© Copyright Ford 2010
HM02 E 12346495 000
SKAM5J 19D520 BA
22/43
Uwaga: W przypadku pojazdów wyposażonych w
funkcję wejścia bez klucza - 'keyless entry', konieczne
jest dodatkowe zabudowanie następujących elementów
składowych (zestaw mocujący do anteny, sprzedawca w
salonie Forda chętnie służy poradą):
AM3M5J-10K015-A*
Odłączyć kabel masy od akumulatora. Podnieść pojazd.
Zdemontować tylny zderzak (X1) i kształtki odbojowe zgod-
nie z podręcznikiem warsztatowym. Kształtki odbojowe nie
będą już dłużej potrzebne.
Nakrętki kształtki odbojowej (6x X2) wkręcić ponownie na
gwinty tylnej ścianki i dokręcić ze wskazanym momentem
obrotowym.
Tam gdzie zastosowano usunąć antenę (X3) z nośnika
zderzaka. Części mocujące nie będą już dłużej potrzebne.
Wsunąć boczne części (B + C) haka holowniczego w
podłużnice, wyregulować ich położenie przy pomocy
nakładek (2x D) i wkręcić śruby (4x E) siłą palców.
Uwaga: Zamocowanie haka holowniczego na
pojeździe przy pomocy łączników śrubowych
należy wykonać bez przesmarowania śrub i gwin-
tów olejem lub smarem!
Poprzecznicę (A) haka holowniczego ustawić we właściwym
położenia względem części bocznych (B + C) i przykręcić
siłą palców śrubami wyposażonymi w podkładki (4xF + 4x G).
Przed dokręceniem śrub (E) wyregulować położenie
nakładek (2x D) w sposób pokazany na ilustracji.
Uwaga: Nakładki nie mogą spoczywać na progu
blachy!
Najpierw dokręcić ze wskazanym momentem obrotowym
śruby (4x E) na częściach bocznych.
Następnie dokręcić ze wskazanym momentem obrotowym
śruby (4x F) na poprzecznicy.
Tam gdzie zastosowano, antenę (X3) z kształtką z tworzywa
spienionego i łącznikami kablowymi (AM3M5J-10K015-A*)
zamocować na wierzchu poprzecznicy haka holowniczego.
Usunąć dywanik pod wykładziną boczną z tyłu z prawej
strony zgodnie z podręcznikiem warsztatowym.
W przypadku pojazdów Grand usunąć zaślepki w płycie
podłogowej. Zaślepki nie będą już dłużej potrzebne.
W przypadku pojazdów Compact wywiercić od dołu w pły-
cie podłogowej w napunktowanym miejscu otwór o średnicy
28,5 mm. Po wywierceniu otworu usunąć zadziory i zabez-
pieczyć przed korozją zgodnie z wytycznymi firmy Ford.
Wetknąć kołki mocujące dla wspornika (3x I) w otworach
ściany bocznej, jak pokazano na ilustracji.
Osadzić wspornik (K1 lub K2) i zamocować śrubami (3x H)
na ścianie bocznej.
Przewlec przewody elektryczne i cięgło Bowdena haka
holowniczego (A) aż po gumową tulejkę przez otwór w pły-
cie podłogowej.
Za prawą wykładziną boczną wysunąć przewód (X4) z gni-
azda 12V i połączyć z dopasowaną dwubiegunową wtyczką
przewodu elektrycznego haka holowniczego.
Następnie podłączyć dwubiegunowe gniazdo przewodu
elektrycznego haka holowniczego do gniazda 12 V.
Wetknąć czterobiegunowe gniazdo dla brzęczyka (mniejszy
przekrój kabla) z tyłu modułu obsługowego (L).
Uwaga: Aby połączyć cięgło Bowdena (A) z modułem
obsługowym (L) konieczne jest, aby srebrny znaczek na
pokrętle i strzałka na obudowie były ustawione w
sposób pokazany na ilustracji.
Następnie wprowadzić cięgło Bowdena do oporu w moduł
obsługowy i zaryglować przez dosunięcie klipsu. Nasunąć
moduł obsługowy (L) do zaryglowania na wspornik (K1 lub K2).
Uwaga: Sprawdzić, czy gumowa tulejka jest trwale osad-
zona w płycie podłogowej!
Wprowadzić końcówkę łączącą wolnego przewodu elek-
trycznego (A) w obudowę (N) w sposób pokazany na ilus-
tracji i przesunąć nakładki. Osadzić bezpiecznik (M), a
oprawkę bezpiecznika (N) zamocować w opasce kablowej
(O) na cięgle Bowdena w sposób pokazany na ilustracji.
Następnie skontrolować mechaniczne działanie mechanizmu
zwalniania wysuwanego haka holowniczego. Sposób obsłu-
gi opisano w instrukcji użytkowania pojazdu.
Przymocować przewód elektryczny haka holowniczego
opaskami kablowymi (2x O) do cięgła Bowdena. Przymo-
cować cięgło Bowdena dużymi opaskami kablowymi (2x P)
do poprzecznicy haka holowniczego i pojazdu w sposób
pokazany na ilustracji.
W dywaniku wykładziny bocznej wyciąć wzdłuż wytłoczeń
na tylnej stronie okrągły otwór o średnicy 121mm. Następnie
naciąć otwór promieniowo ku górze i w dół (wzdłuż
wytłoczeń) nas odcinku ok. 15 mm. Nacięcia służą jako
zabezpieczenie przed wykręceniem dla pokrywki.
Przednią ramkę pokrywki (AM5J-313A16-A*) włożyć od
wnętrza pojazdu w otwór w dywaniku w sposób pokazany
na ilustracji. Następnie ułożyć tylną ramkę pokrywki (AM5J-
313A16-A*) na tylnej stronie dywanika i zaryglować w ramce
przedniej.
Zamocować dywanik zgodnie z podręcznikiem warszta-
towym i osadzić pokrywkę jak na ilustracji.
Uwaga: Przed osadzeniem pokrywki należy wyjąć
kluczyk z pokrętła modułu obsługowego!
Wskazówka:
Teraz należy zakończyć instalowanie elektrycznego zestawu
montażowego.
Zdemontowane lub zdjęte części zamontować zgodnie z
podręcznikiem warsztatowym.
Tam gdzie zastosowano, ponownie podłączyć antenę (X3),
po czym podłączyć kabel masy do akumulatora.
Wskazówki eksploatacji:
Kulę haka holowniczego należy utrzymywać w czystości,
przesmarować warstwą smaru (*).
(*) Wyjątek:
Przy stosowaniu wyposażenia stabilizującego działającego
na kulę haka holowniczego należy postępować zgodnie z
instrukcjami producenta wyposażenia stabilizującego.
Z chwilą, gdy w dowolnym miejscu średnica kuli haka
holowniczego osiągnie wymiar 49,0 mm lub mniejszy nie
wolno kontynuować użytkowania wyposażenia do holowania
do ciągnięcia przyczepy. W razie potrzeby należy wymienić
wyposażenie do holowania przyczepy.
Po montażu wyposażenia do holowania masa pojazdu bez
ładunku ulega zwiększeniu o ok. 25,0 kg.
PL