Shimano SM-RT Service Instructions

Typ
Service Instructions
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Tarcze 203 mm i 180 mm zapewniają większą siłę
hamowania niż tarcze 160 mm. Przed użyciem hamulców
upewnić się, że charakterystyka hamowania zapewnia pełną
kontrolę.
W czasie montażu lub serwisowania koła należy zachować
szczególną ostrożność i uważać, aby palce nie znalazły się w pobliżu
obracającej się tarczy hamulca. Tarcza jest na tyle ostra, że może
doprowadzić do poważnego zranienia, jeżeli palce zostaną uwięzione w jej
otworach.
Zacisk i tarcza rozgrzewają się w czasie pracy hamulca, dlatego nie należy ich
dotykać w czasie jazdy ani bezpośrednio po wymontowaniu z roweru.
W przeciwnym razie może dojść do oparzenia. Przed podjęciem próby
regulacji hamulca sprawdzić, czy jego elementy dostatecznie ostygły.
Przed jazdą na rowerze zawsze należy się upewnić, że przednie i tylne
hamulce działają prawidłowo.
Należy zwrócić uwagę, aby olej lub smar nie dostał się do tarczy bądź
okładzin hamulcowych. W przeciwnym wypadku hamulce mogą działać
nieprawidłowo.
Jeśli dźwignia Quick Release zostanie zamontowana po tej samej stronie co
tarcza, może stykać się z tarczą. Dlatego należy się upewnić, że problem ten
nie występuje.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do
wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy
stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową
i zachować ją na przyszłość.
Tarcze hamulcowe wymagają dotarcia, dlatego siła hamowania rośnie wraz
z upływem okresu docierania. Należy o tym pamiętać podczas korzystania
z hamulców w okresie docierania. Ta sama sytuacja zaistnieje po wymianie
okładzin hamulcowych lub tarczy.
OSTRZEŻENIE
UWAGA
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Pierścień blokady mocowania tarczy
TL-FC36
W przypadku korzystania ze specjalnego narzędzia
(TL-FC36) do zdejmowania oraz zakładania pierścienia
blokującego tarczy, należy uważać, aby nie dotknąć
zewnętrznej części tarczy rękoma. W celu ochrony rąk
przed zranieniem, założyć rękawice.
UWAGA
Pierścień blokady mocowania tarczy
TL-LR15
System Center Lock
Moment dokręcania: 40 Nm
Z mocowaniem tarczy na 6 śrub
Zamontować tarczę oraz podkładki dociskające tarczę
na piaście, a następnie dokręcić śruby, jak pokazano na
rysunku 1.
W rękawicach ochronnych chwycić mocno tarczę
i obrócić ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara, jak
pokazano na rysunku 2. Jednocześnie dokręcać śruby
mocujące tarczę w kolejności pokazanej na rysunku.
Użyć płaskiego śrubokręta lub podobnego narzędzia do
zagięcia końców podkładki dociskającej na główki śrub,
jak pokazano na rysunku 3.
Rys. 1
Podkładka dociskająca
Tarcza
Piasta
Śruby mocujące tarczę (nr 25
Torx)*
* TORX to zastrzeżony znak
towarowy Camcar LLC.
Rys. 2 Rys. 3
Podkładka dociskająca
Moment dokręcania: 2 - 4 Nm
Techniczna instrukcja serwisowa SI-0095A-001
Montaż tarczy
SI-0095A-001-03
Moment dokręcania: 40 Nm
  • Page 1 1

Shimano SM-RT Service Instructions

Typ
Service Instructions