• Nie montuj przetwornika w miejscu narażonym na wstrząsy
podczas uruchamiania, holowania lub przechowywania.
• W przypadku łodzi z jednym silnikiem nie montuj
przetwornika w jednej osi ze śrubą.
Przetwornik może powodować kawitację prowadzącą do
obniżenia osiągów łodzi i uszkodzenia śruby.
• Na łodzi z dwoma silnikami zamontuj przetwornik pomiędzy
nimi, jeśli to możliwe.
Uwagi dotyczące montażu
• Moduł echosondy należy zamontować w miejscu
zapewniającym dostateczną wentylację, gdzie nie będzie
narażone na działanie skrajnych temperatur.
• Nie montuj przetwornika w miejscu narażonym na wstrząsy
podczas uruchamiania, holowania lub przechowywania.
• Nie należy montować przetwornika za pasem blach,
rozporami, mocowaniami, wlotami lub wylotami wody,
przetwornikami kadłuba lub innymi elementami, które mogą
powodować tworzenie się pęcherzy powietrza lub zawirowań
wody. Zawirowania mogą zakłócać pracę wiązki echosondy.
• Nie należy montować przetwornika w miejscu gdzie wewnątrz
znajdują się grodzie lub wzdłużniki, które zasłaniają wolną
przestrzeń dla bloku korekcyjnego.
• Przetwornik należy zamontować jak najbliżej środka łodzi.
• Gdy przetwornik zostanie zamontowany daleko od środka
pawęży, większe podoblenie może sprawić, że kadłub
będzie zakłócał wiązkę echosondy , co przełoży się na
niedokładność pomiarów po przeciwnej stronie łodzi
.
Ilustracje pokazują przetwornik widoczny od tyłu.
• W przypadku łodzi z jednym silnikiem nie należy montować
przetwornika w jednej osi ze śrubą napędową.
• Na łodzi z dwoma silnikami zamontuj przetwornik pomiędzy
nimi, jeśli to możliwe.
• Moduł echosond należy zamontować w miejscu, w którym
diody LED będą widoczne.
• Moduł echosondy należy zamontować w miejscu, w którym
łatwo będzie podłączyć przewody.
Przycinanie bloku korekcyjnego pod kątem
Blok korekcyjny pomaga umieścić urządzenie równolegle do linii
wodnej, aby zwiększyć dokładność sonaru. Trzeba zmierzyć kąt
nachylenia podoblenia kadłuba, aby stwierdzić, czy do
zamontowania przetwornika konieczne jest użycie bloku
korekcyjnego. Jeśli kąt nachylenia podoblenia w miejscu
montażu przekracza 5°, do zamontowania przetwornika należy
użyć bloku korekcyjnego.
Kąt nachylenia podoblenia
Kąt nachylenia podoblenia to kąt pomiędzy poziomą linia
i kadłubem łodzi w danym punkcie. Kąt nachylenia podoblenia
można zmierzyć za pomocą specjalnej aplikacji w smartfonie,
kątownika, kątomierza lub poziomnicy elektronicznej. Można też
zapytać producenta łodzi o kąt nachylenia podoblenia w danym
miejscu na kadłubie.
UWAGA: Na łodzi może występować kilka kątów nachylenia
podoblenia w zależności od kształtu kadłuba. Zmierz kąt
nachylenia podoblenia kadłuba tylko w planowanym miejscu
instalacji przetwornika.
Przycinanie bloku korekcyjnego
PRZESTROGA
Podczas wiercenia, cięcia lub szlifowania należy zawsze nosić
okulary ochronne, ochronniki słuchu i maskę przeciwpyłową.
1
Za pomocą wkrętów do drewna przymocuj blok korekcyjny do
kawałka drewna.
Ten kawałek drewna będzie prowadnicą podczas cięcia
bloku korekcyjnego.
2
Zmierz kąt nachylenia podoblenia kadłuba w miejscu
montażu.
3
Pochyl ostrze piły stołowej , aby uzyskać wymagany kąt
nachylenia, i dokręć ogranicznik stołu.
4
Umieść blok korekcyjny na stole w taki sposób, aby
prowadnica przylegała do ogranicznika , a kąt był taki sam,
jak kąt w miejscu montażu.
5
Ustaw ogranicznik w taki sposób, aby blok korekcyjny miał
grubość co najmniej 2 mm (
1
/
16
cala).
UWAGA: Maksymalny kąt skrawania względem bloku
korekcyjnego wynosi 25°.
6
Przytnij blok korekcyjny.
7
Przy użyciu tarnika lub odpowiedniego elektronarzędzia
nadaj bloku korekcyjnemu kształt jak najbardziej zbliżony do
kształtu kadłuba.
8
Pozostałą część bloku korekcyjnego wykorzystaj jako
podkład wewnątrz kadłuba.
Montowanie modułu echosondy
Montowanie urządzenia Panoptix LiveScope GLS 10
NOTYFIKACJA
W przypadku montażu urządzenia na włóknie szklanym,
podczas wiercenia otworów prowadzących zalecane jest użycie
wiertła z pogłębiaczem stożkowym do nawiercenia otworów
przejściowych tylko w górnej warstwie żelkotu. Pozwoli to
uniknąć popękania warstwy żelkotu po dokręceniu śrub.
UWAGA: Śruby ze stali nierdzewnej mogą się zakleszczyć, gdy
zostaną wkręcone we włókno szklane i zbyt mocno dokręcone.
2