11T - 21T, 11T - 23T
Podkładka dystansowa
Podkładka dystansowa koronki
Nakrętka
kasety
11T - 25T, 11T - 27T, 11T - 28T
Podkładka dystansowa
Podkładka dystansowa
Podkładka dystansowa koronki
Podkładka dystansowa koronki
Nakrętka
kasety
Nakrętka
kasety
12T - 23T, 12T - 25T, 12T - 27T
W przypadku każdej
koronki, powierzchnia
z oznaczeniem grupy
powinna być skierowana na
zewnątrz i ustawiona tak,
aby szerokie występy na
każdej koronce i część
A (na której rowek jest
szeroki) główki piasty, były
w jednej linii.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych szprych •
oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku wystąpienia któregoś
z wymienionych problemów nie wolno używać koła.
Nie stosować w połączeniu z widelcami amortyzowanymi. W przypadku widelców tego typu •
dystans pomiędzy osią piasty a klockami hamulcowymi może ulegać zmianom wskutek działania
amortyzatorów, więc w momencie użycia hamulców, klocki hamulcowe mogą dotknąć szprych.
Jeżeli zacisk Quick Release nie będzie używany prawidłowo, koło może spaść z roweru, •
co często prowadzi do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie przeczytać instrukcję
serwisową dotyczącą zacisku Quick Release.
Te koła są przeznaczone do jazdy po drogach o twardej nawierzchni. Jeśli koła będą •
używane na nieutwardzonych nawierzchniach, mogą zostać skrzywione lub uszkodzone,
co może spowodować wypadek.
•
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane. Jeżeli koła są w
jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru, powodując w konsekwencji poważne zranienie.
Zagłębienie po przeciwnej stronie otworu zaworu jest wskaźnikiem zużycia obręczy. •
Jeśli zagłębienie jest niewidoczne, należy wymienić obręcz.
Kontynuowanie używania zużytej obręczy może spowodować przewrócenie roweru i wypadek.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane,
zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować
poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
•
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Przed użyciem należy napompować opony do wskazanego na nich ciśnienia. •
Nie wolno stosować taśmy na obręcze. Może wystąpić problem z usunięciem taśmy •
i założeniem opony, oraz może dojść do uszkodzenia opony lub dętki lub może wystąpić
nagłe przebicie i spadnięcie opony, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
W klockach hamulcowych Shimano R55HC (wysokowydajnych) zastosowano agresywną •
mieszankę, zapewniającą wysoką skuteczność hamowania w warunkach mokrych. Powodują
one jednak przyspieszone zużycie obręczy.
Firma Shimano nie ponosi odpowiedzialności za mniejszą trwałość obręczy, która może
wystąpić wskutek zastosowania klocków hamulcowych R55HC.
Używanie oryginalnych szprych, korków i podkładek Shimano jest stanowczo zalecane. •
W przypadku użycia części innych niż firmy Shimano, miejsca, w których szprychy wchodzą
do piasty mogą zostać uszkodzone.
•
Przed użyciem sprawdzić, czy do klocków hamulcowych nie przylegają kawałki metalu lub ciała
obce. Takie przedmioty mogą spowodować uszkodzenie obręczy w momencie użycia hamulców.
Nie zalecamy używania alkalicznych środków naprawczych przeznaczonych do celów •
ogólnych, gdyż mogą one spowodować korozję i nieszczelność obręczy.
Zatyczki mają duże średnice i łatwo nimi obracać w celu zwiększenia naprężenia szprychy. •
Jednakże podczas regulacji naprężenia szprych należy uważać, aby nie dokręcać zatyczek
za mocno. W przypadku nadmiernego naprężenia zatyczek może dojść do uszkodzenia
obręczy. (Zalecamy zlecenie wykonania regulacji autoryzowanemu sprzedawcy rowerów.)
SI-4GT0A-002-03
OSTRZEŻENIE
UWAGA
UWAGA
Techniczna instrukcja serwisowa
WH-7900-C24-TL
SI-4GT0A-002
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej kombinacji.
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
(Na przód)
W kołach przednich zapleść szprychy
promieniście, zarówno z lewej,
jak i prawej strony
(Na tył)
W kołach tylnych zapleść szprychy krzyżowo,
zarówno z lewej, jak i prawej strony.
Nałożyć podkładkę i zatyczkę na szprychę.
1.
Po włożeniu szprychy do otworu w kołnierzu piasty, dokręcić
2.
nyple. W czasie montażu zastosować blokady szprych do
zablokowania obrotu szprych, a następnie włożyć wkrętak lub
podobne narzędzie do rowka w nakrętce, w celu dokręcenia nypla.
Obrócić zaślepkę w prawo, aby go wkręcić do otworu śruby
3.
w obręczy. Jednocześnie zastosować blokady szprych do
uniemożliwiania ich obrotu.
Uwaga:
Jeżeli podkładka nie została założona, •
niemożliwe będzie wyregulowanie naprężenia
szprychy, dlatego należy pamiętać o
założeniu podkładek.
Dokręcić nyple do końca gwintu. •
■ Najpierw należy wyciągnąć oś piasty zgodnie z procedurą pokazaną na rysunku. Demontaż od strony główki nie jest możliwy.
Uwaga:
W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy postępować bardzo ostrożnie, aby jej nie zagiąć. •
Przy ponownym instalowaniu uszczelki należy upewnić się, czy jest dobrze zorientowana i włożyć ją tak daleko,
jak to możliwe.
Dokręć stożek na osi piasty, aż nie będzie wyczuwalny luz. •
Podczas ustawiania nacięć stożka i nacięć podkładki przytrzymującej stożek wyrównaj część A podkładki
przytrzymującej stożek z częścią B osi piasty.
■ Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą główkę (wewnątrz główki piasty) i wymienić główkę.
Uwaga:
W trakcie wymiany główki należy jednocześnie wymienić śrubę mocującą. Należy upewnić się, że smar został
umieszczony na gwincie śruby mocującej główkę. W przeciwnym przypadku mogą wystąpić luzy lub zakleszczenie.
Nie należy demontować główki ani nanosić na nią oleju lub smaru, gdyż może to spowodować problemy
z działaniem.
Model nr CS-7900
Kombinacja zębów kasety
11T - 21T
11T - 23T
11T - 25T
11T - 27T
11T - 28T
12T - 23T
12T - 25T
12T - 27T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 18T, 19T, 21T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 23T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 23T, 25T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 24T, 27T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 24T, 28T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 18T, 19T, 21T, 23T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 23T, 25T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 24T, 27T
Kaseta zębatek
Koronki oznaczone symbolem są zabezpieczone.
Grupa DURA-ACE
Symbol modelu WH-7900-C24-TL
Przełożenia 8 / 9 / 10
Rozmiar obręczy 700C (622 x 15C)
Szerokość obręczy 20,8 mm
Dane techniczne
Naciąg szprych
Wymiana szprych
Wymiana główki piasty
Montaż koronek HG
Koło może być używane z 8-rzędowymi, 9-rzędowymi i 10-rzędowymi kasetami zębatek.
(W przypadku zastosowania 10-rzędowej kasety zębatek, oprócz modeli dziecięcych, stosować
dodatkową podkładkę dystansową o grubości 1 mm). Aby zobaczyć szczegóły na temat połączenia
z innymi częściami takimi, jak łańcuchy i kasety zębatek, patrz Informacja techniczna produktu.
Odpowiedni rozmiar opon
Drutówka / opona bezdętkowa
700C (19C - 25C)
Łańcuch 10-rzędów CN-7901
Kaseta zębatek 10-rzędów CS-7900
Wartość napięcia szprychy
Na przód Na tył
1000 - 1400 N
Prawa strona (zębatki) Lewa strona
1200 - 1500 N 600 - 900 N
* Wartości te należy traktować tylko jako ogólne wytyczne.
W przypadku instalacji piasty
tylnej CS-7900 (10 przełożeń)
należy założyć podkładkę
dystansową w miejscu
pokazanym na rysunku.
Podczas montowania koronek
HG zastosować narzędzie
specjalne (TL-LR15) do
dokręcenia nakrętki kasety.
Aby wymienić koronki HG
zastosować narzędzia specjalne
(TL-LR15) i TL-SR21, aby
odkręcić nakrętkę kasety.
Klucz imbusowy 5 mm
Demontaż
Klucz imbusowy 5 mm
Konus
Wypust uszczelki jest
po zewnętrznej stronie
Oś piasty
Podkładka główki
Nie należy zdejmować
uszczelki.
Śruba mocująca główkę piasty
Korpus główki
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
Demontaż
Klucz imbusowy 14 mm
Nasmarować
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania •
wynikającego z normalnego użytkowania.
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUWSW CPSC Biały
RR-550-WUASW AS Bursztynowy
RR-317-WUASW DIN Bursztynowy
W kole WH-7900-C24-TL do centrowania i regulacji naciągu szprych należy użyć korków •
od strony obręczy.
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować. •
Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ mogą one się •
wydostać na zewnątrz.
Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych. •
Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy rowerów, •
jeżeli występuje jakikolwiek dystans wstępny w szprychach i po pierwszym 1000 km przebiegu.
Osłony szprych (CP-WH23) są sprzedawane także oddzielnie. Szczegółowych informacji •
udzielają sprzedawcy rowerów.
Reflektory (produkowane przez firmę CATEYE) sprzedawane są także osobno. •
Szczegółowych informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
Uwaga:
Moment dokręcania lewa
strona: 15 - 17 Nm
Podkładka przytrzymująca stożek
Moment dokręcania:
45 - 50 Nm
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
Rowek jest
szeroki tylko
w jednym
miejscu.
Szeroki wypust
A
a
c
-
1
4
T
Demontaż
TL-LR15 Narzędzie
(TL-SR21)
Nakrętka
kasety
2
1
3
Podkładka
Zatyczka
Nakrętka
Szprycha
Blokada szprychy
(1)
(2) (3)
A
B
Uszczelka
W kołach przednich dokładnie zamontować główki
szprych w gniazdach piasty, w przeciwnym razie
może nastąpić uszkodzenie.
*1 Zamontować pierścień wewnętrzny tak, aby
dokładnie wszedł w zapadki w piaście.
*2 Osłonę piasty należy założyć poprawnie, tak
aby zapadki weszły całkowicie w pierścień
wewnętrzny, wciskając je do zatrzaśnięcia, a
następnie upewniając się, że nie można jej zdjąć
ręką przed użyciem.
*1 Pierścień wewnętrzny
*2 Osłona piasty
*2 Osłona piasty