Shimano FD-3304-A Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

B
A
A
B
B A
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
Techniczna instrukcja
serwisowa
OSTRZEŻENIE
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie
przeczytać niniejszą instrukcję. Luźne, zużyte lub
uszkodzone części mogą spowodować obrażenia
kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do
zahaczenia nogawek o łańcuch; może to
spowodować wywrócenie roweru.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną
instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć prze-
rzutkę i nasmarować wszystkie części ruchome.
Jeżeli wielkość luzu w ogniwach jest na tyle duża,
że regulacja nie jest możliwa, należy wymienić
przerzutkę.
Kiedy łańcuch będzie w położeniu pokazanym na
rysunku, może stykać się z przednimi tarczami
lub przednią przerzutką i hałasować. Jeżeli hałas
będzie stanowić problem, przerzucić łańcuch na
kolejną, większą koronkę lub następną.
W przypadku montażu modelu FD-3304/3304-A
(na hak) na rurze o grubości przekraczającej
31,8 mm może dojść do kontaktu przerzutki z rurą
i zakłócenia normalnej wydajności mechanizmu
zmiany biegów.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować
odpowiedni pancerz i ślizgi.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pan-
cerza, aby zapewnić swobodne ślizganie się linki.
Przerzutka przednia przeznaczona jest do zastosowa-
nia tylko z trzyrzędowymi mechanizmami. Nie można
jej stosować z dwurzędowymi mechanizmami, ponie-
waż nie będą pasować punkty zmiany biegów.
Należy stosować tylko wąskie łańcuchy Shimano.
Nie można stosować łańcucha szerokiego typu.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie
normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu,
regulacji, konserwacji lub obsługi, prosimy kierować
do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przednia
tarcza
Tylna koronka
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy
zastosowanie następującej kombinacji.
FD-3304
FD-3304-A
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Dane techniczne
Montaż przerzutki przedniej
Kąt nachylenia
rury
podsiodłowej
Wyregulować i zamontować przerzutkę przednią, jak
pokazano na ilustracji. Nie wolno w tym momencie
usuwać blokady regulującej Pro-Set.
S
G
A
-
5
2
1mm
3mm
Zęby tarczy
powinny mieścić
się w tym zakresie
Miernik Pro-Set
Wózek zewnętrzny przerzutki
powinien znajdować się bezpo-
średnio nad i być równoległy do
największej tarczy.
Przykręcić korzystając z klucza
imbusowego 5 mm.
Tarcza mechanizmu
korbowego
(największa tarcza)
Wózek przerzutki
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Regulacja SIS
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
1. Regulacja dolna
Najpierw zdemontować blokadę regulującą
Pro-Set. Następnie ustawić tak, aby dystans między
wózkiem wewnętrznym przerzutki i łańcuchem
wynosił 0 - 0,5 mm.
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przeciągając linkę, dokręcić śrubę mocującą kluczem
imbusowym 5 mm, aby zamocować linkę.
3. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem
zewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił
0 - 0,5 mm.
Największa
koronka
Najmniejsza
tarcza
Pozycja łańcucha
Blokada regulująca Pro-Set
B
A
A
B
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Śruba regulacji
dolnej
Pociągnąć
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Po usunięciu luzu początkowego linki, ponownie
przymocować linkę do przedniej przerzutki, jak
pokazano na ilustracji.
Najmniejsza
koronka
Największa
tarcza
Pozycja łańcucha
Śruba regulacji
górnej
Wózek
wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
5. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 4 przestawić dźwignię zmiany biegów
w celu sprawdzenia zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy
zmiana biegu stanie się trudna w czasie użytkowania.)
Największa
koronka
Środkowa tarcza
mechanizmu
korbowego
B
A
Śruba regulacyjna pancerza
Pozycja łańcucha
Wózek
wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Przed rozpoczęciem pracy należy przeczytać niniejszą instrukcję wraz z
instrukcjami serwisowymi ST-3304 / 3304-A / R500 i SL-R400.
Blokada regulująca Pro-Set
4. Regulacja linki za pomocą środkowej tarczy
Podczas regulacji linki ustawić łańcuch na największej koronce z tyłu i
tarczy środkowej z przodu.
Wyregulować naprężenie linki tak, aby dystans między wózkiem
wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Przerzutka przednia (ST-3304)
Dźwignia b
Zmiana tarczy z
większej na mniejszą
Dźwignia a
Zmiana tarczy z
mniejszej na większą
Dźwignia a
Grupa
SORA
Dźwignia przerzutki
ST-3304 / ST-3304-A /
ST-R500 / SL-R400
Pancerz
SP41
Biegi
24
Przerzutka przednia
FD-3304 / FD-3304-A
Mechanizm korbowy
FC-3304 / FC-3304-A
Oś suportu
BB-ES30
Przerzutka tylna
RD-3300-GS / RD-3300-
A-GS
Piasta tylna
FH-3300
Kaseta zębatek
CS-HG50-8
Łańcuch
CN-HG50 / CN-HG40
Ślizg
SM-SP17
Typ Na obejmę / hak
Różnica zębów w
mechanizmie korbowym
22 zębów lub mniej
Min. różnica między dużą a
średnią tarczą
10T
Przerzutka przednia
średnica obejmy montażowej
S (28,6 mm), M (31,8 mm)
Kąt nachylenia rury
podsiodłowej (
a
)
63° - 66°
Linia łańcucha 45 mm
Jeżeli łańcuch spada na stronę korby Dokręcić śrubę regulacji górnej w
prawo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z średniej tarczy
na dużą tarczę
Poluzować śrubę regulacji górnej w
lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z średniej tarczy
na małą tarczę
Poluzować śrubę regulacji dolnej w
lewo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między łań-
cuchem i wózkiem wewnętrznym przed-
niej przerzutki na największej tarczy
Dokręcić śrubę regulacji górnej w
prawo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem zewnętrznym
przedniej przerzutki na największej tarczy
Poluzować śrubę regulacji górnej w
lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli w czasie zmiany z największej
tarczy średnia tarcza jest pomijana
Poluzować pokrętło regulacyjne
pancerza w lewo (1 do 2 obrotów).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym
przerzutki przedniej kiedy następuje
zmiana na największą koronkę, a na
przedniej przerzutce łańcuch jest na
środkowej tarczy.
Dokręcić pokrętło regulacyjne
pancerza obracając je w prawo (1 do
2 obrotów).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę osi
suportu.
Dokręcić śrubę regulacji dolnej w
prawo (około 1/2 obrotu).
SI-5E90D
SI-5E90D-03
  • Page 1 1

Shimano FD-3304-A Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla