137
POLSKI
PL
5.9.3 Demontaż/Montaż
Akumulator znajduje się pod osłoną silnika. W
trakcie demontażu/montażu należy stosować się
do następujących wskazówek przy odłączaniu/
podłączaniu kabli:
•Demontaż. Najpierw odłączyć czarny kabel od
ujemnego zacisku akumulatora (-). Następnie
odłączyć czerwony kabel od dodatniego zaci-
sku akumulatora (+).
•Montaż. Najpierw podłączyć czerwony kabel
do dodatniego zacisku akumulatora (+). Na-
stępnie podłączyć czarny kabel do ujemnego
zacisku akumulatora (-).
Jeśli kable zostaną odłączone/podłącz-
one nieprawidłowo, istnieje ryzyko
zwarcia i uszkodzenia akumulatora.
W przypadku zamiany kabli dojdzie do
uszkodzenia prądnicy i akumulatora.
Dokręć mocno przewody. Luźne prze-
wody mogą spowodować pożar.
Nigdy nie wolno uruchamiać silnika
przy odłączonym akumulatorze. Grozi
to poważnym uszkodzeniem prądni
c
y i
instalacji elektrycznej.
5.9.4 Czyszczenie
Jeśli końcówki akumulatora są pokryte tlenkiem,
należy je oczyścić. Końcówki należy oczyścić
szczotką drucianą, a następnie nasmarować odpo-
wiednim smarem.
5.10 FILTR POWIETRZA, SILNIK
5.10.1 Filtr powietrza (Plus, Residence,
Prestige)
5.10.1.1alt. 1
Filtr wstępny (filtr piankowy) należy czyścić/wy-
mieniać po 25 godzinach pracy.
Filtr powietrza (filtr papierowy) należy czyścić/
wymieniać po 100 godzinach pracy.
UWAGA! Filtry należy czyścić/wymieniać częś-
ciej, jeśli maszyna pracuje na pylistym podłożu.
Filtry powietrza demontuje/montuje się w nastę-
pujący sposób:
1. Zdjąć pokrywę ochronną filtra powietrza
(13:A).
2. Rozebrać wkładkę papierową filtra (13:B) i filtr
wstępny piankowy (13:C). Upewnić się, że ża-
den brud nie dostanie się do gaźnika. Wyczyśc-
ić obudowę filtra powietrza.
3. Wyczyścić filtr papierowy, stukając nim lekko
o płaską powierzchnię. Jeśli filtr jest bardzo
brudny, należy go wymienić.
4.
W
yczyścić filtr wstępny. Jeśli filtr jest bardzo
brudny, należy go wymienić.
5. Złożyć całość powtarzając czynności w od-
wrotnej kolejności.
Do czyszczenia wkładki filtra papierowego nie
wolno używać sprężonego powietrza ani rozpusz-
czalników benzynopochodnych, takich jak kero-
sen. Spowoduje to uszkodzenie filtra.
Do czyszczenia wkładki papierowej filtra nie
należy używać sprężonego powietrza. Wkładki
papierowej filtra nie należy smarować olejem.
5.10.1.2alt. 2
Filtr powietrza (filtr papierowy) należy czyścić/
wymieniać po 100 godzinach pracy.
UWAGA! Filtry należy czyścić/wymieniać części-
ej, jeśli maszyna pracuje na pylistym podłożu.
Filtry powietrza demontuje/montuje się w następ-
ujący sposób:
1. Starannie wyczyść miejsce wokół osłony filtra
powietrza (13:R).
2. Zdejmij osłonę filtra powietrza, odkręcając
dwie śrubki.
3. Rozebrać wkładkę papierową filtra (13:S).
Upewnić się, że żaden brud nie dostanie się do
gaźnika. Wyczyścić obudowę filtra powietrza.
4. Wyczyścić filtr papierowy, stukając nim lekko
o płaską powierzchnię. Jeśli filtr jest bardzo
brudny, należy go wymienić.
5. Złożyć całość powtarzając
czynności w
od-
wrotnej kolejności.
Do czyszczenia wkładki filtra papierowego nie
wolno używać sprężonego powietrza ani rozpusz-
czalników benzynopochodnych, takich jak kero-
sen. Spowoduje to uszkodzenie filtra.
Do czyszczenia wkładki papierowej filtra nie
należy używać sprężonego powietrza. Wkładki
papierowej filtra nie należy smarować olejem.
5.10.2 Filtr powietrza (Ranger Svan, Royal)
Filtr powietrza należy czyścić co 3 miesiące lub po
każdych 50 godzinach pracy, zależnie od tego, co
nastąpi wcześniej.
Wkładkę papierową filtra należy czyścić raz w
roku lub po każdych 200 godzinach pracy, zależnie
od tego, co nastąpi wcześniej.
Uwaga! Oba filtry należy czyścić częściej, jeśli
maszyna pracuje na pylistym podłożu.
1. Zdjąć pokrywę ochronną filtra powietrza (rys.
14).
2. Rozebrać wkładkę papierową filtra i filtr wstęp-
ny
pi
ankowy. Upewnić się, że żaden brud nie
dostanie się do gaźnika. Wyczyścić obudowę
filtra powietrza.
3. Wyprać filtr wstępny w wodzie z płynem piorą-
cym. Wycisnąć do sucha. Polać filtr odrobiną
oleju i wycisnąć.