Reely 1456606 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

• Podczas eksploatacji modelu należy zapewnić odpowiednie chłodzenie tempomatu oraz
silnika.Nigdynienależyzakrywaćelementuchłodzącegoiwentylatora!
• Należy nadzorować funkcjonowanie wentylatora podczas każdego włączenia, nie należy
blokowaćwentylatora,należyusuwaćkurzizabrudzeniazwentylatora,którezebrałysięna
nimnp.podczasużytkowaniapojazdu.
• Należyunikaćblokowanianapędu.Powstaływtensposóbprądmożezniszczyćsilniki/lub
tempomat.
• Układprzeniesienianapędupowinienbyćregularniekonserwowanyipowinienchodzićlekko.
• Należy sprawdzać pojazd oraz tempomat/silnik pod względem uszkodzeń. W przypadku
stwierdzeniauszkodzeńnienależyużytkowaćpojazdu,tempomatuanisilnika.
• Akumulatornależyprzednaładowaniemodłączyćodtempomatu.
• Należy uważnie obchodzić się z produktem, uderzenia, ciosy lub upadki z niewielkiej
wysokościmogąspowodowaćjegouszkodzenie.
• Niewolno dopuścićdotego, abyopakowaniebyłołatwodostępne,możeokazaćsię ono
niebezpiecznązabawkądladzieci.
• Wprzypadkupojawieniasięjakichkolwiekwątpliwościdotyczącychdziałania,bezpieczeństwa
lubpodłączeniaproduktu,należyskonsultowaćsięzespecjalistą.
• Konserwację, dopasowywania i naprawę należy pozostawić fachowcom lub warsztatom
specjalistycznym.
• Wprzypadkupytań,naktóreniemaodpowiedziwtejinstrukcji,uprzejmieprosimyokontakt
znaszymserwisantemlubinnymifachowcami.
Montaż
• Jeżeliproduktmazastąpićistniejącyjużtempomat/silnik,należynajpierwwyjąćstarytempomatisilnik
zmodelu.
• Należyzamontowaćpasującekołozębatenapędujakrównieżzębnikpasującydośrednicytrzpieniano-
wegosilnikanaosinapędowejsilnikabezszczotkowego.Zregułyzębnikjestzamocowanyzapomocą
wkrętabezłba.
Uwaga!
Należy uważać na to, aby wkręt bez łba dokładnie przylegał do
spłaszczonejstronyosinapędowejsilnikaorazbyłtamprzykręcony
(patrzschematpoprawej,bezkołazębatego),winnymwypadkuzęb-
nikbardzoszybkosiępoluzuje.
Dokładnapozycjazębnikanaosinapędowejmusizostaćustalonapomontażusilnika.Ztego
względunależynajpierwtylkolekkoprzykręcićzębnik.
• Należyzamontowaćsilnikwpojeździeimocnogoprzykręcić.Należykorzystaćjedyniezodpowiednich
śrub,któreniesięgajązbytdalekowsilnik.Pomontażunależykoniecznieupewnićsię,czywirnikwsilniku
obracasiębezprzeszkódorazczyniewystępujążadnedźwiękiwskazującenatarcie.Jeśliniezostanieto
sprawdzone,tosilnikmożezostaćłatwouszkodzonyinastąpiutratagwarancji/rękojmi!
Odstęppomiędzyzębnikiemikołemzębatymnapędunależyuregulowaćpóźniej,jesttonatym
etapienieistotne.
• Należyterazsprawdzić,czyzębnikdokładnieprzylegadokołazębategonapęduinie
schodzinabok.
Uwaga!
Dokładneustawieniezębnikawobeckołazębategonapędujestbardzoważ-
ne,niemożeonoschodzićnabok,wprzeciwnymraziezostanieuszkodzone
kołozębatenapędu(przenoszeniemocyodbywasięnamniejszejpowierzch-
ni).
• Należyskorygowaćustawieniemontażuzębnikanaosinapędowej,ewentualnienależy
ponownierozłożyćsilnik.
Dopiero,gdyzębnikznajdujesiędokładnierównolegledokołazębategonapędu,należynasta-
łedokręcićwkrętbezłbawzębnik.Śrubamocującazębnikasilnikamusibyćpokrytalakierem
ochronnymzapobiegającymrozpuszczaniu.
• Poodpowiednimzamontowaniuzębniknaosinapędowejsilnikanależyuregulowaćodpowiedniodstęp
pomiędzyzębnikiemakołemzębatymnapędu.
Zazwyczajpodczasmocowaniasilnikajedenzotworówmocującychjestokrągły,adrugipodłużny.Silnik
jestzamocowanyzapomocąśrubywokrągłymotworze,podlegaregulacjizapomocąśrubywpodłużnym
otworze.
• Należyodrobinępoluźnićobieśruby,abysilnikmógłzostaćuregulowanyprzypewnymwysiłku.
Odstęppomiędzyzębnikiemakołemzębatymnapęduniemożebyćzamałyanizaduży,w
innymwypadkumożezostaćuszkodzonekołozębatenapędu.
Odstępjestodpowiednioustawionywtedy,gdybokikółzębatychdokładniedosiebieprzylegają
inapędmożezostaćłatwoporuszonybezzwiększaniawysiłku.Popierwszychjazdachnależy
zawszeponowniesprawdzićzamocowaniesilnikaipozycjęzębnikasilnikawobecgłównego
kołazębatego.
Onieodpowiednimustawieniuświadczyzwiększonetarciezębnikasilnika/głównegokołazęba-
tego.
• Należymocnoprzykręcićsilnik,jeśliznajdujesięonwodpowiedniejpozycji.
• Należynastępnieumieścićtempomatwpodwoziupojazdu.Należywybraćmiejscejaknajbardziejodległe
ododbiornika.Regulatorruchuniemożeznajdowaćsiętakżebezpośredniooboksilnika.Należyprzytym
uważać,abypodtrzemakablamipodłączeniowymisilnikawidocznabyławbudowanaczerwonaizielona
diodaLEDwniezmienionymstanie.
• Należypołączyćkabeltempomatuzkablemsilnika,uważającnapotencjalniewystępującekodowanie
barwne,wtedyprawidłowyjestruchsilnikadoprzodu/dotyłuwkoordynacjiztempomatem.
Jeślipóźniejokażesię,żekierunekobrotusilnika jestniewłaściwy(wzależnościod skrzyni
biegówpojazdu),należypoprostuzamienićdwaztrzechprzyłączy.Silnikbędziesięwówczas
kręcićwinnymkierunku.
• Wceluumocowaniatempomatumożnaskorzystaćnp.ztaśmynarzepyalbodwustronnejtaśmysamo-
przylepnej.
• Należyupewnićsię,żeczteryśrubymocującewentylatorasąodpowiednioprzymocowane(równieżto
należyrobićregularniepoużytkowaniupojazdu).
Instrukcja użytkowania
Regulator silnika Combo
Nr. zam. 1456606 (Offroad)
Nr. zam. 1456607 (Onroad)
Zastosowanie zgodne z przeznaczeniem
Produktskładasięzelektronicznegotempomatuorazbezszczotkowegosilnika.Silnikoraztempomatsą
chronioneprzedbryzgamiwody.
WzależnościodwersjiproduktsłużydowbudowywaniawMonstertrucki,Truggybądźpojazdyprzeznaczo-
nedogładkiejpowierzchni.
ProgramowanietempomatuodbywasiępoprzezprzyciskprogramowaniaidwiediodyLED.
Zewzględówbezpieczeństwaizgodnościzcertykatemprzebudowai/lubmodykacjaproduktujestzabro-
niona.Korzystaniezproduktudocelówinnychniżwcześniejopisanemożeprowadzićdojegouszkodzenia.
Ponadto,niewłaściweużytkowaniemożespowodowaćpowstaniezagrożeńtakichjakzwarcie,pożaritp.
Należyuważnieprzeczytaćinstrukcjęużytkowaniaizachowaćjąnaprzyszłość.Przedmiotnależyprzekazy-
waćosobomtrzecimwyłącznierazemzinstrukcjąużytkowania.
Niniejszyproduktzgodnyjestzobowiązującyminormamikrajowymiieuropejskimi.Wszystkienazwyrmi
produktównależądoznakówtowarowychaktualnegowłaściciela.Wszelkieprawazastrzeżone.
Zawartość zestawu
• Tempomat
• Silnik
• Instrukcjaużytkowania
Aktualne instrukcje użytkowania
Pobierzaktualneinstrukcjeużytkowaniazapomocąłączawww.conrad.com/downloadslubprzeskanujwi-
docznykodQR.Należyprzestrzegaćinstrukcjiprzedstawionychnastronieinternetowej.
Wyjaśnienie symboli
Symbolzwykrzyknikiemwtrójkącieoznaczaważnezaleceniatejinstrukcji,którychnależybez-
względnieprzestrzegać.
Symbolstrzałkipojawiasięwmiejscach,wktórychznajdująsiędokładnewskazówkiiporady
dotycząceeksploatacji.
Zasady bezpieczeństwa
Należy uważnie przeczytać instrukcję użytkowania i przestrzegać zawartych w niej zasad
bezpieczeństwa. W przypadku niezastosowania się do zasad bezpieczeństwa i zaleceń
bezpiecznej obsługi, nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za powstałe szkody mate-
rialne i osobowe. W powyższych przypadkach gwarancja/rękojmia traci ważność.
• Ze względu na bezpieczeństwo oraz certykat zabronione jest wprowadzanie nieautory-
zowanychzmiani/lubmodykacjiproduktu.Nienależyrozmontowywaćproduktu,ponieważ
niezawieraonżadnychczęścinadającychsiędodemontażulubobsługiprzezużytkownika.
Ponadtowtakichprzypadkachrękojmia/gwarancjawygasa!
• Tenproduktniejestzabawkąinienależydopuścić,abyznalazłsięwrękachdzieci!
• Tempomati silnikjest chronionyprzedbryzgamiwody.Większe ilościwodywynikającez
dłuższych„jazdpodwodą”prowadząjednakdouszkodzeniasilnikai/lubtempomatu.
• Akumulator należy odłączyć odtempomatuza każdym razem, gdy tempomat nie będzie
jużużytkowany.Wprzypadkukrótkichpauzurządzeniemożnadezaktywowaćzapomocą
włącznika/wyłącznika.
• Należyzawszewłączyćnadajnikprzedpołączeniem tempomatuzakumulatorem orazich
włączeniem!
Przed wyłączeniem nadajnika należy najpierw wyłączyć tempomat i odłączyć go od
akumulatora.
• Tempomat idołączony silnikmogądziałać naakumulatory NiMH/NiCd, jakrównież LiPo.
Dopuszczoną liczbę ogniw i inne informacje można znaleźć w tabeli w rozdziale „Dane
techniczne”.
• Tempomatmożebyćzasilanywyłącznieakumulatorem,aniezasilaczem.
• Wzależnościodzastosowania(On-bądźOff-Road)orazrodzajunawierzchnidrogi(smoła,
piasek,trawa)stosujesięprądoróżnejwartości.Należydotegozwracaćkoniecznieuwagęna
danetechnicznewniniejszejinstrukcjiużytkowania.Wprzypadkunieprzestrzeganiawartości
maksymalnychmożedojśćdouszkodzeniasilnikai/lubtempomatu.Utratagwarancji/rękojmi!
• Zarówno silnik, jak i tempomat oraz akumulator osiągają bardzo wysokie temperatury
podczaseksploatacji.Ryzykopoparzenia!
• Należyuważaćnato,abypodczaskontaktusięzpojazdemżadneczęściciałaaniprzedmioty
nieznalazłysięwczęściachobrotowych.Ryzykoobrażeniaciała!
• Dotempomatunależypodłączaćwyłączniepojedynczybezszczotkowysilnik.
• Tempomat bezszczotkowy nie jest przeznaczony do obsługi tradycyjnych silników
elektrycznychzdwomazłączami!
• Podczasmontażu należyzachowaćmożliwie największyodstęppomiędzy odbiornikiema
tempomatem/motorem,abyuniknąćwzajemnegowpływu.
• Przewoduantenyodbiornikanienależyprowadzićrównolegledokabliprzewodzącychprąd.
• Nie należy podłączać przewodu anteny instalacji odbiorczej, lecz wykorzystać np. rurkę
anteny,którasterczypionowozpojazdu.
• Zawszenależynajpierwwłączyćnadajnikiustawićwpozycjineutralnejdźwignięsterowania
odpowiadającą za regulację silnika (silnik wyłączony). Dopiero wtedy można połączyć
regulatorruchuzakumulatoremiuruchomićgo.Podczaswyłączanianależypostępowaćw
odwrotnejkolejności;najpierwnależywyłączyćtempomatioddzielićgoodakumulatora,a
dopieropotemwyłączyćnadajnik.
Ważne!
Silnik wzestawie dostosowany jest jedyniedo użytku z 2-ogniwowymiakumulatorami LiPo
(mocznamionowa7,4 V)bądźz4-6-ogniwowymiakumulatoramiNiMH(moc znamionowa
4,8-7,2V).
Jeśliakumulatorzogniwamizostaniepodłączonydotempomatu,totempomati/lubsilnikzosta-
nieuszkodzony.Utratagwarancji/rękojmi!
Jeśliinnysilnik zostaniepodłączonydotempomatu,któryjestdostosowanydowiększej ilo-
ściogniw,tokoniecznienależyuważaćnaobroty silnika,patrztabela. Pozatymwentylator
tempomatumusizostaćwymienionynainny,któryfunkcjonujeprzywyższychtemperaturach.
Nieprzestrzeganiegroziuszkodzeniemwentylatorai/lubtempomatu!Utratagwarancji/rękojmi!
• Włącznik/wyłącznikzprzyciskiemprogramowaniaznajdujesięwmiejscułatwodostępnym.Tutajrównież
należyskorzystaćztaśmynarzepyalbodwustronnejtaśmysamoprzylepnej.
• Wszystkiekablenależypoprowadzićwtakisposób,abyniemogłydostaćsiędokręcącychlubporuszają-
cychsięczęścipojazdu.Domocowanianależyużywaćnp.opasekkablowych.
Programowanie
a) Programowanie ustawień pełnego gazu i ustawień pozycji neutralnej
Abyzaprogramowaćustawieniapełnegogazudlajazdydoprzodu/dotyłuorazustawieniatrybuneutralne-
go,należyrobićconastępuje:
• Należywłączyćnadajnik,ustawićdźwignięgazu/hamulcawpozycjineutralnej(luz).Należyustawićtry-
mowaniefunkcjiruchuwpołożeniuśrodkowym.Wprzypadkunadajnikówkomputeraniemogązostać
zaprogramowaneograniczeniadrogiorazABS.Jeśliprogramowanieniedziałajaknależy,należyustawić
kierunekregulacjidladźwignigazunaReverse.
• Należywyłączyćtempomatipodłączyćdołączonyakumulator.
• NależyprzytrzymaćprzyciskSetupiwłączyćtempomat.Należypuścić
przyciskSetupzarazwtedy,gdydiodaLED(patrzrysunekpolewej)
wtempomaciemiganaczerwonoisilnikwydajesygnałdźwiękowy.
Sygnałdźwiękowyzostajewywołanyprzezkrótkienastroje-
niesilnikabezszczotkowego.Wzależnościodsilnikasygnał
jest jednakże albobardzo cichy, albo niesłyszalny. Należy
wtedyzwracaćuwagęnawskaźnikLEDnatempomacie.
• Należyterazrazwcisnąćprzyciskprogramowania,gdydźwigniagazu/
hamulcaznajdujesięwpozycjineutralnej.DiodaLEDnatempomacie
jeszczerazmiganazielono.Silnikwydajesygnałdźwiękowy.
• Należyprzesunąćdźwignięgazu/hamulcanapozycjępełnegogazudojazdyprzodem(pociągnąćdźwi-
gnięgazu/hamulcacałkowiciewstronęuchwytuorazmocnojątamprzytrzymać.Należyterazprzycisnąć
razprzyciskprogramowania.DiodaLEDzaświecidwarazynazielono.Silnikwydajesygnałdźwiękowy.
Ustawieniepełnegogazudojazdydoprzoduzostajezapisane.
• Należyprzesunąćdźwignięgazu/hamulcanapozycjępełnegogazudojazdytyłem(pociągnąćdźwignia
gazu/hamulcacałkowiciedoprzoduoduchwytu)orazmocnojątamprzytrzymać.Należyterazprzycisnąć
razprzyciskprogramowania.DiodaLEDzaświecidwarazynazielono.Silnikwydajesygnałdźwiękowy.
Ustawieniepełnegogazudojazdydotyłuzostajezapisane.
• Należypuścićdźwignięgazu/hamulca,abyznówznajdowałasięwpozycjineutralnej.DiodaLEDzaświeci
dwarazynazielono.Silnikwydajesygnałdźwiękowy.Programowaniepozycjineutralnejzostałozapisane.
Silnikoraztempomatsągotowedodziałaniapook.trzechsekundach.Jeślitempomatzostanienanowo
włączony,tobędziegotowydodziałaniazwyżejprzedstawionymiparametrami.
b) Programowanie funkcji specjalnych
Zopcjonalnąkartą programowaniamożna bardzo łatwozaprogramować wszystkie możliwe
ustawienia tempomatu. Należyprzestrzegać wskazówek przedstawionych pod www.conrad.
comnainternetowejstronieproduktu.
• Należypołączyćtempomatzakumulatorem,przycisnąćprzyciskprogramowania(przytrzymać!)orazwłą-
czyćtempomat.MigaczerwonadiodaLED.
Należyprzytrzymaćprzyciskprogramowaniatakdługo,ażzamigazielonadiodaLED.
SąterazPaństwonapłaszczyźnieprogramowaniaimogązaprogramowaćnastępująceopcje.
5opcjizostaniepokazanychwpętli.
1xmiganietoopcja1,2xmiganietoopcja2itd.,ażdoopcji5.Następnieponownienastąpi
opcja1.
Wprzypadkuchęcidostaniasiędoopcji(1,2,3,4lub5),należypuścićprzyciskprogramowa-
nia.ZnajdująsięterazPaństwowpodmenuwybranejopcji.
CzerwonadiodaLEDsygnalizujeaktualneustawieniewybranejopcji.
• Abywybraćdaneustawieniewpodmenu(opiszobaczc),należypoprostuprzycisnąćprzyciskprogra-
mowaniatakdługo,ażczerwonadiodaLEDoraznastępstwodźwiękówzasygnalizująodpowiednieusta-
wienie.
Ustawienia CzerwonadiodaLEDmiga+sygnałdźwiękowy
1 1xkrótko
2 2xkrótko
3 3xkrótko
4 4xkrótko
5 1xdługo
6 1xdługo+1xkrótko
7 1xdługo+2xkrótko
8 1xdługo+3xkrótko
• Gdydaneustawieniezostaniejużwybraneizaprogramowane,tonależynastępniewłączyćtempomat.
Ustawieniezostaniezapisane.JeślichcąPaństwoprzeprowadzićprogramowanieinnejopcji,tonależyna
noworozpocząćprocesprogramowania.
c) Dostępne możliwości programowania
Opcja 1 = tryb jazdy
Możnatuustalićtrybjazdy(1=jedyniejazdadoprzodu;2=jazdadotyłuidoprzodu).
Wprzypadkuprzełączeniamiędzyjazdądoprzodunajazdędotyłuochronaukładów,kółiwydajnośćaku-
mulatorazostanądopieropopewnejchwiliprzełączonenajazdędotyłu.
Opcja 2 = hamulec silnikowy
Jeślidźwigniagazunanadajnikuzostanieprzeniesionazpozycjijazdydoprzodunapozycjęneutralną,to
aktywowanyzostaniehamulecsilnikowy.
Funkcjaodpowiadahamulcowisilnikowemuprzy„odpowiednim”trybieautomatycznym,gdyzdjętazostaje
stopazpedaługazu,alenienaciskajeszczenapedałhamulca.
Hamulecsilnikowymożezostaćzaprogramowanynaośmiupoziomach.Imwyższaustawionawartość,tym
silniejszehamowanie.Możnaustawićnastępującewartości:
1=0%;2=5%;3=10%;4=15%;5=20%;6=25%;7=30%,8=40%
Opcja 3 = wykrywanie obniżonego napięcia
RozpoznanieobniżonegonapięciajestpodanepodczasużytkowaniamodeluzakumulatoramiLiPo,jaki
NiMH.AktywowanietejfunkcjijestzalecaneszczególnieakumulatoromLiPo,abyzapobiegaćszkodliwym
głębokimrozładowaniomakumulatorów.
UstawionewartościodnosząsięprzyjednymakumulatorzeLiPodowartościnapięcianaogniwoakumu-
latora.
Przykład:Wprzypadkuustawienia3,0V2-ogniwowyakumulatorprzynapięciuakumulatora6,0V(2ogniwa
x3,0V=6,0V)osiągaustawionyprógnapięciadolnego.Tempomatzostanieterazodłączonyodsilnika,aby
zapobiecgłębokiemurozładowaniuakumulatora.
WprzypadkukorzystaniazakumulatoraNiMH,tonastępujeprzeliczenieliczbogniw(LiPo)napodstawie
napięciaakumulatora,któreniejestniezbędnedlatempomatupodczaswłączania.Jeślipowłączeniutem-
pomaturozpoznanezostajenapięcieod9,0do12,0V,tonastąpiodłączeniepodobnedotegowprzypadku
3-ogniwowegoakumulatoraLiPo.Jeślirozpoznanezostanienapięcieponiżej9,0V,totempomatprzeprowa-
dziodłączeniepodobnedotegowprzypadku2-ogniwowegoakumulatoraLiPo.
Przykład:Jeślipodłączonyjestwpełninaładowany6-ogniwowyakumulatorNiMHonapięciuok.8,4Voraz
napięciewyłączenianaogniwo(LiPo)ustawionejestna2,6V,toprzyosiągnięciunapięciaakumulatora
5,2V(2x2,6V=5,2V)zostaniewyłączonerozpoznawanienapięciadolnegosilnika.
Możliwesąnastępującewartościregulacji:
1=brakochronynapięciadolnego;2=2,6V/ogniwo;3=2,8V/ogniwo;4=3,0V/ogniwo;5=3,2V/ogniwo,
6=3,4V/ogniwo
DoakumulatorówLiPozalecasięustawienie3,2V/ogniwo.
Napięcieakumulatorajeststalesprawdzane.Jeślinapięciedolnezostanietylkochwiloworoz-
poznane,towydajnośćzostaniezredukowanao50%nadwiesekundy.Po10sekundachsilnik
zostaniewyłączony.JeśliwprzypadkuakumulatoraLiPonapięcienajednymogniwiejestniższe
niż3,5V,totempomatniemożejużzostaćuruchomiony.Wtakimwypadkunależyzakończyć
trakcjęiponowniecałkowicienaładowaćakumulator.
Opcja 4 = dynamika dojazdu
Toustawienieregulujedynamikędojazdu.1=łagodna;2=średnia;3=wysoka;4=bardzowysoka.
Imwyższaustawionawartość,tymbardziejgwałtowniereagujesilniknasygnałysterowaniaznadajnika.
Ważneprzytymjest,abyakumulatormógłdostarczyćniezbędnąenergię(Należywykorzystaćakumulator
LiPozwyższymtempemC).Jeślisilnik„zacinasię”nanajwyższympoziomiedynamikidojazdu,aakumula-
torniejestrozładowany(bądźjestwystarczającowydajny),tonależyewentualniezmienićbiegprzełożenia
wskrzynibiegów.
Opcja 5 = hamowanie
Hamowaniezostajeuregulowanepoprzezprzełożeniadźwignisterowaniananadajnikuzjazdydoprzoduna
jazdędotyłu(bądźhamowanie)dojejpunktukońcowego.
Możnaustawićnastępującewartości:1=25%;2=50%;3=75%;4=100%.
Imwyższaustawionawartość,tymsilniejszehamowanie.Imsilniejustawionehamowanie,tym
wyższejestobciążeniedlaskrzynibiegóworazpierścieni.
d) Przywracanie ustawień fabrycznych
Wprzypadkuprzytrzymaniaprzyciskuprogramowaniaprzywłączonymtempomacieprzezok.trzysekundy,
równocześniemigajączerwoneizielonediodyLED.NastępniemigajedynieczerwonadiodaLEDiwskazuje
tymsamym,żeustawieniafabrycznezostałyprzywrócone.
Tenpowrótdoustawieńfabrycznychsprawia,żeskasowanezostająwszystkiedotychczasoweustawienia,
łączniezprogramowaniempozycjineutralnej.
Następnienależyzaprogramowaćpozycjęneutralnątempomatucałkowicieodnowa.
Należyprzytymwyłączyćtempomatirozpocząćprogramowanieodnowa(patrz„Programowanieustawień
pełnegogazuiustawieńpozycjineutralnej”).
Podłączenie do odbiornika
Należypołączyćtrzybiegunowąwtyczkętempomatuzodpowiednimkanałemodbiornika.Zwróćkoniecz-
nieuwagęnawłaściweobsadzenienaodbiorniku(patrzinstrukcjaużytkowaniaodbiornikalubnadrukna
odbiorniku).
Żółty/biały/pomarańczowyprzewód:Sygnałsterowania
Czerwonyprzewód:Napięcierobocze
Brązowy/czarnyprzewód:GND/minus
Tempomatposiadaelektronikę BEC.W tensposóbodbiornik otrzymujeenergię bezpośred-
niopoprzezautomatzakumulatora.JeślielektronikaBECzostaniewykorzystanajakoźródło
zasilaniadlainstalacjiodbiornika,tonienależyjużkorzystaćzżadnychbateriiodbiornikaani
akumulatorówodbiornika!
Ważne!
Jeżelizamiastwbudowanejelektroniki BECmazostaćużyteosobnezasilanie odbiornika,w
trzybiegunowejwtyczceodbiornikaregulatoranależyprzerwaćiodizolowaćśrodkowy,czerwo-
nyprzewód.Wprzeciwnymrazieregulatorruchuzostaniezniszczony!Utratagwarancji/rękojmi!
Informacje dotyczące użytkowania
Ważne!
Silnik wzestawie dostosowany jest jedyniedo użytku z 2-ogniwowymiakumulatorami LiPo
(mocznamionowa 7,4V)bądź z4-, 6-ogniwowymiakumulatoramiNiMH (mocznamionowa
4,8-7,2V).
Jeśliakumulatorzwiększąilościąogniwzostaniepodłączonydotempomatu,totempomati/lub
silnikzostanieuszkodzony.Utratagwarancji/rękojmi!
Jeśliinnysilnik zostaniepodłączonydotempomatu,któryjestdostosowanydowiększej ilo-
ściogniw,tokoniecznienależyuważaćnaobroty silnika,patrztabela. Pozatymwentylator
tempomatumusizostaćwymienionynainny,któryfunkcjonujeprzywyższychtemperaturach.
Nieprzestrzeganiegroziuszkodzeniemwentylatorai/lubtempomatu!Utratagwarancji/rękojmi!
• Jeśli tempomatzostanie włączony tozamigazielona dioda LEDodpowiednio do liczby ogniwpodłą-
czonegoakumulatoraLiPo(np.2-ogniwowyakumulatorLiPo=2mignięcia).Zostaniewywołanysygnał
dźwiękowywilościodpowiadającejilościmignięćdiodyLED.JeślipotemżadnadiodaLEDnieświeci,to
tempomatjestgotowydoużycia.
• Jeślipowłączeniutempomatrozpoznanietypowąwartośćnapięcia,towydaodpowiednisygnałostrze-
gawczy(2sygnałydźwiękowe,1sekundaprzerwy,2sygnałydźwiękowe,1sekundaprzerwyitd.).
Trzebawtakimprzypadku sprawdzićakumulator(napięcie,stanładowania)orazpołączenia wtykowe
pomiędzyakumulatoremitempomatem.
• Jeślipowłączeniutempomatrozpoznawadliwysygnałsterowaniazodbiornika,towydaodpowiednisy-
gnałostrzegawczy(1sygnałydźwiękowe,2sekundaprzerwy,1sygnałydźwiękowe,2sekundaprzerwy
itd.).
Należysprawdzaćtrymowaniedźwignigazu;bądźpozostawićdźwignięgazupodczasuruchamianiatem-
pomatuwpozycjiśrodkowej(neutralnej).
• Wprzypadkujazdydoprzodubądźdotyłu,lubwprzypadkuodpowiedniegosygnałusterowania,świeci
sięczerwonadiodaLED.Wprzypadku100%pełnegogazuprzyjeździedoprzoduświecisiędodatkowo
zielonadiodaLED.
Jeśliwopcjimenu5ustawionejesthamowaniena100%,tozielonadiodaLEDzaświecisięjedyniena
chwilę.
• Wprzypadkuzmianymiędzyjazdądoprzoduidotyłu,dźwigniahamowaniamusiprzezchwilę(ok.2se-
kundy)znaleźćsięwpozycjineutralnej.Jeślidźwigniahamowaniazostaniebezpośrednioprzestawionaz
jazdydoprzodunajazdędotyłu,touaktywnionezostanąhamulcetempomatu(pojazdNIEjedziedotyłu!).
• Jeślifunkcjajeżdżeniabądźhamowaniajestsprzecznazruchemdźwignihamowaniananadajniku,to
należyaktywowaćfunkcjęReversenanadajniku,bądźwymienićdowolnedwaztrzechkablisilnika.
• Jeślitempomatdziałazapomocą3-ogniwowegoakumulatoraLiPo(bądź7-9-ogniwowegoakumulatora
NiMH),tozamontowanyfabryczniewentylatormusizostaćzamienionynawariantwysokiegonapięcia
(patrzwyposażenieopcjonalnenastronieproduktu).Nieprzestrzeganiegroziuszkodzeniemwentylatora
i/lubtempomatu!Utratagwarancji/rękojmi!
• Funkcjonowaniewentylatoramusibyćsprawdzaneprzedipokażdejjeździe.Obowiązujetoszczególnie
wtedy,gdypojazdwchodziwkontaktzwodą.Wprzypadkuwątpliwościnależyzdemontowaćiwyczyścić
wentylator.
• Tempomatwyłączasilnikwprzypadkuprzegrzaniatempomatuzewzględówbezpieczeństwa.Należyw
takimwypadkunatychmiastustawićtrakcjęiskontrolowaćnp.skrzyniębiegównapęduorazfunkcjono-
waniewentylatoratempomatu.
• Jeślitempomatpodczasjazdynieotrzymażadnegosygnałudotyczącegouregulowanialiczbyobrotów
przezdłużejniż0,2sekundy,tosilnikzostaniewyłączony.Wtakiejsytuacjinależysprawdzićułożenie
antenyodbiorczej,połączeniepomiędzytempomatemiodbiornikiemorazbaterienadajnika.
Zakończenie eksploatacji
Najpierwnależywyłączyćtempomat(ustawićprzełączniknapozycji„OFF”).Następnieodłączyćakumulator
odtempomatu.Dopierowtedywyłączyćnadajnik.
Utylizacja
Urządzenia elektroniczne zawierają surowce wtórne; pozbywanie się ich wraz z odpadami
domowyminiejestdozwolone.Produktnależyzutylizowaćpozakończeniujegoeksploatacji
zgodniezobowiązującymiprzepisamiprawnymi.
Dane techniczne
Ważne!
Silnik wzestawie dostosowany jest jedyniedo użytku z 2-ogniwowymiakumulatorami LiPo
(mocznamionowa 7,4V)bądź z4-, 6-ogniwowymiakumulatoramiNiMH (mocznamionowa
4,8-7,2V).
Jeśliakumulatorzogniwamizostaniepodłączonydotempomatu,totempomati/lubsilnikzosta-
nieuszkodzony.Utratagwarancji/rękojmi!
Jeśliinnysilnik zostaniepodłączonydotempomatu,któryjestdostosowanydowiększej ilo-
ściogniw,tokoniecznienależyuważaćnaobroty silnika,patrztabela. Pozatymwentylator
tempomatumusizostaćwymienionynainny,któryfunkcjonujeprzywyższychtemperaturach.
Nieprzestrzeganiegroziuszkodzeniemwentylatorai/lubtempomatu!Utratagwarancji/rękojmi!
a) Tempomat
LiczbaogniwNiMH 4-9(silnikznajdującysięwzestawiejestjednakżedostosowany
do4-6ogniw,patrzpowyższawskazówka)
LiczbaogniwLiPo 2-3(silnikznajdującysięwzestawiejestjednakżedostosowany
do2ogniw,patrzpowyższawskazówka)
RozpoznanianapięciadolnegoLiPo 2,6V/2,8V/3,0V/3,2V/3,4Vnaogniwo/odłączane
Prądciągły(maks.5min.) 60A
Prąd(maks.1Sek.) 390A
SBEC(taktowany) 6V/DC,3A
Wentylator Dostosowany do akumulatorów LiPo 2S (lub 6-ogniwowych
NiMH)
Odłączaniepodczasprzegrzania tak
Min.Przewrótprzy2S+Onroad ≥5,5przewrotów
Min.Przewrótprzy3S+Onroad ≥8,5przewrotów
Min.Przewrótprzy2S+Offroad ≥9przewrotów
Min.Przewrótprzy3S+Offroad ≥13przewrotów
Dostosowanawielkośćsilnika 3650/3660
Systemwtyczekdosilnika 4mmzłotykontakt
Systemwtyczekdoodbiornika JR
Wymiary(Dł.xSzer.xWys.) 48,5x38x32mm
Wagazkablemok. 90g
b) Silnik
Nrzam. 1456606 1456607
LiczbaogniwNiMH 4-6 4-6
LiczbaogniwLiPo 2 2
Krótkotrwałenapięcieprzy2S 60A 46A
Moc maks.440W maks.340W
ObrotynaVolt(KV) 3700 4000
Liczbabiegunów 4 4
Liczbaobrotów 9 8
Systemwtyczekdla 4mmzłotykontakt 4mmzłotykontakt
Średnicawałka 5mm 3,175mm
Wykorzystywanadługośćwałka ok.18mm ok.14mm
Wymiary(ØxDł.) 36x60mm 36x52mm
Wagazkablemok. 252g 207g
TopublikacjazostałaopublikowanaprzezConradElectronicSE,Klaus-Conrad-Str.1,D-92240Hirschau,Niemcy(www.conrad.com).
Wszelkieprawaodnośnietego tłumaczenia są zastrzeżone.Reprodukowaniewjakiejkolwiekformie, kopiowanie, tworzenie mikrolmówlub
przechowywaniezapomocąurządzeńelektronicznychdoprzetwarzaniadanychjestzabronionebezpisemnejzgodywydawcy.Powielaniew
całościlubwczęścijestzabronione.Publikacjataodpowiadastanowitechnicznemuurządzeńwchwilidruku.
©Copyright2016byConradElectronicSE. 1456606_07_V1_0816_02_VTP_m_pl
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3

Reely 1456606 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla