5
Internal circlip
Bottom bearing
assembly
Output shaft
Gear shim as
required
See note 4
Top bearing
assembly
Sectioned assembly of actuator
body and output shaft
FIG. 4MONTAŻ - NAPĘDY JEDNOSTRONNEGO
DZIAŁANIA
Uwaga: W dalszej części instrukcji prosimy
posługiwać się odpowiednimi widokami zespołu
w stanie rozmontowanym.
Obficie nasmarować otwór napędu, tłoki oraz
zębnik wału napędowego smarem Molyrace LT.
Wskazówka: Pokrywy czołowe z zespołem
sprężyn są kompletnym modułem, w którym
sprężyny są napięte wstępnie odpowiednio
do parametrów roboczych. Gwint śruby
napinającej sprężyny został unieruchomiony
specjalnym preparatem do blokowania
połączeń gwintowych w celu dodatkowego
zabezpieczenia.
Uwaga! Nie wolno podejmować jakichkolwiek
prób wykręcania lub zmiany regulacji śrub
napinających sprężyny.
1. Wszystkie uszczelki typu O-ring powlec
smarem Molyrace LT
2. Zespół wału napędowego:-
a) W górnym otworze korpusu napędu
(element 1) osadzić zespół górnego
łożyska (element 9) tak, aby O-ring
skierowany był do góry.
b) Zespół dolnego łożyska (element 6)
zamontować na dolnej części wału
napędowego (element 5) tak, aby
wewnętrzny O-ring znalazł się w górnym
położeniu.
3. Osadzić zespół wału napędowego z
zębnikiem w korpusie od strony jego
dolnego otworu tak jak pokazano to na
rysunku obok.
4. Wmontować wewnętrzny pierścień osadczy
(element 12) w dolne gniazdo korpusu aby
ustalić zespół wału napędowego
5. Założyć uszczelki O-ring (element 13) na
tłokach (element 2)
6. Ustawić wał napędowy pod kątem 45° ± 2°.
Jednostki zamykające w razie wystąpienia
awarii
7. Wmontować tłoki (element 2) wraz z
nakładkami (1)(element 18) i pierścieniami
prowadzącymi (4) w następujący sposób:-
- tłoki wsunąć z listwami zębatymi z lewej
strony otworu (patrząc od strony O-ringu
tłoka) aż do zazębienia z zębnikiem wału
i następnie wepchnąć je całkowicie do
wnętrza. Napęd znajduje się wówczas w
pozycji całkowicie zamkniętej.
Wskazówka: Jeżeli nie zastosowano
ograniczników skoku przejść do instrukcji 12.
8. Obrócić wał z zębnikiem w lewo o około
5° tak, aby był zorientowany zgodnie z
głównymi osiami symetrii korpusu napędu.
Wał napędowy znajduje się wówczas w
pozycji zamkniętej.
9. Wkręcić śrubę wyznaczającą pozycję
zamkniętą (CLOSE) (element 19/20) wraz
z nakrętką uszczelniającą lub nakrętką
ustalającą (2)(3), podkładką płaską (2)(3)
Jednostki otwierające w razie wystąpienia
awarii
7. Wmontować tłoki (element 2) wraz z
nakładkami (1)(element 18) i pierścieniami
prowadzącymi (4) w następujący sposób:-
- tłoki wsunąć z listwami zębatymi z prawej
strony otworu (patrząc od strony O-ringu
tłoka) aż do zazębienia z zębnikiem wału
i następnie wepchnąć je całkowicie do
wnętrza. Napęd znajduje się wówczas w
pozycji całkowicie otwartej.
Wskazówka: Jeżeli nie zastosowano
ograniczników skoku przejść do instrukcji 12.
8. Obrócić wał z zębnikiem w prawo o około
5° tak, aby był zorientowany zgodnie z
głównymi osiami symetrii korpusu napędu.
Wał napędowy znajduje się wówczas w
pozycji otwartej.
9. Wkręcić śrubę wyznaczającą pozycję otwartą
(OPEN) (element 19/20) wraz z nakrętką
uszczelniającą lub nakrętką ustalającą (2)
(3), podkładką płaską (2)(3) oraz podkładką
uszczelniającą (2)(3) do momentu gdy śruba
ta oprze się o krzywkę ogranicznika skoku.
Zacisnąć nakrętkę ustalającą.
10. Obrócić wał z zębnikiem w prawo o 90° tak,
aby znowu był zgodny z główną osią otworu
napędu. Napęd znajduje się wówczas w
pozycji zamkniętej.
11. Wkręcić śrubę wyznaczającą pozycję
zamkniętą (CLOSE) (element 19/20) wraz
z nakrętką uszczelniającą lub nakrętką
ustalającą (2)(3), podkładką płaską (2)(3)
oraz podkładką uszczelniającą (2)(3) do
momentu gdy śruba ta oprze się o krzywkę
ogranicznika skoku. Zacisnąć nakrętkę
ustalającą.
12. Założyć uszczelki O-ring (element 14) do
pokryw czołowych (element 3) stosując przy
tym umiarkowaną ilość smaru.
13. Zamontować zespoły sprężyn do korpusu i
stopniowo, naprzemiennie dokręcać śruby
(element 15) aż do oporu (przestrzegać
momentu dokręcania podanego w tabeli).
14. Zamontować zaślepkę wskaźnikową w
górnej części napędu.
WSKAZÓWKI
Odwołać się do wskazówek na stronie 4 jak
zaznaczono.
KEYSTONE NAPĘD PNEUMATYCZNY FIG.79
instrukcja eksploatacji i obsługi
oraz podkładką uszczelniającą (2)(3) do
momentu gdy śruba ta oprze się o krzywkę
ogranicznika skoku. Zacisnąć nakrętkę
ustalającą.
10. Obrócić wał z zębnikiem w lewo o 90° tak,
aby znowu był zgodny z główną osią otworu
napędu. Napęd znajduje się wówczas w
pozycji otwartej.
11. Wkręcić śrubę wyznaczającą pozycję otwartą
(OPEN) (element 19/20) wraz z nakrętką
uszczelniającą lub nakrętką ustalającą (2)
(3), podkładką płaską (2)(3) oraz podkładką
uszczelniającą (2)(3) do momentu gdy śruba
ta oprze się o krzywkę ogranicznika skoku.
Zacisnąć nakrętkę ustalającą.
15. Sterować napęd pneumatycznie między
skrajnymi pozycjami otwartą i zamkniętą
(OPEN & CLOSE). Jeżeli napęd nie wykonuje
pełnego wymaganego skoku to należy
odwołać się do strony 10.