HP Z2 G8 Tower Workstation Desktop PC Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Instrukcja obsługi
PODSUMOWANIE
Ten podręcznik zawiera informacje o podzespołach, kongurowaniu komputera, tworzeniu kopii zapasowych itp.
Informacje prawne
© Copyright 2021 HP Development Company,
L.P.
AMD jest znakiem towarowym rmy Advanced
Micro Devices, Inc. Thunderbolt i Xeon są
znakami towarowymi rmy Intel Corporation
lub jej podmiotów zależnych w Stanach
Zjednoczonych i innych krajach. Linux® jest
zastrzeżonym znakiem towarowym Linusa
Torvaldsa w Stanach Zjednoczonych i w innych
krajach. Microsoft i Windows są znakami
towarowymi lub zastrzeżonymi znakami
towarowymi
rmy Microsoft Corporation,
zarejestrowanymi w Stanach Zjednoczonych
lub w innych krajach. NVIDIA jest znakiem
towarowym lub zarejestrowanym znakiem
towarowym NVIDIA Corporation w Stanach
Zjednoczonych i innych krajach. Red Hat
Enterprise Linux jest znakiem towarowym
rmy Red Hat, Inc., zarejestrowanym w
Stanach Zjednoczonych i innych krajach.
USB Type-C® jest zastrzeżonym znakiem
towarowym
rmy USB Implementers Forum.
DisplayPort™ i logo DisplayPort™ są znakami
towarowymi należącymi do Video Electronics
Standards Association (VESA) w Stanach
Zjednoczonych i innych krajach.
Informacje zawarte w niniejszym dokumencie
mogą zostać zmienione bez powiadomienia.
Jedyne gwarancje na produkty i usługi
HP są określone w stosownych
wyraźnych oświadczeniach gwarancyjnych
towarzyszących tym produktom i usługom. Nic
tu podanego nie może być rozumiane jako
ustanawiające dodatkową gwarancję. Firma
HP nie ponosi odpowiedzialności za błędy
techniczne lub wydawnicze ani pominięcia,
jakie mogą wystąpić w tekście.
Wydanie pierwsze: maj 2021
Numer części: M48228-241
Informacje o produkcie
Niniejsza instrukcja zawiera opis funkcji,
w które wyposażona jest większość
produktów. Niektóre z funkcji mogą być
niedostępne w danym komputerze.
Nie wszystkie funkcje są dostępne we
wszystkich edycjach lub wersjach systemu
Windows. Aby możliwe było wykorzystanie
wszystkich funkcji systemu Windows,
systemy mogą wymagać uaktualnienia i/lub
oddzielnego zakupu sprzętu, sterowników,
oprogramowania lub aktualizacji systemu BIOS.
Zobacz
http://www.microsoft.com.
Aby uzyskać dostęp do najnowszej
instrukcji obsługi, przejdź do
http://www.hp.com/support, a następnie
postępuj zgodnie z instrukcjami w celu
znalezienia swojego produktu. Następnie
wybierz opcję
Instrukcje obsługi.
Warunki użytkowania oprogramowania
Instalowanie, kopiowanie lub pobieranie
preinstalowanego na tym komputerze
oprogramowania bądź używanie go
w jakikolwiek inny sposób oznacza
wyrażenie zgody na objęcie zobowiązaniami
wynikającymi z postanowień Umowy
Licencyjnej Użytkownika Oprogramowania HP
(EULA). Jeżeli użytkownik nie akceptuje
warunków licencji, jedynym rozwiązaniem jest
zwrócenie całego nieużywanego produktu
(sprzętu i oprogramowania) sprzedawcy
w ciągu 14 dni od daty zakupu w celu
odzyskania pełnej kwoty wydanej na jego
zakup zgodnie z zasadami zwrotu pieniędzy.
W celu uzyskania dodatkowych informacji lub
zażądania zwrotu pełnej kwoty wydanej na
zakup komputera należy skontaktować się ze
sprzedawcą.
O podręczniku
Ten podręcznik zawiera podstawowe informacje dotyczące używania i aktualizowania niniejszego produktu.
OSTRZEŻENIE! Wskazuje na niebezpieczną sytuację, której nieuniknięcie może spowodować poważne
obrażenia ciała lub śmierć.
OSTROŻNIE: Wskazuje na niebezpieczną sytuację, której nieuniknięcie może spowodować małe lub średnie
obrażenia ciała.
WAŻNE: Wskazuje informacje uznawane za ważne, ale niezwiązane z zagrożeniami (np. informacje
dotyczące szkód materialnych). Ostrzega użytkownika, że niezastosowanie się do opisanej procedury może
skutkować utratą danych albo uszkodzeniem sprzętu lub oprogramowania. Zawiera także podstawowe
informacje, objaśnienia lub instrukcje.
UWAGA: Zawiera dodatkowe informacje, które podkreślają lub uzupełniają ważne punkty w tekście
głównym.
WSKAZÓWKA: Zawiera pomocne porady dotyczące ukończenie zadania.
iii
iv O podręczniku
Spis treści
1 Znajdowanie zasobów HP......................................................................................................................................................1
Informacje o produkcie......................................................................................................................................................1
Pomoc techniczna..............................................................................................................................................................1
Dokumentacja produktu....................................................................................................................................................2
Diagnostyka produktu.......................................................................................................................................................2
Aktualizacje produktu........................................................................................................................................................3
2 Funkcje komputera ................................................................................................................................................................4
Elementy z przodu komputera typu desktop....................................................................................................................4
Elementy z tyłu komputera typu desktop.........................................................................................................................5
Elementy z przodu komputera typu tower .......................................................................................................................6
Elementy z tyłu komputera typu wieża ............................................................................................................................6
Specykacje produktu .......................................................................................................................................................7
3 Instalowanie komputera........................................................................................................................................................9
Zapewnienie odpowiedniej wentylacji ..............................................................................................................................9
Procedury konguracyjne................................................................................................................................................10
Dodawanie monitorów ....................................................................................................................................................11
Planowanie dodatkowych monitorów.....................................................................................................................11
Wyszukiwanie obsługiwanych kart gracznych......................................................................................................12
Dopasowywanie kart gracznych do złączy monitora ...........................................................................................13
Określenie wymagań odnośnie podłączenia monitora...........................................................................................14
Podłączanie i konguracja monitorów....................................................................................................................14
Korzystanie z narzędzia konguracji karty gracznej innej rmy..........................................................................15
Dostosowywanie monitora (system Windows).......................................................................................................15
Instalacja opcjonalnych elementów................................................................................................................................16
Bezpieczeństwo...............................................................................................................................................................16
Recykling produktu..........................................................................................................................................................16
4 Tworzenie kopii zapasowych, przywracanie i odzyskiwanie danych..................................................................................17
Wykonywanie kopii zapasowej informacji i tworzenie nośnika odzyskiwania danych ..................................................17
Tworzenie kopii zapasowej za pomocą narzędzi systemu Windows......................................................................17
Używanie narzędzia HP Cloud Recovery Download Tool do tworzenia nośnika odzyskiwania danych (tylko
wybrane produkty) ..................................................................................................................................................17
Przywracanie i odzyskiwanie systemu............................................................................................................................18
Tworzenie przywracania systemu...........................................................................................................................18
Metody przywracania i odzyskiwania......................................................................................................................18
Odzyskiwanie z nośników HP Recovery ..................................................................................................................18
Zmiana kolejności rozruchu komputera..................................................................................................................19
Korzystanie z rozwiązania HP Sure Recover (tylko wybrane produkty).................................................................19
5 Konguracja systemu Linux.................................................................................................................................................21
Systemy typu Linux-ready...............................................................................................................................................21
Konguracja systemu Red Hat Enterprise Linux (RHEL).................................................................................................21
Konguracja systemu SUSE Linux Enterprise Desktop (SLED) .......................................................................................21
Konguracja systemu Ubuntu .........................................................................................................................................22
Sterowniki graczne typu open source ...................................................................................................................22
Własnościowe sterowniki kart gracznych.....................................................................................................................22
6 Aktualizowanie komputera..................................................................................................................................................24
Aktualizowanie systemu BIOS.........................................................................................................................................24
Określanie aktualnej wersji systemu BIOS..............................................................................................................24
Aktualizowanie systemu BIOS .................................................................................................................................24
v
Aktualizowanie sterowników urządzeń ..........................................................................................................................25
7 Konserwacja, diagnostyka i rozwiązywanie drobnych problemów ....................................................................................26
Wyłączanie komputera....................................................................................................................................................26
W przypadku wystąpienia problemów............................................................................................................................26
W celu uzyskania dalszych informacji .....................................................................................................................26
Kontrola wzrokowa..................................................................................................................................................26
Podczas uruchamiania systemu......................................................................................................................27
Podczas pracy ..................................................................................................................................................27
Naprawa wykonywana przez klienta...............................................................................................................28
Migające diody lub kody dźwiękowe: interpretowanie kontrolek diagnostycznych POST i kodów
dźwiękowych............................................................................................................................................................28
Rozwiązywanie podstawowych problemów ...........................................................................................................28
Pomoc techniczna HP ..............................................................................................................................................29
Pomoc techniczna online.................................................................................................................................29
Obsługa klienta związana z naprawami komputerów ............................................................................29
Porady lub biuletyny i powiadomienia ....................................................................................................29
Powiadomienia o zmianie produktu........................................................................................................29
Kontakt telefoniczny z pomocą techniczną ....................................................................................................30
Lokalizowanie informacji o gwarancji .............................................................................................................30
8 Korzystanie z narzędzia HP PC Hardware Diagnostics........................................................................................................31
Korzystanie z narzędzia HP PC Hardware Diagnostics dla systemu Windows (tylko wybrane produkty).....................31
Korzystanie z identykatora błędu sprzętowego narzędzia HP PC Hardware Diagnostics dla
systemu Windows....................................................................................................................................................31
Uzyskiwanie dostępu do narzędzia HP PC Hardware Diagnostics dla systemu Windows .....................................31
Uzyskiwanie dostępu do narzędzia HP PC Hardware Diagnostics dla systemu Windows z poziomu
narzędzia Pomoc i obsługa techniczna HP (tylko wybrane produkty) ...........................................................32
Uzyskiwanie dostępu do programu HP PC Hardware Diagnostics dla systemu Windows z programu
Support Assistant ............................................................................................................................................32
Uzyskiwanie dostępu do programu HP PC Hardware Diagnostics dla systemu Windows z menu Start
(tylko wybrane produkty) ................................................................................................................................32
Pobieranie narzędzia HP PC Hardware Diagnostics dla systemu Windows............................................................33
Pobieranie najnowszej wersji narzędzia HP PC Hardware Diagnostics dla systemu Windows od rmy
HP .....................................................................................................................................................................33
Pobieranie narzędzia HP PC Hardware Diagnostics dla systemu Windows ze sklepu Microsoft Store..........33
Pobieranie narzędzia HP Hardware Diagnostics dla systemu Windows według nazwy lub numeru
produktu (dotyczy wybranych produktów).....................................................................................................33
Instalowanie narzędzia HP PC Hardware Diagnostics dla systemu Windows ........................................................34
Korzystanie z narzędzia HP PC Hardware Diagnostics UEFI ...........................................................................................34
Korzystanie z identykatora błędu sprzętowego narzędzia HP PC Hardware Diagnostics UEFI...........................34
Uruchamianie narzędzia HP PC Hardware Diagnostics UEFI (Diagnostyka sprzętu)..............................................34
Pobieranie narzędzia HP PC Hardware Diagnostics UEFI na napęd ash USB........................................................35
Pobieranie najnowszej wersji narzędzia HP PC Hardware Diagnostics UEFI ..................................................35
Pobieranie narzędzia HP PC Hardware Diagnostics UEFI według nazwy lub numeru produktu (dotyczy
wybranych produktów)....................................................................................................................................35
Korzystanie z ustawień funkcji Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI (dotyczy wybranych produktów)..............36
Pobieranie narzędzia Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI ..........................................................................36
Pobieranie najnowszej wersji narzędzia Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI.....................................36
Pobieranie narzędzia Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI według nazwy lub numeru produktu ......36
Dostosowywanie ustawień funkcji Remote HP PC Hardware Diagnostics UEFI .....................................................36
9 Instrukcje dotyczące pracy, rutynowej pielęgnacji i przygotowania komputera do transportu ........................................38
Zalecenia dotyczące pracy komputera i rutynowej pielęgnacji ......................................................................................38
Czyszczenie komputera...................................................................................................................................................39
Usuwanie brudu i kurzu z komputera......................................................................................................................39
Czyszczenie komputera za pomocą środków dezynfekujących .............................................................................39
Przygotowanie do transportu..........................................................................................................................................40
vi
10 Wyładowania elektrostatyczne.........................................................................................................................................42
11 Ułatwienia dostępu............................................................................................................................................................43
HP i ułatwienia dostępu...................................................................................................................................................43
Znajdowanie potrzebnych narzędzi ........................................................................................................................43
Zaangażowanie rmy HP.........................................................................................................................................43
International Association of Accessibility Professionals (IAAP) .............................................................................44
Wyszukiwanie najlepszej technologii ułatwień dostępu ........................................................................................44
Ocena własnych potrzeb..................................................................................................................................44
Dostępność produktów rmy HP.....................................................................................................................44
Standardy i ustawodawstwo ...........................................................................................................................................45
Standardy.................................................................................................................................................................45
Mandat 376 — EN 301 549 .............................................................................................................................45
Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) .................................................................................................45
Ustawodawstwo i przepisy......................................................................................................................................46
Przydatne zasoby i łącza dotyczące ułatwień dostępu ..................................................................................................46
Organizacje ..............................................................................................................................................................46
Instytucje edukacyjne..............................................................................................................................................47
Inne zasoby dotyczące niepełnosprawności...........................................................................................................47
Łącza rmy HP .........................................................................................................................................................47
Kontakt z pomocą techniczną .........................................................................................................................................47
Indeks.......................................................................................................................................................................................49
vii
viii
Znajdowanie zasobów HP1
Przeczytaj ten rozdział, aby dowiedzieć się, skąd można uzyskać dodatkowe zasoby HP.
Informacje o produkcie
Aby znaleźć szczegółowe informacje o produkcie, porady dotyczące obsługi itd., skorzystaj z tej tabeli.
Tabela 1-1 Gdzie znaleźć informacje o produkcie
Temat Lokalizacja
Dane techniczne Aby znaleźć Skróconą specykację danego produktu, przejdź do strony
http://www.hp.com/go/quickspecs, a następnie wybierz łącze. Wybierz opcję Search all
QuickSpecs (Wyszukaj we wszystkich Skróconych specykacjach), wpisz nazwę modelu w
polu wyszukiwania, a następnie wybierz opcję Go (Idź).
Uregulowania prawne, przepisy
bezpieczeństwa i wymagania
środowiskowe
Informacje o zgodności produktu z przepisami znajdują się w dokumentacji Uregulowania
prawne, przepisy bezpieczeństwa i wymagania środowiskowe. Można również zapoznać
się z etykietą agencji/środowiskową.
Aby uzyskać dostęp do tego podręcznika:
Wpisz wyrażenie HP Documentation w polu wyszukiwania na pasku zadań,
a następnie wybierz opcję HP Documentation.
Płyta główna Schemat płyty systemowej znajduje się po wewnętrznej stronie obudowy. Dodatkowe
informacje można znaleźć w Podręcznik konserwacji i serwisowania komputera
dostępnym w Internecie pod adresem http://www.hp.com/support. Postępuj zgodnie
z instrukcjami, aby znaleźć swój produkt, a następnie wybierz opcję Podręczniki
użytkownika.
Etykiety z numerem seryjnym,
informacjami o normach i wymogach
ochrony środowiska oraz informacjami o
systemie operacyjnym
Numer seryjny, etykietę agencji/środowiskową i etykietę systemu operacyjnego można
znaleźć na spodzie komputera, na tylnym panelu komputera lub pod pokrywą serwisową.
Pomoc techniczna
Aby zlokalizować zasoby, które zawierają informacje o gwarancji i pomocy technicznej, skorzystaj z tej tabeli.
Tabela 1-2
Gdzie znaleźć informacje o pomocy technicznej
Temat Lokalizacja
Obsługa i wsparcie produktów Pomoc techniczna HP: http://www.hp.com/support.
Na tych stronach można uzyskać dostęp do następujących typów pomocy technicznej:
Czat online z pracownikiem technicznym HP
Numery telefonów pomocy technicznej
Lokalizacje centrów serwisowych HP
Informacje o gwarancji Aby uzyskać dostęp do tego dokumentu:
Wpisz wyrażenie HP Documentation w polu wyszukiwania na pasku zadań,
a następnie wybierz opcję HP Documentation.
Znajdowanie zasobów HP 1
Tabela 1-2 Gdzie znaleźć informacje o pomocy technicznej (ciąg dalszy)
Temat Lokalizacja
— lub —
Przejdź na stronę http://www.hp.com/go/orderdocuments.
WAŻNE: Aby uzyskać dostęp do najnowszej wersji gwarancji, potrzebne jest
połączenie z Internetem.
Ograniczona gwarancja HP znajduje się wraz z instrukcjami obsługi na urządzeniu.
Gwarancja może znajdować się na dysku CD lub DVD dołączonym do produktu.
W niektórych krajach lub regionach gwarancja może być dostarczana przez rmę HP
w wersji drukowanej. Tam, gdzie gwarancja nie jest dołączona w postaci papierowej,
można zamówić jej kopię na stronie http://www.hp.com/go/orderdocuments. W sprawie
produktów zakupionych w regionie Azji i
Pacyku można napisać do rmy HP na adres
POD, PO Box 161, Kitchener Road Post
Oice, Singapore 912006. Należy podać swoje imię
i nazwisko, numer telefonu i adres oraz nazwę produktu.
Dokumentacja produktu
Aby odnaleźć zasoby zawierające dokumentację produktu, skorzystaj z tej tabeli.
Tabela 1-3 Gdzie znaleźć dokumentację produktu
Temat Lokalizacja
Dokumentacja użytkownika produktu HP,
opracowania techniczne i dokumentacja
produktów innych rm
Dokumentacja użytkownika znajduje się na dysku twardym. Wpisz wyrażenie HP
Documentation w polu wyszukiwania na pasku zadań, a następnie wybierz opcję
HP Documentation. Aby uzyskać najnowszą dokumentację online, przejdź na stronę
http://www.hp.com/support i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby znaleźć swój produkt.
Następnie wybierz opcję Instrukcje obsługi. Dokumentacja obejmuje niniejszą instrukcję
obsługi oraz
Podręcznik konserwacji i serwisowania.
Powiadomienia o produktach Rozwiązanie Subscriber's Choice to program rmy HP, w którym można zarejestrować
się, aby otrzymywać alerty o sterownikach i oprogramowaniu, aktywne powiadomienia o
zmianach (proactive change notications, PCN), biuletyn rmy HP, porady dla klientów i
inne. Zarejestruj się na stronie https://h41369.www4.hp.com/.
Dane techniczne Aplikacja Product Bulletin zawiera Skrócone specykacje komputerów HP. W Skróconych
specykacjach znajdują się informacje o systemie operacyjnym, zasilaczu, pamięci,
procesorze i wielu innych podzespołach. Aby uzyskać dostęp do Skróconej specykacji,
przejdź na stronę http://www.hp.com/go/quickspecs/.
Biuletyny i powiadomienia Aby odnaleźć porady, biuletyny i powiadomienia:
1. Przejdź na stronę http://www.hp.com/support.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby znaleźć swój produkt.
3. Wybierz opcję Porady lub Biuletyny i powiadomienia.
Diagnostyka produktu
Aby znaleźć zasoby zawierające narzędzia diagnostyki produktu, skorzystaj z tej tabeli.
Tabela 1-4
Gdzie znaleźć narzędzia diagnostyczne
Temat Lokalizacja
Narzędzia diagnostyczne Dodatkowe informacje można znaleźć w Podręczniku konserwacji i serwisowania
komputera dostępnym na stronie http://www.hp.com/support. Postępuj zgodnie
2 Rozdział 1 Znajdowanie zasobów HP
Tabela 1-4 Gdzie znaleźć narzędzia diagnostyczne (ciąg dalszy)
Temat Lokalizacja
z instrukcjami, aby znaleźć swój produkt, a następnie wybierz opcję Podręczniki
użytkownika.
Informacje o kodach dźwiękowych i
kontrolkach diagnostycznych
Zobacz Podręcznik konserwacji i serwisowania dostępny pod adresem
http://www.hp.com/support. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby znaleźć swój produkt,
a następnie wybierz opcję Podręczniki użytkownika.
Kody błędów autotestu POST Zobacz Podręcznik konserwacji i serwisowania dostępny pod adresem
http://www.hp.com/support. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby znaleźć swój produkt,
a następnie wybierz opcję Podręczniki użytkownika.
Aktualizacje produktu
Aby odszukać zasoby, które zawierają aktualizacje produktów, skorzystaj z tej tabeli.
Tabela 1-5 Gdzie znaleźć aktualizacje produktu
Temat Lokalizacja
Aktualizacje systemu BIOS i sterowników Przejdź do strony http://www.hp.com/support i wybierz opcję Oprogramowanie
i sterowniki, aby sprawdzić, czy posiadasz najnowsze sterowniki do komputera.
Systemy operacyjne Aby dowiedzieć się więcej o systemach operacyjnych Windows®, przejdź do strony
http://www.support.microsoft.com.
Aktualizacje produktu 3
Funkcje komputera2
W tym rozdziale zamieszczono informacje o funkcjach komputera.
Elementy z przodu komputera typu desktop
Aby zidentykować elementy panelu przedniego, skorzystaj z tej ilustracji i tabeli.
UWAGA: Model komputera użytkownika może się nieznacznie różnić od komputera przedstawionego na
ilustracji w tej części.
Tabela 2-1 Elementy z przodu komputera typu desktop wraz z opisami
Element Ikona Element Element Ikona Element
1 Wnęka napędu 3,5 cala (opcjonalnie) 6 Port USB SuperSpeed Plus z obsługą funkcji HP
Sleep and Charge (opcjonalny)
2 Napęd dysków optycznych (opcjonalny) 7 Port USB SuperSpeed
3 Czytnik kart pamięci (opcjonalny) 8 Gniazdo wyjściowe audio
(słuchawkowe)/wejściowe audio (mikrofonowe)
typu combo
4 Port USB Type-C® SuperSpeed Plus z
obsługą funkcji HP Sleep and Charge
(opcjonalny)
9 Przycisk zasilania
5 Porty USB SuperSpeed Plus (2)
(opcjonalnie)
10 Aktywność dysku twardego
4 Rozdział 2 Funkcje komputera
Elementy z tyłu komputera typu desktop
Aby zidentykować elementy panelu tylnego, skorzystaj z tej ilustracji i tabeli.
UWAGA: Model komputera użytkownika może się nieznacznie różnić od komputera przedstawionego na
ilustracji w tej części.
Tabela 2-2 Elementy z tyłu komputera typu desktop wraz z opisami
Element Ikona Element Element Ikona Element
1 Pokrywa anteny 7 Złącze wyjścia liniowego audio (zielone)
2 Gniazdo RJ-45 (sieciowe) 8 Złącza DisplayPort™ (DP) (2)
3 Zatrzask zwalniający panelu dostępu 9 Port szeregowy (opcjonalny)
4 Port USB 10 Porty USB (2)
5 Port USB SuperSpeed 11 Porty USB SuperSpeed Plus (2)
6 Złącze zasilania 12 Osłony gniazd rozszerzeń (4)
UWAGA: Oznaczenia złącz na tylnym panelu wykorzystują standardowe ikony i kolory.
UWAGA: Porty DP nie są obsługiwane, gdy system jest skongurowany do pracy z procesorami Intel®
Xeon® E3-12x0 v5. W przypadku wszystkich innych procesorów te porty DP są domyślnie wyłączone, gdy
zainstalowana jest oddzielna karta graczna.
UWAGA: Aby włączyć jednoczesną obsługę zintegrowanego układu gracznego Intel HD i oddzielnej karty
gracznej (w celu podłączenia więcej niż dwóch monitorów), należy skorzystać z narzędzia Computer Setup.
Jeśli jednak planowane jest podłączenie trzech lub większej liczby monitorów, rma HP zaleca korzystanie
wyłącznie z oddzielnych kart gracznych.
Elementy z tyłu komputera typu desktop
5
Elementy z przodu komputera typu tower
Aby zidentykować elementy panelu przedniego, skorzystaj z tej ilustracji i tabeli.
UWAGA: Model komputera użytkownika może się nieznacznie różnić od komputera przedstawionego na
ilustracji w tej części.
Tabela 2-3 Elementy z przodu komputera typu tower wraz z opisami
Element Ikona Element Element Ikona Element
1 Napęd dysków optycznych (opcjonalny) 6 Port USB SuperSpeed
2 Wnęka napędu 3,5 cala (opcjonalnie) 7 Port USB SuperSpeed Plus z obsługą funkcji
HP Sleep and Charge (opcjonalny)
3 Aktywność dysku twardego 8 Porty USB SuperSpeed Plus (2) (opcjonalnie)
4 Przycisk zasilania 9
Port USB Type-C SuperSpeed Plus z obsługą
funkcji HP Sleep and Charge
5
Gniazdo wyjściowe audio
(słuchawkowe)/wejściowe audio
(mikrofonowe) typu combo
10 Czytnik kart pamięci (opcjonalny)
Elementy z tyłu komputera typu wieża
Aby zidentykować elementy panelu tylnego, skorzystaj z tej ilustracji i tabeli.
UWAGA: Model komputera użytkownika może się nieznacznie różnić od komputera przedstawionego na
ilustracji w tej części.
6
Rozdział 2 Funkcje komputera
Tabela 2-4 Elementy z tyłu komputera typu tower wraz z opisami
Element Ikona Element Element Ikona Element
1 Złącze wejścia liniowego audio (niebieskie) 8 Złącze zasilania
2 Złącze wyjścia liniowego audio (zielone) 9 Pokrywa anteny
3 Złącza DisplayPort™ (DP) (2) 10 Gniazdo RJ-45 (sieciowe)
4 Port szeregowy (opcjonalny) 11 Zatrzask zwalniający panelu dostępu
5 Porty USB (2) 12 Port USB
6 Porty USB SuperSpeed Plus (2) (opcjonalnie) 13 Port USB SuperSpeed
7 Osłony gniazd rozszerzeń (4)
UWAGA: Oznaczenia złącz na tylnym panelu wykorzystują standardowe ikony i kolory.
UWAGA: Porty DP nie są obsługiwane, gdy system jest skongurowany do pracy z procesorami Intel®
Xeon® E3-12x0 v5. W przypadku wszystkich innych procesorów te porty DP są domyślnie wyłączone, gdy
zainstalowana jest oddzielna karta graczna.
UWAGA: Aby włączyć jednoczesną obsługę zintegrowanego układu gracznego Intel HD i oddzielnej karty
gracznej (w celu podłączenia więcej niż dwóch monitorów), należy skorzystać z narzędzia Computer Setup.
Jeśli jednak planowane jest podłączenie trzech lub większej liczby monitorów, rma HP zaleca korzystanie
wyłącznie z oddzielnych kart gracznych.
Specykacje
produktu
Przeczytaj ten rozdział, aby dowiedzieć się, gdzie znaleźć dane techniczne dotyczące komputera.
Specykacje
produktu 7
Aby znaleźć Skróconą specykację danego produktu, przejdź do strony http://www.hp.com/go/quickspecs,
a następnie wybierz łącze. Wybierz opcję Search all QuickSpecs (Wyszukaj we wszystkich Skróconych
specykacjach), wpisz nazwę modelu w polu wyszukiwania, a następnie wybierz opcję Go (Idź).
— lub —
Przejdź na stronę http://www.hp.com/support i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby znaleźć swój produkt.
Wybierz Informacje o produkcie, a następnie wybierz specykację swojego komputera.
8 Rozdział 2 Funkcje komputera
Instalowanie komputera3
W niniejszym rozdziale opisano sposób instalowania komputera.
Zapewnienie odpowiedniej wentylacji
Do prawidłowej pracy komputer potrzebuje odpowiedniej wentylacji. Należy przestrzegać następujących
zaleceń.
Podczas pracy komputer musi stać na solidnej, równej powierzchni.
Zostaw odstęp co najmniej 15,24 cm (6,00 cali) z przodu i z tyłu komputera. (Jest to minimalna odległość
dla wszystkich modeli komputerów.)
UWAGA: Komputer użytkownika może się nieznacznie różnić od komputera pokazanego na ilustracji
w tym rozdziale.
Upewnij się, że temperatura otoczenia mieści się w dozwolonym zakresie. Aby znaleźć specykacje
komputera, patrz Specykacje produktu na stronie 7.
Instalowanie komputera
9
W przypadku instalacji w szae sprawdź szafę pod kątem odpowiedniej wentylacji i upewnij się, że
temperatura otoczenia w szae nie wykracza poza podany zakres.
Nigdy nie należy zmniejszać przepływu powietrza wlotowego lub wylotowego komputera poprzez
blokowanie otworów wentylacyjnych lub wlotów powietrza.
Procedury
konguracyjne
Przeczytaj ten rozdział, aby dowiedzieć się, jak skongurow komputer.
OSTRZEŻENIE! Aby ograniczyć ryzyko porażenia prądem elektrycznym:
Kabel zasilający należy podłączać do gniazdka sieci elektrycznej znajdującego się w łatwo dostępnym
miejscu.
Jeśli wtyczka kabla zasilającego jest 3-bolcowa, należy ją podłączyć do uziemionego, 3-stykowego
gniazdka sieci elektrycznej.
UWAGA: Jeśli komputer jest wyposażony w zasilacz o mocy ponad 1100 W, może wymagać mocniejszego
zasilania niż może dostarczyć źródło zasilania w typowym biurze i może wymagać sprawdzenia zgodności
złącza ściennego w infrastrukturze budynku. Szczegółowe informacje można znaleźć w publikacji Site
Preparation Guide (Instrukcja przygotowania miejsca instalacji) dostępnej pod adresem
http://www.hp.com/support. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby znaleźć swój produkt, a następnie
wybierz opcję Podręczniki użytkownika.
Aby zainstalować komputer:
1. Podłącz monitor do komputera (1).
2. Podłącz kabel zasilający komputera i kabel zasilający monitora do gniazdka sieci elektrycznej (2).
3. Podłącz mysz, klawiaturę i kabel zasilający do komputera (3).
4. Podłącz pozostałe urządzenia peryferyjne (np. drukarkę) zgodnie z dołączonymi do nich instrukcjami.
10 Rozdział 3 Instalowanie komputera
5. Podłącz kabel sieciowy do komputera oraz routera sieciowego lub innego urządzenia sieci LAN.
Dodawanie monitorów
W tym rozdziale opisano sposób dodawania monitorów do komputera.
Planowanie dodatkowych monitorów
Przeczytaj ten rozdział, aby uzyskać informacje wymagane przed dodaniem monitorów do komputera.
Wszystkie karty graczne dostarczane z komputerami HP serii Z obsługują jednocześnie dwa monitory (patrz
Podłączanie i konguracja monitorów na stronie 14). Dostępne są też karty obsługujące więcej niż dwa
monitory. Przebieg procesu dodawania monitorów zależy od używanych kart gracznych oraz rodzaju i liczby
dodawanych monitorów.
Przy planowaniu podłączenia dodatkowych monitorów wykorzystaj poniższy proces.
1. Ustal potrzeby w zakresie monitorów.
Określ, ile monitorów będzie potrzebnych.
Określ wymaganą wydajność graki.
Zwróć uwagę na typ złącza karty gracznej zastosowanego w każdym z monitorów. Firma
HP dostarcza karty graczne z interfejsem DisplayPort™ (DP) i DVI-D, można jednak korzystać
z adapterów i kart wyprodukowanych przez inne rmy, aby podłączyć inne typy interfejsów
gracznych, jak DVI-I, HDMI lub VGA.
WSKAZÓWKA: Niektóre adaptery do sprzętu starszego typu mogą być droższe od innych. Warto
porównać koszty nabycia adapterów z kosztami zaopatrzenia się w nowszy monitor, który nie
wymaga adapterów.
2. Ustal, czy są potrzebne dodatkowe karty graczne.
Sprawdź w dokumentacji karty gracznej, ile monitorów można do niej podłączyć.
Konieczne może okazać się nabycie adapterów, aby dopasować wyjście karty do złącza monitora.
Zobacz Dopasowywanie kart gracznych do złączy monitora na stronie 13.
Dodawanie monitorów
11
Jeżeli to konieczne, zaopatrz się w nową kartę graczną, aby móc podłączyć dodatkowe monitory.
WAŻNE: Karty graczne nowszej generacji obsługują tylko protokoły z wyjściem cyfrowym. Tradycyjne
wyjścia analogowe (VGA, DVI-A lub DVI-I podłączone do monitora DVI-A) mogą być podłączone tylko za
pomocą adaptera aktywnego.
UWAGA: Monitory o rozdzielczości ponad 1920 × 1200 pikseli przy 60 Hz wymagają karty gracznej
z wyjściem Dual Link DVI (DL-DVI) lub DisplayPort. Aby uzyskać rozdzielczość własną w standardzie DVI,
należy korzystać z kabli DL-DVI, a nie ze standardowych kabli DVI-I lub DVI-D.
Komputery HP mogą nie obsługiwać niektórych kart gracznych. Przed zakupem upewnij się, że nowa
karta graczna jest obsługiwana. Zobacz Wyszukiwanie obsługiwanych kart gracznych na stronie 12.
Niektóre karty graczne mogą obsługiwać kilka monitorów przez zwielokrotnienie sygnału monitora
na kilka wyjść. Ta konguracja może powodować zmniejszenie wydajności graki. Zapoznaj się z
dokumentacją karty gracznej lub wyszukaj informacje o karcie zgodnie z procedurą opisaną w części
Wyszukiwanie obsługiwanych kart gracznych na stronie 12.
Sprawdź, czy sygnał wyjściowy karty jest zgodny z sygnałem wejściowym wymaganym dla monitorów.
(Zobacz Określenie wymagań odnośnie podłączenia monitora na stronie 14.)
Różne modele komputerów HP serii Z mają różne ograniczenia wymiarów zycznych, prędkości
danych i mocy dostępnej dla dodatkowych kart gracznych. Zapoznaj się z opisem identykacji
gniazda karty rozszerzeń w Skróconej specykacji, aby upewnić się, że nowa karta graczna będzie
działać w danym komputerze. Aby uzyskać dostęp do Skróconej specykacji, przejdź na stronę
http://www.hp.com/go/quickspecs/.
3. Jeżeli chcesz dodać nową kartę lub nowe karty graczne:
a. Ustal, która z obsługiwanych kart gracznych najlepiej zaspokoi Twoje potrzeby w zakresie liczby
monitorów, zgodności z monitorami, których planujesz użyć oraz wydajności.
b. Upewnij się, że posiadasz właściwe sterowniki dla posiadanej karty. Aby uzyskać dostęp do
sterowników kwalikowanych przez HP, przejdź na stronę http://www.hp.com/support, wybierz
opcję Oprogramowanie i sterowniki, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na
ekranie.
c. Zainstaluj kartę graczną, postępując zgodnie z instrukcjami wideo dla komputera dostępnymi pod
adresem https://www.youtube.com/hpsupport.
d. Skonguruj monitor. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Pomoc systemu Windows® lub przejdź
na stronę http://www.microsoft.com.
W celu skongurowania monitora w systemie Linux często można skorzystać z narzędzia do
kongurowania kart gracznych (na przykład NVIDIA® nvidia-settings). W niektórych nowszych
wersjach systemu Linux® konieczne jest zmodykowanie preferencji systemu menedżera okien (na
przykład Gnome 3).
WSKAZÓWKA: Aby uprościć rozwiązywanie ewentualnych problemów, włącz pierwszy monitor
i upewnij się, że działa prawidłowo, po czym włącz kolejny monitor.
Wyszukiwanie obsługiwanych kart
gracznych
Uzyskaj informację o tym, gdzie znaleźć karty graczne obsługiwane przez komputer.
Aby uzyskać informacje na temat kart gracznych obsługiwanych przez używany komputer:
1. Przejdź na stronę http://www.hp.com/go/quickspecs.
12
Rozdział 3 Instalowanie komputera
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58

HP Z2 G8 Tower Workstation Desktop PC Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla