Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
• Tarcze 203 mm i 180 mm zapewniają większą siłę
hamowania niż tarcze 160 mm. Przed użyciem hamulców
upewnić się, że charakterystyka hamowania zapewnia pełną
kontrolę.
• W czasie montażu lub serwisowania koła należy zachować
szczególną ostrożność i uważać, aby palce nie znalazły się w pobliżu
obracającej się tarczy hamulca. Tarcza jest na tyle ostra, że może
doprowadzić do poważnego zranienia, jeżeli palce zostaną uwięzione w jej
otworach.
• Zacisk i tarcza rozgrzewają się w czasie pracy hamulca, dlatego nie należy ich
dotykać w czasie jazdy ani bezpośrednio po wymontowaniu z roweru.
W przeciwnym razie może dojść do oparzenia. Przed podjęciem próby
regulacji hamulca sprawdzić, czy jego elementy dostatecznie ostygły.
• Przed jazdą na rowerze zawsze należy się upewnić, że przednie i tylne
hamulce działają prawidłowo.
• Należy zwrócić uwagę, aby olej lub smar nie dostał się do tarczy bądź
okładzin hamulcowych. W przeciwnym wypadku hamulce mogą działać
nieprawidłowo.
• Jeśli dźwignia Quick Release zostanie zamontowana po tej samej stronie co
tarcza, może stykać się z tarczą. Dlatego należy się upewnić, że problem ten
nie występuje.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do
wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy
stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową
i zachować ją na przyszłość.
• Tarcze hamulcowe wymagają dotarcia, dlatego siła hamowania rośnie wraz
z upływem okresu docierania. Należy o tym pamiętać podczas korzystania
z hamulców w okresie docierania. Ta sama sytuacja zaistnieje po wymianie
okładzin hamulcowych lub tarczy.
OSTRZEŻENIE
UWAGA
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Pierścień blokady mocowania tarczy
TL-FC36
W przypadku korzystania ze specjalnego narzędzia
(TL-FC36) do zdejmowania oraz zakładania pierścienia
blokującego tarczy, należy uważać, aby nie dotknąć
zewnętrznej części tarczy rękoma. W celu ochrony rąk
przed zranieniem, założyć rękawice.
UWAGA
Pierścień blokady mocowania tarczy
TL-LR15
■ System Center Lock
Moment dokręcania: 40 Nm
■ Z mocowaniem tarczy na 6 śrub
Zamontować tarczę oraz podkładki dociskające tarczę
na piaście, a następnie dokręcić śruby, jak pokazano na
rysunku 1.
W rękawicach ochronnych chwycić mocno tarczę
i obrócić ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara, jak
pokazano na rysunku 2. Jednocześnie dokręcać śruby
mocujące tarczę w kolejności pokazanej na rysunku.
Użyć płaskiego śrubokręta lub podobnego narzędzia do
zagięcia końców podkładki dociskającej na główki śrub,
jak pokazano na rysunku 3.
Rys. 1
Podkładka dociskająca
Tarcza
Piasta
Śruby mocujące tarczę (nr 25
Torx)*
* TORX to zastrzeżony znak
towarowy Camcar LLC.
Rys. 2 Rys. 3
Podkładka dociskająca
Moment dokręcania: 2 - 4 Nm
Techniczna instrukcja serwisowa SI-0095A-001
Montaż tarczy
SI-0095A-001-03
Moment dokręcania: 40 Nm