B&W CCM817 Instrukcja obsługi

Kategoria
Głośniki
Typ
Instrukcja obsługi

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

a rögzitµ füleket, melyek a hangsugárzó
belsµ felületén vannak. Ügyeljen arra,
hogy a rögzitµ fülek behelyezéskor
megfelelµ pozícióban álljanak.A
csavarokat ne húzza túl, mert a keret
eldeformálódhat.
A hangsugárzó beállítása
A hangsugárzók arra lettek tervezve,
hogy a hallgatói területhez lehessen
beállítani az irányukat. Azonban surround
alkalmazásoknál általánosan jobb
eredmény érhetµ el,ha a hangsugárzók
nincsenek beforgatva.
Ez általában a következµ esetekben
szükséges:
a. A szobában túl harsogóvá válik a
hang.
b. A hallgatói környezet nagy vagy több
hallgató tartózkodik a helységben.
A visszavert hangok növelése és a
direkt hang csökkenése jobb
eredményt biztosíthat a hallgatók
számára.
Személyre szabás
A keret fehér, mely festhetµ felülettel
rendelkezik, amennyiben a lakás
berendezéseivel, színvilágával szeretné
harmóniába hozni.
A rács festése elµtt távolítsa el azt a
keretrµl és húzza le a szövetborítást a
hátoldalról, máskülönben a pórusok
eltömµdnek és a hangzás torzul.
A borítás visszahelyezésekor elµször fújja
be a rácsháló hátoldalát (NE a
szövetborítást) egy vékony réteg 3M
SprayMount vagy hasonló ragasztóval.
Keresse meg a kicsiny V-alakú bevágást
a borításon és illessze azt a rácsháló
szélén lévµ hasonló V-alakú bevágáshoz.
A borításnak fednie kell a háló függµleges
szélét. Símítsa ki a borítást, a
kezdµponttól indulva. Kerülje a háló ívelt
formája mögött a ráncok kialakulását,
mert ezek láthatóak lesznek, ugyanakkor
nem gond, ha a borítás visszahajlik a
függµleges szegély mentén, amikor
visszahelyezi azt a keretbe.
Ne nyújtsa meg a borítást ha nem
szükséges, mert így az kinyúlhat és
hosszabb idµ alatt elhúzódhat a hálótól
és zümmögµ zajt okozhat.
Ne fesse át a meghajtó egységet vagy a
hangfal rácson belüli részét. Ügyeljen a
meghajtó egység biztonságára, ezért ne
érintse meg, mert az sérüléshez vezethet.
Polski
Gwarancja
Drogi kliencie, witamy w B&W
Ten produkt zosta¡ zaprojektowany i
wyprodukowany zgodnie z najwyÃszymi
standardami jako·ci. Jednak, je·li zdarzy
si∆ jaka· awaria, firma B&W
Loudspeakers oraz jej mi∆dzynarodowi
dystrybutorzy gwarantujƒ bezp¡atny
serwis (wyjƒtki mogƒ wystƒpiπ) na cz∆·ci
i robocizn∆ w kaÃdym kraju, w którym jest
autoryzowany dystrybutor B&W.
Warunki gwarancji
1 Gwarancja odnosi si∆ tylko do
naprawy sprz∆tu. Ani transport, ani
Ãadne inne koszty, w¡ƒcznie z
ryzykiem przenoszenia, transportu i
instalacji produktów nie sƒ obj∆te tƒ
gwarancjƒ.
2 Gwarancja jest waÃna tylko dla
pierwszego w¡a·ciciela. Nie
przechodzi na nast∆pnych w¡a·cicieli.
3 Gwarancja obejmuje tylko i wy¡ƒcznie
wady materia¡owe lub inne wady
ukryte w dniu zakupu. Gwarancja nie
ma zastosowania w odniesieniu do:
a uszkodze◊ spowodowanych
niew¡a·ciwƒ instalacjƒ, pod¡ƒczeniem
lub zapakowaniem produktu,
b uszkodze◊ spowodowanych
niew¡a·ciwƒ eksploatacjƒ, niezgodnƒ
z instrukcjƒ obs¡ugi, modyfikacjami
produktu lub wykorzystaniem cz∆·ci,
które nie pochodzƒ od lub nie majƒ
autoryzacji B&W,
c uszkodze◊ spowodowanych przez
popsute lub niew¡a·ciwe urzƒdzenia
towarzyszƒce,
d uszkodze◊ spowodowanych przez
wypadki losowe, udary pioruna,
wod∆, poÃar, czy inne czynniki,
pozostajƒce poza kontrolƒ firmy B&W
i jej autoryzowanych dystrybutorów,
e produktów, których numer seryjny
zosta¡ zamazany, usuni∆ty lub
przerobiony,
f oraz w przypadku gdy wykonano juÃ
naprawy lub modyfikacje przez firmy
lub osoby nieautoryzowane.
4 Ta gwarancja jest dope¡nieniem
prawnych podstaw udzielania
gwarancji, obowiƒzujƒcych na terenie
danego kraju i nie narusza
statutowych praw klienta.
Jak reklamowaπ sprz∆t na
gwarancji
Je·li zaistnieje potrzeba oddania
produktu de serwisu, prosimy zastosowaπ
si∆ do nast∆pujƒcej procedury:
1 Je·li sprz∆t jest uÃywany w kraju
zakupu, powiniene· skontaktowaπ si∆
z autoryzowanym dealerem, u
którego sprz∆t zosta¡ zakupiony.
2 Je·li sprz∆t jest uÃywany poza
granicami kraju, powiniene· si∆
skontaktowaπ z dystrybutorem B&W
w¡a·ciwym dla miejsca zamieszkania
w celu uzyskania informacji, gdzie
sprz∆t moÃe byπ serwisowany.
MoÃesz zadzwoniπ do B&W w
Wielkiej Brytanii lub odwiedziπ naszƒ
witryn∆ internetowƒ aby uzyskaπ
kontakt do lokalnego dystrybutora.
Aby nadaπ gwarancji waÃno·π, musisz
wys¡aπ jƒ wype¡nionƒ i podstemplowanƒ
przez swojego dealera. Dodatkowo,
konieczny jest dowód zakupu
stwierdzajƒcy jego dat∆.
Instrukcja
uÃytkownika
Wst∆p
Dzi∆kujemy za zakup g¡o·ników CCM817
firmy Bowers & Wilkins.
Juà od swego powstania w 1966 roku,
B&W kontynuuje filozofi∆ poszukiwania
metod perfekcyjnej reprodukcji dØwi∆ku.
Badania, zainspirowane przez za¡oÃyciela
firmy Johna Bowersa, pociƒgajƒ za sobƒ
nie tylko konsekwentne inwestowanie w
technologie audio i innowacje, ale
wymagajƒ równieà w¡a·ciwego szacunku i
zrozumienia dla muzyki i filmu, dzi∆ki
czemu, moÃemy wykorzystywaπ
technologi∆ z maksymalnym efektem.
CCM817 jest audiofilskiej jako·ci
g¡o·nikiem sufitowym, zaprojektowanym
do zastosowania w 2-kana¡owych
systemach audio oraz instalacjach kina
domowego. Pochylona obudowa,
kierujƒca dØwi∆k bardziej optymalnie w
stron∆ miejsca ods¡uchu, zapewnia
uzyskanie optymalnego kƒta propagacji,
czego skutkiem jest poprawa jako·ci
dØwi∆ku i polepszenie sceny dØwi∆kowej
niemoÃliwe do osiƒgni∆cia w przypadku
konwencjonalnych g¡o·ników sufitowych.
Niemniej, bez wzgl∆du na to jak dobre
b∆dƒ same g¡o·niki, nie wykorzystajƒ one
swego pe¡nego potencja¡u dopóki nie
zostanƒ w¡a·ciwie zamontowane. Prosimy
o uwaÃne przeczytanie tej instrukcji.
PomoÃe ona zoptymalizowaπ parametry
brzmieniowe ca¡ego systemu.
B&W dostarcza swoje produkty do ponad
60 krajów na ca¡ym ·wiecie, utrzymujƒc
sieπ specjalizowanych dystrybutorów,
którzy sƒ w stanie pomóc w rozwiƒzaniu
jakichkolwiek problemów, z którymi nie
moÃe poradziπ sobie Twój sprzedawca.
SprawdØ zawarto·π
Opakowanie powinno zawieraπ:
2 x Obudowa z g¡o·nikami i zwrotnica
2 x Maskownica
2 x Szablon do malowania
2 x Szablon montaÃowy
Wybór miejsca montaÃu
SprawdØ, czy nie zachodzi konflikt z
przebiegiem innych instalacji (rury
wodociƒgowe, kana¡y klimatyzacyjne,
instalacja elektryczna itd.). W przypadku
p¡yt kartonowo-gipsowych, zwróπ uwag∆
na po¡oÃenie elementów stelaÃu no·nego,
aby w¡a·ciwie okre·liπ umiejscowienie
25
g¡o·nika. Korzystajƒc w wykrywacza
metalu, sprawdØ, czy w wybranej przez
Ciebie lokalizacji nie przebiegajƒ Ãadne
rury.
Korzystajƒc z ilustracji, upewnij si∆, Ãe
pod p¡ytƒ gipsowƒ pozostaje dostateczna
ilo·π miejsca, aby zaciski mog¡y si∆ w
pe¡ni odchyliπ.
Unikaj umiejscawiania g¡o·ników w
przestrzeni, w której znajdujƒ si∆ kana¡y o
cienkich ·ciankach, gdyà moÃe to
powodowaπ brz∆czenie podczas pracy
g¡o·ników.
G¡o·niki zosta¡y zaprojektowane tak, aby
dzia¡a¡y w satysfakcjonujƒcy sposób, w
szerokiej gamie moÃliwych obj∆to·ci
komór. Optymalnƒ wielko·ciƒ jest
15 litrów, wi∆c upewnij si∆, Ãe komora, w
której ma pracowaπ g¡o·nik nie jest
zbytnio ograniczona poprzez stelaÃ
mocujƒcy p¡yt∆ gipsowƒ.
W przypadku ·cian litych, zadbaj o to,
aby przestrze◊ robocza g¡o·nika w
·cianie, by¡a wi∆ksza nià zewn∆trzny
obrys ramki g¡o·nika. W przeciwnym
razie, odtwarzanie niskich cz∆stotliwo·ci
b∆dzie os¡abione.
G¡o·niki zosta¡y zestrojone w taki sposób,
aby by¡y montowane po·rodku ich
przestrzeni roboczej. Umiejscowienie w
pobliÃu po¡ƒczenia ·ciany i sufitu, moÃe
powodowaπ nadmierny wzrost reprodukcji
basu, a w wyniku tego dudniƒce
brzmienie. Postaraj si∆ umie·ciπ g¡o·nik
przynajmniej 0,5 metra od kraw∆dzi
pomi∆dzy ·cianƒ a sufitem.
Kolejne rozdzia¡y zawierajƒ wskazówki
dotyczƒce optymalnego pozycjonowania
g¡o·ników. MoÃe byπ ono jednak
modyfikowane w zaleÃno·ci od wymogów,
jakie stawia konkretne wn∆trze.
UWAGA: G¡o·niki wytwarzajƒ statyczne
pole magnetyczne. Z tego teà powodu nie
mogƒ byπ umieszczane w odleg¡o·ci
mniejszej nià 0,5 metra od urzƒdze◊, na
których prac∆ moÃe wp¡ywaπ takie pole
(np. telewizory z kineskopem CRT,
komputery).
G¡o·niki przednie w systemach
audio i instalacjach kina
domowego
CCM817 jest idealnym rozwiƒzaniem w
przypadku, gdy zachodzi potrzeba
zamontowania g¡o·ników w suficie tak,
aby ingerowa¡y w wystrój wn∆trza w
moÃliwie najmniejszym stopniu. W
instalacjach kina domowego g¡o·niki
powinny byπ zamontowane w odleg¡o·ci
ok. 0,5 metra od p¡aszczyzny ekranu, za·
w przypadku systemów audio, 0,5 metra
od przedniej ·ciany. Ramka powinna byπ
obrócona tak, aby g¡o·nik by¡ skierowany
w stron∆ miejsca ods¡uchu. (rysunek 1)
W systemach 2-kana¡owych, g¡o·niki
powinny tworzyπ kƒt 40° do 60° w
stosunku do centrum miejsca ods¡uchu.
(rysunek 2)
W przypadku instalacji kina domowego,
lewy i prawy g¡o·nik przedni, powinny byπ
umieszczone w odleg¡o·ci ok. 0,5 metra
od boków ekranu. (rysunek 3)
G¡o·niki efektowe
Ramki g¡o·ników zamocowanych w suficie
powinny byπ ustawione w taki sposób,
aby g¡o·niki skierowane by¡y w stron∆
·rodka miejsca ods¡uchu.
System 5.1
Kƒt poziomy, zawarty pomi∆dzy
g¡o·nikami efektowymi, miejscem
ods¡uchu a ·rodkiem ekranu powinien
wynosiπ ok. 120°.
W przypadku takiego systemu, g¡o·niki
mogƒ byπ równieà z powodzeniem
zamontowane w ·cianach. Powinny byπ
one umiejscowione przynajmniej 60 cm
powyÃej poziomu uszu s¡uchacza, za· ich
ramki ustawione tak, aby g¡o·niki
skierowane by¡y w stron∆ miejsca
ods¡uchu. (rysunek 4)
System 6.1
Umie·π dwa g¡o·niki po bokach, w jednej
linii ze ·rodkiem miejsca ods¡uchu, oraz
jeden centralnie za s¡uchaczami,
ustawiajƒc ramki tak, aby by¡y skierowane
rysunek stron∆ miejsca ods¡uchu.
(rysunek 5)
System 7.1
Umie·π dwa g¡o·niki po bokach, w jednej
linii ze ·rodkiem miejsca ods¡uchu, oraz
kolejne dwa centralnie za s¡uchaczami,
pod kƒtem 40°. (rysunek 6)
PRZYGOTOWANIE MIEJSCA
MONTA…U
Wybór przewodu
Nadmierna rezystancja przewodu
g¡o·nikowego powoduje utrat∆ mocy i
róÃnicowanie charakterystyki
cz∆stotliwo·ciowej g¡o·nika. Zawsze
staraj si∆, aby rezystancja kabla by¡a tak
niska jak to tylko moÃliwe. Preferowana
warto·π to 0,5 ohma. Korzystajƒc z tabeli
rysunku 10, oblicz minimalnƒ, wymaganƒ
d¡ugo·π przewodu.
Montaà w istniejƒcej konstrukcji
·ciany gipsowo-kartonowej
Zaznacz ·rodkowy punkt g¡o·nika, a
nast∆pnie przy¡óÃ szablon tak, aby znak
znajdowa¡ si∆ w centrum otworu.
Wyrysuj lini∆ wokó¡ zewn∆trznej kraw∆dzi
szablonu, a nast∆pnie precyzyjnie wytnij
p¡yt∆, prowadzƒc ostrze po wewn∆trznej
stronie narysowanej linii.
Aby poprawiπ mechanicznƒ spójno·π
konstrukcji sufitu, oraz zredukowaπ
prawdopodobie◊stwo wyst∆powania
brz∆czenia, w pobliÃu miejsca
zamocowania g¡o·nika, w punktach
stycznych ty¡u p¡yty gipsowej ze stelaÃem
no·nym, zalecamy zastosowanie kleju do
drewna lub plastycznej masy.
PoprowadØ przewód do komory, w której
b∆dzie pracowa¡ g¡o·nik w taki sposób,
aby moÃna go by¡o wygodnie pod¡ƒczyπ.
Jednakowoà nadmiar kabla nie jest
wskazany, gdyà stykajƒc si∆ z konstrukcjƒ
sufitu, moÃe on powodowaπ brz∆czenie.
Nowo wznoszona ·ciana
gipsowo-kartonowa
G¡o·nik moÃe byπ zainstalowany po
sko◊czeniu budowania sufitu lub ·ciany,
w analogiczny sposób, jak ma to miejsce
w przypadku montaÃu w juà istniejƒcej
konstrukcji. ¿atwiej jest jednak
pozycjonowaπ g¡o·nik i wycinaπ otwór,
je·li przed zamocowaniem p¡yty
zastosowany zostanie opcjonalny zestaw
montaÃowy PMK.
Za pomocƒ zszywek lub gwoØdzi,
przymocuj zestaw montaÃowy PMK do
stelaÃa, jak opisano to w jego instrukcji.
PoprowadØ przewód i przymocuj go do
punktu zamocowania PMK. Dostosuj
d¡ugo·π przewodu tak, aby móc
wygodnie pod¡ƒczyπ g¡o·nik, pami∆taj
jednak, Ãe jego nadmierna d¡ugo·π moÃe
powodowaπ brz∆czenie.
Ko◊cowy rezultat uzaleÃniony jest od
tego, na ile dobrze p¡yta przymocowana
jest do stelaÃa, dlatego teà zalecamy, aby
w pobliÃu g¡o·nika dodatkowo przykr∆ciπ
panele do stelaÃa lub zastosowaπ klej.
Je·li p¡yta zostanie zamontowana,
wewn∆trzna kraw∆dØ PMK s¡uÃy jako
szablon do wyci∆cia otworu.
Lita konstrukcja ·ciany
Aby uniknƒπ degradacji jako·ci
odtwarzania basu, g¡o·nik wymaga
komory o obj∆to·ci nie mniejszej niÃ
15 litrów. Oznacza to, Ãe w przypadku
standardowej ·ciany o grubo·ci 10 cm,
komora, w której pracuje g¡o·nik musi
mieπ powierzchni∆ wykraczajƒcƒ
rozmiarem poza kraw∆dzie ramki. MoÃliwe
jest uzyskanie takiej obj∆to·ci poprzez
zastosowanie nadproÃa, przykrycie
otworu p¡ytƒ gipsowo-kartonowƒ i
zamocowanie g¡o·nika w analogiczny
sposób jak ma to miejsce przypadku
istniejƒcej konstrukcji gipsowo-
kartonowej. (rysunek 7)
Wyg¡uszenie komory g¡o·nika
Wype¡nij komor∆ w ·cianie w¡óknem
szklanym lub matƒ z waty mineralnej.
G∆sto·π upakowania materia¡u
g¡uszƒcego powinna byπ taka, aby nie
wyst∆powa¡o jego odpadanie lub
zwisanie. W przypadku komory
umieszczonej w otwartej przestrzeni
·ciany, zastosuj wyg¡uszenie przynajmniej
na przestrzeni 30 cm poniÃej i powyÃej
g¡o·nika. (rysunek 8)
Wy¡óÃ komor∆ g¡o·nika w suficie
materia¡em g¡uszƒcym tak, aby zakryπ
pustk∆ i pozostawiπ minimum 30 cm
wokó¡ g¡o·nika.
WA…NE: Upewnij si∆, Ãe materia¡y
g¡uszƒce, których uÃywasz spe¡niajƒ
lokalne standardy niepalno·ci.
Zamocowanie g¡o·nika
Wszelkie pod¡ƒczenia mogƒ byπ
wykonywane jedynie, gdy urzƒdzenia
wy¡ƒczone.
Pod¡ƒcz przewód g¡o·nikowy zwracajƒc
uwag∆ na polaryzacj∆.
26
Przy zdj∆tej maskownicy, ustaw g¡o·nik
we w¡a·ciwym miejscu i przykr∆π
4 wkr∆tami widocznymi od przodu.
(rysunek 9) Wkr∆ty te automatycznie
odchylajƒ uchwyty znajdujƒce si∆ za pod
powierzchniƒ ·ciany. Przed ko◊cowym
dokr∆ceniem wkr∆tów, upewnij si∆, Ãe
wszystkie zaciski znajdujƒ si∆ na swoich
miejscach. Ramka posiada pewnƒ
elastyczno·π, aby zniwelowaπ ewentualnƒ
nierówno·π p¡aszczyzny montaÃowej,
jednak nie dokr∆caj wkr∆tów zbyt silnie,
gdyà moÃe to zdeformowaπ ramk∆.
Ustawienie g¡o·nika
G¡o·nik ten zosta¡ zaprojektowany w taki
sposób, aby móg¡ byπ skierowany w
stron∆ miejsca ods¡uchu, co w wi∆kszo·ci
przypadków daje najlepszy efekt.
JednakÃe w przypadku niektórych
zastosowa◊ g¡o·ników efektowych, lepsze
efekty moÃna uzyskaπ kierujƒc dØwi∆k
poza miejsce ods¡uchu.
W szczególno·ci moÃe to mieπ
zastosowanie je·li:
a. Pokój jest szczególnie „Ãywy“ i
dØwi∆k staje si∆ ostry.
b. Miejsce ods¡uchu stanowi sporƒ
cz∆·π pomieszczenia. Zwi∆kszenie
ilo·ci odbitego dØwi∆ku oraz
zredukowanie ilo·ci dØwi∆ków
docierajƒcych bezpo·rednio, moÃe
zapewniπ lepsze ogólne
zbalansowanie g¡o·ników wzgl∆dem
s¡uchacza.
Indywidualne dostosowanie
Ramka g¡o·nika wykonana zosta¡a z
przygotowanego do pokrycia farbƒ,
bia¡ego, pó¡matowego materia¡u, który
moÃe zostaπ pomalowany, aby
dostosowaπ jego wyglƒd do koloru
·ciany.
Przed przystƒpieniem do pomalowania
maskownicy, wyjmij od ty¡u jej tekstylnƒ
cz∆·π, gdyà w przeciwnym razie
zablokowane zostanƒ akustyczne pory, i
dØwi∆k b∆dzie zniekszta¡cony.
Po zdj∆ciu tekstylnej cz∆·ci maskownicy,
rozpyl na ty¡ ramki maskownicy (NIE na
maskownic∆) cienkƒ warstw∆ klejƒcego
·rodka 3M SprayMount lub podobnego.
Umie·π tekstylnƒ cz∆·π maskownicy wg
wyci∆tych otworów w kszta¡cie V. Materia¡
powinien zachodziπ na brzeg pionowej
listwy. Dok¡adnie wyg¡adØ materia¡ od
punktu przy¡oÃenia. Unikaj wszelkich
nierówno·ci materia¡u. Materia¡ moÃe byπ
lekko sfalowany podczas zdejmowania
maskownicy.
Nie naciƒgaj materia¡u poniewaà moÃe to
spowodowaπ jego rozciƒgni∆cie, co
spowodowaπ moÃe zniekszta¡cenia
podczas odtwarzania dØwi∆ku.
Nie maluj panelu pod maskownicƒ ani
g¡o·ników. Unikaj dotykania g¡o·ników,
gdyà moÃe to doprowadziπ do ich
uszkodzenia.
27
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35

B&W CCM817 Instrukcja obsługi

Kategoria
Głośniki
Typ
Instrukcja obsługi
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla