Behringer C-2 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Instrukcja obsługi
STUDIO CONDENSER
MICROPHONES C-2
2 Matched Studio Condenser Microphones
54 STUDIO CONDENSER MICROPHONES C-2 Instrukcja obsługi
Uwaga
Terminale oznaczone symbolem
przenoszą wystarczająco
wysokie napięcie elektryczne, aby stworzyć
ryzyko porażenia prądem. Używaj wyłącznie
wysokiej jakości fabrycznie przygotowanych
kabli z zainstalowanymi wtyczkami ¼"TS.
Wszystkie inne instalacje lub modykacje
powinny być wykonywane wyłącznie przez
wykwalikowany personel techniczny.
Ten symbol informuje o ważnych
wskazówkach dotyczących obsługi i
konserwacji urządzenia w
dołączonej dokumentacji. Proszę przeczytać
stosowne informacje w instrukcji obsługi.
Uwaga
W celu wyeliminowania zagrożenia
porażenia prądem zabrania
się zdejmowania obudowy lub tylnej ścianki
urządzenia. Elementy znajdujące się we wnętrzu
urządzenia nie mogą być naprawiane przez
użytkownika. Naprawy mogą być wykonywane
jedynie przez wykwalikowanypersonel.
Mikrofony kondensatorowe są
bardzo wrażliwe na wilgoć.
Mikrofon nie może być używany w
pobliżu wody (np. wanny, umywalki, zlewu,
pralki, basenu itd.). Podczas nagrywania wokalu
używać koniecznie dołączonej ochrony przed
wiatrem, ponieważ kapsuły niezawodnie chronią
przed wilgocią.
Urządzenie może być używane
wyłącznie przy zasilaniu
elektrycznym podanym w
instrukcji obsługi.
Zapobiegać upadkowi
mikrofonu, ponieważ może to
powodować ciężkie uszkodzenia.
Nie udzielamy gwarancji na uszkodzenia zaistniałe
z winy użytkownika.
Mikrofon powinien być wyjęty z
uchwytu po każdym użyciu,
przetarty miękką ściereczką i
włożony do dołączonego etui. Następnie do etui z
mikrofonami włożyć torebkę z absorbującymi
wilgoć kryształkami.
Ważne informacje o
bezpieczeństwie
55 STUDIO CONDENSER MICROPHONES C-2 Instrukcja obsługi
GWARANCJA
Prosimy pamiętać o konieczności zarejestrowania
na stronie internetowej: behringer. com pod
hasłem “Support” (“Wsparcie”) nowego
sprzętu BEHRINGER tuż po dokonaniu jego
zakupu i staranne zapoznanie się z warunkami
gwarancji. Zarejestrowanie zakupionego
sprzętu pomoże szybciej i efektywniej
zrealizować Twoje roszczenia gwarancyjne.
Dziękujemy za współpracę!
PRAWNE ZREZYGNOWANIE
SPECYFIKACJA TECHNICZNA ORAZ WYGLĄD
MOGĄ ULEC ZMIANIE BEZ POWIADOMIENIA.
NINIEJSZA INFORMACJA JEST AKTUALNA NA
DZIEŃ JEJ OPUBLIKOWANIA. WSZYSTKIEZNAKI
TOWAROWE SĄ WŁASNOŚCIĄ ICH WŁAŚCICIELI.
MUSICGROUPNIE PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚCI
ZA JAKĄKOLWIEK SZKODĘ PONIESIONĄ PRZEZ
JAKĄKOLWIEK OSOBĘ, KTÓRA OPIERA SIĘ NA
OPISIE, FOTOGRAFII LUB OŚWIADCZENIACH
TU ZAWARTYCH. KOLORY ORAZ SPECYFIKACJE
MOGĄ NIEZNACZNIE RÓŻNIĆ SIĘ OD PRODUKTU.
MUSICGROUPPRODUKTY SPRZEDAWANE SĄ
JEDYNIE ZA POŚREDNICTWEM AUTORYZOWANYCH
DEALERÓW. DYSTRYBUTORZY I DEALERZY
NIE SĄ AGENTAMI FIRMY MUSICGROUP I NIE
SĄ UPRAWNIENI DO ZACIĄGANIA W IMIENIU
MUSICGROUP JAKICHKOLWIEK WYRAŹNYCH LUB
DOROZUMIANYCH ZOBOWIĄZAŃ. INSTRUKCJA
TA CHRONIONA JEST PRAWEM AUTORSKIM.
ŻADNA CZĘŚĆ TEJ INSTRUKCJI NIE MOŻE
BYĆ REPRODUKOWANA LUB PRZESYŁANA
W JAKIEJKOLWIEK FORMIE LUB ZA POMOCĄ
JAKICHKOLWIEK ŚRODKÓW, ELEKTRONICZNYCH
CZY MECHANICZNYCH, WŁĄCZAJĄC W TO
KOPIOWANIE CZY NAGRYWANIE DOWOLNEGO
RODZAJU, WJAKIMKOLWIEK CELU, BEZWYRAŹNEJ
PISEMNEJ ZGODY ZE STRONY MUSICGROUPIPLTD.
WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE.
© 2012 MUSICGroupIPLtd.
Trident Chambers, Wickhams Cay, P.O. Box 146,
Road Town, Tortola, Brytyjskie Wyspy Dziewicze.
56 STUDIO CONDENSER MICROPHONES C-2 Instrukcja obsługi
1. Instrukcja
Gratulujemy! Nabyty przez Państwa zestaw BEHRINGER C-2 zawiera dwa mikrofony
kondensatorowe, które oferują najwyższy standard jakości i najlepsze własności dźwiękowe.
Oba mikrofony są wzajemnie dostrojone, stąd szczególnie dobrze nadają się do nagrywania
stereofonicznego. Naturalnie można ich używać również pojedynczo.
Dzięki doskonałym własnościom tych mikrofonów są one wartościowymi narzędziami w
studio i na scenie.
2. Zasilanie
Do pracy mikrofonu kondensatorowego wymagane jest napięcie phantomowe
(+48 V). Za szkody wyrządzone C-2, które są spowodowane niepoprawnym napięciem
phantomowym, nie przejmujemy odpowiedzialności. Przed włączeniem napięcia
phantomowego należy wyciszyć system odtwarzania i połączyć C-2 z wejściem
mikrofonowym miksera. Urządzenie C-2 wymaga po włączeniu zasilania paru sekund
na ustabilizowanie się.
3. Charakterystyka Kierunkowa
Oba mikrofony są wyposażone w kapsuły z charakterystyką jednokierunkową. Mikrofony z
taką charakterystyką kierunkową przyjmują dźwięk przede wszystkim z przodu i w
mniejszym stopniu z kierunków bocznych. Dźwięk od tyłu jest w znacznym stopniu
odbijany przez mikrofon. Charakterystyka jednokierunkowa nadaje się szczególnie dobrze
do odbioru dźwięku instrumentów i pojedynczego wokalu.
Dla mikrofonów z charakterystyką jednokierunkową typowy jest tzw. efekt zbliżenia
(w jęz. angielskim proximity eect). Zależnie od odległości między mikrofonem i źródłem
dźwięku dochodzi przy tym do lekkiego podwyższenia w dolnym zakresie częstotliwości.
Im mniejsza jest odległość, tym silniejszy jest efekt. Poprzez wybór miejsca ustawienia
i kąta nachylenia mikrofonu można sterować efektem i w ten sposób wpływać na
brzmienie nagrania. Aby zebrać doświadczenie, należy eksperymentować z różnymi
pozycjami nagrywania.
4. Zastosowania
Oba mikrofony są ze sobą dostrajane. Z tego względu szczególnie dobrze nadają się
do nagrań stereofonicznych. Niezależnie od tego, czy nagrywany jest cały zespół czy
poszczególne instrumenty (na przykład perkusja, klawisze lub grupa wokalna), za pomocą
tej pary mikrofonów kondensatorowych można przy każdym nagraniu osiągnąć doskonałe
wrażenie przestrzeni.
57 STUDIO CONDENSER MICROPHONES C-2 Instrukcja obsługi
Naturalnie mikrofonów można używać również pojedynczo. Charakterystyka jednokierunkowa
jest preferowana szczególnie w zastosowaniach, w których istnieje kilka źródeł dźwięku.
Ponieważ tłumiony jest niepożądany, wpadający od tyłu dźwięk, można osiągnąć w ten
sposób dobre oddzielenie źródeł dźwięku i łatwiej uniknąć sprzężeń zwrotnych.
5. Low Cut-Filter i Obniżenie Poziomu (-10 dB)
Mikrofony studyjne C-2 są wyposażone w wyłączalny ltr Low Cut, za pomocą którego można
zapobiec nagrywaniu zakłóceń niskiej częstotliwości, jak np. odgłos kroków. Aby uaktywnić
ltr, należy przesunąć przełącznik w środkowe położenie.
Do zastosowań, w których mikrofony są narażone na ekstremalnie wysokie ciśnienia
akustyczne, urządzenia C-2 posiadają wyłącznik obniżenia poziomu. W położeniu przełącznika
“-10 dB” włączane jest obniżenie poziomu.
W najwyższym położeniu przełącznika sygnał nie ulega zmianom.
6. Instalacja Mikrofonu
Do zamocowania mikrofonów na stojakach załączono dwa zaciski. Przed zamocowaniem
mikrofonu, przykręcić najpierw ten uchwyt do stojaka mikrofonu.
7. Połączenie Fonii
Do podłączenia C-2 użyć symetrycznego kabla mikrofonowego XLR z następującym
obsadzeniem PIN: Pin 1 = ekran, Pin 2 = +, Pin 3 = -. Ponieważ wszystkie styki C-2 są
złocone, kabel mikrofonowy powinien w miarę możliwości być wyposażony w złocone wtyki.
8. Ustawienie Poziomu/
Ustawienie Podstawowego DźwiKu
Ustawić regulator gain na kanale mikrofonu miksera lub wzmacniacza mikrofonowego w taki
sposób, aby dioda świecąca nie włączała się, lub włączała się bardzo rzadko. Regulatory EQ
kanału mikrofonu powinny pozostać najpierw w położeniu środkowym. Poprzez zmianę
położenia mikrofonu spróbować osiągnąć pożądane brzmienie. Często pomocne jest przy tym
ustawienie ścianek z izolacją akustyczną pod różnym kątem do źródła sygnału. Dopiero po
osiągnięciu pożądanego dźwięku podstawowego można użyć w razie potrzeby equalizera i
procesorów sygnałowych, przy czym mniejsza ilość urządzeń przynosi często lepsze efekty.
58 STUDIO CONDENSER MICROPHONES C-2 Instrukcja obsługi
30˚30˚
60˚60˚
90˚90˚
120˚120˚
150˚150˚
180˚180˚
0
-10
-20
-30
dB
250 Hz
500 Hz
1 kHz
2 kHz
4 kHz
8 kHz
16 kHz
Wykres kierunkowy
-20
-10
10
20
20 50 100 200 500 1k 2k 5k 10k 20k
0
Pasmo przenoszenia
59 STUDIO CONDENSER MICROPHONES C-2 Instrukcja obsługi
9. Specykacja
Zasada działania przetwornika kondensator, membrana 16 mm (0.63")
Sposób działania akustycznego Ciśnieniowy odbiornik gradientowy
Charakterystyka kierunkowa nerkowa
Przyłącze pozłacane, symetryczne złącze XLR
Czość bez obciążenia (przy 1 kHz) -41 dBV (0 dBV = 1 V/Pa)
Pasmo przenoszenia 20 Hz - 20 kHz
Tłumik poziomu -10 dB (ączalne)
Filtr górnoprzepustowy 6 dB/oktawę przy 100 Hz (włączalny)
Graniczny poziom ciśnienia akustycznego 140 dB (0 dB), 150 dB (-10 dB)
(1% THD @ 1 kHz)
Równoważny poziom ciśnienia 19 dB-A
akustycznego (wg IEC 651)
Poziom napięcia szumów 75 dB
Impedancja znamionowa 75 W
Znamionowa impedancja obciążenia >1 kW
Napięcie Sieciowe/Bezpiecznik
Zasilanie +48V
Pobór prądu 3mA
Wymiary/Masa
Wymiary obudowy:20mm
ugość:94mm
Masy ok. 0,09kg
We Hear You
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8

Behringer C-2 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi