Reely 1600322 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
• Zawszenależynajpierwwłączyćnadajnikiustawićdźwignięsterowaniasilnikawpozycji
neutralnej(silnikwyłączony).Dopierowtedymożnapodłączyćregulatorjazdydoakumulatora
igowłączyć.Podczaswyłączaniapostępujwodwrotnejkolejności;najpierwwyłączregulator
jazdyiodłączgoodakumulatora,następniewyłącznadajnik.
• Podczaspracymodelunależyzapewnićodpowiedniechłodzenieregulatorajazdyisilnika.
Nigdyniezakrywajjednostkichłodzącejiwentylatora!
• Przedkażdymużyciemnależysprawdzićfunkcjonowaniewentylatora,nigdygonieblokować,
usuwaćzniegokurzorazbrud,któryzbierasięnp.podczasużytkowaniapojazdu.
• Unikajblokowanianapędu.Wszystkiepowstającewtensposóbprądymogązniszczyćsilnik
i/lubregulatorjazdy.
• Zwróćuwagęnapłynny,regularniekonserwowanyukładprzenoszenianapędu.
• Kontrolujpojazdiregulatorjazdy/silnikpodkątemuszkodzeń.Wprzypadkustwierdzenia
uszkodzeńnieużytkujdłużejregulatorajazdylubpojazdu.
• Przedładowaniemakumulatoranależygoodłączyćodregulatorajazdy.
• Zproduktemnależyobchodzićsięostrożnie.Wstrząsy,uderzenialubupuszczenieproduktu
nawetzniewielkiejwysokościspowodująjegouszkodzenie.
• Niepozostawiajmateriałówopakowaniowychbeznadzoru,mogąbyćoneniebezpiecznedla
dzieci.
• Jeśli istnieją wątpliwości w kwestii zasady działania, bezpieczeństwa lub podłączania
produktu,należyzwrócićsiędowykwalikowanegospecjalisty.
• Prace konserwacyjne, regulacje i naprawy mogą być przeprowadzane wyłącznie przez
specjalistęlubspecjalistycznywarsztat.
• Jeśli pojawią się jakiekolwiek pytania, na które nie ma odpowiedzi w niniejszej instrukcji,
prosimyokontaktznaszymbiuremobsługiklientalubzinnymspecjalistą.
Montaż
• Jeśliproduktmabyćużywanyjakozamiennikdlaistniejącegoregulatorajazdy/silnika,najpierwusuń
staryregulatorjazdyisilnikzeswojegomodelu.
• Zamontujzębnikodpowiednidozębategokołanapędowegoiśrednicywałunowegosilnikanaosinapędo-
wejsilnikabezszczotkowego.Zregułyzębnikjestmocowanyzapomocąwkrętabezłba.
Uwaga!
Upewnijsię,żewkrętbezłbależydokładniepospłaszczonejstronie
osinapędowejsilnikaijesttammocnodokręcony(patrzschematycz-
na ilustracja po prawej stronie, bez koła zębatego), w przeciwnym
raziezębnikpoluzujesiębardzoszybko.
Dokładnepołożeniezębnikanaosinapędowejnależyustalićpozamontowaniusilnika.Ztego
powoduzębniknależypoczątkowotylkolekkodokręcić.
• Zamontujsilnikwpojeździeimocnogodokręć.Używajtylkoodpowiednichśrub,któreniewnikajązbyt
głębokowsilnik.Pozakończeniumontażuupewnijsię,żewirnikwsilnikuswobodniesięobracaiżenie
słychaćżadnychodgłosówtarcia.Nieprzestrzeganietegomożespowodowaćuszkodzeniesilnika,utratę
rękojmi/gwarancji!
Odległośćmiędzyzębnikieminapędemustawianajestpóźniej,obecnieniemaznaczenia.
• Terazsprawdź,czyzębnikleżydokładnienazębatymkolenapędowyminiejestprze-
suniętewbok.
Uwaga!
Dokładnepołożeniezębnikawzględemzębategokołanapędowegojestbar-
dzoważne,niemożebyćonprzesuniętywbok.Wprzeciwnymraziezębate
kołonapędowezostanieuszkodzone(mocprzenoszonajestprzezmniejszą
powierzchnię).
• Poprawpozycję montażową zębnika na osi napędowej, w razie potrzeby ponownie
wymontujsilnik.
Dopiero,gdyzębnikjestdokładnierównoległydozębategokołanapędowego,należymocno
dokręcićwkrętbezłbawzębniku.Śrubamocującazębniksilnikamusibyćzabezpieczonaprzed
poluzowaniemzapomocąlakierudozabezpieczaniaśrub.
• Poprawidłowymzamontowaniuzębnikanaosinapędowejsilnikanależyterazustawićprawidłowąodle-
głośćpomiędzyzębnikiemizębatymkołemnapędowym.
Zazwyczajpodczasmocowaniasilnikajedenzdwóchotworówmocującychjestokrągły,adrugiwzdłuż-
ny.Wtensposóbsilnikjestmocowanywokrągłymotworzeiregulowanyzapomocąśrubywotworze
wzdłużnym.
• Poluzujtrochęobieśruby,abysilnikmógłzostaćlekkoskręcony.
Odległośćmiędzyzębnikiemazębatymkołemnapędowymniemożebyćzbytmałaanizbyt
duża,wprzeciwnymraziezębatekołonapędowezostanieuszkodzone.
Odległośćjestustawionaprawidłowo,gdybokikółzębatychzazębiająsięzesobą i napęd
możnaobrócićbezzwiększaniawymaganejsiły.Popierwszychprzejazdachsprawdzajzawsze
ponowniezamocowaniesilnikaipołożeniezębnikasilnikanagłównymkolezębatym.
Niewłaściweustawieniaobjawiająsięzwiększonymzużyciemzębnikasilnika/głównegokoła
zębatego.
• Dokręćsilnik,jeślijestwprawidłowejpozycji.
• Umieśćterazregulatorjazdywpodwoziupojazdu.Wybierzmiejscejaknajbardziejodległeododbiornika.
Regulatorjazdyniemożeznajdowaćsiętakżebezpośrednio obok silnika. Po zamontowaniu upewnij
się,żeczerwonaizielonadioda,zamontowaneponiżejtrzechkabliprzyłączeniowychsilnika,sąnadal
widoczne.
• Podłączkableregulatora jazdydokablisilnika,zwracającuwagęnakodowaniekolorami;dziękitemu
zachowanyjestprawidłowyruchdoprzodu/dotyłusilnikawpołączeniuzregulatoremjazdy.
Jeśliwpóźniejszymczasieokażesię,żekierunekobrotówsilnikaniejestprawidłowy(wza-
leżnościodprzekładnipojazdu),należypoprostuzamienićmiejscamidwaztrzechprzyłączy.
Silnikbędziesięwtedyobracaćwdrugimkierunku.
• Wcelu zamocowania regulatorajazdymożna zastosować np.taśmęna rzepy lubdwustronnątaśmę
klejącą.
• Sprawdźśrubymocującewentylatorapodwzględemstabilnościosadzenia(sprawdzajrównieżregularnie
poużytkowaniupojazdu).
Instrukcja obsługi
Model samochodu z napędem bezszczotkowym, 1:8,
2200 KV
Nr zam. 1600322
Użytkowanie zgodne z przeznaczeniem
Produktskładasięzelektronicznegoregulatorajazdyisilnikabezszczotkowego.Silnikiregulatorjazdy
zabezpieczoneprzedwodąisłużądomontażuwsamochodachturystycznych,buggy,ciężarówkachlub
monstertruckach.Regulatorjazdyprzeznaczony jestdopodłączeniadwóchakumulatorów(podłączenie
pojedynczegoakumulatoramożliwejesttylkozwtyczkązwarciową,brakwzestawie).
Programowanieregulatorajazdyodbywasięzapomocąprzyciskudoprogramowaniaidwóchdiod.
Zewzględówbezpieczeństwaorazcertykacjiproduktuniemożnagowżadensposóbprzebudowywaći/
lubzmieniać.Wprzypadkukorzystaniazproduktuwcelachinnychniżopisane,możeonulecuszkodzeniu.
Niewłaściweużytkowaniemożeponadtospowodowaćzagrożenia,takiejakzwarciaitp.Dokładnieprzeczy-
tajinstrukcjęobsługiizachowajjądopóźniejszegowykorzystania.Produktmożnaprzekazywaćosobom
trzecimwyłączniezzałączonąinstrukcjąobsługi.
Produktjestzgodnyzobowiązującymiwymogamikrajowymiieuropejskimi.Wszystkiezawartetutajnazwy
rminazwyproduktówsąznakamitowarowyminależącymidoichwłaścicieli.Wszelkieprawazastrzeżone.
Zakres dostawy
• Regulatorjazdy
• Silnik
• Instrukcjaobsługi
Aktualne instrukcje obsługi
Aktualneinstrukcjeobsługimożnapobrać,klikająclinkwww.conrad.com/downloadslubskanującprzedsta-
wionykodQR.Postępujzgodniezinstrukcjamiwyświetlanyminastronieinternetowej.
Objaśnienie symboli
Symbolzwykrzyknikiemwtrójkąciewskazujenaważnewskazówkiwtejinstrukcjiużytkowania,
którychnależybezwzględnieprzestrzegać.
Symbolstrzałkimożnaznaleźćprzyspecjalnychporadachiwskazówkachzwiązanychzobsłu-
gą.
Wskazówki bezpieczeństwa
Dokładnie przeczytaj instrukcję obsługi i przestrzegaj zawartych w niej wskazówek do-
tyczących bezpieczeństwa. Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za obrażenia oraz
szkody spowodowane nieprzestrzeganiem wskazówek bezpieczeństwa i informacji za-
wartych w niniejszej instrukcji obsługi. Poza tym w takich przypadkach wygasa rękojmia/
gwarancja.
• Ze względów bezpieczeństwa oraz certykacji nieautoryzowane przebudowywanie i/lub
modykacje produktu są zabronione. Nie rozmontowuj produktu, nie zawiera on żadnych
części,któremożnaregulowaćlubkonserwować.Pozatymwtakichprzypadkachwygasa
rękojmia/gwarancja!
• Produktniejestzabawkąinależytrzymaćwmiejscuniedostępnymdladzieci!
• Regulator i silnik są zabezpieczone przed wodą. Większe ilości wody poprzez dłuższe
"podwodne jazdy" prowadzą jednak do zniszczenia wentylatora. Dlatego przed "jazdą w
wodzie”należyzdemontowaćwentylator.Pozakończeniutychjazdregulatorprędkościmusi
zostaćdokładnieoczyszczony,awentylatorponowniezainstalowany.
• Jeśli regulator jazdy nie jest używany, należy zawsze odłączać od niego akumulator. W
przypadku krótkich przerw w użytkowaniu regulator jazdy można wyłączać za pomocą
włącznika/wyłącznika.
• Przed podłączeniem regulatora jazdy do akumulatora i jego włączeniem zawsze włączaj
najpierwnadajnik!
Przedwyłączeniemnadajnikanależywpierwszejkolejnościwyłączyćregulatorjazdyiwrazie
potrzebyodłączyćgoodakumulatora.
• Regulatorjazdymożebyćużywanywpołączeniuzdostarczonymsilnikiemdoakumulatorów
NiMH/NiCdorazakumulatorówLiPo.Dopuszczalneilościogniwitp.możnaznaleźćwtabeli
wrozdziale"Danetechniczne".
• Zregulatorajazdynależykorzystaćtylkoprzyużyciuakumulatora,nigdyzasilaczasieciowego.
• Wzależnościodceluzastosowania(nadrodzelubwterenie)orazodnawierzchnidrogi(asfalt,
piasek, trawa), podczas pracy wynikają różne wartości prądu. Należy ściśle przestrzegać
danych technicznych podanych w niniejszej instrukcji obsługi. Nieprzestrzeganie wartości
granicznychspowodujezniszczeniesilnikai/lubtempomatu.Utratagwarancji/rękojmi!
• Zarównosilnik,jakiregulatorprędkościorazakumulatorsąpodczaspracybardzogorące.
Niebezpieczeństwooparzenia!
• Należyzawszeuważać,abypodczaspostępowaniazpojazdamiczęściciałalubprzedmioty
nieznalazłysięwzasięguobracającychsięczęści.Niebezpieczeństwoodniesieniaobrażeń!
• Doregulatorajazdynależypodłączaćtylkojedensilnikbezszczotkowy.
• Regulatorjazdydosilnikabezszczotkowegonienadajesiędostosowaniazestandardowymi
silnikamielektrycznymizdwomaprzyłączami!
• Podczasmontażunależyzachowaćmożliwiejaknajwiększyodstępmiędzyodbiornikiema
regulatoremjazdy/silnikiem,abyuniknąćwzajemnychzakłóceń.
• Przewoduantenyodbiornikanienależyukładaćrównolegledokabliprzewodzącychprąd.
• Nie łącz w wiązki przewodu antenowego systemu odbiorczego, lecz używaj np. rurek
antenowych,którawystajepionowozpojazdu.
Ważne!
Regulatorjazdyzawartywzestawiejestprzeznaczonydopracyz3-4-ogniwowymakumulato-
remlitowo-polimerowym(napięcieznamionowe:11,1-14,8V)lub8-12-ogniwowymakumula-
toremniklowo-metalowo-wodorowym(napięcieznamionowe9,6-14,4V).
Jeślipodłączyszdoregulatorajazdyakumulatorposiadającywięcejogniw,regulatorjazdyi/lub
silnikzostanieuszkodzony.Utratarękojmi/gwarancji!
Jeślipodłączyszdoregulatorajazdyinnysilnik,któryjestdostosowanydowiększejilościogniw,
musiszkoniecznieprzestrzegaćwartościgranicznychregulatora jazdy,patrz rozdział "Dane
techniczne".
• Włącznik/wyłącznikprzyciskudoprogramowanianależyumiejscowićtak,abybyłzawszełatwodostępny.
Tutajrównieżnależyskorzystaćztaśmynarzepyalbodwustronnejtaśmyklejącej.
• Wszystkiekablepoprowadźwtakisposób,abyniemogłydostaćsiędoobracającychsięlubruchomych
częścipojazdu.Domocowanianależywykorzystaćnp.opaskękablową.
Przyłącze jednego lub dwóch akumulatorów do jazdy
Modelepojazdówwskali1:8mająjedenlubdwauchwytyakumulatora,wzależnościodproducentaitypu
(np.dwauchwytyakumulatorasłużądouzyskaniaoptymalnegośrodkaciężkości).
RegulatorjazdymazatemdwiewtyczkitypuTdopodłączeniadwóchidentycznychakumulatorówdojazdy
(np.dwa2-ogniwoweakumulatoryLiPo).
Jeśliużywasztylkojednegoakumulatoradojazdy(np.3-ogniwowegoakumulatoradojazdyLiPo),dojednej
zobuwtyczektypuTregulatorajazdymusizostaćpodłączonawtyczkazwarciowa(brakwzestawie).Druga
wtyczkatypuTregulatorajazdysłużywówczasdopołączeniadoakumulatoradojazdy.
Zalecamypodłączenie wtyczkizwarciowej dowtyczkitypuTzapomocą dwóchczerwonych
kabli.DrugawtyczkatypuTregulatorajazdymanastępniepoprawneoznaczeniekoloramidla
plusa/+(czerwony)iminusa/-(czarny).
Wykonanie wtyczki zwarciowej
Wykonajwtyczkęzwarciową,jakprzedstawionotonailustracjipoprawejstronie.
Zwróćprzytymuwagę,abylutowanemiejscazostałydobrzezaizolowane(np.zrurkami
termokurczliwymi).Wymaganymateriałniejestwzestawieinależygozakupićosobno.
Zamocujkabel regulatorajazdyw pojeździewten sposób,abynie mógłdostaćsię do
obrotowychczęści(napęd)(np.użyjopaskikablowej).
Programowanie
a) Programowanie pełnej prędkości i położenia neutralnego
Abyzaprogramowaćpozycjępełnejprędkościdlabiegudoprzodu/dotyłuipołożenianeutralnego,wykonaj
następująceczynności:
• Włącznadajnik,ustawdźwignięprzyspieszenia/hamowaniawpołożeniuneutralnym.Ustawtrymowanie
dlatrybujazdywpołożeniuśrodkowym.Wprzypadkunadajnikówkomputerowychniemożnazaprogra-
mowaćżadnychlimitówdrogianiABS.Jeśliprogramowanieniedziałazgodniezoczekiwaniami,należy
odwrócićkieruneksterowaniadladźwigniprzyspieszenia.
• Wyłączregulatorjazdyipodłączjedenlubdwaakumulatorydojazdy.
Jeślikorzystasztylkozjednegoakumulatoradojazdy,wtyczkazwarciowa(brakwzestawie,
patrzwyżej)musibyćpodłączonadojednejzobuwtyczektypuTregulatorajazdy.
ZalecamypodłączeniewtyczkizwarciowejdowtyczkitypuTzapomocądwóchczerwonychka-
bli.DrugawtyczkatypuTmanastępniepoprawneoznaczeniekoloramidlaplusa/+(czerwony)
iminusa/-(czarny).
• Naciśnijiprzytrzymajprzyciskkonguracjiiwłączregulatorprędkości.
Zwolnijprzyciskkonguracyjnynatychmiast,gdydioda(patrzilustracja
poprawejstronie)wregulatorzejazdybędziemigaćnaczerwono,a
silnikemitujesygnałdźwiękowy.
Sygnał dźwiękowy wytwarzany jest przez krótkie rozruchy
silnikabezszczotkowego.Wzależnościodsilnikatensygnał
dźwiękowyjestjednakbardzocichylubniesłyszalny.Należy
obserwowaćwskazaniadiodynaregulatorzejazdy.
• Naciśnijterazprzyciskprogramowaniajedenraz,gdydźwigniaprzy-
spieszenia/hamowania znajduje się w położeniu neutralnym. Dioda
naregulatorzejazdymigarazkrótkonazielono.Silnikemitujesygnał
dźwiękowy.
• Przesuńdźwignięprzyspieszenia/hamowaniadopozycjipełnejprędkościdojazdydoprzodu(pociągnij
dźwignięprzyspieszenia/hamowaniacałkiemdouchwytu)iprzytrzymajją.Naciśnijterazjedenrazprzy-
ciskprogramowania.Diodamigadwukrotnienazielono.Silnikemitujesygnałdźwiękowy.Położeniepełnej
prędkościdlajazdydoprzodujestzapisane.
• Przesuńdźwignięprzyspieszenia/hamowaniadopozycjipełnejprędkościdojazdydotyłu(odsuńdźwignię
przyspieszenia/hamowaniacałkiemoduchwytu)iprzytrzymajją.Naciśnijterazjedenrazprzyciskprogra-
mowania.Diodamigatrzykrotnienazielono.Silnikemitujesygnałdźwiękowy.Położeniepełnejprędkości
dlajazdydotyłujestzapisane.
• Zwolnijdźwignięprzyśpieszenia/hamowania,abyprzeszładopołożenianeutralnego.Diodamigatrzykrot-
nienazielono.Silnikemitujesygnałdźwiękowy.Położenieneutralnejestzapisane.Silnikiregulatorjazdy
sągotowedopracypook.trzechsekundach.Poponownymwłączeniuregulatorajazdyjestongotowydo
pracyzgodnieznowozaprogramowanymiustawieniami.
b) Programowanie funkcji specjalnych
Dzięki opcjonalnie dostępnej karcie programowania, można bardzo łatwo zaprogramować
wszystkiemożliweustawieniaregulatorajazdy.Kartaprogramowaniajestpodłączanadoprzy-
łączawentylatora (wcześniej odłączwtyczkęprzyłączeniową wentylatora).Przestrzegajprzy
tymwskazóweknastronieinternetowejpodadresemwww.conrad.comdotyczącejproduktu.
• Podłączregulatorjazdydo akumulatora jazdy,naciśnij przyciskprogramowania(przytrzymaj!)iwłącz
regulatorjazdy.Migaczerwonadioda.
Przytrzymajprzyciskprogramowania,ażzielonadiodazaczniemigać.
Terazjesteśnapoziomieprogramowaniaimożeszzaprogramowaćpunktymenuopisaneponiżej.
5punktówmenujestwyświetlanychwnieskończonejpętli,dopótyprzyciskprogramowaniajest
przytrzymywany.
1xmiganiejestpunktemmenu1,2xmiganiejestpunktemmenu2,itd.dopunktumenu5.
Następnierozpocznijponownieodpunktumenu1.
Poosiągnięciuwymaganegopunktumenu(1,2,3,4lub5)zwolnijprzyciskprogramowania.
Znajdujeszsięterazwpodmenuwybranegopunktumenu.
Czerwonadiodasygnalizujeterazaktualneustawieniedlawybranegopunktumenu.
• Abywybraćwymaganeustawieniewpodmenu(opispatrzc),naciskajprzyciskprogramowaniatakdługo,
ażczerwonadiodaisekwencjadźwiękówzasygnalizująwymaganeustawienie.
Menu główne Podmenu
Ustawienie Migazielonadioda+sygnałdźwiękowy Migaczerwonadioda+sygnałdźwiękowy
1 1xkrótko 1xkrótko
2 2xkrótko 2xkrótko
3 3xkrótko 3xkrótko
4 4xkrótko 4xkrótko
5 1xdługo 1xdługo
6 1xdługo+1xkrótko
7 1xdługo+2xkrótko
8 1xdługo+3xkrótko
9 1xdługo+4xkrótko
• Jeśliwybrałeśizaprogramowałeśwymaganeustawienie,wyłącznastępnieregulatorjazdy.Wtensposób
ustawieniezostaniezapisane.Jeślichceszponowniezaprogramowaćinnypunktmenu,musiszponownie
rozpocząćprocesprogramowania.
c) Dostępne możliwości programowania
Punkt menu 1 = tryb jazdy
Tutajokreślasztrybjazdy(trybjazdy#1=możliwatylkojazdadoprzoduzhamulcem;2=możliwajazdado
przoduidotyłuzhamulcem,3=możliwajazdadoprzoduidotyłu).
Wtrybiejazdy#1,poprzełączeniuzjazdydoprzodunahamulec,niejestonprzełączanynabiegwsteczny,
lecztylkohamowany.Wtrybiejazdy#2nienastępujenatychmiastoweprzełączenienajazdędotyłu,leczz
przerwą(1xpołożenieneutralnewnadajniku).Obatrybyjazdysąlepsze,ponieważprzeciwieństwiedotrybu
jazdy#3,przyczyniająsiędoochronyprzekładni,kółipojemnościakumulatora.
Punkt menu 2 = hamulec silnikowy
Jeżelidźwigniaprzyspieszeniananadajnikuzostanieprzesuniętazpozycjijazdydoprzoduwpołożenie
neutralne,zostanieaktywowanyhamulecsilnikowy.
Funkcjaodpowiadahamowaniusilnikiemw„prawdziwym"samochodzie,kiedyzdejmieszstopęzpedału
gazu,alenienaciskaszjeszczepedałuhamulca.
Hamulecsilnikowymożnazaprogramowaćwośmiustopniach.Imwyższajestustawionawartość,tymsil-
niejszyefekthamowania.Możnaustawićnastępującewartości:
1=0%;2=5%;3=10%;4=20%;5=40%;6=60%;7=80%,8=100%
Punkt menu 3 = wykrywanie obniżonego napięcia
Wykrywanieobniżonegonapięciajestzapewnione podczaspracy modeluz akumulatoremLiPoiNiMH.
AktywacjatejfunkcjijestzalecanaszczególniedlaakumulatorówLiPo,abyuniknąćszkodliwegogłębokiego
rozładowaniaakumulatorów.
WartościnastawdlaakumulatoraLiPoodnosząsiędowartościnapięcianaogniwoakumulatora.
Przykład:Przyustawieniu3,0V,akumulator2-ogniwowyonapięciuakumulatora6,0V(2ogniwax3,0V
=6,0V)osiągnieustawionyprógspadkunapięcia.Regulatorjazdywyłączyłbyterazsilnik,abyuniknąć
głębokiegorozładowaniaakumulatora.
JeśliużywaszakumulatoraNiMH,następujeobliczenieilościogniw(LiPo)napodstawienapięciaakumulato-
ra,któreregulatorjazdymierzypowłączeniu.Jeślipowłączeniuregulatorajazdywykrytezostanienapięcie
od9,0do12,0V,wyłączeniezostanieprzeprowadzone,jakwprzypadku3-ogniwowegoakumulatoraLiPo.
Jeśliwykrytezostanienapięciemniejszeniż9,0V,regulatorjazdywyłączy,jakwprzypadku2-ogniwowego
akumulatoraLiPo.
Przykład:Jeślipodłączyłeśwpełninaładowany8-ogniwowyakumulatorNiMHonapięciuakumulatoraok.
11,2Vinapięciewyłączenianaogniwo(LiPo)jestustawionena2,6V,poosiągnięciunapięciaakumulatora
7,8V(3x2,6V=7,8V)układwykrywaniaobniżonegonapięciawyłączysilnik.
Możliwesąnastępującewartościnastawcze:
1=brakzabezpieczeniaprzedzbytniskimnapięciem;2=2,6V/ogniwo;3=2,8V/ogniwo;4=3,0V/ogniwo;
5=3,2V/ogniwo,6=3,4V/ogniwo
WprzypadkuakumulatorówLiPozalecamyustawienie3,2V/ogniwo.
Napięcieakumulatorajeststalesprawdzane.Jeżeliwykrytezostanieprzezponaddwiesekun-
dyzbytniskienapięcie,silnikzostaniewyłączony.Wtymprzypadkumigaczerwonadiodana
regulatorzejazdyisygnalizujewyłączenienaskutekzbytniskiegonapięcia.Wtakimprzypadku
zatrzymajjazdęicałkowicienaładujakumulator.
Punkt menu 4 = dynamika startu
Przypomocytegoustawieniamożnaustawićdynamikęstartuwdziewięciukrokach(1-9):1=delikatna;
5=średnia;9=bardzowysoka.
Im wyższa jest ustawiona wartość, tym agresywniej reaguje silnik na polecenia sterujące w nadajniku.
Ważneprzytymjest,abyakumulatormógłdostarczaćwymaganyprąd(użyjakumulatoraLiPozwysokim
współczynnikiemC).Jeślisilnik„zacina”sięnanajwyższymstopniudynamikistartu,aakumulatorniejest
rozładowany(lubwystarczającomocny),należyewentualniezmienićprzełożenieprzekładni.
Punkt menu 5 = efekt hamowania
Tutajustawiszefekthamowania,jeśliprzesunieszdźwignięsterującąnanadajnikuzjazdydoprzoduna
jazdędotyłu(lubhamulec)dojejpunktukońcowego.
Możnaustawićnastępującewartości:1=25%;2=50%;3=75%;4=100%;5=hamulecwyłączony.
Imwyższaustawionawartość,tymwyższyefekthamowania.Imwiększyjestefekthamowania,
tymwiększeobciążenieprzekładniiopon.
d) Przywracanie ustawień fabrycznych
Jeśliprzywłączonymregulatorzejazdyprzytrzymaszprzezokołotrzysekundynaciśniętyprzyciskprogra-
mowania,migajednocześnieczerwonaizielonadioda.NastępniemigatylkoczerwonadiodaLEDsygnali-
zując,żeprzywróconoustawieniafabryczne.
Po przywróceniu ustawień fabrycznych wszystkie poprzednie ustawienia, w tym programowanie pozycji
neutralnej,zostałyzresetowane.
Następnienależycałkowicieponowniezaprogramowaćregulatorjazdy,zaczynającodprogramowaniapo-
zycjineutralnej.
Wtymceluwyłączregulatorjazdyirozpocznijponowneprogramowanie(patrz"Programowaniepełnejpręd-
kościipołożenianeutralnego").
Podłączenie do odbiornika
Podłącztrójbiegunowąwtyczkęregulatorajazdydoodpowiedniegokanałuodbiornika.Konieczniezwróć
uwagęnawłaściweobłożenienaodbiorniku(patrzinstrukcjaobsługiodbiornikalubnadruknaodbiorniku).
Przewódżółty/biały/pomarańczowy:Sygnałsterujący
Przewódczerwony:Napięcierobocze
Przewódbrązowy/czarny:GND/minus
RegulatorjazdyposiadaBEC.Odbiornikjestzasilanybezpośrednioprzezregulatorjazdyzaku-
mulatoradojazdy.JeżeliBECjestwykorzystywanyjakoźródłozasilaniaukładuodbiorczego,
niemożnaużywaćbateriiodbiornikaaniakumulatoraodbiornika!
Ważne!
JeślizamiastwbudowanegoBECmabyćużywaneosobneźródłozasilaniaodbiornika,ztrójbie-
gunowejwtyczkiodbiornikaregulatorajazdynależyprzerwaćśrodkowy,czerwonyprzewódigo
zaizolować.Wprzeciwnymrazieregulatorjazdyzostaniezniszczony!Utratarękojmi/gwarancji!
Informacje dotyczące eksploatacji
Ważne!
Regulatorjazdyzawartywzestawiejestprzeznaczonydopracyz3-4-ogniwowymakumulato-
remlitowo-polimerowym(napięcieznamionowe:11,1-14,8V)lub8-12-ogniwowymakumula-
toremniklowo-metalowo-wodorowym(napięcieznamionowe9,6-14,4V).
Jeślipodłączyszdoregulatorajazdyakumulatorposiadającywięcejogniw,regulatorjazdyi/lub
silnikzostanieuszkodzony.Utratarękojmi/gwarancji!
Jeślipodłączyszdoregulatorajazdyinnysilnik,któryjestdostosowanydowiększejilościogniw,
musiszkoniecznieprzestrzegaćwartościgranicznychregulatora jazdy,patrz rozdział "Dane
techniczne".
• Powłączeniuregulatorajazdy,zielonadiodamigazgodniezilościąogniwpodłączonegoakumulatoralito-
wo-polimerowego(np.3-ogniwowyakumulatorLiPo=3xmiga).Odpowiedniodoilościmiganiadiody,ge-
nerowanyjestsygnałdźwiękowy.Jeślinastępnieieświecisiędioda,regulatorjazdyjestgotowydopracy.
• Jeśliregulatorjazdywykryjepowłączeniunieprawidłowąwartośćnapięcia,wyemitujeonodpowiednisy-
gnałostrzegawczy(2sygnałydźwiękowe,1sekundaprzerwy,2sygnałydźwiękowe,1sekundaprzerwy
itd.).
Wtakimprzypadkusprawdźakumulator(napięcie,poziomnaładowania)ipołączeniawtykowemiędzy
akumulatoremiregulatoremjazdy.
Jeśliregulatorjazdyrozpoznapowłączeniubłędnysygnałsterującyzodbiornika,czerwonadiodawre-
gulatorzejazdybędzieszybkomigać.
• Sprawdźtrymowaniedźwigniprzyspieszenia;lubpozostawdźwignięprzyspieszeniapodczaswłączenia
wpozycjiśrodkowej(położenieneutralne).
• Podczasjazdydoprzoduidotyłulubwystępowaniusygnałusterującegonadajnikazapalasięczerwona
dioda.Przy100%pełnejprędkościpodczasjazdydoprzoduświecisiędodatkowozielonadioda.
Jeżeliwpunkciemenu5zostanieustawionyefekthamowaniana100%,zielonadiodazaświecisięna
krótkorównież,gdyużytyzostaniehamuleclubjazdadotyłu.
• Wprzypadkuprzełączeniamiędzyjazdądoprzoduijazdądotyłu(wtrybiejazdy#2)dźwigniaprzyspie-
szeniamusibyćkrótko(ok.2sekundy)wpołożeniuneutralnym.Jeślidźwigniaprzyspieszaniazostanie
przesuniętabezpośredniozjazdydoprzodunajazdędotyłu,włączonyzostaniehamulecregulatorajazdy
(pojazdNIEjedziedotyłu!).
• Jeślifunkcjajazdylubfunkcjahamulcadziałaprzeciwniedoruchudźwigniprzyspieszeniananadajniku,
uruchomfunkcjęodwracaniananadajnikulubzamieńdowolnedwaztrzechkablisilnika.
• Funkcjęwentylatoranależysprawdzićprzedipokażdejjeździe.Jesttoszczególnieważne,gdypojazd
wszedłwkontaktzwodą.Wraziewątpliwościnależyzdemontowaćiwyczyścićwentylator.
• Zewzględówbezpieczeństwaregulatorjazdywyłączasilnikwprzypadkunadmiernejtemperatury(powy-
żej+105°C).Wtakimprzypadkumigazielonadiodawregulatorzejazdy.Wtakimprzypadkunatychmiast
przerwijjazdęisprawdźnp.przełożenienapęduidziałaniewentylatorawregulatorzejazdy.
• Jeśliregulator jazdyniewykryje wtrybiejazdy sygnałusterowaniaprędkością obrotowąprzezponad
0,2sekundy,silnikzostajewyłączony.Wtakimprzypadkusprawdźpołożenieantenyodbiorczej,połącze-
niemiędzyregulatoremjazdyaodbiornikiemibaterienadajnika.
Zakończenie eksploatacji
Wpierwszejkolejnościwyłączregulatorjazdy(ustawprzełącznikwpołożeniu"OFF").Następnieodłącz
akumulatordojazdy(lubobaakumulatory)odregulatorajazdy.Dopierowtedywyłącznadajnik.
Utylizacja
Urządzeniaelektronicznemogąbyćpoddanerecyklingowiinienależądoodpadówzgospo-
darstwdomowych.Produktnależyutylizowaćpozakończeniujegoeksploatacjizgodniezobo-
wiązującymiprzepisamiprawnymi.
Dane techniczne
Ważne!
Regulatorjazdyzawartywzestawiejestprzeznaczonydopracyz3-4-ogniwowymakumulato-
remlitowo-polimerowym(napięcieznamionowe:11,1-14,8V)lub8-12-ogniwowymakumula-
toremniklowo-metalowo-wodorowym(napięcieznamionowe9,6-14,4V).
a) Regulator jazdy
IlośćogniwNi-MH 8-12(9-16,8V)
IlośćogniwLiPo 3-4(9-16,8V)
Wykrywanieobniżonegonapięcia
akumulatorówLiPo
2,6V/2,8V/3,0V/3,2V/3,4Vnaogniwo/zmożliwością
wyłączenia
Prądstały(maks.5min) 100A
Prąd(maks.1s) 650A
SBEC(taktowany) 6V/DC,5A
Wentylator 6V/DC
Zabezpieczenieprzednadmierną
temperaturą
Tak(przy+105°C)
Maks.KVsilnika(onroad,3S) <=4000
Maks.KVsilnika(onroad,4S) <=3000
Maks.KVsilnika(offroad,3S) <=3000
Maks.KVsilnika(offroad,4S) <=2400
Odpowiednirozmiarsilnika 4068lub4074
Systemwtykowydosilnika Pozłacanystyk4mm
Systemwtykowydoodbiornika JR
Wymiary(dł.xszer.xwys.) 59,5x48x42mm
Masazkablemok. 173g
b) Silnik
IlośćogniwNi-MH 8-18
IlośćogniwLiPo 3-6
Prąd(ciągły) Maks.80A
Moc(ciągła) Maks.1700W
Prąd(chwilowy<10s) Maks.120A
Moc(chwilowa<10s) Maks.2600W
Prądciągłyprzy3S 80A(888W)
Prądciągłyprzy4S 80A(1184W)
Prądciągłyprzy5S 80A(1480W)
Prądciągłyprzy6S 76A(1687W)
Obrotynawolt(KV) 2200
Ilośćbiegunów 4
ilośćzwojów 2
Systemwtykowy Pozłacanystyk4mm
Średnicawału 5mm
Użytkowadługośćfali ok.18mm
Wymiary(Øxdł.) 40x74mm
Masazkablemok. 384g
TopublikacjazostałaopublikowanaprzezConradElectronicSE,Klaus-Conrad-Str.1,D-92240Hirschau,Niemcy(www.conrad.com).
Wszelkieprawaodnośnietegotłumaczeniasązastrzeżone.Reprodukowaniew jakiejkolwiek formie, kopiowanie, tworzenie mikrolmów lub
przechowywaniezapomocąurządzeńelektronicznychdoprzetwarzaniadanychjestzabronionebezpisemnejzgodywydawcy.Powielaniew
całościlubwczęścijestzabronione.Publikacjataodpowiadastanowitechnicznemuurządzeńwchwilidruku.
©Copyright2018byConradElectronicSE. 1600322_V2_0618_02_VTP_m_pl
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3

Reely 1600322 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi