Złącze zasilania pomocniczego
Zalecenia dla bezpieczeństwa
• Starannie wybrać miejsce instalacji, tak aby
radioodtwarzacz nie utrudniał normalnego kierowania
pojazdem.
• Unikać instalacji radioodtwarzacza w miejscach
narażonych na kurz, brud, nadmierną wibrację i wysoką
temperaturę – na przykład w bezpośrednim oświetleniu
słonecznym albo obok przewodów ogrzewania.
• Aby instalacja była bezpieczna i pewna, używać tylko
dostarczonego zestawu elementów do montażu.
Regulacja kąta montażu
Zamontować urządzenie pod kątem mniejszym niż 45°.
Zdejmowanie kołnierza
ochronnego i obejmy (4)
Przed instalacją urządzenia należy z niego
zdjąć kołnierz ochronny
5 i obejmę 1.
1 Zdejmij kołnierz ochronny 5.
1 Zaczep oba kluczyki odblokowujące 4
o kołnierz ochronny 5.
2 Pociągając za kluczyki odblokowujące 4,
zdejmij kołnierz ochronny 5.
2 Zdejmij obejmę 1.
1 Wsuń oba kluczyki odblokowujące 4 między
radioodtwarzacz a obejmę 1. Powinien rozlec
się lekki trzask.
2 Pociągnij obejmę 1 do dołu, po czym pociągnij
radioodtwarzacz do góry, odłączając go
od obejmy.
Przykład montażu (5)
Instalacja w desce rozdzielczej
Uwagi
• W razie potrzeby należy odgiąć występy na zewnątrz,
zapewniając w ten sposób dokładne dopasowanie
(5-
2
).
• 4 zaczepy na kołnierzu ochronnym 5 muszą być
właściwie wprowadzone w otwory urządzenia (5-
3
).
Jak zdjąć i założyć panel
czołowy (6)
Przed instalacją urządzenia należy zdjąć
z niego panel czołowy.
6-A Zdejmowanie
Przed zdejmowaniem panelu czołowego należy nacisnąć
przycisk (OFF). Następnie należy nacisnąć przycisk ,
i pociągnąć panel do siebie.
6-B Zakładanie
Dopasować część A panelu czołowego do części B
radioodtwarzacza, jak pokazano na ilustracji, po czym
wcisnąć lewą stronę na miejsce, tak aby rozległ się lekki
trzask.
Ostrzeżenie dotyczące instalacji
w samochodzie, którego
stacyjka nie ma położenia ACC
(akcesoriów)
Po wyłączeniu zapłonu zawsze należy nacisnąć
przycisk (OFF) na radioodtwarzaczu i trzymać
go dotąd, aż zniknie wskazanie zegara.
W przeciwnym razie wskazanie zegara nie zniknie i będzie
powodowało zużycie akumulatora.
Przycisk RESET
Po zakończeniu instalacji i połączeń należy zdjąć panel
czołowy, a następnie długopisem itp. nacisnąć przycisk
RESET.
1
2
, ,
,
4
1
Haczykiem
do wewnątrz.
5
4
Prawidłowo
ustaw kluczyki
odblokowujące.
1
2
3
Deska
rozdzielcza
Ścianka
przeciwogniowa
5
6
7
1
1
Występy
A
B
Czerwony
Czerwony
Żółty Żółty
Czerwony
Czerwony
Żółty
Żółty
Czerwony
Czerwony
Żółty
Żółty
samochód bez położenia ACC
4 Żółty ciągłe zasilanie 7 Czerwony odłączane zasilanie
4 Żółty odłączane zasilanie 7 Czerwony ciągłe zasilanie
Przykład połączeń (2)
Uwagi (tylko CDX-S2220)
• Przed podłączeniem wzmacniacza należy bezwzględnie
podłączyć przewód uziemiający.
• Sygnalizacja dźwiękowa działa tylko wówczas, gdy jest
używany wbudowany wzmacniacz.
Connection diagram (3)
A Do gniazda AMP REMOTE IN w dodatkowym
wzmacniaczu mocy (tylko CDX-S2220)
To wyprowadzenie służy wyłącznie do podłączenia
wzmacniacza mocy. Podłączenie dowolnego innego
urządzenia grozi awarią.
B Do przewodu przyłączeniowego telefonu
samochodowego
Ostrzeżenie
Jeśli posiadany siłownik antenowy nie jest wyposażony
w przekaźnik, podłączenie radioodtwarzacza za
pomocą dostarczonego przewodu zasilającego
3 grozi
uszkodzeniem anteny.
Uwagi o przewodach sterujących i zasilających
• Przewód sterowania siłownikiem antenowym (niebieski)
dostarcza napięcie stałe +12 V po włączeniu radia
albo gdy jest włączona funkcja AF (częstotliwości
zastępczych) lub funkcja TA (komunikatów o ruchu
drogowym).
• Jeśli w tylną / boczną szybę samochodu jest wbudowana
antena UKF / ŚR / DŁ, trzeba podłączyć przewód
sterowania siłownikiem antenowym (niebieski) lub
przewód wejścia zasilania akcesoriów (czerwony)
do zacisku zasilania istniejącego wzmacniacza
antenowego. Szczegóły można uzyskać w punkcie
sprzedaży.
• Urządzenie nie współpracuje z siłownikiem antenowym
bez przekaźnika.
Podłączenie podtrzymujące zawartość pamięci
Jeśli jest podłączony żółty przewód wejścia zasilania,
obwód pamięci będzie zasilany stale, nawet po wyłączeniu
zapłonu.
Uwagi o podłączaniu głośników
• Wyłączyć urządzenie przed podłączaniem głośników.
• Użyć głośników o impedancji od 4 do 8 omów
i o wystarczającej mocy znamionowej. Inaczej głośniki
mogą ulec uszkodzeniu.
• Nie łączyć zacisków zestawu głośnikowego z karoserią
samochodu ani nie łączyć zacisków prawych głośników
z zaciskami lewych głośników.
• Nie łączyć przewodu masy radioodtwarzacza z zaciskiem
(–) głośnika.
• Nie próbować łączyć głośników równolegle.
• Podłączać tylko pasywne głośniki. Podłączenie
do zacisków głośnikowych aktywnych głośników
(z wbudowanymi wzmacniaczami) grozi uszkodzeniem
radioodtwarzacza.
• Aby uniknąć awarii, nie używać fabrycznie
zainstalowanych w samochodzie przewodów
głośnikowych, jeśli dla ujemnego bieguna (–) lewego
i prawego głośnika jest wykorzystywany wspólny
przewód.
• Nie łączyć między sobą przewodów głośnikowych
radioodtwarzacza.
Uwaga dotycząca połączeń
Jeśli głośnik i wzmacniacz są niewłaściwie połączone,
na wyświetlaczu pojawia się napis „FAILURE”. Należy
wówczas sprawdzić połączenie głośnika ze wzmacniaczem.
Schemat podłączenia zasilania
Złącza pomocniczego zasilania mogą się różnić zależnie
od marki samochodu. Aby upewnić się, że wyprowadzenia
są właściwie dopasowane, należy skontrolować schemat
pomocniczego zasilania. Istnieją trzy podstawowe typy
(pokazane na ilustracji pod spodem). Konieczna może
być zamiana pozycji czerwonego i żółtego przewodu
w przewodzie zasilającym radioodtwarzacza.
Po właściwym dopasowaniu wyprowadzeń i przełączeniu
przewodów zasilających należy podłączyć radioodtwarzacz
do zasilania w samochodzie. W przypadku pytań
i problemów dotyczących urządzenia, a nie omówionych
w tej instrukcji, prosimy o porozumienie się ze sprzedawcą
samochodu.
CDX-S2020-S2220-IG.indd 2 6.1.2005 9:48:55