja układu ESC.
Jeżeli świeci lampka kontrolna
, oznacza to usterkę w układzie ESC.
Ponieważ układ ESC współpracuje z układem ABS, lampka kontrolna ESC włącza
się również przy uszkodzeniu układu ABS.
Jeżeli lampka kontrolna
świeci od razu po uruchomieniu silnika, układ ESC może
być wyłączony z przyczyn technicznych. W tym przypadku ESC można ponownie
włączyć, wyłączając i włączając zapłon. Gdy lampka kontrolna zgaśnie, układ ESC
jest znowu w pełni gotowy do pracy.
Dalsze informacje » strona 81, Układ stabilizacji kontroli jazdy (ESC).
16
Obsługa