9
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
ZESTAW DO USTAWIANIA ROZRZĄDU W SILNIKACH BENZYNOWYCH PEUGE-
OT-CITROËN 1.0-1.2 VTI
ZASTOSOWANIE
Marka Model Silnik Kod silnka Rok
Peugeot
208 1.0 VTi EBO (ZMZ)
2012/2014
208-2008
1.2 VTi EB2 (HMZ)
Citroën C3 (III)
1.0 VTi EBO (ZMZ)
1.2 VTi EB2 (HMZ)
Kod silnka
Kod OEM
0109-2A 0109-2B
EBO (ZMZ) ● ●
EB2 (HMZ)
● ●
CZĘŚCI SKŁADOWE:
Kod Beta Kod OEM Opis
VN107 0109-2A Narzędzie do ustawiania wałków rozrządu
VN108 0109-2B Trzpień do ustawiania rozrządu koła zamachowego
Specjalne środki ostrożności - Przeczytać uważnie
• Odłączyć przewód uziemiający akumulatora (sprawdzić czy jest dostępny kod do radia)
• Usunąć świece zapłonowe lub świece żarowe, aby ułatwić obroty silnika
• Nie używać płynnych detergentów na pasach, kołach zebatych czy napinaczach
• Przed zdjęciem, oznaczyć zawsze kierunek obrotu paska pomocniczego
• Obracać silnikiem w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara (w kierunku przeciwnym tylko wtedy, gdy tak określono)
• Nigdy nie obracać wałka rozrządu, wału korbowego czy pompy wtryskowej diesela, gdy łańcuch rozrządu został
usunięty (chyba, że tak polecono)
• Nie używać łańcucha rozrządu, aby zatrzymać silnik przy luzowaniu lub dokręcaniu śrub
na kole pasowym wału korbowego
• Nie obracać wału korbowego lub wałka rozrządu, gdy pasek / łańcuch rozrządu został usunięty
• Przed zdjęciem łańcucha, zaznaczyć kierunek
• Zaleca się, aby obracać silnik powoli, ręcznie i sprawdzić ponownie położenie wału
korbowego i wałka rozrządu
• Wałek rozrządu i wał korbowy mogą być obracane tylko wtedy, gdy mechanizm napędowy
łańcucha / pasa został całkowicie zainstalowany.
• Nie obracać silnikiem działając na wałek rozrządu lub inne koła zębate
• Po wymianie łańcucha sprawdzić prawidłowe położenie pompy wtryskowej diesel
• Przestrzegać wszystkich podanych momentów dokręcania
• Przestrzegać zawsze instrukcji producenta lub dostarczonej instrukcji obsługi
• Nieprecyzyjne lub błędne ustawienie fazy rozrządu może spowodować uszkodzenie zaworów