Shimano ST-6600 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

=
A B
1
2
1
1
2
2
=
A B
4
3
4
3
4
3
1
2
R55C2
R
FORWARD
R55C2
FORWARD
L
A A
1
2
+ =
3--4mm
A B
+ =
3--4mm
A B
Zdemontować śrubę mocującą.
Przyciąć linkę do odpowiedniej długości - podczas
pełnego obrotu kierownicą w prawo lub w lewo linka
nie może być maksymalnie naciągnięta.
Jeśli po dłuższym używaniu wystąpi piszczenie,
nasmarować części A.
Niewłaściwe zastosowanie układu hamulcowego roweru
może spowodować utratę sterowania i wypadek, który może
prowadzić do poważnych obrażeń. Ponieważ prowadzenie
każdego roweru może być inne, należy nauczyć się właściwej
techniki hamowania (w tym nacisk na dźwignię hamulca i
charakterystyk kierowania rowerem) dla swojego roweru.
Sprawdzić u sprzedawcy oraz w instrukcji obsługi roweru
oraz przećwiczyć technikę jazdy i hamowania.
Mocno dokręcić nakrętki montażowe hamulca szczękowego
za pomocą odpowiedniego momentu dokręcania.
W przypadku hamulców z nakrętkami użyć nakrętek
zabezpieczających z wkładką nylonową (nakrętki
samoblokujące).
W przypadku hamulców z nakrętkami wpuszczanymi użyć
nakrętek wpuszczanych o odpowiedniej długości, które
można obrócić min. 6 razy; podczas ponownego montażu
na gwinty nakrętek nanieść uszczelniacz (spoiwo blokujące).
Jeśli nakrętki się poluzują i hamulec odpadnie, może zostać
wciągnięty w mechanizmy roweru i stać się przyczyną wypadku.
Jest to szczególnie niebezpieczne w przypadku koła
przedniego i może spowodować poważne obrażenia.
Hamulce zaprojektowane do użytku jako hamulce tylne nie
mogą być używane jako hamulce przednie.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie
przeczytać niniejszą instrukcję. Luźne, zużyte lub
uszkodzone części mogą spowodować poważne obrażenia
kierującego rowerem. Zalecamy stosowanie jedynie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
Uważać, aby nie dopuścić do dostania się oleju lub smaru na
szczęki hamulcowe. Jeżeli jakikolwiek olej lub smar dostanie się
na szczęki hamulcowe, należy wymienić szczęki hamulcowe. W
przeciwnym razie hamulce mogą nie działać prawidłowo.
Sprawdzić, czy linka hamulca nie jest zardzewiała lub
postrzępiona i natychmiast wymienić linkę, w przypadku
stwierdzenia takich objawów. Jeśli te czynności nie zostaną
wykonane, hamulce mogą działać nieprawidłowo.
Przed jazdą na rowerze należy zawsze sprawdzać, czy
przednie i tylne hamulce działają prawidłowo.
Droga hamowania będzie dłuższa w mokrych warunkach.
Należy zwolnić i hamować wcześniej oraz delikatniej.
Jeśli powierzchnia drogi jest mokra, opony mogą łatwiej się
ślizgać. W przypadku poślizgu opon, istnieje ryzyko upadku
z roweru. Aby tego uniknąć, należy zwolnić i hamować
wcześniej oraz delikatniej.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję
serwisową i zachować ją na przyszłość.
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
UWAGA:
Podczas używania okładzin hamulcowych SHIMANO z
obręczami ceramicznymi, okładziny będą się zużywały
szybciej niż normalnie.
Jeżeli okładziny hamulcowe zużyły się na tyle, że nie są
widoczne rowki, należy je wymienić na nowe.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego
zużycia lub pogorszenia działania wynikającego z
normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu obsługi lub
konserwacji, prosimy kierować do sprzedawcy roweru.
Techniczna instrukcja serwisowa
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie
następującej kombinacji.
Grupa
Dźwignia hamulca
Hamulec szczękowy
Linka hamulca
Montaż dźwigni hamulca
Montaż hamulca
Wymiana okładzin
1.
5 mm Allen key
W przypadku kierownicy karbonowej, może być konieczne
zmniejszenie momentu dokręcania w celu zapobiegania uszkodzeniu
kierownicy. W przypadku kierownic karbonowych, należy
skonsultować się z producentem roweru lub kierownicy, jeżeli chodzi o
odpowiedni moment dokręcania.
2.
Uchwyt linki
Koniec linki
Pancerz
Pancerz
Koniec linki
Śruba montażowa
Uchwyt linki
Sprawdzanie pancerza
Sprawdzić, czy pancerz
został założony w
całości i prawidłowo.
Taśma
Pancerz
Po wyregulowaniu położenia klocka hamulcowego, gdy
okładziny i powierzchnia obręczy są ustawione tak jak na
rysunku, dokręcić śrubę mocującą klocek.
Nacisnąć dźwignię hamulca do oporu około 10 razy i
sprawdzić czy wszystko działa sprawnie i czy dystans między
jest poprawny po użyciu hamulca.
Aby zwiększyć naprężenie sprężyny, przytrzymać koniec
sprężyny za pomocą kleszczy i obrócić osłonę w przeciwnym
kierunku.
Kierunek
obrotu
obręczy
Kierunek
obrotu
obręczy
Zbieżność
0,5 mm
Uwaga:
Uwaga:
Hamulec BR-6600 pozwala na regulację kąta
kontaktu pomiędzy klockiem a obręczą (zbieżność).
Regulacja zbieżności pozwala uzyskać bardziej
płynną pracę hamulców.
1 mm lub więcej
Śruba mocująca
klocek
Klucz imbusowy 4 mm
3.
Otwarty
Zamknięty
Dźwignia
szybkozwalniająca
Śruba regulacyjna linki
Kierunek
wsunięcia
okładzin
Uchwyt
okładziny
Uchwyt
okładziny
Okładzina Okładzina
Przód Przód
Tak samo w przednim i tylnym
Lewa strona
Tak samo w przednim i tylnym
Prawa strona
Okładzina
Nacisnąć około
10 razy
Hamulec szczękowy
ULTEGRA
BR-6600
Standardowa pozycja
podczas montażu - główka
śruby centrującej znajduje
się w położeniu jak na
rysunku.
Śruba centrująca
Klucz imbusowy 3 mm
Normalne
naprężenie
W celu
zwiększenia
naprężenia
Śruba mocująca
Klucz imbusowy 2 mm
Klucz imbusowy 5 mm
Tuleja
Śruba mocująca
Śruba mocująca
Aby uniknąć poważnych
urazów:
ST-6600/BL-R600
Tymczasowo zamocować pancerz do kierownicy np. za
pomocą taśmy.
SI-8DD0A-001
Moment dokręcania:
6 - 8 Nm
Moment dokręcania:
8 - 10 Nm
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Moment dokręcenia śruby linki:
6 - 8 Nm
Moment dokręcenia: 1 - 1,5 Nm
2. 6.
7.
Ustawienie klocka hamulcowego Sprawdzić
Regulacja naprężenia sprężyny szczęk
4.
Następnie owinąć kierownicę taśmą wykończeniową.
Ścisnąć szczęki hamulca i osadzić, gdy okładziny mocno
dotykają obręczy
1.
Montaż samego hamulca
Obrócić śrubę regulacyjną linki, aby ponownie wyregulować
odległość klocka hamulcowego.
Nieznacznie wyregulować za pomocą śruby centrującej.
Ustawić dźwignię szybkozwalniającą w położeniu zamkniętym,
a następnie wyregulować odległość klocka (tak jak na
poniższym rys.) i zamocować linkę.
5.
4.
3.
Ponowna regulacja odległości klocka hamulcowego
Centrowanie klocka hamulcowego
Połączenie linki
1.
4.
2.
3.
Dokręcić śrubę mocującą.
Uwaga: w celu wprowadzania ulepszeń specyfikacje mogą być zmieniane
bez powiadomienia.
Usunąć okładzinę wysuwając ją wzdłuż rowka z uchwytu.
Są dwa różne rodzaje okładzin oraz uchwytów, przeznaczone
do stosowania odpowiednio z lewej i prawej strony. Wsunąć
nowe okładziny do rowków w uchwytach okładzin, zwracając
uwagę na właściwy kierunek i położenie otworów na śruby.
BR-6600
SI-8DD0A-001-03
  • Page 1 1

Shimano ST-6600 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla