14 skrócony przewodnik użytkownika
Konfiguracja poczty e-mail
Aby skonfigurować obsługę poczty e-mail, wykonaj poniższą procedurę. Jeśli w tej
chwili nie chcesz skonfigurować tej usługi, przejdź do sekcji Ustawienia faksu na
stronie 16.
UWAGA: Jeśli nie widzisz przycisku E-mail na ekranie Strona główna usług,
włącz obsługę poczty elektronicznej w Ścieżce narzędzi. (Naciśnij
Logowanie/Wylogowanie > Kod [1111] > Wprowadź > Stan urządzenia >
Narzędzia > Interfejs użytkownika > Włączanie usług > E-mail > Włącz.)
Przed rozpoczęciem procedury konfiguracji należy sprawdzić, czy następujące
elementy są dostępne lub zostały wykonane następujące czynności:
•Upewnij się, że maszyna obsługuje w sposób właściwy połączenie sieciowe
i żeusługa poczty e-mail jest dostępna na ekranie Strona główna usług.
•Sprawdź, czy protokoły TCP/IP i HTTP zostały skonfigurowane w urządzeniu i czy
działaj
ą prawidłowo. Patrz Konfiguracja sieci przy użyciu adresu statycznego IP
na stronie 12.
• Uzyskaj adres IP serwera poczty SMTP, który akceptuje pocztę przychodzącą.
•Sprawdź, czy ustawienia DNS są prawidłowo skonfigurowane i uzyskaj adres
nazwy domeny, jeśli jest to wymagane.
• Utwórz konto e-mail, które będzie używane przez urządzenie jako domyślny
adres w polu Od.
•Sprawdź działanie konta e-mail wysyłając e-mail na konto urządzenia Xerox.
Zadanie to należy wykonać na kliencie poczty w sieci obsługującej SMTP
(Simple Mail Transfer Protocol) oraz POP3 (Post Office Protocol 3).
Konfigurację ustawień poczty e-mail umożliwiają usługi CentreWare Internet
Services, dlatego konfigurację można przeprowadzić za pomocą przeglądarki
internetowej.
1 Otwórz przeglądarkę internetową i wprowadź adres TCP/IP urządzenia WorkCentre
na pasku adresu. Naciśnij przycisk Wprowadź.
2 Kliknij opcję Properties (Właściwości) > Connectivity (Łączność) >
Protocols (Protokoły) > TCP/IP.
3 Wprowadź nazwę domeny w polu Domain Name (np. abc.xyz.firma.pl) Jeśli mają być
używane nazwy hostów, wymagane jest skonfigurowanie jedynie ustawień DNS.
UWAGA: Jeśli w urządzeniu jest ustawione dynamiczne adresowanie (DHCP lub
BootP), to nazwa domeny nie będzie dostępna. Aby to zmienić, wybierz opcję
Static (Statyczny) z listy menu IP Address Resolution (Przekształcanie adresu IP).
4 Przewiń do końca ekranu i kliknij przycisk Apply (Zastosuj), aby wprowadzić zmiany.
5 Przejdź do bieżących narzędzi administratora i wpisz wartości w polach User Name
(Nazwa użytkownika) i Password (Hasło).
Wartości domyślne to [admin] (istotna jest wielkość liter) oraz [1111].
6 Z menu Protocols (Protokoły) wybierz pozycję SMTP Server (Serwer SMTP).