Pierwsze kroki
1. Skonguruj drukarkę.
Wykonaj instrukcje znajdujące się na plakacie instalacyjnym i na panelu sterowania drukarki.
2. Zainstaluj oprogramowanie drukarki HP.
Otwórz adres URL widoczny na panelu sterowania, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami dostępnymi w Internecie.
Najnowsze oprogramowanie drukarki jest również dostępne na stronie www.hp.com/support.
Dostępna jest również płyta CD z oprogramowaniem drukarki HP. Jeśli program instalacyjny w systemie Windows nie zostaje
uruchomiony automatycznie po włożeniu płyty CD do napędu komputera, należy dwukrotnie kliknąć program Setup.exe.
Ta drukarka umożliwia drukowanie dokumentów i zdjęć znajdujących się na urządzeniu przenośnym (takim jak
smartfon lub tablet). Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej HP Mobile Printing
(www.hp.com/go/mobileprinting).
Dalsze informacje
Pomoc elektroniczna: Zainstaluj pomoc elektroniczną, wybierając ją z zalecanego oprogramowania podczas instalacji
oprogramowania. Plik pomocy zawiera informacje o funkcjach produktu, drukowaniu, rozwiązywaniu problemów i pomocy
technicznej. Ponadto można w nim znaleźć komunikaty, informacje dotyczące ochrony środowiska oraz informacje prawne,
w tym Uwagi regulacyjne dla użytkowników z Unii Europejskiej i oświadczenia o zgodności.
Readme: Plik readme zawiera informacje na temat wymagań systemowych oraz zaktualizowane informacje dotyczące
kongurowania i użytkowania drukarki. Włóż do komputera płytę CD z oprogramowaniem drukarki HP, a następnie kliknij dwukrotnie
plik ReadMe.chm (Windows) lub otwórz folder Read Me (Przeczytaj to) (OS X).
W Internecie: Dodatkowa pomoc i informacje: www.hp.com/go/support. Rejestracja drukarki: www.register.hp.com.
Deklaracja zgodności: www.hp.eu/certicates.
Zeskanuj, aby dowiedzieć się więcej
Może obowiązywać standardowa opłata operatora za transmisję danych. Podręcznik może nie być dostępny we wszystkich językach.
Windows® 8.1
Kliknij strzałkę w dół znajdującą się w lewym dolnym rogu ekranu startowego, wybierz nazwę
drukarki, kliknij opcję Pomoc, a następnie wybierz opcję Szukaj w pomocy HP.
Windows® 8
Na ekranie startowym kliknij prawym przyciskiem myszy pusty obszar, kliknij opcję Wszystkie
aplikacje na pasku aplikacji, wybierz nazwę drukarki, wybierz opcję Pomoc, a następnie wybierz
opcję Szukaj w pomocy HP.
Windows® 7
Windows Vista®
Windows XP®
Kliknij przycisk Start, wybierz opcję Programy lub Wszystkie programy, wybierz opcję HP,
a następnie wybierz nazwę drukarki.
OS X Mavericks
OS X Mountain Lion
OS X Lion
W aplikacji Finder wybierz opcję Help Center (Centrum pomocy) z menu Help (Pomoc). Kliknij opcję
Help for all your apps (Pomoc do wszystkich aplikacji) lub kliknij i przytrzymaj przycisk Home (Ekran
startowy), a następnie kliknij opcję Help (Pomoc) dla swojej drukarki.
OS X v10.6
W aplikacji Finder wybierz opcję Mac Help (Pomoc Mac) z menu Help (Pomoc). W oknie Help Viewer
(Przeglądarka pomocy) kliknij i przytrzymaj przycisk Home (Ekran startowy), a następnie wybierz
pomoc dotyczącą swojego urządzenia.
HP Oicejet Pro 8610/8620
www.hp.com/eu/m/OJP8610 www.hp.com/eu/m/OJP8620
HP Oicejet Pro 8610 HP Oicejet Pro 8620
114
Znaki towarowe
Microsoft, Windows, Windows XP, Windows Vista, Windows7, Windows8 i Windows8.1 są zarejestrowanymi w USA znakami towarowymi
rmy Microsoft Corporation.
Sieć bezprzewodowa
Po wykonaniu instrukcji znajdujących się na panelu sterowania drukarki i zainstalowaniu oprogramowania drukarki HP drukarka powinna
pomyślnie nawiązać połączenie z siecią bezprzewodową.
Dzięki funkcji HP Wireless Direct można drukować bez użycia kabli z komputera, smartfona, tabletu lub innego urządzenia
obsługującego łączność bezprzewodową, przy czym nie trzeba nawiązywać połączenia z istniejącą siecią Wi-Fi. Więcej informacji
można znaleźć w pomocy elektronicznej (patrz sekcja „Dalsze informacje”na stronie 113).
Rozwiązywanie problemów zsiecią bezprzewodową
Sprawdzanie, czy świeci się kontrolka komunikacji bezprzewodowej (802.11)
Jeśli niebieski wskaźnik na panelu sterowania drukarki nie świeci się, komunikacja bezprzewodowa w drukarce może być
wyłączona. Aby włączyć komunikację bezprzewodową, dotknij i przesuń palcem po ekranie, dotknij opcji Konguracja, dotknij
opcji Konguracja sieci, dotknij opcji Ustawienia komunikacji bezprzewodowej, a następnie dotknij opcji Włącz w polu
Bezprzewodowe.
Jeśli niebieska kontrolka sieci bezprzewodowej miga, drukarka nie jest podłączona do sieci. Użyj Kreatora konguracji łącza
bezprzewodowego dostępnego na panelu sterowania drukarki, aby nawiązać połączenie bezprzewodowe. Dotknij i przesuń
palcem po ekranie początkowym, dotknij opcji Konguracja, dotknij opcji Konguracja sieci, dotknij opcji Ustawienia
komunikacji bezprzewodowej, dotknij opcji Kreator połączenia bezprzewodowego, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami
wyświetlanymi na ekranie.
Sprawdzanie, czy komputer jest podłączony do sieci bezprzewodowej
Upewnij się, że komputer jest podłączony do sieci bezprzewodowej. Jeśli nie można podłączyć komputera do sieci, skontaktuj się
z osobą, która ją skongurowała, lub z producentem routera. Problem może wynikać z usterki sprzętu — routera lub komputera.
1
English
Uruchamianie testu komunikacji bezprzewodowej
Aby sprawdzić prawidłowe działanie połączenia bezprzewodowego, wydrukuj raport sieci bezprzewodowej.
1. Upewnij się, że urządzenie jest włączone, a do zasobnika załadowany jest papier.
2. Dotknij i przesuń palcem po ekranie początkowym, dotknij opcji Konguracja, a następnie dotknij opcji Konguracja sieci.
3. Dotknij opcji Drukuj raport.
4. Dotknij opcji Raport z testu połączenia bezprzewodowego.
Jeśli test się nie powiedzie, przejrzyj raport w poszukiwaniu informacji o sposobie rozwiązania problemu i uruchom test
ponownie.
Jeśli sygnał połączenia bezprzewodowego jest słaby, przysuń drukarkę do routera bezprzewodowego.
Ponowne uruchamianie elementów sieci bezprzewodowej
Wyłącz router idrukarkę, anastępnie włącz je wpodanej kolejności: najpierw router, apotem drukarka. Czasami wyłączenie
i ponowne włączenie zasilania urządzeń ułatwia rozwiązanie problemu z uzyskaniem połączenia z siecią. Jeśli nadal nie możesz
uzyskać połączenia, wyłącz router, drukarkę i komputer, a następnie włącz je w podanej kolejności: najpierw router, następnie
drukarkę, a na koniec komputer.
Jeśli nawiązanie połączenia bezprzewodowego jest niemożliwe, drukarkę można również podłączyć do sieci za pomocą kabla Ethernet.
Jeśli wciąż występują problemy, przejdź do Centrum drukowania bezprzewodowego HP (www.hp.com/go/wirelessprinting).
Na tej stronie internetowej można znaleźć najpełniejsze i najbardziej aktualne informacje na temat drukowania
bezprzewodowego, a także informacje ułatwiające przygotowanie sieci bezprzewodowej, rozwiązywanie problemów
występujących podczas łączenia drukarki z siecią bezprzewodową oraz rozwiązywanie problemów związanych z
oprogramowaniem zabezpieczającym.
Jeśli używany jest komputer z systemem Windows, można użyć narzędzia Print and Scan Doctor ułatwiającego
rozwiązywanie wielu problemów, które mogą wystąpić podczas pracy z drukarką. Narzędzie to można pobrać ze strony
www.hp.com/go/tools.
4
2
3
English
Polski
115
Usługi WWW
HP ePrint
Funkcja HP ePrint umożliwia bezpieczne i łatwe drukowanie dokumentów lub zdjęć z komputera bądź urządzenia przenośnego
(takiego jak smartfon lub tablet) bez dodatkowego oprogramowania! Aby wydrukować z użyciem funkcji HP ePrint, należy załączyć
dokumenty lub zdjęcia do wiadomości e-mail i wysłać ją na adres drukarki przypisany jej podczas rejestracji. Drukarka drukuje zarówno
wiadomość e-mail, jak i załączniki. Aby rozpocząć korzystanie z funkcji HP ePrint, dotknij ikony
(HP ePrint) na ekranie początkowym, po
wyświetleniu stosownego monitu włącz usługi WWW, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Aby było możliwe korzystanie z funkcji HP ePrint, drukarka musi być podłączona do sieci udostępniającej połączenie
z Internetem.
Aplikacje dla drukarek
Podłączona do Internetu drukarka umożliwia drukowanie treści z Internetu bez konieczności korzystania z komputera. Wystarczy
dotknąć ikony
(aplikacje dla drukarek) na ekranie początkowym, aby drukować kalendarze, papier notatnikowy lub do wykresów,
układanki, kartki, wycinanki i inne!
Informacje opojemnikach ztuszem
Pojemniki instalacyjne: Podczas instalacji, po wyświetleniu prośby o zainstalowanie pojemników z tuszem, upewnij się, że korzystasz
z pojemników dostarczonych z drukarką i oznaczonych etykietą „SETUP” (INSTALACYJNY) lub „SETUP CARTRIDGE” (POJEMNIK
INSTALACYJNY).
Zużycie atramentu: Tusz z pojemników jest wykorzystywany na szereg sposobów w procesie drukowania, w tym w procesie
inicjowania, który przygotowuje drukarkę i pojemniki z tuszem do drukowania, oraz w procesie serwisowania głowicy drukującej, który
utrzymuje czystość dysz i prawidłowy przepływ tuszu. Dodatkowo po zakończeniu korzystania z pojemnika pozostaje w nim niewielka
ilość tuszu. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.hp.com/go/inkusage.
Przechowywanie anonimowych informacji o wykorzystaniu: Pojemniki z tuszem HP stosowane w tej drukarce zawierają układ
pamięci, który może pomóc w działaniu drukarki i umożliwia przechowywanie ograniczonej ilości anonimowych informacji o wykorzystaniu
urządzenia. Zgromadzone informacje mogą służyć do udoskonalenia przyszłych modeli drukarek HP.
Więcej informacji oraz instrukcje pozwalające wyłączyć zbieranie informacji o wykorzystaniu można znaleźć w pomocy
elektronicznej. (Patrz sekcja „Dalsze informacje”na stronie 113).
Informacje dotyczące bezpieczeństwa
Aby zmniejszyć ryzyko zranienia na skutek pożaru lub porażenia prądem elektrycznym, w czasie eksploatacji drukarki należy zawsze
przestrzegać podstawowych zasad bezpieczeństwa.
1. Należy przeczytać i przyswoić sobie wszystkie instrukcje zawarte w dokumentacji dostarczonej z drukarką.
2. Należy przestrzegać wszystkich ostrzeżeń i instrukcji znajdujących się na drukarce.
3. Przed czyszczeniem należy odłączyć drukarkę od gniazdka elektrycznego.
4. Nie należy umieszczać ani używać tej drukarki w pobliżu wody lub gdy użytkownik jest mokry.
5. Należy ustawić drukarkę na stabilnej powierzchni.
6. Należy umieścić drukarkę w bezpiecznym miejscu, gdzie nie ma ryzyka nadepnięcia na przewód zasilania, potknięcia się o niego
ani uszkodzenia go.
7. Jeśli drukarka nie działa prawidłowo, przeczytaj informacje znajdujące się w pomocy elektronicznej (dostępna
na komputerze po zainstalowaniu oprogramowania).
8. Wewnątrz urządzenia nie ma części, które użytkownik mógłby sam naprawić. Wykonywanie czynności serwisowych należy
zlecać wykwalikowanemu personelowi.
9. Używaj tylko wraz z przewodem zasilającym i zasilaczem (jeśli jest dostępny) dostarczonym przez rmę HP.
Informacje o użytkowaniu usług WWW i zarządzaniu nimi są dostępne w witrynie HP Connected (www.hpconnected.com).
Polski
116
1
Ścienne gniazdo telefoniczne
2
Rozdzielacz równoległy
3
Modem DSL/ADSL
4
Telefoniczna automatyczna
sekretarka
5
Telefon
6
Ścienne gniazdko telefoniczne ISDN
7
Adapter końcowy lub router ISDN
8
Modem szerokopasmowy
9
Filtr DSL/ADSL
10
Analogowy adapter telefonu
Podłączanie dodatkowych urządzeń
Jeśli istnieją inne urządzenia, które należy podłączyć, podłącz je w sposób przedstawiony na poniższym diagramie:
TAM *
2-EXT
1-LINE
1
4
5
1-LINE
FoIP * *
2-EXT
1
8
5
10
DSL/ADSL
1-LINE
1
23
9
1-LINE
ISDN
2-EXT
1-LINE
6
6
5
5
7
7
TAM: Telefoniczna automatyczna sekretarka
FoIP: Protokół FoIP (Fax over Internet Protocol)
*
**
3
Podłączanie kabla telefonicznego
Korzystanie z linii telefonicznej tylko na potrzeby faksu
Jeśli razem z drukarką dostarczony został kabel telefoniczny, rma HP zaleca użycie tego kabla. Jeśli kabel telefoniczny jest zbyt
krótki, można go przedłużyć, używając złączki iinnego kabla telefonicznego.
1. Podłącz jeden koniec kabla telefonicznego do ściennego gniazda telefonicznego.
2. Podłącz drugi koniec do portu oznaczonego jako 1-LINE ztyłu drukarki.
NIE wkładaj kabla telefonicznego do portu oznaczonego jako 2-EXT.
3. Jeśli masz abonament na usługę DSL/ADSL, podłącz ltr DSL/ADSL między portem drukarki oznaczonym jako 1-LINE
a ściennym gniazdem telefonicznym.
2
1
Ścienne gniazdo telefoniczne
2
Port oznaczony jako 1-LINE ztyłu drukarki
NIE wkładaj kabla telefonicznego do portu
oznaczonego jako 2-EXT.
3
Filtr DSL/ADSL (dostarczony przez operatora
telekomunikacyjnego lub usługodawcę)
2
1
1
3
1-LINE
Użytkownicy przebywający na terenie Europy
Jeśli znajdujesz się w jednym z poniższych krajów/regionów, aby uzyskać informacje o kongurowaniu faksu, odwiedź witrynę
www.hp.com/uk/faxcong. W przeciwnym razie wykonaj instrukcje znajdujące się w dalszej części tego podręcznika.
Austria
Belgia
Dania
Finlandia
Francja
Hiszpania
Holandia
Irlandia
Niemcy
Norwegia
Portugalia
Szwajcaria
Szwecja
Wielka Brytania
Włochy
1
Faks
Kongurowanie faksu
English
Polski
117
Jak kongurować drukarki HP w środowisku telefonii cyfrowej?
Drukarki HP zostały zaprojektowane z myślą o wykorzystaniu tradycyjnych, analogowych usług telefonicznych. W środowisku telefonii
cyfrowej (takim jak DSL/ADSL, PBX, ISDN lub FoIP) może być konieczne użycie ltrów lub konwerterów cyfrowo-analogowych podczas
kongurowania w drukarce funkcji faksu.
Drukarka może nie być zgodna ze wszystkimi liniami cyfrowymi bądź operatorami we wszystkich środowiskach cyfrowych lub ze
wszystkimi konwerterami cyfrowo-analogowymi. Skontaktuj się z operatorem telekomunikacyjnym w celu określenia, które opcje
ustawień są najlepsze w danym środowisku.
Podczas kongurowania wykrywania wzoru dzwonka w systemie telefonicznym PBX, w którym stosowane są różne wzory
dzwonka na potrzeby połączeń wewnętrznych i zewnętrznych, podczas rejestrowania wzoru dzwonka upewnij się, że numer
faksu drukarki został wybrany z użyciem numeru zewnętrznego.
4
Testowanie konguracji faksu
Podczas testu faksu wykonywane są następujące operacje:
Sprawdzenie sprzętu
Sprawdzenie, czy do drukarki podłączony jest prawidłowy rodzaj kabla telefonicznego
Sprawdzenie, czy kabel telefoniczny jest podłączony do właściwego portu
Sprawdzenie sygnału wybierania
Sprawdzenie aktywnej linii telefonicznej
Sprawdzenie stanu połączenia linii telefonicznej
Aby uruchomić test faksu:
1. Dotknij i przesuń palcem po ekranie początkowym, a następnie dotknij opcji Konguracja.
2. Dotknij opcji Konguracja faksu.
3. Dotknij opcji Narzędzia faksu, anastępnie dotknij opcji Uruchom test faksu. Jeśli test się nie powiedzie, przejrzyj raport
w poszukiwaniu informacji o sposobie rozwiązania problemu, wprowadź sugerowane zmiany i uruchom test ponownie.
Korzystanie z raportów i dzienników
Drukowanie raportu
Raporty dotyczące faksów zawierają przydatne informacje systemowe na temat drukarki.
1. Dotknij i przesuń palcem po ekranie początkowym, a następnie dotknij opcji Konguracja.
2. Dotknij opcji Konguracja faksu, a następnie dotknij opcji Raporty dot. faksu.
3. Wybierz raport faksu, który chcesz wydrukować, a następnie dotknij przycisku OK.
Jeśli potrzebne jest drukowane potwierdzenie pomyślnego wysłania faksów, dotknij opcji Zaawansowane ustawienia faksu, dotknij
opcji Potwierdzenie faksu, a następnie wybierz żądaną opcję.
Aby dołączyć obraz do pierwszej strony potwierdzenia faksu, wybierz opcję Włącz (wysyłanie faksów) lub Włącz (wysyłanie iodbieranie).
Czyszczenie dziennika faksów
Wyczyszczenie dziennika faksów powoduje usunięcie wszystkich faksów zapisanych wpamięci.
1. Dotknij i przesuń palcem po ekranie początkowym, a następnie dotknij opcji Konguracja.
2. Dotknij opcji Konguracja faksu, a następnie dotknij opcji Narzędzia faksów.
3. Dotknij opcji Wyczyść dziennik faksów.
Polski
118
Korzystanie z faksu
Wysyłanie standardowego faksu
1. Umieść dokument zadrukowaną stroną do dołu na szybie
skanera lub zadrukowaną stroną do góry wpodajniku
dokumentów.
2. Na ekranie początkowym dotknij opcji Faks.
3. Wprowadź numer faksu, używając klawiatury lub za pomocą
szybkiego wybierania.
4. Aby dodać pauzę w numerze faksu, dotknij kilkakrotnie
przycisku *, aż na wyświetlaczu pojawi się myślnik (-).
5. Dotknij opcji Czarny lub Kolor.
6. Jeśli odbiorca zgłasza problemy zjakością wysłanego faksu,
spróbuj zmienić rozdzielczość lub kontrast faksu.
Automatyczne odbieranie faksu
Domyślnie drukarka automatycznie odbiera połączenia
przychodzące i odbiera faksy po liczbie sygnałów określonych
w ustawieniu Dzwonków do odebrania.
Jeśli do drukarki jest podłączona automatyczna sekretarka,
należy ustawić większą wartość opcji Dzwonków do odebrania
niż liczba sygnałów określonych w automatycznej sekretarce.
Aby odbierać faksy ręcznie, wyłącz opcję Odbieranie
automatyczne na panelu sterowania drukarki.
Aby zmienić ustawienie Odbieranie automatyczne:
1. Upewnij się, że urządzenie jest włączone i załadowany jest
papier.
2. Dotknij i przesuń palcem po ekranie początkowym,
a następnie dotknij opcji Konguracja.
3. Dotknij opcji Ustawienia faksu, anastępnie dotknij opcji
Podstawowe ustawienia faksu.
4. Dotknij opcji Automatyczne odbieranie, a następnie wybierz
. lub Wył.
Jeśli na tej samej linii telefonicznej, która jest używana do
faksowania, abonowana jest poczta głosowa, nie będzie można
odbierać faksów automatycznie. Konieczne jest osobiste
odbieranie przychodzących połączeń faksowych. (Jeśli zamiast
tego chcesz odbierać faksy automatycznie, skontaktuj się z
operatorem sieci telefonicznej, aby wykupić usługę dzwonienia
dystynktywnego lub założyć oddzielną linię telefoniczną dla
faksowania).
Ponowne drukowanie otrzymanych faksów
z pamięci
Jeśli włączona jest opcja Pamięć odebr. faksów, faksy
przychodzące są zapisywane w pamięci, nawet gdy wystąpi błąd
drukarki.
Wszystkie faksy zapisane w pamięci mogą zostać z niej usunięte
w momencie wyłączenia drukarki.
1. Sprawdź, czy do drukarki załadowano papier.
2. Dotknij i przesuń palcem po ekranie początkowym,
a następnie dotknij opcji Konguracja.
3. Dotknij opcji Konguracja faksu, dotknij opcji Narzędzia
faksu, anastępnie dotknij opcji Wydrukuj faksy z pamięci.
Faksy są drukowane wkolejności odwrotnej niż ta, wjakiej
zostały odebrane, np. ostatni odebrany faks jest drukowany
jako pierwszy itd.
Ręczne odbieranie faksu
Jeśli prowadzisz rozmowę telefoniczną z inną osobą, możesz
odbierać faksy ręcznie bez odkładania słuchawki.
1. Upewnij się, że urządzenie jest włączone i załadowany jest
papier.
2. Usuń wszystkie oryginały zpodajnika dokumentów.
Ustaw wysoką wartość opcji Dzwonków do
odebrania, aby umożliwić odebranie połączenia przed
drukarką. Możesz także wyłączyć ustawienie Odbieranie
automatyczne, aby drukarka nie odbierała automatycznie
połączeń przychodzących.
3. Poproś nadawcę o rozpoczęcie wysyłania faksu.
4. Po usłyszeniu sygnału faksu dotknij opcji Faks, a następnie
wybierz opcję rozpoczęcia odbierania faksu.
Gdy drukarka zacznie odbierać faks, możesz odłożyć
słuchawkę lub pozostać na linii. Podczas transmisji faksu
możesz nie słyszeć sygnału faksu.
Więcej informacji na temat funkcji faksu, takich jak
blokowanie niechcianych faksów lub przekierowywanie
faksów, można znaleźć w pomocy elektronicznej (patrz
sekcja „Dalsze informacje”na stronie 113).
Wysyłanie faksu za pomocą telefonu
wewnętrznego
1. Wybierz numer na klawiaturze telefonu wewnętrznego.
Podczas wysyłania faksu przy użyciu tej metody NIE używaj
klawiatury na panelu sterowania drukarki.
2. Jeśli telefon odbierze osoba, możesz rozpocząć rozmowę
przed wysłaniem faksu.
Jeśli odbierze faks, usłyszysz sygnał faksu od urządzenia
faksowego odbiorcy.
3. Umieść dokument zadrukowaną stroną do dołu na szybie
skanera lub zadrukowaną stroną do góry wpodajniku
dokumentów.
4. Na ekranie początkowym dotknij opcji Faks.
5. Gdy zechcesz wysłać faks, dotknij opcji Czarny lub Kolor.
6. Jeśli zostanie wyświetlony monit, dotknij opcji Wyślij faks.
Jeśli rozmawiasz z odbiorcą przez telefon, poproś go o
rozpoczęcie odbierania faksu po usłyszeniu sygnału faksu w
telefaksie. Gdy drukarka zacznie wysyłać faks, możesz odłożyć
słuchawkę lub pozostać na linii. Podczas transmisji faksu
możesz nie słyszeć sygnału faksu.
Więcej informacji na temat innych sposobów wysyłania
faksów, takich jak planowanie wysyłania faksu w
późniejszym czasie lub wysyłanie faksu z komputera,
można znaleźć w pomocy elektronicznej (patrz sekcja
„Dalsze informacje”na stronie 113).
English
Polski
119
Nie można wysyłać faksów, ale można je
odbierać
Aby sprawdzić prawidłowe działanie połączenia
bezprzewodowego, wydrukuj raport sieci bezprzewodowej.
1. Wykonaj kopiowanie lub skanowanie, aby sprawdzić, czy
drukarka działa poprawnie.
2. Sprawdź zyczne połączenia faksu.
3. Sprawdź, czy inne telefaksy mogą wysyłać faksy na ten
sam numer telefonu. Telefaks odbierający mógł zablokow
dany numer telefonu lub mogą w nim występować problemy
techniczne.
4. Jeśli problem nie ustępuje, wydrukuj Raport nt. błędów faksu
i Dziennik faksów (oraz raport identykacji rozmówców i
raport na temat zablokowanych faksów, jeśli są dostępne),
a następnie skontaktuj się z pomocą techniczną HP, aby
uzyskać dalszą pomoc.
Nie można odbierać faksów, ale można je
wysyłać
1. Sprawdź ustawienia faksu w drukarce.
2. Sprawdź zyczne połączenia faksu.
3. Sprawdź, czy inne urządzenia podłączone do tej samej linii
telefonicznej mogą odbierać faksy. Linia telefoniczna może
być uszkodzona lub wysyłający telefaks ma problemy z
wysyłaniem faksów. Możesz także sprawdzić, czy numer
telefonu nadawcy nie został zablokowany.
4. Sprawdź, czy problem nie występuje u nadawcy. Jeśli
problem nie ustępuje, wydrukuj Raport nt. błędów faksu
i Dziennik faksów (oraz raport identykacji rozmówców i
raport na temat zablokowanych faksów, jeśli są dostępne),
a następnie skontaktuj się z pomocą techniczną HP, aby
uzyskać dalszą pomoc.
Nie można wysyłać ani odbierać faksów
1. Wykonaj kopiowanie lub skanowanie, aby sprawdzić, czy
drukarka działa poprawnie.
2. Sprawdź zyczne połączenia faksu.
3. Sprawdź ustawienia faksu w drukarce.
4. Sprawdź, czy inne urządzenia podłączone do tej samej linii
telefonicznej mogą wysyłać lub odbierać faksy. Być może
wystąpił problem z linią telefoniczną.
5. Zresetuj drukarkę, wyłączając ją i, jeśli to możliwe,
wyłączając główny przełącznik zasilacza. Zaczekaj kilka
sekund przed ponownym włączeniem zasilania. Spróbuj
wysłać lub odebrać faks na drukarce.
6. Jeśli problem nie ustępuje, wydrukuj Raport nt. błędów faksu
i Dziennik faksów (oraz raport identykacji rozmówców i
raport na temat zablokowanych faksów, jeśli są dostępne),
a następnie skontaktuj się z pomocą techniczną HP, aby
uzyskać dalszą pomoc.
Jeśli na tej samej linii telefonicznej, która jest
używana do faksowania, jest poczta głosowa,
faksy trzeba odbierać ręcznie.
Sprawdzanie ustawień faksu w drukarce
Funkcja Odbieranie automatyczne jest włączona, aby
drukarka odbierała faksy automatycznie.
Jeśli subskrybujesz usługę poczty głosowej operatora
lub dostawcy usług telefonicznych, sprawdź, czy wartość
parametru Dzwonków do odebrania w drukarce jest
większa niż w automatycznej sekretarce telefonu. Drukarka
monitoruje linię i decyduje, czy połączenie przychodzące
jest zwykłym połączeniem telefonicznym, czy połączeniem
faksowym. W przypadku połączenia faksowego drukarka
automatycznie nawiązuje połączenie z faksem. W przeciwnym
razie może być konieczne odebranie faksu ręcznie, dotykając
opcji Faks.
Jeśli do tej samej linii telefonicznej przypisanych jest wiele
numerów telefonu, a linia jest współużytkowana przez wiele
urządzeń, upewnij się, że w drukarce określono właściwe
ustawienie dzwonienia dystynktywnego na potrzeby odbioru
faksów.
Sprawdzanie zycznego podłączenia faksu
Połącz kabel telefoniczny wychodzący z portu oznaczonego
jako 1-LINE z tyłu drukarki do ściennego gniazda
telefonicznego i połącz kabel telefoniczny wychodzący z
portu oznaczonego jako 2-EXT z tyłu drukarki do telefonu
wewnętrznego. Z telefonu wewnętrznego połącz się z
numerem telefonu, który nie odbierał faksów.
Jeśli próbujesz wysłać faks na numer zewnętrzny,
pamiętaj, aby przed wprowadzeniem numeru wybrać
wymagany kod lub numery dostępu. Konieczne może być
również dodanie pauzy do numeru, aby zapobiec zbyt
szybkiemu wybieraniu numeru przez drukarkę. Aby dod
pauzę, dotknij kilkakrotnie przycisku *, aż na wyświetlaczu
pojawi się myślnik (-).
Jeśli nie możesz nawiązywać żadnych połączeń
wychodzących ze względu na brak sygnału wybierania lub
zakłócenia linii telefonicznej, spróbuj użyć innego kabla
telefonicznego zamiast tego, który jest podłączony do
portu telefonicznego oznaczonego jako 1-LINE, lub przenieś
drukarkę w inne miejsce, które dysponuje osobną linią
telefoniczną (w razie mliwości) i sprawdź, czy tam występują
podobne problemy.
W środowisku cyfrowym (takim jak FoIP lub Fax over VoIP)
zmniejsz szybkość faksowania i wyłącz tryb ECM (Error Code
Modulation) na panelu sterowania drukarki. W razie potrzeby
skontaktuj się zoperatorem telekomunikacyjnym, aby
dowiedzieć się, czy występują problemy zlinią telefoniczną,
lub aby lepiej poznać możliwości sieci telefonicznej.
Rozwiązywanie problemów z faksowaniem
Jeśli po pomyślnym przeprowadzeniu testu faksu omówionego na stronie 117 wciąż występują problemy z jego użyciem, wykonaj
poniższe czynności:
Polski
120
A. Zakres gwarancji
1. Firma Hewlett-Packard (HP) gwarantuje klientowi-użytkownikowi końcowemu, że wymienione wyżej produkty HP będą
wolne od wad materiałowych i wykonawczych przez podany powyżej okres, licząc od daty zakupu.
2. Gwarancja HP dotycząca oprogramowania odnosi się wyłącznie do działania oprogramowania (wykonywania instrukcji
programowych). Firma HP nie gwarantuje, że działanie produktu będzie wolne od zakłóceń i błędów.
3. Gwarancja HP obejmuje tylko te wady, które zostaną ujawnione podczas normalnego użytkowania produktu. Nie obejmuje
ona innych problemów, w tym będących wynikiem:
a. niewłaściwej obsługi lub niefachowo wykonanych modyfikacji;
b. używania oprogramowania, nośników, części lub materiałów eksploatacyjnych, które nie pochodzą od firmy HP
lub nie są obsługiwane przez produkty HP;
c. eksploatacji niezgodnej z przeznaczeniem;
d. nieautoryzowanej modyfikacji lub niewłaściwego użytkowania.
4. W odniesieniu do drukarek HP, używanie kaset pochodzących od innego producenta lub ponownie napełnianych nie
narusza warunków gwarancji ani zasad pomocy technicznej oferowanej nabywcy. Jeśli jednak błędna praca drukarki lub jej
uszkodzenie jest wynikiem używania kaset innych producentów, kaset ponownie napełnianych lub kaset z atramentem,
których termin przydatności upłynął, firma HP zastrzega sobie prawo do obciążenia nabywcy kosztami robocizny oraz
materiałów użytych do usunięcia awarii lub uszkodzenia.
5. Jeśli w czasie obowiązywania gwarancji firma HP zostanie powiadomiona o defektach w produkcie, który jest objęty
gwarancją HP, dokonana zostanie naprawa lub wymiana produktu, przy czym wybór usługi leży w gestii firmy HP.
6. Gdyby firma HP nie była w stanie naprawić lub wymienić wadliwego produktu objętego gwarancją HP, zobowiązuje się do
wypłacenia równowartości ceny nabycia produktu w stosownym czasie od momentu zgłoszenia usterki.
7. Firma HP nie jest zobowiązana do naprawy, wymiany produktu lub zwrotu jego równowartości w przypadku niedostarczenia
wadliwego produktu do przedstawicielstwa HP.
8. Produkt oferowany zamiennie może być nowy lub prawie nowy, jednak pod względem funkcjonalności co najmniej równy
produktowi podlegającemu wymianie.
9.
Produkty HP mogą zawierać części, elementy i materiały pochodzące z odzysku, równoważne w działaniu częściom nowym.
10. Umowa gwarancyjna HP jest ważna w każdym kraju, w którym firma HP prowadzi dystrybucję produktu. Umowy dotyczące
dodatkowego serwisu gwarancyjnego, w tym naprawy w miejscu użytkowania sprzętu, mogą być zawierane w każdym
autoryzowanym punkcie serwisowym HP na terenie krajów, gdzie prowadzona jest dystrybucja danego produktu przez firmę
HP lub autoryzowanego importera.
B. Ograniczenia gwarancji
W STOPNIU DOPUSZCZALNYM PRZEZ OBOWIĄZUJĄCE PRAWO LOKALNE ANI FIRMA HP, ANI WSPÓŁPRACUJĄCY
Z NIĄ DYSTRYBUTORZY NIE UDZIELAJĄ ŻADNYCH INNYCH GWARANCJI, ANI NIE ZMIENIAJĄ WARUNKÓW
GWARANCJI JUŻ ISTNIEJĄCYCH, ZARÓWNO JAWNYCH JAK I DOMNIEMANYCH GWARANCJI SPRZEDAWALNOŚCI,
ZADOWALAJĄCEJ JAKOŚCI I PRZYDATNOŚCI DO OKREŚLONEGO CELU.
C. Ograniczenia rękojmi
1. W stopniu dopuszczalnym przez obowiązujące prawo lokalne, rekompensaty określone w postanowieniach niniejszej
umowy gwarancyjnej są jedynymi i wyłącznymi rekompensatami, jakie przysługują klientom HP.
2. W STOPNIU DOPUSZCZALNYM PRZEZ OBOWIĄZUJĄCE PRAWO LOKALNE, Z WYŁĄCZENIEM ZOBOWIĄZAŃ
JAWNIE WYRAŻONYCH W NINIEJSZEJ UMOWIE GWARANCYJNEJ, ANI FIRMA HP, ANI WSPÓŁPRACUJĄCY Z NIĄ
DYSTRYBUTORZY NIE PONOSZĄ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA SZKODY BEZPOŚREDNIE, POŚREDNIE, CELOWE,
PRZYPADKOWE I WYNIKOWE, NIEZALEŻNIE OD TEGO, CZY EWENTUALNE ROSZCZENIA ZNAJDĄ OPARCIE W
GWARANCJI, KONTRAKCIE LUB INNYCH OGÓLNYCH ZASADACH PRAWNYCH, A TAKŻE W PRZYPADKU
POWIADOMIENIA FIRMY O MOŻLIWOŚCI WYSTĄPIENIA TAKICH USZKODZEŃ.
D. Prawo lokalne
1. Umowa gwarancyjna daje nabywcy określone prawa. Nabywca może też posiadać dodatkowe prawa, zależnie od prawa
stanowego w USA, prawa obowiązującego w poszczególnych prowincjach Kanady, a także od stanu prawnego w
poszczególnych krajach świata.
2. Jeśli postanowienia niniejszej gwarancji nie są spójne z prawem lokalnym, niniejsza umowa gwarancyjna może zostać
zmodyfikowana w stopniu zapewniającym zgodność z prawem lokalnym. W konkretnym systemie prawnym pewne
zastrzeżenia i ograniczenia niniejszej gwarancji mogą nie mieć zastosowania. Na przykład w niektórych stanach USA, jak
również w niektórych systemach prawnych poza USA (m.in. w prowincjach Kanady), mogą zostać przyjęte inne rozwiązania
prawne, czyli:
a. wykluczenie tych zastrzeżeń i ograniczeń niniejszej gwarancji, które ograniczają ustawowe prawa nabywcy (np. w
Wielkiej Brytanii);
b. ograniczenie w inny sposób możliwości producenta do egzekwowania takich zastrzeżeń i ograniczeń;
c. przyznanie nabywcy dodatkowych praw, określenie czasu obowiązywania domniemanych gwarancji, których producent
nie może odrzucić lub zniesienie ograniczeń co do czasu trwania gwarancji domniemanych.
3. WARUNKI NINIEJSZEJ UMOWY GWARANCYJNEJ, Z POMINIĘCIEM DOPUSZCZALNYCH PRZEZ PRAWO
WYJĄTKÓW, NIE WYKLUCZAJĄ, NIE OGRANICZAJĄ I NIE MODYFIKUJĄ OBOWIĄZUJĄCYCH W TYCH KRAJACH
PRZEPISÓW PRAWA HANDLOWEGO. WARUNKI GWARANCJI STANOWIĄ NATOMIAST UZUPEŁNIENIE TYCH
PRZEPISÓW W ZASTOSOWANIU DO SPRZEDAŻY PRODUKTÓW HP OBJĘTYCH JEJ POSTANOWIENIAMI.
Ograniczona gwarancja HP
W załączeniu przedstawiamy nazwy i adresy jednostek HP odpowiedzialnych za obsługę ograniczonej gwarancji HP w Państwa
kraju.
Polska:
Hewlett-Packard Polska Sp. z o.o., Szturmowa 2a, 02-678 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców w Sądzie
Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000016370, E0001100WZ, kapitał zakładowy 475
000 PLN. NIP 527-020-51-28
HP informuje, że na podstawie umowy sprzedaży mogą Państwu przysługiwać wobec sprzedawcy ustawowe prawa niezależne od
udzielanej ograniczonej gwarancji HP. Gwarancja HP nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego
wynikających z niezgodności towaru z umową.
Produkt HP Okres gwarancji
Nośniki oprogramowania 90 dni
Drukarka 1 rok
Kasety drukujące lub kasety z atramentem Do wystąpienia wcześniejszego z dwóch zdarzeń wyczerpania
się atramentu HP lub zakończenia się okresu gwarancyjnego
nadrukowanego na wkładzie drukującym. Ta gwarancja nie
odnosi się do wkładów drukujących firmy HP, które były
powtórnie napełniane, reprodukowane, odnawiane,
niewłaściwie użytkowane lub w jakikolwiek sposób przerabiane.
Głowice drukujące (dotyczy tylko produktów z możliwościa 1 rok
wymiany głowic przez klienta)
Akcesoria 1 rok, jeżeli nie określono inaczej
Oświadczenie rmy Hewlett-Packard o ograniczonej gwarancji
English
Polski
1 / 1