10
Przeciągnij kabel przetwornika, nóżkę przetwornika i śruby
antyrotacyjne przez górną część bloku korekcyjnego.
11
Przymocuj górną część bloku korekcyjnego do wewnętrznej
części kadłuba.
12
Za pomocą klucza nastawnego dokręć do nóżki przetwornika
znajdującą się w zestawie gumową podkładkę o średnicy
31 mm , nylonową podkładkę o średnicy 31 mm
i nakrętkę o średnicy 40 mm .
UWAGA:
Nakrętki nie należy dokręcać zbyt mocno.
13
Za pomocą klucza nastawnego przykręcić górną część bloku
korekcyjnego do śrub antyrotacyjnych, używając dołączonych
do zestawu podkładek o średnicy 13,4 mm i nakrętek M12
.
UWAGA:
Nakrętek M12 nie należy dokręcać zbyt mocno.
14
Nałóż środek uszczelniający między czujnikiem przetwornika
a płytką oraz między otworami przy nóżce a śrubami
antyrotacyjnymi.
15
Zanim środek uszczelniający stwardnieje, wytrzyj jego
nadmiar z zewnętrznej części bloku korekcyjnego i kadłuba,
aby zapewnić płynny przepływ wody wokół przetwornika.
Instalowanie rdzeni ferrytowych na przewodach
Należy zainstalować wszystkie trzy dołączone rdzenie ferrytowe
na przewodach zasilania i kablach sieciowych w celu
zapewnienia ich zgodności ze standardami EMC. Nie zrobienie
tego może stanowić naruszenie krajowych norm EMC i innych
przepisów prawa.
Mocno zatrzaśnij każdy z trzech rdzeni ferrytowych na
przewodzie zasilania i kablu sieciowym Garmin
możliwie
blisko nóżki przetwornika.
Instrukcja instalacji na metalowym kadłubie
łodzi
Wiercenie otworów na nóżkę przetwornika i śruby
antyrotacyjne w metalowym kadłubie
Przed wywierceniem otworów na śruby antyrotacyjne trzeba
przyciąć blok korekcyjny (Przycinanie bloku korekcyjnego,
strona 2)
.
W przypadku montażu przetwornika na łodzi z metalowym
kadłubem należy postępować według poniższych instrukcji.
1
Wybierz miejsce montażu bez nierówności i przeszkód.
2
Korzystając z szablonu, zaznacz położenie otworów na
nóżkę i śruby antyrotacyjne.
3
Od zewnątrz kadłuba wywierć w miejscu otworu na nóżkę
otwór prowadzący o średnicy 3 mm (
1
/
8
cala).
Otwór musi znajdować się prostopadle do lustra wody.
4
Za pomocą piły walcowej o średnicy 38 mm (1
1
/
2
cala)
wywierć otwór na nóżkę od zewnątrz kadłuba.
Otwór musi znajdować się prostopadle do lustra wody.
5
Trzymając pionowo wiertło o średnicy 19 mm (
3
/
4
cala), od
zewnątrz wywierć przez kadłub otwory na śruby
antyrotacyjne.
6
Wyszlifuj i oczyść obszar wokół otworów.
Nakładanie środka uszczelniającego do zastosowań
morskich na przetwornik kadłubowy
Trzeba nałożyć środek uszczelniający do zastosowań morskich,
aby utworzyć szczelne, wodoodporne łączenie pomiędzy
blokiem korekcyjnym, przetwornikiem i kadłubem.
Nałóż środek uszczelniający do zastosowań morskich między
niżej wymienionymi elementami.
• Blok korekcyjny i kadłub
• Blok korekcyjny i przetwornik
• Nóżka i nakrętka
• Śruby antyrotacyjne i otwory
• Tuleje, nóżka i kadłub (w razie konieczności)
Instalowanie przetwornika na kadłubie metalowym
Zalecamy, aby te instrukcje wykonało dwóch monterów — jeden
z nich powinien znajdować się wewnątrz, a drugi na zewnątrz
łodzi.
1
Przełóż nóżkę na przewód przetwornika przez dolną część
przyciętego bloku korekcyjnego .
2
Przymocuj pokrywkę do dolnej części bloku korekcyjnego
za pomocą śrub .
3
Przykręć nakrętki M12 do dolnej części śrub
antyrotacyjnych , aż pozostaną widoczne nie więcej niż
dwa zwoje gwintu między nakrętką M12 a dolną częścią
bloku korekcyjnego.
4
Przełóż śruby antyrotacyjne przez dolną część przyciętego
bloku korekcyjnego.
5
Załóż tuleje na śruby antyrotacyjne i nóżkę przetwornika.
6
Nałóż środek uszczelniający na dolną część bloku
korekcyjnego, która musi przylegać do kadłuba.
7
Przymocuj dolną część bloku korekcyjnego do kadłuba od
zewnętrznej strony kadłuba.
Blok korekcyjny i przetwornik muszą się znajdować
równolegle do kilu.
8
Przeciągnij kabel przetwornika, nóżkę przetwornika i śruby
antyrotacyjne przez otwór montażowy.
9
Nałóż środek uszczelniający na górną część bloku
korekcyjnego, która musi przylegać do kadłuba.
10
Przeciągnij kabel przetwornika, nóżkę przetwornika i śruby
antyrotacyjne przez górną część bloku korekcyjnego.
11
Przymocuj górną część bloku korekcyjnego do wewnętrznej
części kadłuba.
12
Posmaruj wystającą nóżkę przetwornika, tuleje i śruby
antyrotacyjne dołączonym do zestawu smarem
przeciwzatarciowym.
5