pl
107
1740879
3. (Rysunek 22) Poluzować śruby (3) z obu
stron dolnego panelu (2).
4. Zdjąć dolny panel (2).
5. (Rysunek 15) Nasmarować łańcuchy (5)
smarem do łańcuchów.
6. Przetrzeć wał sześciokątny i zębatki (6)
olejem silnikowym typu 5W30.
UWAGA: Jeśli smar lub olej wejdzie w
kontakt z tarczą napędową (1) lub kołem
ciernym (3), może to doprowadzić do
uszkodzenia. Wytrzeć wszelkie
pozostałości oleju rozpuszczalnikiem na
bazie alkoholu.
7. (Rysunek 22) Zamontować dolny panel (2).
8. Dokręcić śruby (3) z obu stron dolnego
panelu (2).
Elementy, których nie należy smarować
(Rysunek 15)
1. Nie smarować wału sześciokątnego i
zębatek (6). Wszystkie łożyska i panewki są
smarowane fabrycznie na cały okres ich
eksploatacji. Przed umieszczeniem
odśnieżarki do przechowania nanieść
niewielką ilość oleju silnikowego 5W-30 na
szmatkę i przetrzeć wał sześciokątny i
zębatki (6), aby zapobiec ich korozji.
2. Jeśli smar lub olej wejdzie w kontakt z tarczą
napędową (1) lub kołem ciernym (3),może
dojść do uszkodzenia koła ciernego (3).
Dokładnie wytrzeć tarczę napędową (1) i
koło cierne (3).
PRZESTROGA: Pokrycie smarem lub
olejem powyższych części składowych
może doprowadzić do zanieczyszczenia
koła ciernego (3). Jeśli tarcza napędowa
(1) lub koło cierne (3) zostaną
zanieczyszczone smarem lub olejem,
doprowadzi to do uszkodzenia koła
ciernego.
3. Obudowa przekładni śruby odśnieżającej jest
smarowana fabrycznie i nie wymaga
dodatkowego smarowania. Jeśli z jakiejś
przyczyny smar wycieknie, kontrolę obudowy
przekładni śruby odśnieżającej należyzlecić
w fabrycznym autoryzowanym serwisie.
Regulacja wysokości płóz (Rysunek 1)
Ten model odśnieżarki wyposażony jest w dwie
płozy z regulacją wysokości (7). Płozy unoszą
przód odśnieżarki. W przypadku standardowych
twardych powierzchni, takich jak brukowany
podjazd lub chodnik, płozy należy wyregulować
w następujący sposób:
1. Umieścić odśnieżarkę na równej
powierzchni.
2. Sprawdzić, czy ciśnienie w obydwu oponach
jest jednakowe. Ciśnienie powinno mieścić
się w zakresie 1-1,25 bara (14-17 PSI). Nie
należy przekraczać maksymalnej wartości
ciśnienia powietrza wskazanej na ściance
bocznej opony.
3. Umieścić dodatkowe śruby bezpiecznikowe
ścinane (znajdujące się w woreczku na
części)nakażdym końcu ramienia
zgarniaka (15) obok regulowanych płóz
(7).
4. Poluzować nakrętki mocujące (16),które
trzymają regulowane płozy (7). Aby obniżyć
przód odśnieżarki, należy unieść każdą
regulowaną płozę (7).Dokręcić nakrętki
mocujące (16).
UWAGA: W przypadku skalistych lub
nierównych powierzchni należy unieść przód
odśnieżarki, przesuwając regulowane płozy
(7) do dołu.
OSTRZEŻENIE: Upewnić się, żedla
odśnieżanego obszaru zachowano
właściwą odległość od gruntu.
Kontakt takich obiektów, jak żwir, skały lub
inne resztki, z wirnikiem może
spowodować ich wyrzut z dużą siłą,
powodując obrażenia fizyczne, straty
materialne lub uszkodzenie odśnieżarki.
Regulacja ramienia zgarniaka
(Rysunek 1)
Po długotrwałej eksploatacji ramię zgarniaka
(15) ulegnie zużyciu. Ramię zgarniaka (15) w
połączeniu z płozami należy wyregulować, aby
uzyskać odstęp3mmmiędzy ramieniem
zgarniaka (15) iodśnieżanym chodnikiem lub
inną powierzchnią.
1. Umieścić odśnieżarkę na równej
powierzchni.
2. Sprawdzić, czy ciśnienie w obydwu oponach
jest jednakowe. Ciśnienie powinno mieścić
się w zakresie 1-1,25 bara (14-17 PSI). Nie
należy przekraczać maksymalnej wartości
ciśnienia powietrza wskazanej na ściance
bocznej opony.
3. Poluzowaćśruby i nakrętki zespołu
przesuwu mocujące ramię zgarniaka (15)
do obudowy śruby odśnieżającej (4).
4. Wyregulować ramię zgarniaka (15), aby
ustawić odstęp3mmmiędzy ramieniem
zgarniaka (15) iodśnieżanym chodnikiem
lub inną powierzchnią.
5. Dokręcićśruby i nakrętki zespołu przesuwu.
Sprawdzić, czy ramię zgarniaka (15) jest
ustawione równolegle do chodnika lub innej
odśnieżanej powierzchni.
6. Aby wydłużyćżywotność ramienia
zgarniaka (15), należy zdemontować i
odwrócić położenie zamontowanego
ramienia zgarniaka (15).
Kontrola i regulacja linek
Linka napędu posuwowego i linka napędu śruby
odśnieżającej są regulowane fabrycznie. W
trakcie normalnej eksploatacji linka możesię
wydłużyć, dlatego należyją kontrolować i
regulować przy użyciu następującej procedury:
Kontrola linek (Rysunek 16)
1. Aby sprawdzić prawidłowość regulacji,
należy odłączyć łącznik „Z” (1) od dźwigni
napędu (2).
2. Przesunąć dźwignię napędu (2) do przodu,
aż dźwignia napędu (2) zetknie się z
plastikowym zderzakiem (3).
3. Linka sterująca jest prawidłowo
wyregulowana, jeśli środek łącznika „Z” (1)
jest wyrównany (4) z otworem w dźwigni
napędu (2), a na lince nie obserwuje się
zwisu.
Regulacja linki napędu śruby odśnieżającej
1. Usunąć benzynę ze zbiornika benzyny.
Ustawić odśnieżarkę do góry na przednim
końcu obudowy śruby odśnieżającej.
OSTRZEŻENIE: Benzynę należy
spuszczać na zewnątrz budynku, z
dala od źródeł ognia lub płomienia.
2. (Rysunek 16) Odłączyć łącznik „Z” (1) od
dźwigni napędu (2).
3. (Rysunek 17) Odciągnąć osłonę sprężyny
ku górze, aby odkryć sprężynę (5).Wsunąć
linkę (6) przez sprężynę (5), aby odsłonić
kwadratowy koniec (7) linki (6).
4. Przytrzymać kwadratowy koniec linki (7)
kombinerkami i wyregulować
przeciwnakrętkę (8),aż do usunięcia
nadmiernego luzu.
5. Wciągnąć linkę (6) z powrotem przez
sprężynę (5).
6. (Rysunek 16) Podłączyć łącznik „Z” (1) do
dźwigni napędu (2).
UWAGA: Linkę należy skontrolować i
wyregulować w przypadku regulacji lub
wymiany paska napędowego śruby
odśnieżającej.
Regulacja linki napędu posuwowego
1. Usunąć benzynę ze zbiornika benzyny.
Ustawić odśnieżarkę do góry na przednim
końcu obudowy śruby odśnieżającej.
OSTRZEŻENIE: Benzynę należy
spuszczać na zewnątrz budynku, z
dala od źródeł ognia lub płomienia.
2. (Rysunek 22) Poluzować śruby (3) z obu
stron dolnego panelu (2).
3. Zdjąć dolny panel (2).
4. (Rysunek 16) Odłączyć łącznik „Z” (1) od
dźwigni napędu posuwowego (2).
5. (Rysunek 27) Zsunąć tulejkę linki (3) ze
wspornika regulacji linki (4).
6. Wprowadzić dolny koniec linki sterowania
ruchem posuwowym (5) przez wspornik
regulacji linki (4),aż możliwe będzie zdjęcie
łącznika „Z” (6).
7. Zdjąć łącznik „Z” (6) ze wspornika
regulacji linki (4). Przesunąć łącznik „Z”
(6) do dołu do następnego otworu
regulacyjnego.
8. Przeciągnąć linkę sterowania ruchem
posuwowym (5) do góry przez wspornik
regulacji linki (4).
9. Umieścić tulejkę linki (3) nad wspornikiem
regulacji linki (4).
10.(Rysunek 16) Zamocować łącznik „Z” (1)
do dźwigni napędu posuwowego (2).
11.(Rysunek 15) Aby skontrolować regulację,
wcisnąć dźwignię napędu i sprawdzić
długość „A” sprężyny napędu (7). W
przypadku prawidłowej regulacji długość
„A” sprężyny napędu (7) powinna wynosić:
minimum 76 mm,
maksimum 85 mm.
12.(Rysunek 22) Zamontować dolny panel (2).
13.Dokręcić śruby (3) z obu stron dolnego
panelu (2).
Regulacja pasków
W trakcie normalnej eksploatacji paski się
rozciągają.Jeśli zachodzi konieczność regulacji
pasków z powodu ich zużycia lub rozciągnięcia,
należy wykonać następującą procedurę:
Regulacja paska napędowego śruby
odśnieżającej
Jeśli odśnieżarka nie odśnieża, należy
sprawdzić regulację linki napędu śruby
odśnieżającej. Patrz „Kontrola i regulacja linek”
w rozdziale „Konserwacja”. Jeśli regulacja jest
prawidłowa, sprawdzić stan paska napędowego
śruby odśnieżającej. Jeśli pasek napędowy