Shimano FC-M545 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Sposób montażu podkładki
dystansowej
1 Sprawdzić, czy szerokość mufy osi suportu wynosi
68 mm czy 73 mm.
2 Następnie zamontować miskę, zgodnie z
ilustracją poniżej.
Typ pod oś-
Typ na obejmę-
Techniczna instrukcja serwisowa SI-1KH0A-001 Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
FC-M545
Dane techniczne
Montaż mechanizmu korbowego
OSTRZEŻENIE
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ może to spowodować wywrócenie roweru.
Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest
uszkodzony, należy wymienić łańcuch. W przeciwnym wypadku łańcuch może się zerwać, co może prowadzić do upadku z roweru.
Dwie śruby mocujące ramienia lewego mechanizmu korbowego powinny być dokręcane na przemian i stopniowo; nie należy dokręcać każdej
ze śrub całkowicie i jednorazowo. Użyć klucza dynamometrycznego, aby upewnić się, że momenty dokręcenia mieszczą się w przedziale 12 -
15 Nm. Ponadto po przejechaniu około 100 km użyć klucza dynamometrycznego, aby ponownie sprawdzić momenty dokręcenia. Ważne jest
również okresowe sprawdzanie momentów dokręcenia. Jeżeli momenty dokręcenia są zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były dokręcane
stopniowo i na przemian, ramię lewego mechanizmu korbowego może spaść i może dojść do wywrócenia roweru, co może spowodować
poważne obrażenia.
Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy ramiona mechanizmu korbowego nie są popękane. Jeżeli pojawią się jakiekolwiek pęknięcia, może
dojść do złamania mechanizmu korbowego i upadku z roweru.
Jeśli wewnętrzna tuleja nie jest zainstalowana prawidłowo, oś może zardzewieć oraz zostać uszkodzona i może dojść do wywrócenia roweru,
co może spowodować poważne obrażenia.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić
do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli komponenty nie zostaną prawidłowo wyregulowane,
łańcuch może spadać, co prowadzi do upadku z roweru i poważnych obrażeń.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
Nie stosować osłony przeciwuderzeniowej pojedynczego mechanizmu korbowego FC-M810 z mechanizmem FC-M545, ponieważ nie będzie
funkcjonować prawidłowo. Może spowodować problemy z czynnością zmiany biegów.
Obrócić górną śrubę regulacyjną tak, aby łańcuch nie opierał się na osłonie przeciwuderzeniowej.
Upewnić się, analizując tabelę danych technicznych produktu, czy kombinacja zębów tarczy odpowiada konfiguracji zębów mechanizmu
korbowego. W przypadku zastosowania innych kombinacji odległość między tarczami będzie niewłaściwa, a łańcuch
może spaść i zostać uwięziony między tarczami.
Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku, może stykać się z przednią przerzutką i hałasować. Jeżeli
problemem jest hałas, przerzucić łańcuch na kolejne, większe tarcze.
Jeśli korpus osi suportu nie jest ustawiony równolegle, spadnie efektywność zmiany biegów.
Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy nie ma luzu w połączeniu. Pamiętać również o okresowym dokręcaniu śruby
mocującej ramienia mechanizmu korbowego. (BB-FC, FC-PD)
Jeśli słyszalne jest piszczenie w okolicach osi suportu i połączenia z lewym mechanizmem korbowym, nałożyć smar na
połączenie i dokręcić ją do zalecanego momentu.
W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w łożyskach, należy wymienić oś suportu.
Dodatkowo, jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, należy dokonać ponownego sprawdzenia.
Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
Lewą i prawą miskę nasmarować przed zamontowaniem.
W celu zapewnienia optymalnego działania pamiętać o stosowaniu tylko określonego typu łańcucha. Nie wolno stosować łańcucha o szerokich
ogniwach.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze i łańcuch.
Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a po umyciu ponownie nasmarować. Ponadto czyszczenie łańcucha
neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości tarcz i łańcucha.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Należy postępować zgodnie z poniższą procedurą.
1, 2 Specjalnym narzędziem TL-FC32 / 36, zamontować prawą miskę (gwint lewoskrętny) i lewą miskę
(gwint prawoskrętny).
Moment dokręcania: 35 - 50 Nm
3 Następnie nałożyć prawy mechanizm korbowy.
4 Zamontować część A lewego ramienia do osi prawego ramienia, tam gdzie rowek jest szerszy.
5 Do dokręcenia nasadek użyć narzędzia TL-FC16.
Moment dokręcania: 0,7 - 1,5 Nm
6 Należy umieścić podkładkę blokującą, sprawdzić, czy trzpień podkładki jest na właściwym miejscu, i
dokręcić śrubę lewego mechanizmu korbowego.
Uwaga: każda śruba powinna być dokręcona z jednakowym momentem 12 - 15 Nm.
5
6
2
4
(A)
1
3
Szerokie
rozmieszczenie
rowków
TL-FC16
TL-FC32
Podkładka
blokująca
Trzpień
podkładki
Podnieść
Uwaga:
Umieścić podkładkę blokującą
w prawidłowym ułożeniu, tak
jak pokazano na ilustracji.
2.5 mm
1
Pamiętać o przeczytaniu razem z niniejszą instrukcją serwisową, instrukcji systemu napędu
przedniego.
Śruba
Adapter Adapter
Przerzutka przednia
Mechanizm korbowy
Osłona przeciwuderzeniowa
Moment dokręcania:
35 - 50 Nm
73 mm68 mm
68 mm
Przerzutka
E-typ
73 mm
Przy mocowaniu elementów do ramy/kierownicy karbonowej należy
sprawdzić zalecenia producenta ramy/części karbonowych
dotyczące momentu dokręcania. Pozwoli to uniknąć zbyt silnego
dokręcenia, mogącego spowodować uszkodzenie materiału
karbonowego, lub niedokręcenia, które może prowadzić do
niedostatecznego zamocowania elementów.
<Regulacja wysokości i równoległości przerzutki przedniej>
Używając płaskiej części wózka zewnętrznego przerzutki wewnątrz osłony
przeciwuderzeniowej jak pokazano na ilustracji, wyregulować wysokość
przerzutki przedniej tak, aby zewnętrzna krawędź osłony
przeciwuderzeniowej mieściła się w zalecanym zakresie na mierniku Pro-Set.
Wyregulować również tak, aby płaska część wózka zewnętrznego była
równoległa do wewnętrznej powierzchni osłony przeciwuderzeniowej. Do
dokręcania używać klucza imbusowego 5 mm.
Montaż przerzutki przedniej
Wyregulować i zamontować przerzutkę przednią, jak pokazano na
ilustracji. Nie wolno w tym momencie usuwać blokady regulującej Pro-Set.
Zewnętrzna krawędź osłony
przeciwuderzeniowej
powinna zawierać się w
tym przedziale
Pro-Set gauge
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Prowadnica zewnętrzna
Osłona przeciwuderzeniowa
Blokada regulująca Pro-Set
Korpus osi suportu
Tuleja
Przednia
tarcza
Tylna koronka
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
(Polish)
Podkładka
dystansowa
Przykład na rysunku przedstawia
napinacz z systemem mocowania BB.
Napinacz
Przy montażu napinacza z systemem mocowania typy BB w rowerze, odnieść się do poniższej tabeli, aby określić
liczbę podkładek dystansowych dla odpowiedniej strony. Jeśli grubość użytych podkładek dystansowych jest inna
niż w tabeli, przedni mechanizm korbowy może się poluzować i odpaść lub mogą wystąpić problemy ze zmianą
biegów. Przy montażu napinaczy z systemem mocowania typu BB lub ISCG w rowerze, należy uważać, aby
uniknąć ocierania.
<Grubość napinacza (mocowanie BB)>
Dla grubości napinaczy 2,5 mm
Osłona przeciwuderzeniowa
Osłony przeciwuderzeniowe Shimano razem z ramionami korby zapewniają wytrzymałość, sztywność i znakomitą zmianę biegów. Dlatego, w
razie niezamontowania osłony przeciwuderzeniowej, mogą wystąpić problemy, takie jak spadnięcie łańcucha, wykrzywienie tarczy lub złamanie
korby. Z tego powodu, zawsze zalecamy montaż osłony przeciwuderzeniowej. Podobnie, w przypadku użycia osłony przeciwuderzeniowej
producenta innego niż Shimano, mogą wystąpić problemy, takie jak spadnięcie łańcucha, wykrzywienie tarczy lub złamanie korby. Wszelkie
problemy tego typu nie są objęte gwarancją w razie niezainstalowania osłony przeciwuderzeniowej lub w razie zainstalowania osłony
przeciwuderzeniowej producenta innego niż Shimano.
Dla grubości napinaczy 5,0 mm
Używając w połączeniu z FD-M665-E (napinacz 2,5 mm)
<Metoda instalacji>
Zamontować napinacz i przerzutkę przednią,
jak pokazano na ilustracji.
W przypadku używania w połączeniu z
przerzutką przednią E-typ, upewnić się, że
napinacz nie blokuje obejmy E-typ.
Przerzutka
E-typ
Napinacz
A : podkładka dystansowa 2,5 mm
68 mm
SI-1KH0A-001-03
Typ pod oś
Zamocować jak pokazano
na ilustracji.
Symbol modelu FC-M545
Odpowiednia przerzutka przednia Dwurzędowa (FD-M665/M667/M665-E)
Kombinacja zębów mechanizmu korbowego 36-22T
Średnica rozstawu śrub 104 mm / 64 mm
Długość ramienia mechanizmu korbowego 170 mm, 175 mm
Linia łańcucha 46,8 mm
Szerokość korpusu osi suportu 68, 73 mm
Rozmiar gwintu BC1,37 (68, 73 mm)
Symbol modelu
Szerokość korpusu osi suportu
68 mm 73 mm 83 mm
FC-M810-1 FC-M545
FC-M810-2
2,5 mm x 1 Niepotrzebna
FC-M815-1 FC-M815-2 2,5 mm x 1
Symbol modelu
Szerokość korpusu osi suportu
68 mm 73 mm 83 mm
FC-M810-1 FC-M545
FC-M810-2
Niepotrzebna Nie występuje
FC-M815-1 FC-M815-2 Niepotrzebna
Symbol modelu
Szerokość korpusu osi suportu
68 mm 73 mm 83 mm
FC-M545 FC-M810-2 Niepotrzebna Nie występuje
FC-M815-2 Niepotrzebna
2,5 mm
  • Page 1 1

Shimano FC-M545 Service Instructions

Typ
Service Instructions