HP Z2 Tower G4 Workstation Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Instrukcja obsługi
© Copyright 2018 HP Development Company,
L.P.
AMD i Catalyst są znakami towarowymi rmy
Advanced Micro Devices, Inc. Intel i Xeon są
znakami towarowymi rmy Intel Corporation
lub jej podmiotów zależnych w Stanach
Zjednoczonych i innych krajach. Linux® to
zarejestrowany znak towarowy Linusa
Torvaldsa w Stanach Zjednoczonych i innych
krajach. Microsoft i Windows są
zarejestrowanymi znakami towarowymi lub
zastrzeżonymi znakami towarowymi rmy
Microsoft Corporation w Stanach
Zjednoczonych i/lub innych krajach. NVIDIA jest
znakiem towarowym lub zarejestrowanym
znakiem towarowym NVIDIA Corporation w
Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Red
Hat i Enterprise Linux jest zarejestrowanym
znakiem towarowym rmy Red Hat, Inc. w
Stanach Zjednoczonych i innych krajach.
Informacje zawarte w niniejszym dokumencie
mogą zostać zmienione bez powiadomienia.
Jedyne warunki gwarancji na produkty i usługi
rmy HP są ujęte w odpowiednich informacjach
o gwarancji towarzyszących tym produktom
i usługom. Żadne z podanych tu informacji nie
powinny być uznawane za jakiekolwiek
gwarancje dodatkowe. Firma HP nie ponosi
odpowiedzialności za błędy techniczne lub
wydawnicze ani pominięcia, jakie mogą
wystąpić w tekście.
Wydanie pierwsze: lipiec 2018
Numer części: L30689-241
Uwagi dotyczące produktu
Niniejsza instrukcja zawiera opis funkcji, w
które wyposażona jest większość produktów.
Niektóre z funkcji mogą być niedostępne w
danym komputerze.
Nie wszystkie funkcje są dostępne we
wszystkich edycjach lub wersjach systemu
Windows. Aby możliwe było wykorzystanie
wszystkich funkcji systemu Windows, systemy
mogą wymagać uaktualnienia i/lub
oddzielnego zakupu sprzętu, sterowników,
oprogramowania lub aktualizacji systemu
BIOS. Zobacz rozdział
http://www.microsoft.com.
Aby uzyskać dostęp do najnowszej instrukcji
obsługi, przejdź do http://www.hp.com/
support, a następnie postępuj zgodnie z
instrukcjami w celu znalezienia swojego
produktu. Następnie wybierz pozycję
Instrukcje obsługi.
Warunki użytkowania oprogramowania
Instalowanie, kopiowanie lub pobieranie
preinstalowanego na tym komputerze
oprogramowania bądź używanie go w
jakikolwiek inny sposób oznacza wyrażenie
zgody na objęcie zobowiązaniami
wynikającymi z postanowień Umowy
Licencyjnej Użytkownika Oprogramowania HP
(EULA). Jeżeli użytkownik nie akceptuje
warunków licencji, jedynym rozwiązaniem jest
zwrócenie całego nieużywanego produktu
(sprzętu i oprogramowania) sprzedawcy w
ciągu 14 dni od daty zakupu w celu odzyskania
pełnej kwoty wydanej na jego zakup zgodnie z
zasadami zwrotu pieniędzy.
W celu uzyskania dodatkowych informacji lub
zażądania zwrotu pełnej kwoty wydanej na
zakup komputera należy skontaktować się ze
sprzedawcą.
O podręczniku
Ten podręcznik zawiera informacje o funkcjach komputera, kongurowaniu komputera, korzystaniu z
oprogramowania i specykacjach technicznych.
Ten podręcznik może zawierać następujące typy alertów.
OSTRZEŻENIE! Wskazuje na niebezpieczną sytuację, której nieuniknięcie może spowodować śmierć lub
poważne obrażenia ciała.
OSTROŻNIE: Wskazuje na niebezpieczną sytuację, której nieuniknięcie może spowodować małe lub średnie
obrażenia ciała.
WAŻNE: Wskazuje informacje uznawane za ważne, ale niezwiązane z zagrożeniami (np. informacje
dotyczące szkód materialnych). Oznaczenie Ważne informuje użytkownika, że niezastosowanie się do
opisanej procedury może skutkować utratą danych albo uszkodzeniem sprzętu lub oprogramowania. Zawiera
także podstawowe informacje – objaśnienia lub instrukcje.
UWAGA: Zawiera dodatkowe informacje, które podkreślają lub uzupełniają ważne punkty w tekście
głównym.
WSKAZÓWKA: Zawiera pomocne porady dotyczące ukończenie zadania.
iii
iv O podręczniku
Spis treści
1 Lokalizowanie zasobów HP ............................................................................................................................. 1
Informacje o produkcie .......................................................................................................................................... 1
Pomoc techniczna .................................................................................................................................................. 1
Dokumentacja produktu ........................................................................................................................................ 2
Diagnostyka produktu ........................................................................................................................................... 2
Aktualizacje produktu ............................................................................................................................................ 3
2 Funkcje komputera ........................................................................................................................................ 4
Podzespoły komputera typu desktop ................................................................................................................... 4
Przód .................................................................................................................................................... 4
Tył ........................................................................................................................................................ 5
Elementy komputera typu wieża ........................................................................................................................... 6
Przód .................................................................................................................................................... 6
Tył ........................................................................................................................................................ 7
Specykacje produktu ........................................................................................................................................... 7
3 Instalowanie komputera ................................................................................................................................ 8
zapewnienie odpowiedniej wentylacji ................................................................................................................... 8
Procedury konguracyjne ...................................................................................................................................... 9
Dodawanie monitorów ........................................................................................................................................ 10
Planowanie dodatkowych monitorów .............................................................................................. 10
Wyszukiwanie obsługiwanych kart gracznych ............................................................................... 11
Dopasowywanie kart gracznych do złączy monitora ..................................................................... 12
Identykacja wymagań połączeniowych monitora .......................................................................... 12
Podłączanie i konguracja monitorów ............................................................................................. 13
Używanie narzędzia konguracji na karcie gracznej innego producenta ...................................... 14
Dostosowywanie monitora (system Windows) ................................................................................ 14
Instalacja opcjonalnych elementów .................................................................................................................... 15
Bezpieczeństwo ................................................................................................................................................... 15
Recykling produktów ........................................................................................................................................... 15
4 Tworzenie kopii zapasowych, przywracanie i odzyskiwanie danych ................................................................. 16
Korzystanie z narzędzi systemu Windows .......................................................................................................... 16
Używanie narzędzia HP Cloud Recovery Download Tool do tworzenia nośnika do odzyskiwania .................... 16
Przywracanie i odzyskiwanie danych .................................................................................................................. 16
v
5 Konguracja systemu Linux .......................................................................................................................... 18
systemy typu Linux-ready ................................................................................................................................... 18
Dyski ze sterownikami HP dla systemu Linux ..................................................................................................... 18
Konguracja systemu Red Hat Enterprise Linux (RHEL) ..................................................................................... 19
Dysk ze sterownikami HP .................................................................................................................. 19
Instalowanie za pomocą nośnika ze sterownikami HP Red Hat Linux ............................................. 19
Konguracja systemu SUSE Linux Enterprise Desktop (SLED) ........................................................................... 19
Instalacja systemu SLED przy użyciu dysku ze sterownikami HP .................................................... 20
Konguracja systemu Ubuntu ............................................................................................................................. 20
Przy użyciu dysku ze sterownikami HP ............................................................................................. 20
Własnościowe sterowniki kart gracznych ......................................................................................................... 20
6 Aktualizowanie komputera ........................................................................................................................... 22
Aktualizowanie komputera po pierwszym uruchomieniu .................................................................................. 22
Aktualizacja systemu BIOS .................................................................................................................................. 22
Określanie aktualnej wersji BIOS ...................................................................................................... 22
Aktualizacja systemu BIOS ................................................................................................................ 22
Aktualizowanie sterowników urządzeń .............................................................................................................. 23
7 Konserwacja, diagnostyka i rozwiązywanie drobnych problemów ................................................................... 24
Wyłączanie komputera ........................................................................................................................................ 24
W przypadku wystąpienia problemów ................................................................................................................ 24
Więcej informacji ............................................................................................................................... 24
Kontrola wzrokowa ........................................................................................................................... 24
Przy uruchamianiu systemu ........................................................................................... 24
Podczas pracy ................................................................................................................. 25
Naprawa wykonywana przez klienta .............................................................................. 25
Migające diody lub kody dźwiękowe: interpretowanie diod LED oraz sygnałów dźwiękowych
podczas diagnostyki POST ................................................................................................................ 26
Rozwiązywanie podstawowych problemów ..................................................................................... 26
Pomoc techniczna HP ........................................................................................................................ 26
Pomoc techniczna w trybie online .................................................................................. 26
Obsługa klienta związana z naprawami komputerów ................................. 27
Porady, biuletyny i powiadomienia .............................................................. 27
Kontakt telefoniczny z pomocą techniczną ................................................................... 27
Lokalizowanie informacji o gwarancji ............................................................................ 28
8 Używanie programu HP PC Hardware Diagnostics ........................................................................................... 29
Korzystanie z narzędzia HP PC Hardware Diagnostics dla systemu Windows ................................................... 29
Pobieranie narzędzia HP PC Hardware Diagnostics dla systemu Windows ..................................... 29
vi
Pobieranie najnowszej wersji narzędzia HP PC Hardware Diagnostics dla systemu
Windows .......................................................................................................................... 30
Pobieranie narzędzia HP Hardware Diagnostics dla systemu Windows według
nazwy lub numeru produktu (dotyczy wybranych produktów) ..................................... 30
Instalowanie narzędzia HP PC Hardware Diagnostics dla systemu Windows .................................. 30
Korzystanie z narzędzia HP PC Hardware Diagnostics UEFI ............................................................................... 30
Uruchamianie narzędzia HP PC Hardware Diagnostics UEFI (Diagnostyka sprzętu) ....................... 31
Pobieranie narzędzia HP PC Hardware Diagnostics UEFI na napęd ash USB ................................. 31
Pobieranie najnowszej wersji narzędzia HP PC Hardware Diagnostics (UEFI) ............... 31
Pobieranie narzędzia HP PC Hardware Diagnostics (UEFI) według nazwy lub
numeru produktu (dotyczy wybranych produktów) ...................................................... 32
Korzystanie z ustawień funkcji HP Remote PC Hardware Diagnostics UEFI (dotyczy wybranych
produktów) .......................................................................................................................................................... 32
Pobieranie narzędzia HP Remote PC Hardware Diagnostics UEFI .................................................... 32
Pobieranie najnowszej wersji narzędzia HP Remote PC Hardware Diagnostics UEFI .... 32
Pobieranie narzędzia Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI według nazwy
lub numeru produktu ...................................................................................................... 32
Dostosowywanie ustawień funkcji HP Remote PC Hardware Diagnostics UEFI ............................... 33
9 Normalna konserwacja ................................................................................................................................. 34
Ogólne zasady bezpieczeństwa związane z czyszczeniem ................................................................................ 34
Czyszczenie obudowy .......................................................................................................................................... 34
Czyszczenie klawiatury ....................................................................................................................................... 34
Czyszczenie monitora .......................................................................................................................................... 35
Czyszczenie myszy .............................................................................................................................................. 35
10 Ułatwienia dostępu .................................................................................................................................... 36
Ułatwienia dostępu .............................................................................................................................................. 36
Znajdowanie potrzebnych narzędzi .................................................................................................. 36
Nasze zaangażowanie ....................................................................................................................... 36
International Association of Accessibility Professionals (IAAP) ....................................................... 36
Wyszukiwanie najlepszej technologii ułatwień dostępu .................................................................. 37
Ocena własnych potrzeb ................................................................................................. 37
Dostępność produktów rmy HP .................................................................................... 37
Standardy i ustawodawstwo ............................................................................................................................... 38
Standardy .......................................................................................................................................... 38
Mandat 376 — EN 301 549 ............................................................................................ 38
Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) ................................................................ 38
Ustawodawstwo i przepisy ............................................................................................................... 39
Polska .............................................................................................................................. 39
21st Century Communications and Video Accessibility Act (CVAA) ............................... 39
vii
Kanada ............................................................................................................................ 40
Europa ............................................................................................................................. 40
Wielka Brytania ............................................................................................................... 40
Australia .......................................................................................................................... 40
Cały świat ........................................................................................................................ 40
Przydatne zasoby i łącza dotyczące ułatwień dostępu ...................................................................................... 41
Organizacje ........................................................................................................................................ 41
Instytucje edukacyjne ....................................................................................................................... 41
Inne zasoby dotyczące niepełnosprawności .................................................................................... 41
Łącza rmy HP ................................................................................................................................... 42
Kontakt z pomocą techniczną ............................................................................................................................. 42
Indeks ............................................................................................................................................................ 43
viii
1 Lokalizowanie zasobów HP
Przeczytaj ten rozdział, aby dowiedzieć się, skąd można uzyskać dodatkowe zasoby HP.
Informacje o produkcie
Temat Lokalizacja
Dane techniczne Skróconą specykację produktu można znaleźć na stronie http://www.hp.com/go/
quickspecs. Kliknij łącze do skróconych specykacji produktów Hewlett Packard
Enterprise. Kliknij Search all QuickSpecs (Wyszukaj we wszystkich skróconych
specykacjach), wpisz nazwę modelu w polu wyszukiwania, a następnie kliknij Go (Idź).
Uregulowania prawne, przepisy
bezpieczeństwa i wymagania
środowiskowe
Informacje o zgodności produktu z przepisami znajdują się w dokumentacji Informacje o
uregulowaniach prawnych dotyczących bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Można
również zapoznać się z etykietą agencji/środowiskową.
Aby uzyskać dostęp do tego podręcznika:
Wybierz kolejno przycisk Start, wybierz swój produkt, wybierz pozycję Pomoc i
obsługa techniczna HP, a następnie wybierz pozycję Dokumentacja HP.
Moduły Aby uzyskać kompletne i aktualne informacje na temat obsługiwanych akcesoriów i
podzespołów, przejdź na stronę http://www.hp.com/go/workstations i wybierz pozycję
Wyświetlacze i akcesoria.
Płyta główna Schemat płyty głównej znajduje się na wewnętrznej stronie obudowy. Dodatkowe
informacje można znaleźć w publikacji Maintenance and Service Guide (Instrukcja
konserwacji i serwisowania) dotyczącej tego komputera dostępnej pod adresem
internetowym http://www.hp.com/support.
Aby uzyskać dostęp do tego podręcznika:
Wybierz kolejno przycisk Start, wybierz swój produkt, wybierz pozycję Pomoc i
obsługa techniczna HP, a następnie wybierz pozycję Informacje o produkcie.
Etykiety z numerem seryjnym,
informacjami o normach i wymogach
ochrony środowiska oraz informacjami o
systemie operacyjnym
Numer seryjny, etykietę agencji/środowiskową i etykietę systemu operacyjnego można
znaleźć na spodzie komputera, na tylnym panelu komputera lub pod pokrywą serwisową.
Pomoc techniczna
Temat Lokalizacja
Wsparcie dla produktu Pomoc techniczna HP dostępna jest pod adresem http://www.hp.com/support.
Na tych stronach można uzyskać dostęp do następujących typów pomocy technicznej:
Czat online z pracownikiem technicznym HP
Numery telefonów pomocy technicznej
Adresy centrów serwisowych HP
Informacje o gwarancji Aby uzyskać dostęp do tego dokumentu:
Informacje o produkcie 1
Temat Lokalizacja
Naciśnij przycisk Start, wybierz opcję Pomoc i obsługa techniczna HP, a następnie
wybierz opcję Dokumentacja HP.
— lub —
Przejdź na stronę http://www.hp.com/go/orderdocuments.
WAŻNE: Aby uzyskać dostęp do najnowszej wersji gwarancji, potrzebne jest
połączenie z Internetem.
Ograniczona gwarancja HP znajduje się wraz z instrukcjami obsługi na urządzeniu.
Gwarancja może także znajdować się na dysku CD lub DVD dołączonym do produktu. W
niektórych krajach lub regionach gwarancja może być dostarczana przez rmę HP w
postaci papierowej. Tam, gdzie gwarancja nie jest dołączona w postaci drukowanej,
można zamówić jej kopię na stronie http://www.hp.com/go/orderdocuments. W sprawie
produktów zakupionych w regionie Azji i Pacyku można napisać do rmy HP na adres
POD, PO Box 161, Kitchener Road Post Oice, Singapore 912006. Należy podać nazwę
produktu oraz swoje imię i nazwisko, numer telefonu i adres korespondencyjny.
Dokumentacja produktu
Temat Lokalizacja
Dokumentacja użytkownika produktu HP,
opracowania techniczne i dokumentacja
produktów innych rm
Dokumentacja dla użytkownika znajduje się na dysku twardym. Naciśnij przycisk Start,
wybierz opcję Pomoc i obsługa techniczna HP, a następnie wybierz opcję Dokumentacja
HP. Najnowsza dokumentacja online dostępna jest pod adresem http://www.hp.com/
support. Dokumentacja obejmuje także aktualizacje niniejszej instrukcji obsługi
i publikacji Maintenance and Service Guide (Instrukcja obsługi serwisowej i konserwacji).
Filmy instruktażowe z zakresu montażu i
demontażu podzespołów
Aby zapoznać się z metodami demontażu i ponownego montażu podzespołów
komputera, przejdź na stronę http://www.hp.com/go/sml.
Powiadomienia o produktach Subscriber's Choice to program rmy HP, który pozwala zarejestrować się w celu
otrzymywania powiadomień o sterownikach i oprogramowaniu, powiadomień o zmianach
(PCN), biuletynu rmy HP, porad dla klientów i wielu innych informacji. Zarejestruj się na
stronie https://h41369.www4.hp.com/alerts-signup.php.
Dane techniczne Biuletyn produktowy zawiera skrócone specykacje komputerów HP. W skróconych
specykacjach znajdują się informacje o systemie operacyjnym, zasilaczu, pamięci,
procesorze i wielu innych podzespołach. Aby uzyskać dostęp do Skróconej specykacji,
przejdź na stronę http://www.hp.com/go/quickspecs/.
Biuletyny i powiadomienia Aby odnaleźć porady, biuletyny i zawiadomienia:
1. Przejdź na stronę http://www.hp.com/support.
2. Wybierz swój produkt.
3. Wybierz opcję Porady lub Biuletyny i powiadomienia.
Diagnostyka produktu
Temat
Lokalizacja
Narzędzia diagnostyczne systemu
Windows®
Narzędzie HP PC Hardware Diagnostics Windows oraz narzędzie HP PC Hardware
Diagnostics UEFI są preinstalowane w niektórych komputerach z systemem Windows.
Zobacz rozdział Korzystanie z narzędzia HP PC Hardware Diagnostics UEFI na stronie 30.
2 Rozdział 1 Lokalizowanie zasobów HP
Temat Lokalizacja
Dodatkowe informacje można znaleźć w Podręczniku konserwacji i serwisowania
komputera, dostępnym na stronie http://www.hp.com/support.
Informacje o kodach dźwiękowych i
kontrolkach diagnostycznych
Zobacz publikację Maintenance and Service Guide (Instrukcja konserwacji i serwisowania)
dla tego komputera, dostępną pod adresem sieci Web http://www.hp.com/support.
kody błędów autotestu POST Zobacz publikację Maintenance and Service Guide (Instrukcja konserwacji i serwisowania)
dla tego komputera, dostępną pod adresem sieci Web http://www.hp.com/support.
Aktualizacje produktu
Temat Lokalizacja
Aktualizacje BIOSu i sterowników Przejdź na stronę http://www.hp.com/support i wybierz opcję Pobierz oprogramowanie i
sterowniki, aby sprawdzić, czy posiadasz najnowsze sterowniki do komputera.
Aby uzyskać więcej informacji na temat aktualizacji sterowników i systemu BIOS, zobacz
Aktualizowanie komputera na stronie 22.
Systemy operacyjne Więcej informacji można znaleźć w następujących miejscach:
W przypadku systemu operacyjnego Windows, przejdź na stronę
http://www.support.microsoft.com.
W przypadku systemu operacyjnego Linux
®
, przejdź na stronę http://www.linux.com.
Aktualizacje produktu 3
2 Funkcje komputera
Kompletne i aktualne informacje na temat obsługiwanych akcesoriów i podzespołów dla tego komputera są
dostępne pod adresem http://partsurfer.hp.com.
Podzespoły komputera typu desktop
Kompletne i aktualne informacje na temat obsługiwanych akcesoriów i podzespołów dla tego komputera są
dostępne pod adresem http://partsurfer.hp.com.
Przód
Poz. Ikona Element Poz. Ikona Element
1
Napęd dysków optycznych
(opcjonalny)
6
Port USB Type-C SuperSpeed Plus z
obsługą funkcji HP Sleep and Charge
(opcjonalnie)
2 Przycisk zasilania 7
Port USB Type-C SuperSpeed Plus z
obsługą funkcji HP Sleep and Charge
(opcjonalnie)
3 Aktywność dysku twardego 8 Czytnik kart pamięci (opcjonalny)
4
Gniazdo wyjściowe audio
(słuchawkowe)/wejściowe audio
(mikrofonowe) typu combo
9 Wnęka napędu 3,5" (opcjonalnie)
5 Port USB SuperSpeed
4 Rozdział 2 Funkcje komputera
Tył
Poz. Ikona Element Poz. Ikona Element
1 Pokrywa anteny 6 Port Flex IO
2 Złącze zasilania 7 Gniazdo RJ-45 (sieciowe)
3
Złącze liniowego wejścia audio
(niebieskie)
8 Porty USB (2)
4
Złącze liniowego wyjścia audio
(zielone)
9
Port USB Type-C SuperSpeed Plus z
obsługą funkcji HP Sleep and Charge
(opcjonalnie) (4)
5 Porty DisplayPort (DP) (2) 10 Osłony gniazd rozszerzeń (4)
UWAGA: Oznaczenia złącz na tylnym panelu wykorzystują ikony i kolory uznane za standardowe.
UWAGA: Porty DP nie są obsługiwane, gdy system jest skongurowany do pracy z procesorami Intel® Xeon® E3-12x0 v5. W przypadku
wszystkich innych procesorów te porty DP są domyślnie wyłączone, gdy zainstalowana jest oddzielna karta graczna.
UWAGA: Aby włączyć jednoczesną obsługę zintegrowanego układu gracznego Intel HD i oddzielnej karty gracznej (w celu
podłączenia więcej niż dwóch wyświetlaczy), należy skorzystać z narzędzia Computer Setup. Jeśli jednak planowane jest podłączenie
trzech lub większej liczby wyświetlaczy, rma HP zaleca korzystanie wyłącznie z oddzielnych kart gracznych.
Podzespoły komputera typu desktop 5
Elementy komputera typu wieża
W tej części opisane są podzespoły komputera typu wieża.
Kompletne i aktualne informacje na temat obsługiwanych akcesoriów i podzespołów dla tego komputera są
dostępne pod adresem http://partsurfer.hp.com.
Przód
Poz. Ikona Element Poz. Ikona Element
1
Wnęki 5,25-calowego dysku
twardego/napędu dysków
optycznych (2, opcjonalnie)
5
Czytnik kart pamięci MicroSD
(opcjonalnie)
2 Przycisk zasilania 6
Port USB Type-C SuperSpeed Plus z
obsługą funkcji HP Sleep and Charge
(opcjonalnie)
3
Gniazdo wyjściowe audio
(słuchawkowe)/wejściowe audio
(mikrofonowe) typu combo
7
Port USB Type-C SuperSpeed Plus z
obsługą funkcji HP Sleep and Charge
(opcjonalnie)
4 Port USB SuperSpeed
6 Rozdział 2 Funkcje komputera
Tył
Poz. Ikona Element Poz. Ikona Element
1 Złącze zasilania
6
Porty USB (2)
2
Złącze liniowego wejścia audio
(niebieskie)
7 Porty USB SuperSpeed (4)
3
Złącze liniowego wyjścia audio
(zielone)
8 Osłony gniazd rozszerzeń (4)
4 Złącza DisplayPort (DP) (2) 9 Pokrywa anteny
5
Gniazdo RJ-45 (sieciowe)/wskaźniki
stanu
10 Zatrzaski
UWAGA: Oznaczenia złącz na tylnym panelu wykorzystują ikony i kolory uznane za standardowe.
UWAGA: Porty DP oraz DVI-D nie są obsługiwane, gdy system jest skongurowany do pracy z procesorami Intel Xeon E3-12x0 v5.
Również jeśli zainstalowano oddzielną kartę graczną, te porty są domyślnie wyłączone.
UWAGA: Aby włączyć jednoczesną obsługę zintegrowanego układu gracznego Intel HD i oddzielnej karty gracznej (w celu
podłączenia więcej niż dwóch wyświetlaczy), należy skorzystać z narzędzia Computer Setup (F10). Jeśli jednak planowane jest
podłączenie trzech lub większej liczby wyświetlaczy, rma HP zaleca korzystanie wyłącznie z oddzielnych kart gracznych.
Specykacje produktu
Skróconą specykację produktu można znaleźć na stronie http://www.hp.com/go/quickspecs. Kliknij łącze do
skróconych specykacji produktów HP Inc. Kliknij Search all QuickSpecs (Wyszukaj we wszystkich skróconych
specykacjach), wpisz nazwę modelu w polu wyszukiwania, a następnie kliknij Go (Idź).
— lub —
Przejdź na stronę http://www.hp.com/support i wykonaj instrukcje wyświetlane na ekranie, aby znaleźć swój
produkt. Wybierz Informacje o produkcie, a następnie wybierz specykację swojego komputera.
Specykacje produktu 7
3 Instalowanie komputera
W niniejszym rozdziale opisano sposób instalowania komputera.
zapewnienie odpowiedniej wentylacji
Do prawidłowej pracy komputer potrzebuje odpowiedniej wentylacji. Należy przestrzegać następujących
zaleceń:
Postaw komputer na solidnej, równej powierzchni.
Zostaw odstęp co najmniej 15,24 cm (6,00 cali) z przodu i z tyłu komputera. (Jest to minimalna
odległość dla wszystkich modeli komputerów.)
UWAGA: Komputer użytkownika może się nieznacznie różnić od komputera pokazanego na ilustracji
w tym rozdziale.
Sprawdź, czy temperatura otoczenia mieści się w dozwolonym zakresie. Aby znaleźć specykacje
komputera, patrz Specykacje produktu na stronie 7.
8 Rozdział 3 Instalowanie komputera
W przypadku instalacji w szae sprawdź szafę pod kątem odpowiedniej wentylacji i sprawdź, czy
temperatura otoczenia w szae nie wykracza poza podany zakres.
Nigdy nie należy zmniejszać przepływu powietrza wlotowego lub wylotowego komputera poprzez
blokowanie otworów wentylacyjnych lub wlotów powietrza.
Procedury konguracyjne
OSTRZEŻENIE! Aby zmniejszyć ryzyko porażenia prądem, pożaru lub uszkodzenia sprzętu, należy
przestrzegać następujących zaleceń:
Kabel zasilający należy podłączać do gniazdka sieci elektrycznej znajdującego się w łatwo dostępnym
miejscu.
Zasilanie od komputera należy odłączać, wyjmując kabel zasilający z gniazda sieci elektrycznej (a nie
odłączając kabel zasilający od komputera).
Przewód zasilania należy podłączyć do uziemionego gniazda elektrycznego. Nie wyłączaj uziemienia
wtyczki przewodu zasilającego (na przykład podłączając do niej dwustykowy adapter). Bolec uziemienia
pełni bardzo ważną funkcję zabezpieczającą.
UWAGA: Pobór mocy komputera z zasilaczem 1125 W może być wyższy od wartości znamionowych źródeł
zasilania dostępnych w typowym biurze. Szczegółowe informacje można znaleźć w publikacji Site Preparation
Guide (Instrukcja przygotowania miejsca instalacji) dla komputera, dostępnej pod adresem
http://www.hp.com/support.
Aby zainstalować komputer:
1. Podłącz mysz, klawiaturę i kabel zasilający do komputera (1).
2. Podłącz monitor do komputera (2).
3. Podłącz pozostałe urządzenia peryferyjne (np. drukarkę) zgodnie z dołączonymi do nich instrukcjami.
4. Podłącz kabel sieciowy do komputera oraz routera sieciowego lub innego urządzenia sieci LAN.
5. Podłącz kabel zasilający komputera i kabel zasilający monitora do gniazdka sieci elektrycznej (3).
Procedury konguracyjne 9
Dodawanie monitorów
Planowanie dodatkowych monitorów
Wszystkie karty graczne dostarczane z komputerami HP serii Z obsługują jednocześnie dwa monitory (patrz
Podłączanie i konguracja monitorów na stronie 13). Dostępne są też karty obsługujące więcej niż dwa
monitory. Przebieg procesu dodawania monitorów zależy od używanej karty gracznej i typu oraz liczby
dodawanych monitorów.
Przy planowaniu podłączenia dodatkowych monitorów wykorzystaj poniższy proces.
1. Ustal potrzeby w zakresie monitorów.
Określ, ile monitorów będzie potrzebnych.
Określ wymaganą wydajność graki.
Zwróć uwagę na typ złącza, zastosowanego w każdym z monitorów. Firma HP dostarcza karty
graczne z interfejsem DisplayPort (DP) i DVI, można jednak korzystać z adapterów i kart
wyprodukowanych przez inne rmy, aby podłączyć inne typy interfejsów, jak DVI-I, HDMI lub VGA.
WSKAZÓWKA: Niektóre adaptery do sprzętu starszego typu mogą być droższe od innych. Warto
porównać koszty nabycia adapterów z kosztami zaopatrzenia się w nowszy monitor, który nie
wymaga adapterów.
2. Ustal, czy są potrzebne dodatkowe karty graczne.
Zapoznaj się z dokumentacją karty gracznej aby określić, ile monitorów można do niej podłączyć.
Może okazać się konieczne zakupienie adapterów, aby dopasować wyjście karty do złącza
monitora. Zobacz rozdział Dopasowywanie kart gracznych do złączy monitora na stronie 12.
Jeżeli to konieczne, zaplanuj zakup nowej karty gracznej, aby móc podłączyć dodatkowe
monitory.
Maksymalna liczba monitorów obsługiwanych przez kartę zależy od typu karty. Większość kart
dostarcza sygnał wyjściowy dla dwóch monitorów. Niektóre mają trzy lub cztery wyjścia.
10 Rozdział 3 Instalowanie komputera
UWAGA: Monitory o rozdzielczości ponad 1920 x 1200 pikseli przy 60 Hz wymagają karty gracznej
z wyjściem Dual Link DVI (DL-DVI) lub DisplayPort. Aby uzyskać rozdzielczość własną w standardzie DVI,
należy korzystać z kabli DL-DVI, a nie ze standardowych kabli DVI-I lub DVI-D.
Komputery HP nie obsługują wszystkich kart gracznych. Przed zakupem upewnij się, że nowa karta
graczna jest obsługiwana. Zobacz rozdział Wyszukiwanie obsługiwanych kart gracznych
na stronie 11.
Wiele kart ma więcej niż dwa wyjścia monitora, ale jednocześnie można korzystać tylko z dwóch z nich.
Skorzystaj z dokumentacji karty lub wyszukaj informacje o karcie zgodnie z procedurą Wyszukiwanie
obsługiwanych kart gracznych na stronie 11.
Niektóre karty graczne mogą obsługiwać kilka monitorów przez zwielokrotnienie sygnału monitora na
kilka wyjść. Może to powodować zmniejszenie wydajności graki. Skorzystaj z dokumentacji karty lub
wyszukaj informacje o karcie zgodnie z procedurą Wyszukiwanie obsługiwanych kart gracznych
na stronie 11.
Upewnij się, że sygnał wyjściowy karty jest odpowiedni dla wejścia monitorów. (Patrz Identykacja
wymagań połączeniowych monitora na stronie 12.)
Różne modele komputerów HP serii Z mają różne ograniczenia wymiarów zycznych, prędkości danych
i mocy dostępnej dla dodatkowych kart gracznych. Należy pamiętać, że zazwyczaj w praktyce można
używać maksymalnie dwóch kart gracznych w jednym komputerze. Zapoznaj się z opisem identykacji
gniazda karty rozszerzeń w Podręczniku konserwacji i serwisowania, aby upewnić się, że nowa karta
graczna będzie działać w używanym komputerze.
3. Jeżeli chcesz dodać nową kartę lub nowe karty graczne:
a. Ustal, która z obsługiwanych kart gracznych będzie najlepsza do potrzeb, jeśli chodzi o liczbę
monitorów, zgodność z monitorami które mają być wykorzystywane i wydajność.
b. Sprawdź, czy posiadasz właściwe sterowniki do karty gracznej. Sterowniki kwalikowane przez
HP zamieszczono na stronie http://www.hp.com/support.
c. Zainstaluj kartę graczną, postępując zgodnie z instrukcjami wideo dla komputera dostępnymi pod
adresem http://www.hp.com/go/sml.
d. Skonguruj monitor. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Pomoc systemu Windows, lub przejdź
na stronę http://www.microsoft.com.
W celu skongurowania monitora w systemie Linux często można użyć narzędzia do
kongurowania karty gracznej (np. NVIDIA® nvidia-settings lub AMD
TM
Catalyst Control Center). W
niektórych wcześniejszych wydaniach systemu Linux (np. Gnome 3) konieczne jest również
zmodykowanie preferencji w systemie menedżera okien.
WSKAZÓWKA: Aby uprościć rozwiązywanie ewentualnych problemów, włącz pierwszy monitor i
upewnij się, że działa prawidłowo, po czym włącz kolejny monitor.
Wyszukiwanie obsługiwanych kart gracznych
Aby uzyskać informacje na temat kart gracznych obsługiwanych przez używany komputer:
1. Przejdź na stronę http://www.hp.com/go/quickspecs.
2. Wybierz opcję Wyszukaj aktywne QuickSpecs, a następnie Komputery stacjonarne i stacje robocze.
3. Wybierz swój model, aby wyświetlić specykacje.
4. Kliknij link Technical Specications-Graphics (Dane techniczne-Graka), aby wyświetlić szczegółowe
informacje techniczne o obsługiwanych kartach gracznych, w tym dane informujące o liczbie
Dodawanie monitorów 11
monitorów obsługiwanych przez kartę, informacje o złączach, poborze mocy, sterownikach i inne
szczegółowe informacje.
UWAGA: Nie wszystkie karty graczne obsługują wszystkie transceivery i adaptery. Szczegółowe
informacje można znaleźć w dokumentacji karty gracznej.
Dopasowywanie kart gracznych do złączy monitora
W tabeli przedstawiono różne scenariusze instalacji monitora.
UWAGA: Należy korzystać z ilustracji, która najdokładniej odzwierciedla wygląd posiadanego komputera.
Złącze interfejsu karty
gracznej
Złącze monitorowe
VGA DVI Dual Link DVI DisplayPort (DP) HDMI
DISPLAYPORT
adapter
DisplayPort/VGA
(nie wchodzi w
skład zestawu)
adapter DP/DVI adapter DP/DL DVI Kabel DP
adapter DP/
HDMI
DVI-I (białe)
adapter DVI/VGA Kabel DVI Kabel DL DVI N/D N/D
DMS-59*
adapter DMS-59-
to-VGA
adapter DMS-59-
to-DVI
N/D
adapter DMS-59-
to-DP
N/D
* Ten interfejs to dwuwyjściowa karta interfejsu gracznego obsługująca dwa monitory VGA, DVI lub DP.
UWAGA: Jeśli nie zaznaczono inaczej, do kart gracznych HP są dołączone adaptery do przewodów
monitorów.
Złącza DisplayPort charakteryzują się najwyższą wydajnością. Złącza VGA mają najniższą wydajność.
Identykacja wymagań połączeniowych monitora
Poniżej przedstawiono różne scenariusze podłączania monitorów. Więcej informacji na temat różnych kart
gracznych można znaleźć w rozdziale Dopasowywanie kart gracznych do złączy monitora na stronie 12.
12 Rozdział 3 Instalowanie komputera
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52

HP Z2 Tower G4 Workstation Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla