Shimano BR-F800 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
UWAGA:
Części takie, jak klocki hamulcowe nie są objęte gwarancją
w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania
Wszelkie pytania dotyczące sposobu obsługi lub konserwacji
prosimy kierować do sprzedawcy roweru.
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na
stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
SI-8JF0A-002-03
Przed użyciem prosimy uważnie przeczytać instrukcję i postępować
ściśle według jej zaleceń.
Techniczna instrukcja serwisowa
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie
poniższej kombinacji.
OSTRZEŻENIE
Aby uniknąć poważnych urazów:
Aby uniknąć poważnych urazów:
Działanie hamulców Niewłaściwe użycie układu hamulcowego
roweru może spowodować utratę kontroli i wypadek, który może
prowadzić do poważnych obrażeń. Ponieważ prowadzenie
każdego roweru może być inne, należy nauczyć się właściwej
techniki hamowania (w tym prawidłowego nacisku na dźwignię
hamulca i charakterystyk kierowania rowerem) dla swojego
roweru. Należy sprawdzić u sprzedawcy i w instrukcji obsługi
roweru oraz przećwiczyć technikę jazdy i hamowania.
Jeśli przedni hamulec zostanie zainstalowany za mocno, może
dojść do blokady koła, przewrócenia się roweru do przodu i
poważnych obrażeń.
Hamulców V-Brake BR-F800 należy używać ze zgodnymi
dźwigniami, np. BL-F800. W przeciwnym razie, w przypadku
niektórych kombinacji hamulców i dźwigni, po naciśnięciu
dźwigni może zostać zastosowana nadmierna siła hamowania,
co może spowodować groźne wypadki, na przykład spadnięcie
z roweru. Niewłaściwa kombinacja może także skutkować
nierównym skokiem linki i niewystarczającą siłą hamowania, co
z kolei może być przyczyną poważnych wypadków.
Hamulce przednie Hamulce przeznaczone do użycia jako
hamulce tylne nie mogą być używane jako hamulce przednie.
Części Shimano Przed zamontowaniem części należy uważnie
przeczytać niniejszą instrukcję. Luźne, zużyte lub uszkodzone
części mogą spowodować poważne obrażenia kierującego
rowerem. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
UWAGA
Modulator siły Modulator siły jest urządzeniem ułatwiającym
hamowanie poprzez zwiększenie skoku linki przy dźwigni
hamulca i zachowanie określonego stałego zakresu siły
hamowania.
Jeśli efektywny zakres działania modulatora siły zostanie
przekroczony, hamulec zacznie działać jak normalny hamulec
V-Brake (z wyczuciem i mocno). W takim przypadku,
hamulce mogą działać mocniej niż chcieliśmy i spowodować
zablokowanie koła. Dlatego ważne jest, aby przed użyciem
modulatora siły dobrze zrozumieć i wypróbować jego działanie.
Modulator siły nie jest wyposażony w funkcję zapobiegającą
zablokowaniu koła.
Porównanie skuteczności hamowania
Siła hamowania na kole
Skok linki przy dźwigni hamulca
z modulatorem siły
Efektywny
zakres działania
modulatora siły
SI-8JF0A-002
Układ hamulcowy
A
2.
Dociskając klocek do obręczy, wyregulować wielkość
wystawania klocka, zmieniając podkładkę B (gruba lub
cienka), tak by wymiar A wynosił co najmniej 39 mm.
1.
Włożyć sworzeń blokujący ramiona hamulca w środkowy
otwór sprężyny w piwocie ramy i następnie za pomocą śruby
mocującej ogniwa przymocować ramiona hamulca do ramy.
Montaż hamulca V-Brake
Do zamontowania dźwigni hamulca użyć klucza imbusowego 4 mm.
Montaż dźwigni hamulca
Dźwignia hamulca
BL-F800
V-Brake
BR-F800
Modulator siły (opcja)
SM-PM60
Linka hamulca
2.
Występują dwa różne rodzaje okładzin oraz uchwytów,
które należy stosować odpowiednio z lewej i prawej strony.
Wsunąć nowe okładziny do rowków w uchwytach okładzin,
zwracając jednocześnie uwagę na właściwy kierunek i
położenie otworów na śruby.
1.
Odkręcić śrubę mocującą. Zdjąć okładzinę, zsuwając ją
wzdłuż rowka z uchwytu.
Wymiana okładzin
6.
Nacisnąć dźwignię hamulca do oporu około 10 razy i
sprawdzić czy wszystko działa sprawnie i czy po użyciu
hamulca odległość między okładzinami jest właściwa.
1 mm 1 mm
1
2
1
2
1
2
4.
Przełożyć linkę przez prowadzenie linki i po ustawieniu
ostatecznego dystansu między lewym i prawym klockiem a
obręczą wynoszącego 2 mm, dokręcić śrubę mocującą linkę.
5.
Wyregulować dokładnie za pomocą śruby regulacyjnej
napięcia sprężyny.
BC
B
+
C
=
2 mm
1 mm
3.
Dociskając klocek do obręczy dokręcić nakrętkę mocującą
klocek.
Moment dokręcania:
6 - 8 Nm
Klucz imbusowy
4 mm
Zastosować chwyt
kierownicy o
maksymalnej średnicy
zewnętrznej 32 mm.
Moment
dokręcania:
5 - 7 Nm
Klucz imbusowy 5 mm
Śruba mocująca
ogniwo
Otwór
sprężyny
Sworzeń blokujący
39 mm lub więcej
Nakrętka mocująca
klocek
Podkładka
Podkładka A
Ogniwo mocujące klocek
Podkładka A
Podkładka B
(gruba)
Podkładka B (cienka)
Klucz imbusowy
5 mm
Moment dokręcania:
6 - 8 Nm
Moment dokręcania:
6 - 8 Nm
Klucz imbusowy 5 mm Prowadzenie linki
Śruba regulacyjna
napięcia sprężyny
Śruba regulacyjna
napięcia sprężyny
Nacisnąć około
10 razy
Okładzina
Klucz imbusowy 2 mm
Śruba regulacyjna
Moment dokręcania: 1 - 1,5 Nm
3.
Dokręcić śrubę mocującą.
Lewa strona
Identycznie w przednim i tylnym
Prawa strona
Identycznie w przednim i tylnym
Przód Przód
Uchwyt okładziny
Śruba regulacyjna
Okładzina
Okładzina
Śruba regulacyjna
Uchwyt okładziny
Kierunek
wsuwania
okładzin
Bez modulatora
siły
  • Page 1 1

Shimano BR-F800 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla