Reely 1556762 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Montaż
Symulator dźwięku silnika należy zamontować w pojeździe w taki sposób, aby podczas jazdy
pozostał w miejscu, w którym go zamontowano. Obudowę można zamocować np. za pomocą
dwustronnej taśmy klejącej lub opasek kablowych. Należy zachować luz montażowy widoczny
na poniższej ilustracji.
Podczas montażu należy pamiętać o tym, aby nie zakryć otworów głośnika. Elektronika na-
grzewa się przy większej głośności, dlatego też należy ponadto pamiętać o odpowiednim
chłodzeniu.
1 symulator dźwięku silnika
2 gniazdo BEC
3 gniazdo Tamiya (połączyć z regulatorem jazdy)
4 wtyczka Tamiya (połączyć z akumulatorem napędowym)
5 wtyczka serwa do podłączenia na odbiorniku
6 gniazdo serwa do kabla sterującego regulatora jazdy
7 wtyczka BEC
8 przyciski głośności
Podłączenie
W celu zasilania symulatora dźwięku silnika z obudowy poprowadzony jest dwubiegunowy
kabel z przyłączem BEC (2). Podłączyć to przyłącze z wtyczką BEC (7) dołączonego kabla
przejściówki.
Do gniazda Tamiya (3) kabla przejściówki podłączyć przyłącze wielkoprądowe regulatora jazdy.
Kabel serwa Y symulatora dźwięku silnika jest łączony z kablem sterującym regulatora oraz
z odpowiednim wyjściem odbiornika. Wtyczka (5) traa do odbiornika, do gniazda podłączany
jest regulator jazdy. Należy przy tym uważać na prawidłowe ustawienie biegunów wtyczek.
Wtyczka serwa (5) jest podłączana do kanału odbiornika, do którego był wcześniej podłączony
regulator jazdy.
Pod koniec akumulator napędowy jest łączony z wtyczką Tamiya (4).
Opis działania
Symulator dźwięku silnika jest połączony za pomocą kabla Y bezpośrednio z wyjściem od-
biornika, który jest wykorzystywany również do regulatora jazdy. Dźwięk silnika jest również
emitowany odpowiednio do pozycji gazu dla regulatora jazdy.
W ten sposób dźwięk silnika jest odpowiednio emitowany, dzięki czemu możliwy jest dźwięk
rozrusznika, biegu jałowego lub też przyspieszenia i pełnego gazu.
Symulacja dźwięku silnika uruchamia się po krótkim przesunięciu (w kierunku jazdy do przodu)
dźwigni sterowania silnikiem posiadanego nadajnika (dźwignia przyspieszenia/hamowania).
Za pomocą przycisku „+“ można stopniowo zwiększać głośność, a przyciskiem „-“ stopniowo ją
zmniejszać. W najniższym ustawieniu wbudowany głośnik jest wyłączony.
Symulator dźwięku silnika jest zasilany prądem odpowiednio do wymaganego poboru mocy za
pośrednictwem przejściówki bezpośrednio z używanego akumulatora napędowego.
Instrukcja użytkowania
Symulator dźwięku silnika
Nr zam. 1406780 (Street race car Sound)
Nr zam. 1556762 (Truck Sound)
Zastosowanie zgodne z przeznaczeniem
Produkt służy do wytwarzania dźwięku silnika w pojazdach modelarskich napędzanych elek-
trycznie. Zasilanie napięciem/prądem jest realizowane przy użyciu przejściówki bezpośrednio
za pomocą akumulatora napędowego pojazdu.
Ze względów bezpieczeństwa i zgodności z certykatem przebudowa i/lub modykacja produk-
tu jest zabroniona. Korzystanie z produktu do celów innych niż wcześniej opisane może prowa-
dzić do jego uszkodzenia. Ponadto, niewłaściwe użytkowanie może spowodować powstanie
zagrożeń takich jak zwarcie, pożar itp. Należy uważnie przeczytać instrukcję użytkowania i
zachować ją na przyszłość. Przedmiot należy przekazywać osobom trzecim wyłącznie razem
z instrukcją użytkowania.
Niniejszy produkt zgodny jest z obowiązującymi normami krajowymi i europejskimi. Wszystkie
nazwy rm i produktów należą do znaków towarowych aktualnego właściciela. Wszelkie prawa
zastrzeżone.
Zawartość zestawu
symulator dźwięku silnika
kabel z przejściówką Tamiya i przyłączem BEC
2 taśmy samoprzylepne
instrukcja użytkowania
Aktualne instrukcje użytkowania
Należy pobrać aktualne instrukcje użytkowania za pomocą łącza www.conrad.com/downloads
lub przeskanować widoczny kod QR. Należy przestrzegać instrukcji przedstawionych na stro-
nie internetowej.
Wyjaśnienie symboli
Symbol z wykrzyknikiem w trójkącie oznacza ważne zalecenia tej instrukcji, których
należy bezwzględnie przestrzegać.
Symbol strzałki pojawia się w miejscach, w których znajdują się dokładne wskazów-
ki i porady dotyczące eksploatacji.
Zasady bezpieczeństwa
W przypadku szkód spowodowanych nieprzestrzeganiem niniejszej instrukcji
obsługi wygasa gwarancja. Producent nie ponosi odpowiedzialności za dal-
sze szkody!
Przy szkodach rzeczowych i osobowych spowodowanych nieodpowiednim
obchodzeniem się z urządzeniem lub nieprzestrzeganiem wskazówek doty-
czących bezpieczeństwa producent nie ponosi żadnej odpowiedzialności. W
takich przypadkach wygasa gwarancja!
Produkt nie jest zabawką i nie może dostać się w ręce dzieci!
Produkt nie może zostać zamoczony lub zawilgocony.
Zbyt wysokie poziomy głośności mogą powodować uszkodzenia słuchu ludzi i
zwierząt. Podczas testowania i podczas jazdy należy pamiętać o tym, aby zacho-
wać wystarczający odstęp od głośnika.
Nie pozostawiać opakowania bez nadzoru. Opakowanie może stać się niebez-
pieczną zabawką dla dziecka.
W przypadku pytań, które nie wyjaśnione w instrukcji użytkowania, należy
skontaktować się z nami lub z inną odpowiednio wykwalikowaną osobą.
To publikacja została opublikowana przez Conrad Electronic SE, Klaus-Conrad-Str. 1, D-92240 Hirschau, Niemcy (www.conrad.com).
Wszelkie prawa odnośnie tego tłumaczenia zastrzeżone. Reprodukowanie w jakiejkolwiek formie, kopiowanie, tworzenie mikrolmów lub
przechowywanie za pomocą urządzeń elektronicznych do przetwarzania danych jest zabronione bez pisemnej zgody wydawcy. Powielanie w
całości lub w części jest zabronione. Publikacja ta odpowiada stanowi technicznemu urządzeń w chwili druku.
© Copyright 2017 by Conrad Electronic SE. 1406780_1556762_V1_0617_02_VTP_m_pl
Programowanie pozycji neutralnej i pozycji pełnego gazu
Aby dźwięk silnika mógł być prawidłowo emitowany na symulatorze dźwięku silnika można
zaprogramować pozycję neutralną oraz pozycję pełnego gazu dla jazdy do przodu i do tyłu.
Uwaga!
Podczas programowania na nadajniku należy każdorazowo ustawić pozycję pełne-
go przyspieszenia dla jazdy do przodu i do tyłu.
Aby zapobiegać wypadkom lub obrażeniom należy ustawić model na odpowiednim
podłożu, aby koła mogły się swobodnie obracać. Należy przytrzymać mocno model
lub zamocować go w odpowiedni sposób. Jednak nie należy nigdy chwytać za wnę-
trze napędu!
Ze względów bezpieczeństwa zalecamy odłączyć silnik od regulatora jazdy (należy
zapamiętać miejsca podłączenia wtyczek). Ponadto przy odłączonym silniki lepiej
słychać sygnały dźwiękowe symulatora dźwięku silnika podczas programowania.
Sposób postępowania podczas programowania:
Włączyć nadajnik. Następnie podłączyć akumulator napędowy do pojazdu. Włączyć regula-
tor jazdy. Pojazd powinien teraz reagować na sygnały sterujące nadajnika (regulator jazdy /
układ kierowniczy).
Wcisnąć i przytrzymać przycisk „+“ na symulatorze dźwięku silnika dłużej niż przez sekundę,
do momentu z symulatora dźwięku silnika będzie słychać sygnał dźwiękowy. Symulator
dźwięku silnika znajduje się teraz w trybie programowania. Ponownie zwolnić przycisk „+“.
Upewnić się, czy dźwignia do funkcji sterowania silnikiem na nadajniku znajduje się w pozycji
neutralnej (zwolnić, nie przesuwać dźwigni).
Potwierdzić to ustawienie, naciskając krótko przycisk „+“ na symulatorze dźwięku silnika. Z
symulatora dźwięku silnika słychać sygnał dźwiękowy. Pozycja neutralna została zapamię-
tana.
Ustawić dźwignię sterowania silnikiem w pozycji pełnego przyspieszenia dla jazdy do przodu
i trzymać ją mocno w tej pozycji.
Potwierdzić to ustawienie, naciskając ponownie krótko przycisk „+“. Z symulatora dźwięku
silnika słychać sygnał dźwiękowy.
Ustawić dźwignię sterowania silnikiem w pozycji pełnego przyspieszenia dla jazdy do tyłu i
trzymać ją mocno w tej pozycji.
Potwierdzić to ustawienie, naciskając krótko przycisk „+“. Z symulatora dźwięku słychać sy-
gnał dźwiękowy.
Zaprogramowane opcje są potwierdzone długim sygnałem dźwiękowym.
Ponownie ustawić dźwignię sterowania silnikiem w pozycji neutralnej (zwolnić dźwignię).
Proces programowania jest zakończony.
Jeśli z symulatora dźwięku będzie słychać wiele sygnałów dźwiękowych, oznacza
to, że układ elektroniczny nie rozpoznał ustawień. W takim przypadku należy powtó-
rzyć wyżej opisany proces programowania.
Można przerwać programowanie, gdy w trakcie programowania dłużej przytrzyma
się wciśnięty przycisk „-“. Jest to sygnalizowane długim sygnałem dźwiękowym, a
tryb programowania zostaje zakończony.
Jeśli silnik został odłączony na czas programowania, wówczas należy w następnej kolejności
wyłączyć regulator jazdy. Następnie połączyć silnik z regulatorem jazdy (zwrócić uwagę na
prawidłowe przyporządkowanie wtyczek).
Kontrola działania symulatora dźwięku silnika
Po włączeniu regulatora jazdy nie słychać dźwięku silnika z symulatora dźwięku silnika. Do-
piero wtedy, gdy dźwignia przyspieszenia/hamowania zostanie lekko przesunięta w kierunku
jazdy do przodu, będzie słychać dźwięk rozrusznika i następnie dźwięk biegu jałowego.
Gdy dźwignia przyspieszenia/hamowania na nadajniku zostanie przesunięta w kierunku
jazdy do przodu, wówczas dźwięk silnika będzie odpowiadał dźwiękowi przyspieszanego
pojazdu.
Gdy dźwignia przyspieszenia/hamowania na nadajniku zostanie przesunięta w kierunku
jazdy do tyłu, to będzie słychać lekko zmieniający się dźwięk silnika (jak w normalnym sa-
mochodzie).
W razie konieczności za pomocą przycisku „+“ lub „-“ zmienić ustawiony poziom głośności.
Jeśli dźwięk silnika będzie inny niż opisany powyżej, wówczas należy ponownie
przeprowadzić proces programowania.
Jeśli z symulatora dźwięku będzie słychać wiele sygnałów dźwiękowych, oznacza
to, że układ elektroniczny nie rozpoznał ustawień. W tym przypadku należy powtó-
rzyć proces programowania.
Utylizacja
a) Informacje ogólne
Produktu nie można wyrzucać do śmieci!
Po ostatecznym wycofaniu urządzenia z użycia należy poddać je utylizacji zgodnie
z obowiązującymi przepisami.
b) Baterie i akumulatory
Użytkownik urządzenia jest ustawowo (rozporządzenie o bateriach) zobowiązany do zwrotu
starych zużytych baterii i akumulatorów. Ich utylizacja ze śmieciami domowymi jest zabroniona!
Baterie i akumulatory zawierające szkodliwe substancje oznaczone symbolem
wskazanym obok, który informuje o zakazie ich utylizacji ze śmieciami domowymi.
Oznaczenia decydujących metali ciężkich brzmią: Cd = kadm, Hg = rtęć, Pb = ołów
(oznaczenie jest podane na baterii/akumulatorze np. pod wskazanym po lewej stro-
nie symbolem kontenera na śmieci).
Zużyte baterie/akumulatory można oddawać nieodpłatnie w miejscach zbiórki organizowanych
przez gminę, w naszych liach lub wszędzie tam, gdzie są sprzedawane baterie i akumulatory.
W ten sposób użytkownik spełnia swoje ustawowe zobowiązania oraz przyczynia się do ochro-
ny środowiska.
Dane techniczne
Napięcie robocze ..................................5,0 V/DC do 8,4 V/DC (2-ogniwowy akumulator
napędowy LiPo lub 6-ogniwowy akumulator napędowy
NiMH)
Pobór prądu ..........................................maks. ok. 1 A
Impedancja głośników ..........................4 Ohm
Moc wyjściowa ......................................maks. 6 W (z 2-ogniwowym akumulatorem
napędowym LiPo przy 8 V)
System wtyczek serwa .........................Rodzaj konstrukcji Futaba
System wtyczek akumulatora ...............Rodzaj konstrukcji Tamiya
Wymiary (dł. x szer. x wys.) .................90 x 39 x 28 mm
Ciężar ...................................................ok. 60 g
  • Page 1 1
  • Page 2 2

Reely 1556762 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla