●
Skorzystaj z obszernego wsparcia technicznego online dostępnego pod adresem
http://www.hp.com/support.
●
Skorzystaj z informacji zawartych w rozdziale
Pomocne wskazówki na stronie 8 tego
podręcznika.
Aby pomóc w rozwiązywaniu problemów w trybie online, dostępna jest usługa natychmiastowej pomocy
HP Instant Support Professional Edition, która oferuje funkcje diagnostyki z automatycznym usuwaniem
problemów. Aby skontaktować się ze wsparciem technicznym HP, można użyć funkcji czatu online
programu HP Instant Support Professional Edition. Usługa natychmiastowej pomocy HP Instant Support
Professional Edition jest dostępna na stronie:
http://www.hp.com/go/ispe.
W Centrum wsparcia biznesowego (BSC, Business Support) na stronie
http://www.hp.com/go/
bizsupport można uzyskać najnowsze informacje dotyczące pomocy online, pobrać oprogramowanie
i sterowniki, uzyskać proaktywne powiadomienia, a także skorzystać z porad innych użytkowników
i ekspertów z firmy HP należących do międzynarodowej wspólnoty.
Jeżeli zajdzie potrzeba skontaktowania się ze wsparciem technicznym, należy się odpowiednio
przygotować w celu uzyskania poprawnej obsługi:
●
Zapewnij sobie dostęp do komputera podczas rozmowy.
●
Zanim zadzwonisz, zapisz numer seryjny komputera, identyfikator produktu i numer seryjny
monitora.
●
Przeznacz pewną ilość czasu niezbędną do rozwiązania problemu z pomocą technika serwisu.
●
Usuń wszelki sprzęt dodany ostatnio do systemu komputerowego.
●
Usuń wszystkie zainstalowane ostatnio programy.
UWAGA: W celu uzyskania informacji o sprzedaży i rozszerzeniach gwarancji (pakiety Care Pack)
należy zadzwonić do lokalnego punktu serwisowego lub dystrybutora.
Pomocne wskazówki
Jeżeli w trakcie pracy wystąpią problemy w działaniu komputera, monitora lub oprogramowania, przed
przystąpieniem do wykonywania dalszych czynności należy przejrzeć poniższą listę:
●
Sprawdź, czy komputer i monitor są podłączone do sprawnego gniazda sieci elektrycznej.
●
Sprawdź, czy przełącznik wyboru napięcia zasilania (dostępny w niektórych modelach) został
ustawiony na wartość odpowiednią dla danego regionu (115 V lub 230 V).
●
Sprawdź, czy dioda LED z przodu komputera działa i czy świeci na zielono.
●
Sprawdź, czy monitor jest włączony i czy świeci się jego dioda.
●
Nasłuchuj sygnałów brzęczyka dochodzących z komputera. Wskazują one kody błędów, co może
pomóc w zdiagnozowaniu problemu. Więcej informacji na ten temat znajduje się w rozdziale
Interpretowanie kodów dźwiękowych autotestu POST na stronie 40.
●
Jeżeli obraz na monitorze jest niewyraźny, zwiększ jasność i kontrast.
●
Naciśnij i przytrzymaj dowolny klawisz. Jeżeli system emituje sygnały dźwiękowe, oznacza to, że
klawiatura działa prawidłowo.
●
Sprawdź, czy wszystkie kable są prawidłowo i solidnie podłączone.
●
Naciśnij dowolny klawisz na klawiaturze lub przycisk zasilania na komputerze, aby sprawdzić
działanie. Jeśli system pozostaje w trybie wstrzymania, wyłącz komputer przez naciśnięcie
i przytrzymanie przycisku zasilania dłużej niż przez cztery sekundy, a następnie ponownie naciśnij
przycisk zasilania, aby zrestartować komputer. Jeśli system nie zostanie zamknięty, odłącz kabel
8 Rozdział 2 Usuwanie problemów bez użycia programów diagnostycznych PLWW