1
2
Największa
zębatka
Kółko
prowadzące
Śruba regulacji
dolnej
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej kombinacji.
Montaż tylnej przerzutki
Dane techniczne
Długość łańcucha
Regulacja skoku i zabezpieczanie
linki
1. Regulacja górna
Obrócić śrubę regulacji górnej, aby ustawić tak, że
kółko prowadzące znajdzie się pod krawędzią
zewnętrzną najmniejszej koronki, patrząc od tyłu.
1
2
Zewnętrzna
krawędź
najmniejszej koronki
Kółko prowadzące
Śruba regulacji
górnej
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przyłączyć linkę do tylnej przerzutki i
po usunięciu luzu początkowego
linki, ponownie przymocować
tylną przerzutkę, jak pokazano
na rysunku.
Pociągnąć
Moment dokręcania: 5 - 7 Nm
Moment obrotowy
dokręcania: 8 - 10 Nm
Uwaga:
Upewnić się, że
linka jest
przymocowana w
rowku.
Wyżłobienie
3. Regulacja dolna
Obrócić śrubę regulacji dolnej tak, aby kółko
prowadzące przesunęło się do położenia
bezpośrednio w linii z największą koronką.
W celu zapewnienia najlepszego działania przerzutki SIS
należy okresowo smarować wszystkie elementy
przeniesienia napędu.
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne
na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
4. Regulacja SIS
Kilka razy poruszyć dźwignią w celu przesunięcia
łańcucha na drugą koronkę. Następnie, naciskając na
dźwignię aż do oporu, obrócić ramieniem
mechanizmu korbowego.
Kiedy następuje zmiana
na trzeci bieg
Kiedy nie słychać
dźwięku
Pokrętło regulacyjne
pancerza
Pokrętło regulacyjne
pancerza
Najlepsze ustawienie
Najlepsze ustawienie jest wówczas,
kiedy dźwignia zmiany biegów jest
przestawiana tylko tyle, aby
wykasować luz, a łańcuch dotyka
trzeciej koronki i hałasuje.
* Przestawić dźwignię do pierwotnego położenia
(położenie, kiedy dźwignia przerzuciła łańcuch na
drugą koronkę i kiedy została puszczona) i obrócić
ramię mechanizmu korbowego w prawo. Jeżeli
łańcuch dotyka trzeciej koronki i hałasuje, obracać
powoli pokrętłem regulacyjnym pancerza,
dokręcając go, dopóki hałas nie ustąpi i łańcuch nie
zacznie przemieszczać się płynnie.
Nacisnąć dźwignię w celu zmiany biegów i sprawdzenia
czy w położeniu któregoś z biegów występuje hałas.
RD-TZ31
Rama
Nakrętka haka
5 mm Klucz imbusowy
Wepchnąć i
dokręcić
Wspornik
Śruba haka
Moment obrotowy dokręcania:
3 - 4 Nm
< Mocowanie na śrubę >
< Z hakiem >
Dodać dwa ogniwa (z
łańcuchem na największej
koronce i największej
tarczy)
Największa
zębatka
Największa tarcza
Łańcuch
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
"Długość okresów międzykonserwacyjnych zależy od sposobu
użytkowania i warunków jazdy na rowerze. Łańcuch należy czyścić
regularnie, używając odpowiedniego środka do czyszczenia łańcucha.
Nigdy nie stosować rozpuszczalników na bazie kwasów ani zasad,
takich jak odrdzewiacze. W razie użycia takiego typu rozpuszczalnika
łańcuch może się zerwać, powodując poważne obrażenia ciała".
• Do łączenia łańcuchów o wąskich ogniwach stosować tylko wzmocnione sworznie
łączące.
• Dostępne są dwa różne typy wzmocnionych sworzni łączących. Przed wybraniem
sworznia zapoznać się z poniższą tabelą. W przypadku stosowania sworzni innych niż
wzmocnione lub kiedy stosowany jest sworzeń wzmocniony lub narzędzie
niedostosowane do typu łańcucha, połączenie łańcucha będzie za słabe, co może
spowodować rozerwanie lub spadanie łańcucha.
• Jeżeli konieczne jest wyregulowanie długości łańcucha z
powodu zmiany liczby zębów zębatek skrócić łańcuch w
miejscu innym niż miejsce, gdzie łańcuch został
połączony za pomocą sworznia wzmocnionego lub
sworznia końcowego. Łańcuch ulegnie uszkodzeniu,
jeżeli zostanie skrócony w miejscu, gdzie został
połączony za pomocą sworznia wzmocnionego lub sworznia końcowego.
• Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony.
Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch.
W przeciwnym razie może dojść do zerwania łańcucha i poważnego zranienia.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru,
co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych
części zamiennych Shimano.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Wzmocniony sworzeń łączący
Sworzeń końcowy Sworzeń ogniwa
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-5FZ0A-001
SI-5FZ0A-001-03
Uwaga
• Wzmocnione sworznie nie mogą zostać użyte z łańcuchem UG, ponieważ nie będą
odpowiednio się poruszać i powodować hałas.
• Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować wszystkie części
ruchome.
• Jeżeli luz w ogniwach jest na tyle duży, że regulacja nie jest możliwa, należy wymienić
przerzutkę.
• Należy okresowo czyścić przerzutkę i smarować wszystkie części ruchome (mechanizm
i kółka).
• Jeżeli nie można wyregulować zmiany przełożeń, sprawdzić, czy rama i hak roweru są
równoległe do osi. Sprawdzić również, czy nasmarowana jest linka oraz czy pancerz nie
jest zbyt długi lub zbyt krótki.
• Jeżeli w wyniku poluzowania słychać nietypowy dźwięk w kółku, należy wymienić kółko.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby zapewnić swobodne
ślizganie się linki.
• Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo odradzane, ponieważ
mają one tendencję do pogarszania działania przerzutki SIS ze względu na duże opory
linek.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi
prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Łańcuch
Wzmocniony sworzeń
łączący
Wyciskacz do
łańcucha
Łańcuch 9-rzędowy o
bardzo wąskich
ogniwach, np. CN-7701 /
CN-HG93
Srebrny
TL-CN32 / TL-CN27
Łańcuch 8-/7-/6-rzędowy
o wąskich ogniwach, np.
CN-HG50 / CN-HG40
Czarna
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
6,5 mm
7,1 mm
Grupa Tourney (SIS)
Biegi 7 biegów 6 biegów
Dźwignia zmiany biegów (prawa) SL-RS36-7R / SL-RS35-7R SL-RS36-6R / SL-RS35-6R
Pancerz OT-SIS40 OT-SIS40
Przerzutka tylna RD-TZ31 RD-TZ31
Wolnobieg
MF-HG37 / MF-TZ21 / MF-TZ21-CP / CS-HG20-7
MF-TZ20 / MF-TZ20-CP
Łańcuch CN-UG51 / CN-HG40 CN-UG51 / CN-HG40
Ślizg SM-SP18 SM-SP18
Całkowita pojemność 34 T
Największa zębatka 28 T
Najmniejsza zębatka 14 T
Różnica zębów w mechanizmie korbowym
20 T
Poluzować pokrętło
regulacyjne pancerza
dopóki łańcuch nie
dotknie trzeciej koronki
i nie zacznie
hałasować. (w lewo)
Dokręcać pokrętło
regulacyjne linki
dopóki łańcuch nie
wróci na drugą
koronkę. (w prawo)