87
FIBARO Flood Sensor to czujnik zalania, zgodny ze
standardem HomeKit, wykorzystujący technologię
Bluetooth
®
low energy.
Akcesorium alarmuje o zalaniu za każdym razem,
gdy jego czujniki wykryją pod sobą wodę.
Poza detekcją zalania, akcesorium mierzy
temperaturę otoczenia. Zasygnalizuje także każdą
próbę jego przeniesienia lub otwarcia obudowy.
POLSKI
WSKAZÓWKA: Ilustracje poszczególnych czynności
znajdziesz w przewodniku Quick Start Guide.
Zawartość opakowania (strona 3):
• Urządzenie,
• Instrukcje i warunki gwarancji.
Pobierz aplikację FIBARO ze sklepu App Store
(strona 4).
Pierwsze uruchomienie (strona 5):
1) Otwórz obudowę, obracając pokrywę w kierunku
przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (Fig. 1).
2) Zdejmij pokrywę obudowy (Fig. 2).
3) Usuń zabezpieczenie baterii i sprawdź, czy bateria
jest umieszczona poprawnie (Fig. 3).
4) Zamknij obudowę, obracając pokrywę w kierunku
zgodnym z ruchem wskazówek zegara (Fig. 4).
5) Otwórz aplikację FIBARO i naciśnij ikonę (Fig. 5).
6) Aplikacja przeprowadzi Cię przez proces parowa-
nia.
7) Umieść sensor na powierzchni zagrożonej zala-
niem (Fig. 6).
Kod parowania:
Na końcu przewodnika Quick Start Guide znaj-
dziesz kod parowania (Setup Code). Przechowuj go
w bezpiecznym miejscu. Możesz go potrzebować
w przypadku konieczności ponownego sparowania.
Reset (strona 7):
1) Zdejmij pokrywę obudowy.
2) Naciśnij przycisk 3 razy, a następnie wciśnij i przy-
trzymaj przycisk (Fig. 7).
3) Gdy dioda LED zaświeci na żółto, zwolnij przycisk.
4) Naciśnij przycisk ponownie, aby zatwierdzić.
Aby uzyskać więcej informacji
o FIBARO Flood Sensor, takich
jak lmy instruktażowe, parame-
try, pełne instrukcje obsługi, czy
deklaracje zgodności, odwiedź
stronę:
manuals.baro.com/pl/hk-ood-sensor
Dane techniczne:
Zasilanie: Bateria 3,0V CR123A
Protokół radiowy: Bluetooth
®
low energy
Częstotliwość radiowa: 2,4 GHz
Temperatura pracy: 0-40°C
Wymiary (średnica x wysokość): 72 x 28 mm
Zgodność z normami UE: R&TTE 1999/5/EC
RoHS 2011/65/EU
Ostrzeżenia:
Nieprzestrzeganie zaleceń zawartych w instrukcji może okazać
się niebezpieczne lub spowodować naruszenie obowiązują-
cych przepisów. Producent urządzenia, Fibar Group S.A. nie
ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku użyt-
kowania niezgodnego z niniejszą instrukcją.
Istnieje niebezpieczeństwo wybuchu w przypadku zasto-
sowania niewłaściwego typu baterii. Zużyte baterie należy
utylizować zgodnie z obowiązującymi przepisami ochrony
środowiska.
Informacje prawne:
Fibaro i Fibar Group są zarejestrowanymi znakami towarowymi
Fibar Group S.A. Bluetooth jest zarejestrowanym znakiem towa-
rowym Bluetooth SIG, Inc. Apple i HomeKit są zarejestrowanymi
znakami towarowymi Apple Inc.
Wykorzystanie logo Works with Apple HomeKit oznacza, że
akcesorium elektroniczne zaprojektowano do współpracy
z urządzeniami iPod, iPhone, lub iPad i zostało certykowane,
aby spełniać standardy jakości Apple. Apple nie jest odpowie-
dzialne za działanie tego urządzenia oraz jego zgodność z nor-
mami prawnymi i standardami bezpieczeństwa.
Niniejszym Fibar Group S.A. oświadcza, że urządzenie FIBARO
Flood Sensor jest zgodne z zasadniczymi wymogami oraz inny-
mi stosownymi postanowieniami dyrektywy 1999/5/EC.
Warunki gwarancji:
1. Gwarantem jakości Urządzenia jest FIBAR GROUP S.A. (dalej
„Producent”) z siedzibą w Poznaniu, ul. Lotnicza 1; 60-421 Poznań,
wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego
prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu, VIII Wydział Gospo-
darczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 553265, NIP
7811858097, REGON: 301595664, kapitał zakładowy 1 182 100 zł.
2. Producent ponosi odpowiedzialność za wadliwe działanie Urządze-
nia wynikające z wad zycznych (materiałowych bądź produkcyjnych)
tkwiące w Urządzeniu w okresie:
- 24 miesiące od daty zakupu przez użytkownika końcowego, dla
konsumentów,
- 12 miesięcy od daty zakupu przez użytkownika końcowego, dla
klientów biznesowych.
3. Gwarancja obowiązuje i jest stosowana wyłącznie na terytorium
Rzeczpospolitej Polskiej.
4. W okresie Gwarancji, Producent zobowiązuje się do bezpłatnego
usunięcia ujawnionych wad poprzez dokonanie naprawy albo wymia-
ny (według wyłącznego uznania Producenta) wszelkich wadliwych
elementów Urządzenia na części nowe lub regenerowane, wolne
od wad. W przypadku niemożności dokonania naprawy, Producent
zastrzega sobie prawo do wymiany Urządzenia na nowy lub regene-
rowany egzemplarz, wolny od wad, którego stan zyczny nie będzie
gorszy od stanu Urządzenia będącego własnością Klienta.
5. Jeżeli w szczególnych sytuacjach (np. brak Urządzenia w ofercie
handlowej) wymiana Urządzenia na ten sam typ jest niemożliwa Pro-
ducent może wymienić Urządzenie na inne o najbardziej zbliżonych
parametrach technicznych. Takie działanie uważa się za wykonanie
obowiązków Producenta. Producent nie zwraca pieniędzy za zaku-
pione Urządzenie.
6. Jedynie posiadacz ważnego dokumentu gwarancyjnego może
zgłaszać roszczenia z tytułu gwarancji. Pamiętaj: zanim dokonasz
zgłoszenia gwarancyjnego skorzystaj z naszej telefonicznej lub inter-
netowej pomocy technicznej. W więcej niż połowie przypadków pro-
blemy użytkowników udaje się rozwiązać zdalnie, co pozwala uniknąć
straty czasu i kosztów z tytułu niepotrzebnie uruchamianej procedury
gwarancyjnej. Jeśli zdalne rozwiązanie problemu nie będzie możliwe,
Klient zostanie poproszony o wypełnienie formularza zgłoszeniowe-
go w celu uzyskania autoryzacji poprzez stronę internetową www.
baro.com W przypadku poprawnego zgłoszenia reklamacyjnego
otrzymają Państwo potwierdzenie jego przyjęcia oraz unikalny nu-
mer zgłoszenia (RMA).
7. Istnieje także możliwość telefonicznego zgłoszenia reklamacji.
W takim przypadku rozmowa zostanie nagrana, o czym konsultant
uprzedzi Klienta przed przyjęciem zgłoszenia reklamacyjnego. Bez-
pośrednio po dokonaniu zgłoszenia, konsultant poinformuje Państwa
o numerze zgłoszenia (tzw. numer RMA).
8. W przypadku dokonania prawidłowego zgłoszenia reklamacyjne-
go, Klient otrzyma dane kontaktowe do Autoryzowanego Serwisu
Gwarancyjnego (dalej „ASG”). Klient powinien skontaktować się i
dostarczyć Urządzenie do AGS.
9. Ujawnione w okresie gwarancji wady zostaną usunięte najdalej w
ciągu 30 dni, licząc od daty dostarczenia Urządzenia do ASG. Okres
trwania gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w którym Urządzenie
było do dyspozycji ASG.
10. Reklamowane Urządzenie winno być udostępnione przez Klienta
wraz z kompletnym wyposażeniem standardowym i dokumentami
potwierdzającymi jego zakup.
11. Części wymienione w ramach gwarancji stanowią własność
Producenta. Wszystkie części wymienione w procesie reklamacyj-
nym są objęte gwarancją do końca okresu gwarancji podstawowej
Urządzenia. Okres trwania gwarancji na wymienioną część nie ulega
przedłużeniu.
12. Koszty transportu reklamowanego produktu będą pokrywane
przez Producenta. W przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia rekla-
macyjnego, ASG ma prawo obciążyć Klienta kosztami związanymi z
wyjaśnieniem sprawy
13. ASG odmawia przyjęcia reklamacji tylko w przypadku:
- stwierdzenia użytkowania Urządzenia niezgodnie z przeznaczeniem
i instrukcją obsługi,
- udostępnienia przez Klienta Urządzenia niekompletnego, bez
osprzętu, bez tabliczki znamionowej,
- stwierdzenia przyczyny usterki innej niż wada materiałowa bądź
produkcyjna tkwiąca w Urządzeniu,
- nieważnego dokumentu gwarancyjnego oraz braku dowodu zakupu.
14. Producent nie odpowiada za szkody w mieniu wyrządzone przez
wadliwe Urządzenie. Producent nie ponosi odpowiedzialności za
straty pośrednie, uboczne, szczególne, wynikowe lub za straty moral-
ne, ani za szkody, w tym także między innymi za utracone korzyści,
oszczędności, dane, utratę pożytków, roszczenia stron trzecich oraz
wszelkie szkody majątkowe lub osobowe wynikające lub związane z
korzystaniem z niniejszego Urządzenia.
15. Gwarancja jakości nie obejmuje:
- uszkodzeń mechanicznych (pęknięcia, złamania, przecięcia, prze-
tarcia, zyczne odkształcenia spowodowane uderzeniem, upadkiem
bądź zrzuceniem na Urządzenie innego przedmiotu lub eksploatacją
niezgodną z przeznaczeniem Urządzenia określonym w instrukcji
obsługi);
- uszkodzeń wynikłych z przyczyn zewnętrznych np.: powodzi, bu-
rzy, pożaru, uderzenia pioruna, klęsk żywiołowych, trzęsienia ziemi,
wojny, niepokojów społecznych, siły wyższej, nieprzewidzianych
wypadków, kradzieży, zalania cieczą, wycieku baterii, warunków po-
godowych; działania promieni słonecznych, piasku, wilgoci, wysokiej
lub niskiej temperatury, zanieczyszczenia powietrza;
- uszkodzeń spowodowanych przez nieprawidłowo działające opro-
gramowanie, na skutek ataku wirusa komputerowego, bądź nie
stosowanie aktualizacji oprogramowania zgodnie z zaleceniami
Producenta;
- uszkodzeń wynikłych z: przepięć w sieci energetycznej lub/i tele-
komunikacyjnej lub z podłączenia do sieci energetycznej w sposób
niezgodny z instrukcją obsługi lub z powodu przyłączenia innych
produktów, których podłączanie nie jest zalecane przez Producenta.
- uszkodzeń wywołanych pracą bądź składowaniem Urządzenia w
skrajnie niekorzystnych warunkach tzn. dużej wilgotności, zapyleniu,
zbyt niskiej (mróz) bądź zbyt wysokiej temperaturze otoczenia. Szcze-
gółowe warunki, w jakich dopuszczalne jest użytkowanie Urządzenia
określa instrukcja obsługi;
- uszkodzeń powstałych na skutek wykorzystywania akcesoriów nie-
zalecanych przez Producenta
- uszkodzeń spowodowanych wadliwą instalacją elektryczną użyt-
kownika, w tym zastosowaniem niewłaściwych bezpieczników;
- uszkodzeń wynikłych z zaniechania przez Klienta czynności konser-
wacyjnych i obsługowych przewidzianych w instrukcji obsługi;
- uszkodzeń wynikłych ze stosowania nieoryginalnych, niewłaściwych
dla danego modelu części zamiennych i wyposażenia, wykonywa-
niem napraw i przeróbek przez osoby nieupoważnione;
- usterek powstałych wskutek kontynuowania pracy niesprawnym
Urządzeniem czy osprzętem.
16. W zakres napraw gwarancyjnych nie wchodzą okresowe konser-
wacje i przeglądy Urządzenia, a w szczególności czyszczenia, regula-
cje, sprawdzenia działania, korekta błędów obsługi lub programowa-
nia parametrów oraz inne czynności, do których wykonania powołany
jest użytkownik (Kupujący). Gwarancja nie obejmuje naturalnego
zużycia elementów Urządzenia oraz innych części wymienionych w
instrukcji użytkowania oraz dokumentacji technicznej posiadających
określony czas działania.
17. Jeśli rodzaj uszkodzenia produktu nie jest objęty gwarancją,
Producent zastrzega sobie prawo usunięcia takiej usterki zgodnie z
własnym uznaniem, dokonując naprawy uszkodzonej lub zniszczonej
części lub umożliwiając wejście w posiadanie koniecznych do napra-
wy lub wymiany podzespołów.
18. Gwarancja na sprzedany towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie
zawiesza uprawnień kupującego wynikających z rękojmi.