pl
109
1740877
OSTRZEŻENIE: Rozrusznik jest
wyposażony w trzyżyłowy przewód
sieciowy i wtyczkę i jest
przeznaczony do pracy pod napięciem
zmiennym 220V dostępnym w domowych
instalacjach elektrycznych. Przewód
sieciowy musi przez cały czas być
odpowiednio uziemiony, aby nie dopuścić
do porażenia prądem elektrycznym, które
mogłoby spowodować obrażenia fizyczne
operatora. Należy ściśle przestrzegać
wszystkich instrukcji podanych w rozdziale
„Rozruch silnika”. Należy upewnić się, że
domowa instalacja elektryczna to układ
trzyprzewodowy z uziemieniem. W
przypadku jakichkolwiek wątpliwości
należy zasięgnąć porady dyplomowanego
elektryka. Jeśli instalacja elektryczna w
domu nie jest układem trzyprzewodowym z
uziemieniem, pod żadnym pozorem nie
należystosować tego rozrusznika
elektrycznego. Jeśli dana instalacja
posiada uziemienie, ale nie jest dostępne
3-bolcowe gniazdko z uziemieniem, aby
uruchomić silnik, należy zlecić instalację
3-bolcowego uziemionego gniazdka
dyplomowanemu elektrykowi. Podłączając
przewód sieciowy 220V, należy zawsze
najpierw podłączyć przewód sieciowy do
skrzynki rozdzielczej (11) w silniku.
Następnie podłączyć drugi koniec do
3-bolcowego gniazdka z uziemieniem. Przy
odłączaniu przewodu sieciowego należyw
pierwszej kolejności odłączyć koniec od
3-bolcowego gniazdka z uziemieniem.
Rozruch zimnego silnika (Rysunek 1)
1. Sprawdzić poziom oleju w silniku.
2. Napełnić zbiornik paliwa zwykłą benzyną
bezołowiową. Patrz „Przygotowanie silnika”.
3. Upewnić się, że dźwignia napędu
posuwowego (1) oraz dźwignia napędu
śruby odśnieżającej (5) znajdują się w
położeniu rozłączonym (zwolnionym).
4. Aby uruchomić silnik we wszystkich
modelach z regulatorem przepustnicy (13),
należy przesunąć regulator przepustnicy
(13) w położenie SZYBKO. Eksploatować
silnik z regulatorem przepustnicy (13) w
położeniu SZYBKO.
5. Aby uruchomić silnik we wszystkich
modelach z wylacznikiem zaplonu (13),
należy przesunąć wylacznik zaplonu (13) w
położenie WLACZONY.
6. Wsunąć kluczyk zabezpieczający (8) do
stacyjki. Sprawdzić, czy kluczyk
zabezpieczający (8) został wsunięty do
konca. Nie obracać kluczyka stacyjki (8).
7. Przesunąć regulator ssania (14) w
położenie pełnego ssania.
8. (Rozruch elektryczny) Podłączyć przewód
sieciowy do skrzynki rozdzielczej (11)
znajdującej się na silniku.
9. (Rozruch elektryczny) Podłączyć drugi
koniec przewodu sieciowego do
3-bolcowego, uziemionego gniazdka
napięcia zmiennego 220V (patrz
PRZESTROGA podane powyżej).
10.Nacisnąć przycisk pompki zastrzykowej
(9). Po każdym naciśnięciu przycisku
pompki zastrzykowej (9) odczekać dwie
sekundy. Zalecenie dotyczące wymaganej
liczby naciśnięć przycisku pompki
zastrzykowej (9) można znaleźć w instrukcji
producenta silnika.
11.(Rozruch elektryczny) Naciskać przycisk
rozruchu elektrycznego (10) ,aż silnik się
uruchomi. Nie obracać korbą na raz dłużej
niż 5 sekund. Odczekać jedną minutę między
kolejnymi próbami rozruchu, aby rozrusznik
mógł przestygnąć.
12.(Rozruch ręczny) Powoli pociągnąć uchwyt
rozrusznika ręcznego (12) aż wyczuwalny
będzie opór, a następnie szybko pociągnąć,
aby uruchomić silnik. Nie pozwolić, aby
uchwyt rozrusznika ręcznego (12)
gwałtownie się cofnął. Należy powoli wycofać
uchwyt rozrusznika ręcznego (12).
13.Jeśli silnik nie uruchomi się po 5-6 próbach,
zajrzeć do informacji podanych pod
nagłówkiem „Rozwiązywanie problemów
technicznych”.
14.Pozwolić, aby silnik nagrzewał się przez kilka
minut. W trakcie rozgrzewania się silnika
ustawić regulator ssania (14) w położenie
RUN (PRACA). Przed każdą zmianą
ustawienia regulacji ssania odczekać,aż
silnik zacznie pracować stabilnie.
15.(Rozruch elektryczny) Najpierw odłączyć
przewód sieciowy od 3-bolcowego gniazdka.
Następnie odłączyć przewód sieciowy od
skrzynki rozdzielczej (11).
UWAGA: W temperaturach poniżej -18°C
(0°F) przed przystąpieniem do
odśnieżania należy pozwolić, aby silnik
rozgrzewał się przez kilka minut.
16.Przy odśnieżaniu zawsze eksploatować
silnik z regulatorem przepustnicy (13) (jeśli
wchodzą w skład wyposażenia) w położeniu
FAST (szybkie).
OSTRZEŻENIE: Nigdy nie
uruchamiać silnika wewnątrz
budynku lub w zamkniętych
miejscach ze słabą wentylacją. Spaliny z
silnika zawierają tlenek węgla – bezwonny i
śmiertelny gaz. Trzymać ręce, stopy, włosy
iluźne fragmenty odzieży z dala od
ruchomych części znajdujących się na
silniku lub odśnieżarce. Temperatura
tłumika i jego otoczenia może przekraczać
66°C (150°F). Należy unikać przebywania w
pobliżu tych miejsc.
Rozruch ciepłego silnika (Rysunek 1)
Jeśli silnik pracował i jest nadal ciepły,
pozostawić regulator ssania (14) w położeniu
OFF (wyłączonym) i nie naciskać przycisku
pompki zastrzykowej (9).Jeśli silnik nie
uruchomi się, wykonać instrukcje podane pod
nagłówkiem „Rozruch zimnego silnika”.
UWAGA: Nie korzystać z przycisku pompki
zastrzykowej (9) do uruchamiania ciepłego
silnika.
Rozruch silnika z zamrożonym rozrusznikiem
elektrycznym (Rysunek 1)
Jeśli rozrusznik elektryczny jest zamrożony i nie
obraca silnika, należy wykonać podane niżej
instrukcje.
1. Wyciągnąć maksymalnie linkę rozrusznika.
2. Zwolnić uchwyt rozrusznika i pozwolić, aby
zwinąłsię z powrotem do rozrusznika.
Powtarzać czynność,aż silnik się uruchomi.
Ciepły silnik powoduje skraplanie się pary
wodnej podczas chłodnej pogody. Aby nie
dopuścić do ryzyka zamarznięcia rozrusznika i
elementów sterowania silnika, po każdym
usunięciu śniegu należy wykonać następujące
czynności:
1. Po zakończeniu odœnieżania uruchomić
maszynę na kilka minut, aby nie dopuœcić
do zamarznięcia œruby
odœnieżającej/wirnika napędzanego.
2. Przy wyłączonym silniku, należy odczekać
kilka minut, aby silnik ostygł.
3. Bardzo powoli pociągnąć linkę rozrusznika
aż wyczuwalny będzie opór, a następnie
przytrzymać.Pozwolić, aby linka rozrusznika
się zwinęła. Powtórzyć tę czynność
trzykrotnie.
4. Przy niepracującym silniku, wytrzeć cały
śnieg i wilgoć z pokrywy gaźnika w obszarze
elementów sterowania i dźwigni. Przesunąć
także kilka razy regulator ssania i uchwyt
rozrusznika.
Usuwanie śniegu lub resztek z obudowy
śruby odśnieżającej 7
OSTRZEŻENIE: Nie dokonywać
prób usuwania śniegu lub resztek,
które mogą znajdować się w
obudowie śruby odśnieżającej, bez
przedsięwzięcia niżej wymienionych
środków ostrożności.
(Rysunek 7) Do niektórych modeli dołączony
został przepychacz do czyszczenia obudowy
śruby odśnieżającej. Użyć przepychacza, aby
usunąć śnieg z obudowy śruby odśnieżającej.
1. (Rysunek 1) Zwolnić dźwignię napędu
śruby odśnieżającej (5).
2. Zatrzymać silnik.
3. Wyjąć (nie obracać) kluczyk ze stacyjki (8).
4. Odłączyć przewód świecy zapłonowej.
5. Nie wkładać rąkdoobudowy śruby
odśnieżającej (4) ani rynienki wylotowej
(3).
6. (Rysunek 7) W tym celu należyużyć
przepychacza do czyszczenia śruby
odśnieżającej lub innego narzędzia do
usuwania śniegu lub innych pozostałości.
Porady dotyczące techniki odśnieżania
1. W celu osiągnięcia maksymalnej wydajności
odśnieżarki, należy zmieniać prędkość ruchu
posuwowego. NIGDY nie zmieniać wtym
celu prędkości silnika. Ten model silnika
został zaprojektowany z myślą oosiągnięciu
maksymalnej wydajności przy całkowicie
otwartej przepustnicy i należy go zawsze
eksploatować w położeniu FAST (szybkie).
Przy głębokiej, zamarzniętej lub mokrej
pokrywie śnieżnej należy zmniejszyć
prędkość posuwu do przodu. Prędkość
posuwu do przodu należy zredukować
również, gdy koła sięślizgają.
2. Największą wydajność odśnieżania osiąga
się, gdy śnieg usuwa się natychmiast po jego
opadzie.
OSTRZEŻENIE: Nie przeciążać
odśnieżarki, próbującusunąć śnieg w
zbyt szybkim tempie.
3. Aby całkowicie usunąć śnieg, należy lekko
objąć zasięgiem odśnieżania poprzednie
odśnieżone pasmo.