Brother HL-L8360CDW(T) instrukcja

Typ
instrukcja
BRAdmin Professional 4
dla Microsoft Azure
Podręcznik Użytkownika
POL
Wersja A
i
© 2022 Brother Industries, Ltd. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Informacje zawarte w niniejszym dokumencie mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Oprogramowanie opisane
w niniejszym dokumencie jest dostarczane w ramach umowy licencyjnej. Oprogramowanie może być używane i
kopiowane wyłącznie według zasad określonych w niniejszych umowach. Żadnej części niniejszej publikacji nie
wolno powielać w jakikolwiek sposób lub jakimikolwiek środkami bez uzyskania wcześniejszej pisemnej zgody
Brother Industries, Ltd.
Brother to znak handlowy lub zarejestrowany znak handlowy firmy Brother Industries, Ltd.
Wszelkie nazwy handlowe lub nazwy produktów widoczne na produktach Brother, a także w powiązanych
dokumentach lub innych materiałach, to znaki handlowe lub zarejestrowane znaki handlowe firm będących ich
właścicielami.
W zależności od modelu niektóre funkcje mogą być niedostępne.
Ten podręcznik użytkownika zawiera opis aplikacji BRAdmin Professional 4 połączonej z usługą Microsoft Azure
Storage. Aby uzyskać informacje na temat obsługi takiej, jak w przypadku zwykłego programu BRAdmin
Professional 4, patrz Podręcznik Użytkownika BRAdmin Professional 4.
Ekrany lub obrazy w niniejszym Podręczniku użytkownika pełnią rolę wyłącznie ilustracyjną i mogą się różnić od
rzeczywistych.
Treść niniejszego dokumentu i specyfikacje produktu mogą być zmieniane bez powiadomienia.
Informacje o prawach autorskich
Znaki handlowe
Ważna uwaga
ii
1 Wprowadzenie........................................................................................................................................ 1
1.1 Wstęp ....................................................................................................................................... 1
1.2 Wymogi systemowe ................................................................................................................. 2
2 Microsoft Azure....................................................................................................................................... 3
2.1 Konfigurowanie konta Microsoft Azure..................................................................................... 3
2.2 Ustawienia Microsoft Azure...................................................................................................... 3
2.3 Ustawienia sygnatury dostępu współdzielonego (SAS) w Microsoft Azure Storage Explorer
... 3
3 Konfiguracja z użyciem BRAdmin Professional 4................................................................................... 4
3.1 Skonfiguruj instalator główny.................................................................................................... 4
3.2 Skonfiguruj klienta.................................................................................................................... 5
3.3 Ustawienia połączenia z chmurą.............................................................................................. 6
4 Działania................................................................................................................................................. 7
4.1 Instalator główny: Karta Urządzenia......................................................................................... 7
4.2 Instalator główny: Karta Klienci ................................................................................................ 8
4.3 Klient ........................................................................................................................................ 9
5 Rozwiązywanie problemów i wsparcie ................................................................................................. 10
5.1 Trudności z połączeniem........................................................................................................ 10
5.2 Odłączanie od Microsoft Azure i usuwanie danych................................................................ 10
5.3 Rozwiązywanie problemów .................................................................................................... 11
Spis Treści
1
1.1 Wstęp
BRAdmin Professional 4 to aplikacja do zarządzania urządzeniami Brother i do monitorowania ich stanu.
Aplikacja BRAdmin Professional 4 może łączyć się z usługami Microsoft Azure Storage, aby umożliwić
specjalistom IT zdalne zarządzanie urządzeniami w wielu lokalizacjach.
•Microsoft Azure Storage (Cloud) przechowuje informacje o urządzeniach dla każdej lokalizacji.
Administratorzy aplikacji BRAdmin Professional 4 muszą mieć dostęp do usługi Microsoft Azure Storage
(Cloud).
Zarządzanie urządzeniami nie jest procesem czasu rzeczywistego.
Zarządzanie przez interfejs webowy nie jest dostępne poprzez Microsoft Azure.
Instalator główny
Gdy aplikacja BRAdmin Professional 4 jest skonfigurowana jako „Instalator główny”: instalator główny zarządza
klientami, połączeniami z chmurą i urządzeniami lokalnymi, zbiera informacje z wielu urządzeń zarządzanych
przez każdego klienta lub połączenie z chmurą za pośrednictwem magazynów Microsoft Azure i uruchamia
szybkie zadania.
Klient
Gdy aplikacja BRAdmin Professional 4 jest skonfigurowana jako „Klient”: Urządzenia kompatybilne z aplikacją
BRAdmin Professional 4 łączą się z Microsoft Azure za pośrednictwem klienta. Klient regularnie przesyła dane
urządzeń do Microsoft Azure. Wymaga to, aby komputer z zainstalowanym klientem był zawsze WŁĄCZONY. Gdy
komputer kliencki jest WYŁĄCZONY, wszystkie urządzenia podłączone do tego klienta są wyświetlane jako Błąd
połączenia na liście urządzeń instalatora głównego.
Połączenie z chmurą
Urządzenia zgodne z połączeniem z chmurą łączą się bezpośrednio z Microsoft Azure i regularnie przesyłają
dane do Microsoft Azure.
Każde urządzenie może być zarządzane tylko za pomocą jednego typu połączenia klienta LUB połączenia
z chmurą.
1 Wprowadzenie
Azure
BRAdmin BRAdmin
Instalator
główny Klient
Połączenie
z chmurą
2
1.2 Wymogi systemowe
Aplikacja BRAdmin Professional 4 i połączenia z chmurą muszą mieć dostęp do Microsoft Azure przez Internet.
Systemy operacyjne Windows 10 (32-bitowy i 64-bitowy) / Windows 11 (64-bitowy)
Windows Server 2012 lub nowszy (64-bitowy)
Dodatkowe oprogramowanie .NET Framework 4.8 lub nowszy
3
Należy pamięt, że warunki Microsoft Azure mogą ulec zmianie w dowolnym momencie.
2.1 Konfigurowanie konta Microsoft Azure
Do połączenia aplikacji BRAdmin Professional 4 z Microsoft Azure wymagana jest subskrypcja Microsoft Azure i
konto usługi Magazyn Microsoft Azure.
Korzystanie z aplikacji BRAdmin Professional 4 z Microsoft Azure spowoduje naliczenie opłat za subskrypcję
platformy Microsoft Azure.
2.2 Ustawienia Microsoft Azure
Otwórz przeglądarkę internetową i przejdź do strony portalu Microsoft Azure.
Przygotuj następujące elementy:
Grupa zasobów
Konto magazynu
Kontener magazynu obiektów blob
Tabela
Podczas łączenia się z platformą Microsoft Azure nie można ponownie użyć istniejących tabel i
kontenerów magazynu obiektów blob. Należy utworzyć nowe tabele i kontenery magazynu obiektów blob
dla każdego profilu Microsoft Azure.
Utwórz zasady dostępu dla tabeli z wybranymi uprawnieniami do czytania, dodawania, aktualizacji i
usuwania.
Utwórz zasady dostępu dla kontenera obiektów blob z wybranymi uprawnieniami do czytania, dodawania,
tworzenia, zapisu, usuwania i listowania.
2.3 Ustawienia sygnatury dostępu współdzielonego (SAS)
w Microsoft Azure Storage Explorer
Nie należy nikomu udostępniać swojej sygnatury SAS.
Aplikacja BRAdmin Professional 4 współpracuje z danymi w ramach magazynu tabel i magazynu obiektów
blob.
Nie należy edytować bezpośrednio danych zawartych w kontenerach magazynu tabel i magazynu
obiektów blob używanych przez aplikację BRAdmin Professional 4.
Aby urządzenie połączone z chmurą było wyświetlane w poprawnym profilu Azure, upewnij się, że klucze
SAS tabel i obiektów blob są zgodne z tymi w profilu.
Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę Brother Support for IT Administrators (Wsparcie Brother dla
administratorów IT). Ta strona jest dostępna tylko w języku angielskim.
2Microsoft Azure
4
Dla każdego profilu Azure najpierw skonfiguruj instalator główny, a następnie klienta / połączenie z chmurą przy
użyciu tych samych kontenerów magazynu tabel i obiektów blob. Aby uzyskać więcej informacji, patrz
3.1 Skonfiguruj instalator główny.
Aby użyć klienta, patrz 3.1 Skonfiguruj instalator główny i 3.2 Skonfiguruj klienta.
Aby użyć połączenia z chmurą, patrz 3.1 Skonfiguruj instalator główny i 3.3 Ustawienia połączenia z chmurą.
Aby użyć obu, patrz 3.1 Skonfiguruj instalator główny, 3.2 Skonfiguruj klienta i 3.3 Ustawienia połączenia z
chmurą.
3.1 Skonfiguruj instalator główny
1. Pobierz najnowszą wersję aplikacji BRAdmin Professional 4 na swój komputer.
2. Z poziomu instalatora główny kliknij kartę Urządzenia i wybierz Nowy profil Azure z paska nawigacji po lewej
stronie.
3. Wpisz klucz SAS w polach Identyfikator URI obiektu blob: i Identyfikator URI tabeli:, a następnie kliknij OK.
4. Skonfiguruj okresy sondowania Azure, a następnie kliknij Prześlij. Aplikacja BRAdmin Professional 4 jest
skonfigurowana jako instalator główny.
W zależności od środowiska sieciowego skonfiguruj odpowiednio ustawienia serwera proxy w menu
Ustawienia aplikacji > Sieć > Serwer proxy.
3 Konfiguracja z użyciem BRAdmin Professional 4
5
3.2 Skonfiguruj klienta
Jeśli zainstalowano już aplikację BRAdmin Professional 4, to wyprzedzono instrukcje podane poniżej:
1. Wyeksportuj plik INI klienta z instalatora głównego, a następnie skonfiguruj blokadę ustawień klienta.
Kliknij
Eksportuj plik INI klienta…
, aby utworzyć hasło blokady ustawień klienta — (od 1 do 255 znaków ASCII).
To hasło jest wymagane do odblokowania blokady ustawień klienta.
Postępowanie z wyeksportowanymi plikami INI.
2. Zapisz instalator aplikacji BRAdmin Professional 4 (ten sam instalator co główny) i wyeksportowany plik INI w
tym samym folderze na komputerze klienta.
3. Uruchom instalator i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby ukończyć instalację.
4. Klient BRAdmin Professional 4 automatycznie wyszuka i wykryje urządzenia zgodnie z konfiguracją w pliku
settings.ini.
Po zakończeniu kliknij przycisk wykrywania na instalatorze głównym, aby wykryć urządzenia klienta.
W zależności od środowiska sieciowego skonfiguruj odpowiednio ustawienia serwera proxy w menu
Ustawienia aplikacji > Sieć > Serwer proxy.
Aby przekonwertować istniejącą instalację BRAdmin Professional 4 na klienta:
1. Upewnij się, że zaktualizowano instalację do najnowszej wersji aplikacji BRAdmin Professional 4, a następnie
zaimportuj plik ini ustawień klienta wyeksportowany z instalatora głównego za pomocą funkcji Importuj plik
kopii zapasowej w opcji Ustawienia aplikacji kopii zapasowej: w menu Ustawienia aplikacji. Spowoduje to
nadpisanie istniejącej konfiguracji, więc w razie potrzeby zmień konfigurację.
2. Kliknij przycisk wykrywania w kliencie, aby wykryć urządzenia.
3. Kliknij przycisk wykrywania w instalatorze głównym, aby wykryć urządzenia klienta.
Instalator
główny
6
3.3 Ustawienia połączenia z chmurą
Połączenie z chmurą łączy urządzenia bezpośrednio z Microsoft Azure.
1. Zastosuj i pobierz oprogramowanie sprzętowe obsługiwane przez Microsoft Azure ze strony Brother support
pod adresem support.brother.com.
Aby uzyskać informacje o odpowiednich modelach, skontaktuj się z zespołem pomocy technicznej firmy
Brother.
2. Skonfiguruj ustawienia połączenia Microsoft Azure w funkcji Zarządzanie przez interfejs webowy.
1. Uruchom przeglądarkę internetową.
2. Wpisz „http://adres IP urządzenia” w pasku adresu przeglądarki (gdzie „adres IP urządzenia” to adres IP
urządzenia lub nazwa serwera wydruku). Na przykład: http://192.168.1.2.
3. Jeśli urządzenie wyświetli prośbę o podanie hasła, wpisz je, a następnie kliknij .
Domyślne hasło logowania służące do zarządzania ustawieniami urządzenia znajduje się z tyłu
urządzenia i jest oznaczone napisem „Pwd”.
Zalecamy zmianę domyślnego hasła logowania w celu ochrony urządzenia przed nieupoważnionym
dostępem.
4. Kliknij kartę Administrator.
5. Kliknij Network Profile (Profil sieci) w pasku nawigacji po lewej stronie, a następnie kliknij FTP, aby wybrać
Profile 1 (Profil 1).
6. Wybierz przycisk opcji Azure, a następnie kliknij Submit (Wyślij).
7. Wpisanie klucza SAS w polach Blob URI: (Identyfikator URI obiektu blob:) i Table URI: (Identyfikator URI
tabeli:), wpisz Profile Name (Nazwa profilu), a następnie kliknij Submit (Wyślij).
8. Skonfiguruj datę i godzinę lub skonfiguruj ustawienia SNTP.
Zalecamy korzystanie z protokołu SNTP.
9. Uzyskaj odpowiednie certyfikaty CA, aby uzyskać dostęp do magazynu Microsoft Azure.
Aby uzyskać informacje dotyczące certyfikatów CA, odwiedź stronę Brother Support for IT Administrators
(Wsparcie Brother dla administratorów IT).
Aby skonfigurować certyfikaty CA:
1. Kliknij Security (Bezpieczeństwo) na karcie Network (Sieć).
2. Kliknij CA Certificate (Certyfikat CA) na pasku nawigacji po lewej stronie, a następnie kliknij Import CA
Certificate (Importuj certyfikat CA).
3. Wybierz pliki, a następnie kliknij Submit (Wyślij).
W zależności od środowiska sieciowego skonfiguruj odpowiednio ustawienia serwera proxy.
1. Kliknij kartę Network (Sieć), a następnie kliknij Protocol (Protokół) na pasku nawigacji po lewej stronie.
2. Upewnij się, że pole wyboru Proxy (Serwer proxy) jest zaznaczone, a następnie kliknij Submit (Wyślij).
3. W polu Proxy (Serwer proxy) kliknij Advanced Settings (Ustawienie zaawansowane).
4. Wprowadź informacje o serwerze proxy, a następnie kliknij Submit (Wyślij).
10. Kliknij kartę Administrator, a następnie kliknij BRAdmin Cloud Connection (Połączenie BRAdmin
z chmurą) na pasku nawigacji po lewej stronie.
11. Wybierz opcję On (Wł.) na przycisku radiowym BRAdmin Cloud Connection (Połączenie BRAdmin z
chmurą), wybierz opcję Profile 1 (Profil 1) (właśnie skonfigurowany profil), a następnie kliknij przycisk
Submit (Prześlij).
12. Potwierdź status, zaznaczając Connection Status (Status połączenia).
13. Kliknij przycisk wykrywania w instalatorze głównym, aby wykryć urządzenie.
7
Po skonfigurowaniu wzorca, klienta i połączenia z chmurą urządzenia Azure są wyświetlane na liście urządzeń po
uruchomieniu wykrywania urządzeń na instalatorze głównym.
4.1 Instalator główny: Karta Urządzenia
Kliknij , aby wykonać te czynności:
- Aby zmienić połączenie Azure:
Wybierz Ustawienia połączenia z Azure…
Zmień Identyfikator URI obiektu blob: i Identyfikator URI tabeli: stosownie do potrzeb lub włącz bądź
wyłącz połączenie Azure.
- Aby zmienić konfigurację profilu Azure:
Wybierz Ustawienia profilu Azure…, aby wyświetlić profil Azure.
- Aby wyeksportować plik INI klienta:
Wybierz Eksportuj plik INI klienta…
- Aby usunąć profil Azure:
Wybierz Usuń.
Podczas usuwania profilu wszyscy klienci powiązani z tym profilem są usuwani z karty Klienci, a dane klientów
są usuwane z bazy danych.
Po odświeżeniu listy urządzwszystkie urządzenia powiązane z usuniętym profilem będą wyświetlać
komunikat Błąd połączenia na karcie Urządzenia.
4 Działania
8
Usunięte urządzenia
Po usunięciu urządzeń Azure aplikacja BRAdmin przenosi je na listę Usunięte urządzenia, znajdującą się w
powiązanym profilu Azure. Usuniętych urządzeń nie można wykryć, ale ich nazwy pozostają na liście Usunięte
urządzenia.
- Usunięte z instalatora głównego
Tutaj znajdują się urządzenia, które usunięto z instalatora głównego.
Aby przywrócić usunięte urządzenie, kliknij prawym przyciskiem myszy nazwę urządzenia lub wybierz opcję
Wyświetl ponownie na lcie urządzeń Azure w panelu po prawej stronie.
-Usunięte z klienta/połączenia z chmurą
Tutaj znajdują się urządzenia, które usunięto z klienta. Obejmuje to wszelkie urządzenia z wyłączoną usługą
Microsoft Azure w kliencie i połączeniach z chmurą.
Aby ponownie wykryć po usunięciu urządzenia znajdującego się na listach Usunięte z instalatora głównego lub
Usunięte z klienta/połączenia z chmurą:
- Aby ponownie wykryć urządzenie klienckie, uruchom wykrywanie urządzeń na odpowiednim kliencie BRAdmin
Professional.
- Aby ponownie wykryć urządzenie połączenia z chmurą, odłącz i ponownie podłącz urządzenie do
Microsoft Azure za pomocą zarządzania przez interfejs webowy.
4.2 Instalator główny: Karta Klienci
Aby wykonać działanie klienckie lub wykonać zadania, wybierz jednego lub więcej klientów, a następnie wybierz
żądane działanie lub zadanie z panelu po prawej stronie.
- Aby zmienić ustawienia klienta, kliknij przycisk Ustawienia w panelu po prawej stronie.
- Aby wykonać Szybkie zadania, wybierz jedną z następujących czynności:
Żądaj wykrycia
Uruchom wyszukiwanie urządzeń na kliencie.
Aktualizuj klucz SAS
Zmień hasło blokady ustawień
Jeśli wszyscy klienci używają tego samego hasła ustawień, można wybrać wielu klientów i zmienić hasło dla
wszystkich jednocześnie.
9
4.3 Klient
Domyślnie dostęp do ustawień w kliencie jest zablokowany. Ma to na celu uniknięcie zmiany ustawień aplikacji lub
urządzenia bez zgody administratora.
Aby zmienić ustawienia klienta lub ustawienia urządzenia podłączonego do klienta, należy odblokować blokadę
ustawień.
Abu odblokować funkcję Blokada ustawień klienta:
1. Kliknij , aby otworzyć Ustawienia aplikacji.
2. Wybierz Ogólne.
3. Kliknij Odblokuj i wpisz hasło blokady ustawień klienta.
Hasło blokady ustawień klienta to hasło utworzone podczas eksportowania pliku INI klienta.
Aby sprawdzić Połączenie z Azure:
1. Kliknij , aby otworzyć Ustawienia aplikacji.
2. Wybierz Połączenie z Azure.
10
Jeśli problem nie ustąpi, skontaktuj się z zespołem pomocy technicznej firmy Brother.
5.1 Trudności z połączeniem
Jeśli masz trudności z wykryciem urządzenia lub nie możesz usunąć błędu połączenia, sprawdź następujące
elementy:
Instalator główny, klient i połączenie z chmurą mają ten sam klucz SAS lub każda tabela / obiekt blob mają ten
sam klucz SAS.
Upewnij się, że klucz SAS, ustawienia uprawnień i data wygaśnięcia są dokładne.
Instalator główny
Jeśli nie można ponownie wykryć lub odświeżyć urządzeń na instalatorze głównym, sprawdź następujące
elementy:
Komputer instalatora głównego jest podłączony do sieci.
Urządzenie docelowe jest wyświetlane w kliencie.
Klient
Jeśli nie można ponownie wykryć lub odświeżyć urządzeń w kliencie, najpierw wykryj ponownie i upewnij się, że
klient wykrył urządzenie.
Jeśli nadal nie można znaleźć urządzeń, sprawdź następujące elementy:
Niezależnie od rodzaju połączenia sieciowego upewnij się, że:
Komputer jest podłączony do sieci i jest WŁĄCZONY.
Urządzenie docelowe jest podłączone do sieci i jest WŁĄCZONE.
Wykrywanie nie zostało przerwane przez żadne oprogramowanie zabezpieczające ani zapory.
Urządzenie docelowe spełnia warunki i kryteria wykrywania.
Urządzenie docelowe znajduje się w zasięgu pakietu rozgłoszeniowego. Jeśli tak nie jest, może być konieczne
wypróbowanie wyszukiwania unicast lub użycie oprogramowania BRAgent.
W przypadku urządzeń podłączonych przez USB upewnij się, że:
Urządzenie docelowe używa prawidłowego sterownika.
Urządzenie docelowe jest podłączone do bezpośredniego interfejsu USB.
Urządzenie docelowe nie jest zajęte.
Połączenie z chmurą
Sprawdź poniższe:
Zarządzanie przez interfejs webowy połączenia BRAdmin z chmurą jest włączone.
Wybrano prawidłowy profil.
Certyfikaty CA są zainstalowane i nie wygasły.
Ustawienia proxy są prawidłowe.
Pobrano najnowsze oprogramowanie sprzętowe.
Wszystkie urządzenia korzystające z połączenia z chmurą są podłączone do sieci i mają dostęp do Internetu.
Połączenie z chmurą jest połączone z Microsoft Azure. Można zobaczyć status w funkcji Zarządzanie przez
interfejs webowy.
5.2 Odłączanie od Microsoft Azure i usuwanie danych
Wyłącz połączenie Microsoft Azure dla wszystkich połączeń Instalatora głównego, klienta i połączeń z chmurą.
Usuń wszystkie dane, które pozostają w tabeli i obiekcie blob lub usuń grupę zasobów utworzoną dla aplikacji
BRAdmin Professional 4.
5 Rozwiązywanie problemów i wsparcie
11
5.3 Rozwiązywanie problemów
Błąd Rozwiązanie
Błąd przekroczenia limitu czasu zadanie
nie zostało zakończone przed upływem
limitu czasu z powodu zbyt dużej liczby
urządzeń lub zbyt wielu urządzeń z
błędami połączenia.
Poczekaj i ponownie wykryj nowe urządzenia na instalatorze
głównym, zmniejsz liczbę urządzeń docelowych lub zwiększ
ustawienie limitu czasu w menu Ustawienia aplikacji > Sieć.
Profil jest nieaktywny Aby aktywować profil, otwórz Profil Azure, kliknij Ustawienia
połączenia z Azure... i włącz Azure.
Brak dostępnego profilu Utwórz profil ponownie.
Błąd przekroczenia limitu czasu — brak
odpowiedzi od klienta / Połączenia z
chmurą.
Upewnij się, że połączenie sieciowe działa prawidłowo. Upewnij
się, że klient, połączenie z chmurą lub oba nie są w trybie offline
lub nie są zajęte.
Błąd przekroczenia limitu czasu zadanie
zostało dostarczone do klienta / Połączenia
z chmurą, ale nie został zwrócony żaden
wynik zadania.
Upewnij się, że klient, połączenie z chmurą lub oba działają
prawidłowo. Aby uzyskać więcej informacji, patrz 5.1 Trudności z
połączeniem.
Błąd dostępu do obiektu blob Upewnij się, że klucz obiektu blob jest prawidłowy.
Błąd szyfrowania Usuń wszystkie dane tabeli.
Błąd odszyfrowania Być może dodano lub zmieniono nowe dane tabeli. Usuń dane.
Jeśli nie masz pewności, wykonaj następujące kroki:
1. Zainicjuj dane tabeli.
2. Prześlij ustawienia profilu z instalatora głównego.
3. Ponownie zarejestruj klienta i połączenie z chmurą.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15

Brother HL-L8360CDW(T) instrukcja

Typ
instrukcja