7
4. Przy połączeniu funkcji hydraulicznych między
ciągnikiem a maszyną, należy oznakować złączki
mufowe i wtykowe po obu stronach, aby wykluczyć
możliwość błędnego podłączenia! W przypadku
zamiany przyłączy następuje odwrócenie funkcji (np.
podnoszenie/opuszczanie) - zachodzi
niebezpieczeństwo wypadku!
5. Węże hydrauliczne należy sprawdzać w regularnych
odstępach czasu i w przypadku występowania
uszkodzeń oraz oznak starzenia, wymieniać na nowe!
Wymieniane węże muszą odpowiadać wymaganiom
technicznym stawianym przez producenta maszyny!
6. Przy poszukiwaniu wycieków, ze względu na
możliwość odniesienia obrażeń ciała, należy
posługiwać się odpowiednimi środkami pomocniczymi!
7. Wydostający się pod wysokim ciśnieniem płyn
(olej hydrauliczny) może przedostać się przez skórę
i spowodować ciężkie obrażenia! W przypadku
odniesienia obrażeń ciała należy natychmiast zgłosić
się do lekarza! Istnieje niebezpieczeństwo infekcji!
8. Przed przystąpieniem do pracy przy instalacji
hydraulicznej należy odstawić wszystkie elementy
osprzętu roboczego, rozprężyć instalację i wyłączyć
silnik ciągnika!
6. Instalacja hydrauliczna
1. Instalacja hydrauliczna znajduje się pod ciśnieniem!
2. Przy dołączaniu siłowników i silników
hydraulicznych należy zwracać uwagę na właściwe
podłączanie węży hydraulicznych!
3. Przy dołączaniu węży hydraulicznych do układu
hydraulicznego ciągnika należy zwrócić uwagę, aby
w układach hydraulicznych maszyny i ciągnika nie
było ciśnienia!
8. Konserwacja
1. Czynności konserwacyjne, czyszczenie i naprawy
oraz usuwanie usterek w działaniu należy wykonywać
tylko przy wyłączonym napędzie i wyłączonym silniku!
- Należy wyjąć kluczyk ze stacyjki! Zaciągnąć hamulec
postojowy koła zamachowego.
2. Regularnie sprawdzać mocne osadzenie wszystkich
śrub i nakrętek, w razie potrzeby dociągnąć!
3. Podczas prac przy podniesionej maszynie zawsze
należy podłożyć zabezpieczenie w postaci
odpowiednich elementów podporowych.
4. Podczas wymiany tnących organów roboczych
maszyny należy posługiwać się odpowiednimi
narzędziami oraz zakładać rękawice ochronne!
5. Oleje, smary oraz filtry należy w odpowiedni
sposób poddać utylizacji!
6. Przed pracami przy instalacji elektrycznej zawsze
należy odciąć napięcie zasilania!
7. O ile urządzenia ochronne ulegają zużyciu,
wówczas należy sprawdzać ich stan techniczny
w regularnych odstępach czasu i na czas
wymieniać!
8. Przy prowadzeniu prac spawalniczych metodą
elektryczną przy ciągniku oraz zabudowanym
osprzęcie, od alternatora oraz akumulatora należy
odłączyć przewody elektryczne!
9. Części zamienne muszą co najmniej odpowiadać
wymaganiom technicznym stawianym przez
producenta maszyny!
Jest to gwarantowane przez oryginalne części
zamienne firmy KRONE!
10.W przypadku zbiorników gazu do napełniania należy
stosować wyłącznie azot - niebezpieczeństwo
wybuchu!
13.Uwaga! Po wyłączeniu wałka odbioru mocy występuje
zagrożenie ze strony elementów obracających się
ruchem bezwładnościowym! W tym czasie nie
podchodzić do urządzenia. Prace można kontynuować
dopiero gdy maszyna będzie całkowicie zatrzymana
i koło zamachowe zostało zabezpieczona hamulcem
postojowym.
14.Czyszczenie, smarowanie lub ustawianie urządzeń
napędzanych wałkiem odbioru mocy, albo wału
przegubowego tylko przy wyłączonym wałku odbioru
mocy, wyłączonym silniku ciągnika i wyjętym kluczyku
ze stacyjki! Zaciągnąć hamulec postojowy koła
zamachowego.
15.Wyprzęgnięty wał przegubowy należy ułożyć na
przewidzianym w tym celu uchwycie!
16.Po odłączeniu wału przegubowego na czop wałka
przekaźnika mocy należy założyć osłonę!
17.Uszkodzenia należy usuwać niezwłocznie, jeszcze
przed rozpoczęciem pracy maszyną!
7. Ogumienie
1. Przy pracach przy ogumieniu należy uważać, aby
urządzenie było bezpiecznie ustawione
i zabezpieczone przed odtoczeniem (podłożyć kliny
pod koła)!
2. Montaż kół i opon wymaga wystarczająco dużej
wiedzy fachowej i stosowania właściwych narzędzi
montażowych!
3. Prace naprawcze przy oponach i kołach należy
wykonywać tylko przy pomocy wykwalifikowanej
siły fachowej, przy użyciu odpowiednich do tego celu
narzędzi montażowych!
4. Regularnie sprawdzać ciśnienie powietrza
w ogumieniu! Przestrzegać wartości ciśnienia
powietrza!