Uwaga:
Upewnić się, że linka
jest przymocowana
w rowku.
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-5UX0B
1
1 2
2
Największa koronka
Kółko prowadzące
Śruba regulacji dolnej
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie
następującej kombinacji.
Montaż tylnej przerzutki
Podczas instalowania należy uważać, aby śruba regulacyjna
napięcia B nie zetknęła się z hakiem przerzutki. W przeciwnym
razie może dojść do deformacji.
Moment dokręcenia śruby haka: 8 - 10 Nm
Klucz imbusowy 5 mm
Śruba regulacyjna B
Hak przerzutki
Długość łańcucha
Najmniejsza koronka Największa tarcza
Kółko prowadzące
Kółko napinające
Łańcuch
90°
Regulacja przełożenia i
zabezpieczanie linki
1. Regulacja górna
Obrócić śrubę regulacji górnej, aby ustawić tak, że kółko
prowadzące znajdzie się pod krawędzią zewnętrzną
najmniejszej koronki, patrząc od tyłu.
1
2
1 2
Zewnętrzna krawędź
najmniejszej koronki
Kółko prowadzące
Śruba regulacji górnej
2. Mocowanie i zabezpieczanie
linki
Przyłączyć linkę do tylnej przerzutki
i po usunięciu luzu początkowego linki,
ponownie przymocować tylną
przerzutkę, jak pokazano na rysunku.
Pociągnąć
Moment dokręcania: 5 - 7 Nm
Rowek
3. Regulacja dolna
Obrócić śrubę regulacji dolnej tak, aby kółko prowadzące
przesunęło się do położenia bezpośrednio w linii z największą
koronką.
4. Jak używać śruby regulacyjnej B
Założyć łańcuch na najmniejszą przednią tarczę i największą
koronkę tylną i obrócić ramię korby do tyłu. Następnie obrócić
śrubę regulacyjną B, aby ustawić kółko prowadzące tak blisko
koronki jak to możliwe, ale tak, aby jej nie dotykało. Następnie
ustawić łańcuch na najmniejszej koronce i powtórzyć powyższe
czynności, pamiętając, aby kółko prowadzące nie dotknęło
koronki.
1
2
1 2
2
1
Największa koronka Najmniejsza koronka
Śruba regulacyjna B
W celu zapewnienia najlepszego działania przerzutki SIS należy
okresowo smarować wszystkie elementy przeniesienia napędu.
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Prawidłowy kąt z podłożem
5. Regulacja SIS
Kilka razy poruszyć dźwignią w celu przesunięcia łańcucha
na drugą koronkę. Następnie, naciskając na dźwignię tak,
aby skasować luz w dźwigni, obrócić korbą.
Kiedy następuje zmiana na
trzeci bieg
Kiedy nie słychać dźwięku
Pokrętło regulacyjne
pancerza
Najlepsze ustawienie
Najlepsze ustawienie jest wówczas,
kiedy dźwignia zmiany biegów jest
przestawiana tylko tyle, aby wykasować
luz, a łańcuch dotyka trzeciej koronki
i powoduje hałas.
* Przestawić dźwignię do pierwotnego położenia (położenie,
kiedy dźwignia przerzuciła łańcuch na drugą koronkę i kiedy
została puszczona) i obrócić korbę w prawo. Jeżeli łańcuch
dotyka trzeciej koronki i generuje hałas, obracać powoli
pokrętłem regulacyjnym pancerzem dokręcając go dopóki
hałas nie ustąpi i łańcuch nie zacznie przemieszczać się
płynnie.
Pokrętło regulacyjne
pancerza
Dokręcać pokrętło
regulacyjne linki dopóki
łańcuch nie wróci na drugą
koronkę. (w prawo)
Poluzować pokrętło
regulacyjne pancerza
dopóki łańcuch nie dotknie
trzeciej koronki i nie zacznie
hałasować. (w lewo)
RD-2200
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
t%PD[ZT[D[FOJBBŊDVDIBTUPTPXBİPCPKĺUOFŔSPELJD[ZT[D[įDF/JFOBMFŤZUPTP
wać zasadowych lub kwaśnych środków czyszczących takich jak drdzewiacze,
ponieważ mogą one prowadzić do uszkodzenia i/lub usterki łańcucha.
t%PįD[FOJBBŊDVDIØXPXįTLJNPHOJXJFTUPTPXBİUZMLPX[NPDOJPOFTXPS[OJF
łączące.
t%PTUĺQOFTįEXBSØŤOFUZQZX[NPDOJPOZDITXPS[OJįD[įDZDI1S[FE
wybraniem sworznia do zastosowania, należy sprawdzić w tabeli poniżej.
W przypadku stosowania sworzni innych niż wzmocnione lub kiedy stosowany
jest sworzeń wzmocniony lub narzędzie niedostosowane do typu łańcucha,
można nie uzyskać wystarczającej siły połączenia, co może spowodować
rozerwanie lub spadnięcie łańcucha.
t+FŤFMJLPOJFD[OFKFTUXZSFHVMPXBOJFEVHPŔDJBŊDVDIB[QPXPEV[NJBOZJMPŔDJ
zębów koronek łańcuch skrócić w innym miejscu niż miejsce gdzie łańcuch
został połączony za pomocą sworznia wzmocnionego lub sworznia końcowego.
Łańcuch zostanie uszkodzony, jeżeli zostanie skrócony w miejscu, gdzie został
połączony za pomocą sworznia wzmocnionego lub sworznia końcowego.
D
U
R
A
-
A
C
E
Sworzeń końcowy Sworzeń ogniwa
Wzmocniony
sworzeń łączący
t4QSBXE[JİD[ZOBQSĺŤFOJFBŊDVDIBKFTUQSBXJEPXFJD[ZBŊDVDIOJFKFTU
uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony,
należy wymienić łańcuch. W przeciwnym wypadku, łańcuch może się zerwać
i istnieje ryzyko upadku z roweru.
t1S[FE[BNPOUPXBOJFND[ĺŔDJV[ZTLBİJEPLBEOJFQS[FD[ZUBİOJOJFKT[į
instrukcję. Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować obrażenia
kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
t%PLBEOJFQS[FD[ZUBİOJOJFKT[į5FDIOJD[OįJOTUSVLDKĺTFSXJTPXįJ[BDIPXBİ
ją na przyszłość.
Uwaga
t+FŤFMJ[NJBOBCJFHVOJFKFTUQZOOBXZNZİQS[FS[VULĺJOBTNBSPXBİXT[ZTULJF
części ruchome.
t+FŤFMJXJFMLPŔİMV[VXPHOJXBDIKFTUOBUZMFEVŤBŤFSFHVMBDKBOJFKFTUNPŤMJXB
należy wymienić przerzutkę.
t/BMFŤZPLSFTPXPD[ZŔDJİQS[FS[VULĺJTNBSPXBİXT[ZTULJFD[ĺŔDJSVDIPNF
(mechanizm i kółka).
t+FŤFMJOJFNPŤOBEPLPOBİSFHVMBDKJ[NJBOZCJFHØXTQSBXE[JİTUPQJFŊ
równoległości tylnej części roweru. Sprawdzić również, czy nasmarowana jest
linka oraz czy pancerz nie jest zbyt długi lub zbyt krótki.
t+FŤFMJXXZOJLVQPMV[PXBOJBTZDIBİOJFUZQPXZEţXJĺLXLØLVOBMFŤZ
wymienić kółko.
t8DFMV[BQFXOJFOJBQZOOFKQSBDZTUPTPXBİPEQPXJFEOJQBODFS[JŔMJ[HJ
t1S[FEVŤZDJFNOBTNBSPXBİMJOLĺPSB[XOĺUS[FQBODFS[BBCZ[BQFXOJİ
swobodne ślizganie się linki.
t;VXBHJOBUPŤFEVŤZPQØSMJOLJXSBNJF[XFXOĺUS[OZNQSPXBE[FOJFNMJOLJ
wpłynie na funkcje SIS, ten typ ramy nie powinien być używany.
t$[ĺŔDJOJFTįPCKĺUFHXBSBODKįX[BLSFTJFOPSNBMOFHP[VŤZDJBMVCQPHPST[FOJB
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
t8T[FMLJFQZUBOJBEPUZD[įDFTQPTPCVNPOUBŤVSFHVMBDKJLPOTFSXBDKJMVC
obsługi, prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Dane techniczne
6,5 mm
7,1 mm
Łańcuch
Wzmocniony sworzeń
łączący
Napinacz do łańcucha
S[ĺEPXZPCBSE[PXįTLJN
ogniwie łańcuch, taki jak
$/$/)(
Srebrny
5-$/5-$/
S[ĺEPXZPXįTLJN
ogniwie łańcuch, taki jak
$/)($/*(
$[BSOZ
5-$/5-$/J
5-$/5-$/
Dźwignia przerzutki
ST-R220 /
ST-3300 /
SL-R400
ST-R223 /
ST-3303
Biegi
16 24
Pancerz
SIS-SP40
Przerzutka tylna
RD-2200 RD-2200
Piasta tylna
FH-2200
Kaseta zębatek
CS-HG50-8
Łańcuch
CN-HG50
Ślizg
SM-SP17
$BLPXJUBQPKFNOPŔİ [ĺCØXMVCNOJFK
Największa koronka 5
Najmniejsza koronka 11T
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 5
4*69#