Shimano SL-S700 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

Otwór krzywki
Główna oś
Trzpień
wskaźnika
Otwór zespołu
nawijarki
Element
wystający
krzywki
Wskaźnik
Uwaga:
Sprawdź, czy linka wewnętrzna jest popraw-
nie osadzona w prowadnicy kółka.
Użyć nowej linki wewnętrznej. Nie używać
linki z obciętym końcem.
1611
Informacje ogólne dotyczące
bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
UWAGA
- Aby uniknąć poważnych urazów:
Przed zamontowaniem części należy
uważnie przeczytać niniejszą instruk-
cję. Luźne, zużyte lub uszkodzone części
mogą spowodować poważne obrażenia
rowerzysty. Zalecamy stosowanie jedynie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą
techniczną instrukcję serwisową i zacho-
wać ją na przyszłość.
- Aby uniknąć poważnych urazów:
Podnosząc dźwignię, należy zmniejszyć
siłę nacisku na pedały. W przypadku próby
wymuszenia działania dźwigni zmiany biegów
przy silnym nacisku na pedały stopy mogą
zsunąć się z pedałów, a rower przewrócić
się, powodując poważne obrażenia.
UWAGA:
Przyłącze kasety CJ-S700 powinno być
używane tylko z zębatkami od 18T do
23T. W przypadku używania napinacza
łańcucha CT-S500 należy używać specjal-
nej zębatki CS-S500 18T lub 20T z osłoną
łańcucha. Nie należy używać żadnych
innych rodzajów zębatek, w przeciwnym
razie łańcuch może spaść z zębatek.
Podczas smarowania łańcucha lub zęba-
tek należy uważać, aby olej nie trafi ł na
mieszek gumowy ani na gumową osłonę
przyłącza kasety.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie
normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego
użytkowania.
SI-6TV0A-001
SL-S700
CJ-S700
Zmiana biegów przez przesu-
wanie dźwigni
Techniczna instrukcja
serwisowa
Przed użyciem należy przeczytać te instrukcje
wraz z instrukcjami serwisowymi dotyczącymi
piasty SG-S700.
Mechanizm INSTANT RELEASE umożliwia
szybką zmianę biegów, ponieważ napię-
cie linki jest redukowane natychmiast, po
naciśnięciu dźwigni zrzucającej. Dźwignie
wyposażone są również w mechanizmy
2-WAY RELEASE oraz MULTI RELEASE, które
umożliwiają przerzucanie o dwa biegi na raz
przez pociągnięcie albo przez popchnięcie
dźwigni.
Zarówno dźwignia (A), jak i dźwignia (B) zawsze
wracają do położenia wyjściowego, kiedy zostaną
zwolnione po zmianie przełożenia.
Aby zmienić bieg na niższy
(dźwignia A)
Można zmieniać skok dźwigni tak, aby przerzu-
cać o wybraną ilość biegów, dlatego aby przerzu-
cać biegi jeden po drugim przesunąć dźwignię
do położenia (1), a aby przerzucać o dwa biegi na
raz, przesunąć dźwignię do położenia (2). W ten
sposób można przerzucać maksymalnie o dwa
biegi na raz.
SI-6TV0A-001-03
Aby zmienić bieg na wyższy
(dźwignia B)
Można zmieniać skok dźwigni tak, aby przerzucać o
wybraną ilość biegów, dlatego aby przerzucać biegi
jeden po drugim przesunąć dźwignię do położenia
(1), a aby przerzucać o dwa biegi na raz, przesunąć
dźwignię do położenia (2). W ten sposób można
przerzucać maksymalnie o dwa biegi na raz.
1611
Montaż dźwigni zmiany biegów
Wymiana i montaż wskaźnika
Zastosować chwyt kierownicy o maksymalnej
średnicy zewnętrznej 34 mm.
1
3
2
Moment dokręcania: 4,5 - 6,5 Nm
Demontaż i montaż powinny być wykonywane
jedynie podczas usuwania i wymiany wskaźnika.
n Demontaż
Dźwignię B należy uruchomić przynajmniej
10 razy, aby ustawić ją na
11
.
Wykręcić i wyjąć trzy wkręty mocowania
obudowy utrzymujące wskaźnik na miejscu.
Usunąć wskaźnik jak pokazano na ilustracji.
Zamontuj dźwignię zmiany biegów w sposób
pokazany na ilustracji.
Wkręty mocowania obudowy
n Montaż
Sprawdzić, czy igła na wskaźniku znajduje
się po lewej stronie (w pozycji
11
) i zamo-
cować wskaźnik tak, aby był skierowany do
przodu. Sprawdzić jednocześnie, czy główna
oś została zamocowana w otworze krzywki
i czy wystający element krzywki został
zamocowany w otworze zespołu nawijarki.
Następnie włożyć trzpień wskaźnika wysta-
jący z dolnej części zespołu wskaźnika do
rowka krzywki.
Przymocować wskaźnik za pomocą trzech
wkrętów mocowania obudowy.
Nacisnąć dźwignię A i dźwignię B,
sprawdzając ich działanie. Jeśli działają one
niepoprawnie, należy ponownie zamontować
wskaźnik, zwracając szczególną uwagę na
opisaną powyżej czynność 4.
Moment dokręcania:
0,3 - 0,5 Nm
Nie wolno demontować wskaźnika ani zespołu
dźwigni zmiany biegów. Ich demontaż może
prowadzić do awarii.
Odłączanie linki przerzutki
podczas wyjmowania tylnego
koła z ramy
Podczas wyjmowania tylnego koła z ramy
odłącz linkę od przyłącza kasety.
Obrócić kółko.
Uchwyt
kółka
1
2
Wspornik
Mieszek gumowy
Sekcja oparcia
pancerza
Szczelina
Oparcie pancerza
Wyjąć ze szczeliny.
Wyjąć oparcie
pancerza z sekcji
oparcia pancerza.
Śruba mocująca linki
wewnętrznej
Kółko przyłącza kasety
Uwaga:
W przypadku ponownego użycia linki
należy zapoznać się z etapami od 9 do 12
w sekcji "Montaż linki zmiany biegów”.
Odkręć śrubę mocującą linki wewnętrznej
z kółka przyłącza kasety.
Wyjąć oparcie pancerza z sekcji oparcia
pancerza w przyłączu kasety. Następnie
wyjąć linkę wewnętrzną zamocowaną
do mieszka gumowego ze szczeliny we
wsporniku. Należy uważać, aby nie uszko-
dzić przy tym mieszka gumowego.
Pociągnąć dźwignię kółka w prawo, aby
poluzować linkę wewnętrzną. Kroki 3 i 4
wykonać przy takiej pozycji dźwigni.
Przyłącze kasety
Montaż linki zmiany biegów
Użyj linki zmiany biegów z jednym
wewnętrznym bębnem linki.
Linka z jednym bębnem linki
wewnętrznej:
OT-SP41/SP40 (średnica 4 mm)
Ustaw na
11
.
Nasadka zaczepu końcówki
drutu
Otwór w śrubie regula-
cyjnej linki
Otwór zespołu
nawijarki
Bębenek linki
Otwór w zespole
nawijarki
Dźwignia A
Obudowa
dźwigni
Nasadka zaczepu końcówki
drutu
Moment dokręcania:
0,3 - 0,5 Nm
Przykręcić do oporu nasadkę zaczepu koń-
cówki drutu w sposób pokazany na ilustracji.
Nadmierne jej dokręcenie może spowodo-
wać uszkodzenie gwintu wkrętu w obudowie.
Ponadto może doprowadzić do wygięcia
obudowy zespołu, a w konsekwencji do
powstania przeszkody między obudową
zespołu i dźwignią A, w związku z czym
dźwignia A może nie działać poprawnie. Jeśli
dźwignia A nie wraca prawidłowo na miejsce,
należy nieco odkręcić nasadkę zaczepu
końcówki drutu w celu utworzenia przerwy
między dźwignią A i obudową zespołu, a na-
stępnie sprawdzić, czy poprawiło to powrót
dźwigni A.
Włożyć linkę wewnętrzną w wyżłobienie
zespołu nawijarki i przeciągnąć ją przez
otwór w śrubie regulacji linki. Następnie
pociągnąć linkę wewnętrzną tak, aby bęben
linki wewnętrznej wsunął się w wycięcie w
zespole nawijarki.
n Strona dźwigni zmiany biegów
Odkręcić i wyjąć nasadkę zaczepu końcówki
drutu.
Ustawić dźwignię zmiany biegów na
11
.
Końcówka aluminiowa Końcówka plastikowa
(Strona dźwigni)
Oparcie pancerza
Osłona gumowa
Mieszek
gumowy
Prawidłowo Nieprawi-
dłowo
Nieprawidłowo
Koniec mieszka gumowego
Linka wewnętrzna
Linka wewnętrzna
Mieszek gumowy Osłona
gumowa
Oparcie pancerza
Pancerz
Przeciągnąć linkę wewnętrzną przez pancerz
OT-SP41/SP40 (przez koniec z końcówką
plastikową).
Jeśli konieczne jest obcięcie pancerza, należy
to zrobić w pobliżu końcówki plastikowej,
gdy jest ona nadal zamocowana. Następnie
należy nadać odciętej końcówce idealnie
okrągły kształt, po czym założyć końcówkę
plastikową.
Końcówka
plastikowa
Zdejmij końcówkę plastikową.
Załóż końcówkę plastikową.
Wykonaj idealnie
okrągłe cięcie.
n Strona przyłącza kasety
Zamocować osłonę gumową i mieszek
gumowy na oparciu pancerza.
Zetrzeć wszelki smar, jaki mógł się znaleźć
na lince wewnętrznej, a potem przeciągnąć
linkę przez mieszek gumowy. Następnie
włożyć pancerz do osłony gumowej i wstawić
go w oparcie pancerza.
Uważaj na końcówkę linki.
1) Trzymając koniec mieszka gumowego,
włożyć linkę. Należy uważać, aby nie przebić
mieszka gumowego końcem linki.
2) Nasunąć mieszek gumowy na linkę.
3) Wcisnąć pancerz tak, aby dotknął oparcia
pancerza.
Śruba mocująca linki wewnętrznej
Uwaga: śruba mocująca linkę wewnętrzną
jest przeznaczona tylko dla modelu CJ-S700.
Nie można używać 7- i 8-krokowych śrub
mocujących.
Nakrętka mocująca linki
wewnętrznej
Podkładka mocująca linkę
wewnętrzną (czarna)
Śruba mocująca linkę
wewnętrzną (czarna)
184 mm
Przeciągnij linkę wewnętrzną przez otwór.
75 mm lub mniej
Podczas przykręcania śruby mocującej lin-
kę wewnętrzną naciągnij linkę wewnętrzną.
10 mm
Moment dokręcania: 3,5 - 5,5 Nm
Nakrętka mocująca linki wewnętrznej
Kółko
Płaska część podkładki mocu-
jącej linkę wewnętrzną
Otwór w kółku
Obróć
linkę o 60°.
Zaczep
Po sprawdzeniu, czy koniec pancerza jest
prawidłowo zamocowany w śrubie regu-
lacji linki dźwigni zmiany biegów, założyć
śrubę mocującą linkę wewnętrzną na linkę
wewnętrzną.
Zalecamy użycie specjalnego narzędzia TL-
S700 przy mocowaniu śruby mocującej linkę
wewnętrzną.
Pociągnąć dźwignię kółka w prawo. Kroki 10
i 12 wykonać przy takiej pozycji dźwigni.
Owinąć linkę wokół kółka przyłącza kasety i
przytrzymać tak, aby nakrętka mocująca linki we-
wnętrznej była skierowana na zewnątrz (w stronę
zakończenia ramy), a następnie przesunąć płaską
część podkładki mocującej linkę wewnętrzną
przez otwór w kółku.
Obrócić linkę o 60° w prawo i zamocować ją
na zaczepie.
1
2
Podłączyć linkę wewnętrzną do kółka w
sposób pokazany na ilustracji, przeciągnąć
część linki z zamocowanym mieszkiem
gumowym przez szczelinę we wsporniku
przyłącza kasety, a następnie poprawnie
włożyć oparcie pancerza do sekcji oparcia
pancerza. Uważać, aby nie uszkodzić przy
tym mieszka gumowego.
Zamocuj linkę do ramy za pomocą obejm
pancerza.
Regulacja przyłącza kasety
Przestawić dźwignię zmiany biegów z
położenia
11
w położenie
6
.
Upewnij się, że żółte linie regulacji na
wsporniku przyłącza kasety i kółku są do
siebie dopasowane.
1.
2.
Jeśli żółte linie regulacji nie są dopasowane,
należy obrócić śrubę regulacji linki dźwigni
przerzutki w celu ich dopasowania. Następ-
nie należy przesunąć dźwignię przerzutki
jeszcze raz z położenia
6
w położenie
11
i z
powrotem w położenie
6
, a potem ponownie
wykonać kontrolę, aby upewnić się, że żółte
linie regulacji są dopasowane.
Po wyregulowaniu przyłącza kasety odetnij
nadmiar linki wewnętrznej i załóż końcówkę
wewnętrzną.
Po zamocowaniu końcówki wewnętrznej,
zgiąć wewnętrzny kabel na zewnątrz (w stro-
nę końca ramy). Zapobiegnie to jego stykaniu
się z łańcuchem.
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Ustawić dźwignię zmiany biegów na
11
.
2.
1.
3.
4.
5.
6.
1.
2.
3.
4.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
13.
12.
Żółte linie regulacji na przyłączu kasety znaj-
dują się w dwóch miejscach. Należy użyć linii,
które są najlepiej widoczne.
Gdy rower jest postawiony
Gdy rower jest odwrócony
Żółte linie regulacji
Powinny być proste
Kółko przyłącza kasety
Wspornik przyłącza
kasety
Powinny być proste
Kółko przyłącza kasety
Wspornik przyłącza
kasety
Uchwyt
kółka
Obrócić kółko.
Kółko
Linka wewnętrzna
Wspornik
Sekcja oparcia pancerza
Mieszek gumowy
Zamocować opar-
cie pancerza
Oparcie
pancerza
Włożyć mie-
szek gumowy
do szczeliny
Osłona
gumowa
Szczelina
Prowadnica
Prowadnica
Prawidłowo
Nieprawidłowo
Obejmy pancerza
25-30 mm
Końcówka wewnętrzna
Śruba regulacyjna linki
Klucz imbusowy 4 mm
Dokręcić
22,2 mm
chwyt kierownicy
Kierownica
Śruba obejmy
34 mm
lub mniej
•2-WAY RELEASE
•MULTI RELEASE
Początkowe położenie dźwigni (B)
Ustaw na
11
.
Ustaw na
6
.
Wskaźnik
Dźwignia B
Wkręty mocowania obudowy
Początkowe położenie
dźwigni (A)
Rowek krzywki
(pozycja
11
)
  • Page 1 1

Shimano SL-S700 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla