Sony CDX-MP40 Skrócona instrukcja obsługi

Typ
Skrócona instrukcja obsługi
30
PL
Instalacja/połączenia
Sprzęt występujący na ilustracjach (nie stanowi wyposażenia)
Tylny głośnik
Przedni głośnik
Pilot-joystick RM-X4S
1 32
6
1
5
7
Wzmacniacz mocy
Zmieniacz płyt CD/MD
4
× 2
PL CDX-MP40 IG.p65 17.1.2003, 10:4630
31
PL
2
A
B
AUDIO OUT REAR
BUS AUDIO IN
BUS CONTROL IN
BUS AUDIO IN
BUS CONTROL IN
Selektor źródła*
XA-C30
* nie stanowi
wyposażenia
AUDIO OUT FRONT
PL CDX-MP40 IG.p65 17.1.2003, 10:4631
32
PL
AUDIO
OUT
REAR
AUDIO
OUT
FRONT
BUS
AUDIO
IN
L
R
3
Dostarczane z X
*
3
5
z anteny
samochodowej
*
1
Bezpiecznik (10 A)
6
AUDIO OUT REAR
BUS AUDIO IN
REMOTE
BUS CONTROL
AMP REM
Jasnoniebieski
W niebiesko-białe paski
A
ATT
B
Szczegóły – patrz „Schemat podłączenia zasilania ” na stronie 38.
Maks. prąd zasilania 0,3 A
*
3
AUDIO OUT FRONT
Pozycje 1, 2, 3
4
5
*
1
Uwaga dotycząca
podłączenia anteny
Jeśli w samochód jest
wyposażony w antenę typu
ISO (Międzynarodowej
Organizacji Normalizacyjnej),
to do jej podłączenia należy
użyć dostarczonej
przejściówki 5.
Najpierw należy podłączyć
antenę samochodową do
dostarczonej przejściówki,
a następnie do gniazda
antenowego
radioodtwarzacza.
*
2
Włączyć przewodem do góry
*
3
Przewód z wtykami cinch
(brak w wyposażeniu)
PL CDX-MP40 IG.p65 22.1.2003, 16:0932
33
PL
13 57
24 68
57
48
Selektor źródła
(brak
w wyposażeniu)
XA-C30
Dostarczane ze
zmieniaczem płyt CD/MD
Dostarczane z XA-C30
REMOTE IN
BUS CONTROL IN
*
2
Żółty
Niebieski
ciągłe zasilanie
sterowanie siłownikiem anteny
Czerwony
Czarny
odłączane zasilanie
masa
Pozycje 1, 2, 3 i 6 nie mają szpilek.
7
8
4
5
Pozycje 2, 4, 6 i 8 z polaryzacją ujemną mają przewody w paski.
5
6
7
8
+
+
+
+
do złącza głośnikowego w samochodzie
do złącza zasilania w samochodzie
1
2
3
4
Fioletowy
Szary
Głośnik, tylny, prawy
Głośnik, tylny, prawy
Głośnik, przedni, prawy
Głośnik, przedni, prawy
Głośnik, przedni, lewy
Głośnik, przedni, lewy
Głośnik, tylny, lewy
Głośnik, tylny, lewy
Biały
Zielony
PL CDX-MP40 IG.p65 22.1.2003, 16:0933
34
PL
Ostrzeżenia
Radioodtwarzacz jest przystosowany tylko do
zasilania napięciem stałym 12 V z biegunem
ujemnym na masie.
Uważać, aby nie przyciąć żadnych przewodów
śrubami albo ruchomymi częściami, na
przykład szyną od fotela.
Aby uniknąć zwarcia, przed wykonywaniem
połączeń wyłączyć zapłon samochodu.
Zanim przewód zasilający 6 zostanie
podłączony do złącza zasilania pomocniczego,
należy go podłączyć do urządzenia i głośników.
Poprowadzić wszystkie przewody masy do
wspólnego punktu masy.
Dla bezpieczeństwa zaizolować taśmą
izolacyjną wszystkie niepodłączone przewody.
Uwagi o przewodzie zasilającym (żółtym)
Jeśli radioodtwarzacz jest podłączany wraz
z innym sprzętem stereo, to znamionowy prąd
wykorzystywanego obwodu musi być wyższy
niż suma prądów bezpieczników
w poszczególnych urządzeniach.
Jeśli żaden obwód w samochodzie nie ma
wystarczającego prądu znamionowego,
urządzenie należy podłączyć wprost do
akumulatora.
Lista elementów (1)
Numery na liście odpowiadają numerom na
ilustracjach.
Przed wysyłką z fabryki na urządzenie jest
zakładana obejma 1 i kołnierz ochronny 4. Przed
montowaniem urządzenia należy użyć kluczyków
odblokowujących 7 i zdjąć z urządzenia obejmę
1 i kołnierz ochronny 4. Szczegóły podano w
punkcie „Zdejmowanie kołnierza ochronnego i
obejmy (4)” na stronie 35.
• Nie wyrzucać kluczyków odblokowujących
7. Są one potrzebne przy
wymontowywaniu urządzenia.
Ostrzeżenie
Aby uniknąć skaleczenia palca, ostrożnie
obchodzić się z obejmą 1.
Uwaga
Przed instalacją należy upewnić się, czy zaczepy po
obu stronach obejmy 1 są odgięte do wewnątrz na
głębokość co najmniej 2 mm. Jeśli zaczepy będą
ustawione na wprost lub wygięte na zewnątrz,
urządzenie nie zostanie właściwie zainstalowane i
może wyskoczyć.
Przykład podłączeń (2)
Uwagi (2-A)
Przed podłączeniem wzmacniacza należy
bezwzględnie podłączyć przewód masy.
Jeśli jest podłączony dodatkowy wzmacniacz
mocy, a wbudowany wzmacniacz nie jest
używany, to nie będzie działała sygnalizacja
dźwiękowa.
Wskazówka (2-B- )
Podłączenie dwóch lub większej liczby zmieniaczy
CD/MD wymaga użycia selektora źródła XA-C30
(wyposażenie dodatkowe).
Diagram połączeń (3)
A Do gniazda AMP REMOTE IN w dodatkowym
wzmacniaczu mocy
To wyprowadzenie służy wyłącznie do
podłączenia wzmacniacza mocy. Podłączenie
dowolnego innego urządzenia grozi awarią.
B Do przewodu przyłączeniowego telefonu
samochodowego
Ostrzeżenie
Jeśli posiadany siłownik antenowy nie jest
wyposażony w przekaźnik, podłączenie
radioodtwarzacza za pomocą dostarczonego
przewodu zasilającego 6 grozi uszkodzeniem
anteny.
Uwagi o przewodach sterujących
Przewód sterowania siłownikiem antenowym
(niebieski) dostarcza napięcie stałe +12 V po
włączeniu radia albo po włączeniu funkcji AF
(częstotliwości zastępczych) lub funkcji TA
(komunikatów o ruchu drogowym).
Jeśli w tylną/boczną szybę samochodu jest
wbudowana antena UKF/ŚR/DŁ, trzeba podłączyć
przewód sterowania siłownikiem antenowym
(niebieski) lub przewód wejścia zasilania
akcesoriów (czerwony) do zacisku zasilania
istniejącego wzmacniacza antenowego. Szczegóły
można uzyskać w punkcie sprzedaży.
Urządzenie nie współpracuje z siłownikiem
antenowym bez przekaźnika.
Podłączenie podtrzymujące zawartość pamięci
Jeśli jest podłączony żółty przewód wejścia
zasilania, obwód pamięci będzie zasilany stale,
nawet po wyłączeniu zapłonu.
Uwagi o podłączaniu głośników
Wyłączyć urządzenie przed podłączaniem
głośników.
Użyć głośników o impedancji od 4 do 8 omów i
o wystarczającej mocy znamionowej. Inaczej
głośniki mogą ulec uszkodzeniu.
Nie łączyć zacisków zestawu głośnikowego
z karoserią samochodu ani nie łączyć zacisków
prawych głośników z zaciskami lewych głośników.
• Nie łączyć przewodu masy radioodtwarzacza
z zaciskiem (–) głośnika.
Nie próbować łączyć głośników równolegle.
1
Zaczep
PL CDX-MP40 IG.p65 17.1.2003, 10:4634
35
PL
Podłączać tylko pasywne głośniki. Podłączenie do
zacisków głośnikowych aktywnych głośników
(z wbudowanymi wzmacniaczami) grozi
uszkodzeniem radioodtwarzacza.
Aby uniknąć awarii, nie używać fabrycznie
zainstalowanych w samochodzie przewodów
głośnikowych, jeśli dla ujemnego bieguna (–)
lewego i prawego głośnika jest wykorzystywany
wspólny przewód.
Nie łączyć między sobą przewodów głośnikowych
radioodtwarzacza.
Zalecenia dla bezpieczeństwa
Starannie wybrać miejsce instalacji, tak aby
radioodtwarzacz nie utrudniał normalnego
kierowania pojazdem.
Unikać instalacji radioodtwarzacza w miejscach
narażonych na kurz, brud, nadmierną wibrację
i wysoką temperaturę na przykład
w bezpośrednim oświetleniu słonecznym albo
obok przewodów ogrzewania.
Aby instalacja była bezpieczna i pewna,
używać tylko dostarczonego zestawu
elementów do montażu.
Regulacja kąta montażu
Zamontować urządzenie pod kątem mniejszym
niż 60°.
Zdejmowanie kołnierza
ochronnego i obejmy (4)
Przed instalacją urządzenia należy z niego
zdjąć kołnierz ochronny 4 i obejmę 1.
1 Zdejmij kołnierz ochronny 4.
1 Zaczep oba kluczyki odblokowujące 7
o kołnierz ochronny 4.
2 Pociągając za kluczyki odblokowujące 7,
zdejmij kołnierz ochronny 4.
2 Zdejmij obejmę 1.
1 Wsuń oba kluczyki odblokowujące 7
między radioodtwarzacz a obejmę.
Powinien rozlec się lekki trzask.
2 Pociągnij obejmę 1 do dołu, po czym
pociągnij radioodtwarzacz do góry,
odłączając go od obejmy.
Przykład montażu (5)
Instalacja w desce rozdzielczej
Uwagi
W razie potrzeby należy odgiąć zaczepy na
zewnątrz, zapewniając w ten sposób dokładne
dopasowanie (5-2).
4 zaczepy na kołnierzu ochronnym 4 muszą być
właściwie wprowadzone w otwory urządzenia
(5-3).
Jak zdjąć i założyć panel
czołowy (6)
Przed instalacją urządzenia należy zdjąć
z niego panel czołowy.
6-A Zdejmowanie
Przed zdejmowaniem panelu czołowego należy
nacisnąć przycisk (OFF). Następnie należy
nacisnąć przycisk (OPEN), przesunąć panel
w prawo i wyciągnąć jego lewą stronę.
6-B Zakładanie
Dopasować część A panelu czołowego do części
B radioodtwarzacza, jak pokazano na ilustracji,
po czym wcisnąć lewą stronę na miejsce, tak aby
rozległ się lekki trzask.
Ostrzeżenie dotyczące
instalacji w samochodzie,
którego stacyjka nie ma
położenia ACC (akcesoriów)
Po wyłączeniu zapłonu zawsze należy
przytrzymać wciśnięty przycisk (OFF) na
radioodtwarzaczu, aby wyłączyć wskazanie
zegara.
W przeciwnym razie wskazanie zegara nie
zniknie i będzie powodowało zużycie akumulatora.
Przycisk RESET
Po zakończeniu instalacji i połączeń należy zdjąć
panel czołowy, a następnie długopisem itp.
nacisnąć przycisk RESET.
PL CDX-MP40 IG.p65 17.1.2003, 10:4635
36
PL
4
1
2
4
7
7
c
1
Prawidłowo ustaw kluczyki
odblokowujące.
Haczykiem do wewnątrz.
c
c
PL CDX-MP40 IG.p65 17.1.2003, 10:4636
37
PL
1
182 mm
53 mm
1
5
2
Występy
Deska rozdzielcza
Ścianka
przeciwogniowa
4
2
3
1
3
PL CDX-MP40 IG.p65 17.1.2003, 10:4637
38
PL
6 A
B
1
2
c
B
A
Schemat podłączenia zasilania
Złącza pomocniczego zasilania mogą się różnić
w zależności od marki samochodu. Aby upewnić
się, że wyprowadzenia właściwie
dopasowane, należy skontrolować schemat
pomocniczego zasilania. Istnieją trzy
podstawowe typy (pokazane na ilustracji pod
spodem). Konieczna może być zamiana pozycji
czerwonego i żółtego przewodu w przewodzie
zasilającym radioodtwarzacza.
Po właściwym dopasowaniu wyprowadzeń i
przełączeniu przewodów zasilających należy
podłączyć radioodtwarzacz do zasilania
w samochodzie. W przypadku pytań i
problemów dotyczących urządzenia, a nie
omówionych w tej instrukcji, prosimy
o porozumienie się ze sprzedawcą samochodu.
PL CDX-MP40 IG.p65 17.1.2003, 10:4638
39
PL
Złącze zasilania pomocniczego
4 Żółty ciągłe zasilanie
CzerwonyCzerwony
Żółty Żółty
Czerwony odłączane zasilanie7
CzerwonyCzerwony
Żółty Żółty
Samochód bez położenia ACC
CzerwonyCzerwony
Żółty Żółty
4 Żółty odłączane zasilanie Czerwony ciągłe zasilanie7
PL CDX-MP40 IG.p65 21.1.2003, 13:2839
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10

Sony CDX-MP40 Skrócona instrukcja obsługi

Typ
Skrócona instrukcja obsługi