*
1
z anteny samochodowej
Bezpiecznik
(10 A)
Jasnoniebieski
do złącza zasilania
w samochodzie
ATT
Szczegóły – patrz „Schemat podłączenia zasilania” na odwrocie.
*
2
do złącza
głośnikowego
w samochodzie
*
1
Uwaga dotycząca podłączenia anteny
Jeśli samochód jest wyposażony
w antenę typu ISO (Międzynarodowej
Organizacji Normalizacyjnej), to do jej
podłączenia należy użyć dostarczonej
przejściówki
. Najpierw należy
podłączyć antenę samochodową do
dostarczonej przejściówki, a następnie
do gniazda antenowego urządzenia.
*
2
Włączyć przewodem do góry.
Pozycje 2, 4, 6 i 8 z polaryzacją ujemną mają przewody
w paski.
1
Fioletowy
+ Prawy tylny głośnik
2 – Prawy tylny głośnik
3
Szary
+ Prawy przedni głośnik
4 – Prawy przedni głośnik
5
Biały
+ Lewy przedni głośnik
6 – Lewy przedni głośnik
7
Zielony
+ Lewy tylny głośnik
8 – Lewy tylny głośnik
Pozycje 1, 2, 3 i 6 nie mają szpilek.
4 Żółty ciągłe zasilanie
5 Niebieski sterowanie siłownikiem anteny
7 Czerwony włączone zasilanie
8 Czarny masa
Ostrzeżenia
• Urządzeniejestprzystosowanetylkodozasilania
napięciemstałym12Vzbiegunemujemnymnamasie.
• Uważać,abynieprzyciąćżadnychprzewodówśrubami
alboruchomymiczęściami,naprzykładszynąodfotela.
• Abyuniknąćzwarcia,przedwykonywaniempołączeń
wyłączyćzapłonsamochodu.
• Zanimprzewódzasilający
zostaniepodłączonydo
złączazasilaniapomocniczego,należygopodłączyćdo
urządzeniaigłośników.
•
Poprowadzić wszystkie przewody masy do
wspólnego punktu masy.
• Dlabezpieczeństwazaizolowaćtaśmąizolacyjną
wszystkieniepodłączoneprzewody.
Uwagi o przewodzie zasilającym (żółtym)
• Jeśliurządzeniejestpodłączanewrazzinnymsprzętem
stereo,toznamionowyprądwykorzystywanegoobwodu
musibyćwyższyniżsumaprądówbezpieczników
wposzczególnychurządzeniach.
• Jeśliżadenobwódwsamochodzieniema
wystarczającegoprąduznamionowego,urządzenienależy
podłączyćwprostdoakumulatora.
Lista elementów
• Numerynailustracjiodpowiadająnumeromwopisie.
• Przedwysyłkązfabrykinaurządzeniejestzakładana
obejma
ikołnierzochronny.Przedmontowaniem
urządzenianależyużyćkluczykówodblokowujących
izdjąćzurządzeniaobejmę.Szczegółypodano
wpunkcie„Zdejmowaniekołnierzaochronnegoiobejmy
()”naodwrocie.
•
Nie wyrzucać kluczyków odblokowujących
. Są one potrzebne przy wymontowywaniu
urządzenia.
Ostrzeżenie
Abyuniknąćskaleczeniapalca,ostrożnieobchodzićsię
zobejmą
.
Zaczep
Uwaga
Przed instalacją należy upewnić się, czy zaczepy po obu stronach
obejmy
są odgięte do wewnątrz na głębokość co najmniej 2 mm.
Jeśli zaczepy będą ustawione na wprost lub wygięte na zewnątrz,
urządzenie nie zostanie właściwie zainstalowane i może wyskoczyć.
Diagram połączeń
Do przewodu przyłączeniowego telefonu
samochodowego
Ostrzeżenie
Jeśliposiadanysiłownikantenowyniejestwyposażony
wprzekaźnik,podłączenieurządzeniazapomocą
dostarczonegoprzewoduzasilającego
grozi
uszkodzeniemanteny.
Uwagi o przewodach sterujących
• Przewód sterowania siłownikiem antenowym (niebieski) dostarcza
napięcie stałe +12 V po włączeniu radia albo po włączeniu funkcji
AF (częstotliwości zastępczych) lub funkcji TA (komunikatów
o ruchu drogowym).
• Jeśli w tylną / boczną szybę samochodu jest wbudowana antena
UKF / ŚR / DŁ, trzeba podłączyć przewód sterowania siłownikiem
antenowym (niebieski) lub przewód wejścia zasilania akcesoriów
(czerwony) do zacisku zasilania istniejącego wzmacniacza
antenowego. Szczegóły można uzyskać w punkcie sprzedaży.
• Urządzenie nie współpracuje z siłownikiem antenowym bez
przekaźnika.
Podłączenie podtrzymujące zawartość pamięci
Jeśli jest podłączony żółty przewód wejścia zasilania, obwód
pamięci będzie zasilany stale, nawet po wyłączeniu zapłonu.
Uwagi o podłączaniu głośników
• Wyłączyć urządzenie przed podłączaniem głośników.
• Użyć głośników o impedancji od 4 do 8 omów i o wystarczającej
mocy znamionowej. Inaczej głośniki mogą ulec uszkodzeniu.
• Nie łączyć zacisków zestawu głośnikowego z karoserią
samochodu ani nie łączyć zacisków prawych głośników
z zaciskami lewych głośników.
• Nie łączyć przewodu masy urządzenia z zaciskiem (–) głośnika.
• Nie próbować łączyć głośników równolegle.
• Podłączać tylko pasywne głośniki. Podłączenie do zacisków
głośnikowych aktywnych głośników (z wbudowanymi
wzmacniaczami) grozi uszkodzeniem urządzenia.
• Aby uniknąć awarii, nie używać fabrycznie zainstalowanych
w samochodzie przewodów głośnikowych, jeśli dla ujemnego
bieguna (–) lewego i prawego głośnika jest wykorzystywany
wspólny przewód.
• Nie łączyć między sobą wyprowadzeń głośnikowych urządzenia.
Uwaga dotycząca połączeń
Jeśli głośnik i wzmacniacz są niewłaściwie połączone, na
wyświetlaczu pojawia się napis „FAILURE”. Należy wówczas
sprawdzić połączenie głośnika ze wzmacniaczem.