12
Następniewykręcić6śrubmocującychosłonykołazęba-
tego.Zapamiętaćpołożenieśrub.
Zdjąćosłonękołazębatego.Następniemożnawyjąćkom-
pletnyzespółtylnejosi.
Umieścićsilniknapłyciemontażowejilekkogoprzykręcić
(niedokręcaćjeszcześrub,ponieważnajpierwtrzebaza-
montowaćiustawićzębniksilnika!).Śrubyniemogąbyć
zbytdługie,ponieważbędziemiałotoujemnywpływna
pracęsilnika.
Nasunąćlubnałożyćelementchłodzący(A)nasilnik.
Nałożyćzałączony zębniksilnika(B)naośsilnikaelek-
trycznegoiprzykręcićgolekkozałączonymwkrętembez
łba(C)(niedokręcaćmocnowkręta).
Abyzębniksilnikniemógłpoluzowaćsięwcza-
siejazdy,należykoniecznieumieścićnagwincie
wkrętabezłbakroplęlakieruzabezpieczające-
godośrub.
Założyćnapróbę zespółtylnejosi.Zadbać, abyzębnik
silnikadokładniezazębiałsięzgłównymkołemzębatymi
niebyłprzesuniętywbok.Teraznależydokręcićwkrętbez
łbawzębnikusilnika.
Ustawićluzmiędzybokamizębów.Odstępmiędzyzębnikiemsilnikaagłównymkołemzębatymmusibyćjaknaj-
mniejszy,alekołazębatemusząsięswobodnieobracać.Jaktozrobić?
Lekkopoluzowaćobieśrubymocującesilniktak,abymożnabyłoprzesuwaćsilniknapłyciemontażowej.Silniknie
możesięjednakchwiać.Lekkonaciskającprzesunąćsilnikzzębnikiemwkierunkugłównegokołazębatego.
Zębniksilnikaigłównekołozębatezazębiająsiębezluzu.Takieustawienieniejestjednakoptymalnepodkątem
żywotnościkółzębatych!
Międzyzębnikiemsilnikaagłównymkołemzębatymumieścićpasekcienkiegopapieru(maxpapier80g!),obrócić
rękągłównekołozębatetak,abypasekpapieruzostałwciągniętymiędzyobakołazębate.Podnaciskiempapieru
silnikzostanieodepchniętynaodpowiedniąodległość.
Wtympołożeniusilnikadokręcićjegośrubymocujące.Następniepoobróceniugłównegokołazębategowdrugą
stronęwceluusunięciapaskapapieruobakołazębatebędąustawionezodpowiednimodstępemodsiebie.
Widealnympołożeniuzębniksilnikajestustawionymożliwiebliskogłównegokołazębatego,alezębyobu
kółniestykająsięikołaobracająsięswobodnie.
Jeślikołazębate(zębniksilnikaigłównekołozębate)sązabardzoodsunięteodsiebie,jużpokilkusekun-
dachjazdyzębygłównegokołazębategozostanązeszlifowaneprzezzębniksilnika-utratagwarancji!
Jeślinatomiastzębniksinikajestdociśniętydogłównegokołazębatego(brakluzumiędzykołamizębaty-
mi),prowadzitodoutratymocy,zwiększonegozużyciaprądu(silnikpotrzebujewięcejmocy,abyobracać
głównekołozębate)orazdoprzyspieszonegozużyciagłównegokołazębatego.
Popoprawnymzamontowaniuzębnikasilnikaiustawieniuluzumiędzyzębamikółnależyprzykręcićzespółtylnejosi.
Należypamiętać,abywłożyćwałKardanadozabierakazespołutylnejosi.
Zamocowaćzespółtylnejosi8śrubamiodkręconymiwcześniejnaspodziepodwozia.Założyćosłonękołazębatego
izamocowaćjąwykręconymiwcześniejśrubami.
A
B
C