Polski
Xerox WorkCentre 3550
Skrócony podręcznik użytkownika
20
Sprawdź wykryty serwer SMTP, wysyłając wiadomość e-mail z urządzenia
na prawidłowy adres e-mail. Zostanie wydrukowana strona z informacją o
powodzeniu wysłania wiadomości e-mail.
• Jeśli na stronie będzie podana informacja o udanym wysłaniu
wiadomości, serwer SMTP jest prawidłowo skonfigurowany. Istnieje
możliwość zmodyfikowania niektórych domyślnych ustawień e-mail.
Aby uzyskać więcej informacji, patrz Zmienianie ustawień
domyślnych poczty e-mail na stronie 21.
• Jeśli na wydrukowanej stronie jest informacja o niepowodzeniu, patrz
Ręczna konfiguracja serwera e-mail na stronie 20 lub skontaktuj się z
administratorem systemu, aby uzyskać pomoc.
Ręczna konfiguracja serwera e-mail
1. Otwórz przeglądarkę internetową i wpisz adres IP na pasku adresu.
Naciśnij klawisz Enter.
2. Kliknij kolejno Properties (Właściwości) > Protocol (Protokół) > TCP/IP.
• Wprowadź bieżącą nazwę użytkownika i hasło w polach User Name i
Password.
Wartości domyślne to odpowiednio admin (istotna jest wielkość liter)
oraz 1111.
• Wprowadź nazwę domeny w polu Domain Name (np.
abc.xyz.firma.pl) Jeśli mają być używane nazwy hostów, wymagane
jest skonfigurowanie jedynie ustawień DNS.
Uwaga: Jeśli w urządzeniu jest ustawione dynamiczne adresowanie
(DHCP lub BootP), to nazwa domeny nie będzie dostępna. Aby to zmienić,
wybierz opcję Static (Statyczny) z listy menu Przekształcanie adresu IP.
•Kliknij przycisk Save Changes (Zapisz zmiany), aby wprowadzić
zmiany.
3. Z menu Protocol (Protokół) wybierz pozycję SMTP Server (Serwer SMTP).
•Wybierz opcję IP Address (Adres IP) lub Host Name (Nazwa hosta) i
wprowadź nazwę hosta lub adres IP i numer portu (1-65535) serwera
SMTP. Domyślny numer portu to 25.
• Zaznacz pole wyboru Server Requires SMTP Authentication (Serwer
wymaga uwierzytelniania SMTP), jeśli serwer wymaga
uwierzytelnienia SMTP. Wprowadź wartości w polach Login name
(Nazwa logowania) oraz Password (Hasło).
•Kliknij przycisk Save Changes (Zapisz zmiany), aby potwierdzić
ustawienia.