12 Podręcznik szybkiego startu
Konfiguracja poczty e-mail
Aby skonfigurować obsługę poczty e-mail, wykonaj poniższą procedurę. Jeśli w tej chwili nie
chcesz skonfigurować tej usługi, przejdź do opcji Nastawienia Faksu.
Jeśli urządzenie występuje w konfiguracji z obsługą sieci, usługa e-mail będzie włączona.
UWAGA: Jeśli nie widzisz przycisku E-mail na ekranie Wszystkie usługi, włącz obsługę
e-maili w Ścieżce narzędzi. (Wybierz kolejno Dostęp > Kod [1111] > Wprowadź >
Tryb Narzędzi > Dalej > Dodatkowe Usługi > E-mail.)
Przed rozpoczęciem procedury konfiguracji należy sprawdzić, czy następujące elementy są
dostępne lub zostały wykonane.
• Sprawdź, czy urządzenie WorkCentre prawidłowo pracuje w sieci oraz czy
włączona jest obsługa poczty e-mail na ekranie Wszystkie Usługi.
• Sprawdź, czy protokoły TCP/IP i HTTP zostały skonfigurowane w urządzeniu i czy
działają prawidłowo. Patrz Konfiguracja sieci przy użyciu adresu statycznego IP na
stronie 10.
• Uzyskaj adres IP serwera poczty SMTP, który akceptuje pocztę przychodzącą.
• Sprawdź, czy ustawienia DNS są prawidłowo skonfigurowane i uzyskaj adres
nazwy domeny, jeśli jest to wymagane.
• Utwórz konto e-mail, które będzie używane przez urządzenie WorkCentre jako
domyślny adres w polu Od.
• Sprawdź działanie konta e-mail wysyłając e-mail na konto urządzenia Xerox.
Zadanie to należy wykonać na kliencie poczty w sieci obsługującej SMTP
(Simple Mail Transfer Protocol) oraz POP3 (Post Office Protocol 3).
Konfigurację ustawień poczty e-mail umożliwiają usługi internetowe, dlatego konfigurację
można przeprowadzić za pomocą przeglądarki internetowej.
1 Otwórz przeglądarkę internetową i wprowadź adres TCP/IP urządzenia WorkCentre na
pasku adresu. Naciśnij przycisk Enter.
2 Wybierz kolejno Properties (Właściwości) > Connectivity (Łączność) >
Protocols (Protokoły) > TCP/IP.
3 Wprowadź nazwę domeny w polu Domain Name (np. abc.xyz.firma.pl) Jeśli mają być
używane nazwy hostów, wymagane jest skonfigurowanie jedynie ustawień DNS.
UWAGA: Jeśli w urządzeniu WorkCentre jest ustawione dynamiczne adresowanie
(DHCP lub BootP), to nazwa domeny nie będzie dostępna. Aby to zmienić, wybierz opcję
Static (Statyczny) z listy menu IP Address Resolution (Przekształcanie adresu IP).
4 Przewiń do końca ekranu i kliknij przycisk Apply (Zastosuj), aby wprowadzić zmiany.
Przejdź do bieżących narzędzi administratora i wpisz wartości w polach User Name
(Nazwa użytkownika) i Password (Hasło). Wartości domyślne to [admin] (istotna jest
wielkość liter) oraz [1111].
5 Z menu Protocols (Protokoły) wybierz pozycję SMTP Server (Serwer SMTP).
6 Wybierz opcję IP Address (Adres IP) lub Host Name (Nazwa hosta) i wprowadź nazwę
hosta lub adres IP i numer portu (1-65535) serwera SMTP. Domyślny port to 25.