ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
•
Podczas montażu komponentów należy zawsze postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w instrukcji obsługi.
Zaleca się korzystanie wyłącznie z oryginalnych części Shimano. Jeśli takie części jak śruby i nakrętki poluzują się lub zostaną
uszkodzone, może to spowodować nagły upadek z roweru i poważne obrażenia. Ponadto w przypadku nieprawidłowego
wykonania regulacji mogą wystąpić problemy, które spowodują nagły upadek z roweru i poważne obrażenia.
•
Przed wykonaniem czynności konserwacyjnych, np. wymiany części, należy założyć okulary ochronne, które będą
chronić oczy.
•
Po uważnym przeczytaniu niniejszego podręcznika sprzedawcy należy zachować go na przyszłość.
Należy również upewnić się, że użytkownikom przekazano następujące informacje:
•
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób
poluzowane, mogą wypaść z roweru, powodując w konsekwencji poważne zranienie.
•
Nie stosować do jazdy zjazdowej i typu freeride. Może dojść do zgięcia lub innego uszkodzenia koła, co może spowodować
wypadek.
•
Jeżeli zacisk Quick Release nie będzie używany prawidłowo, koło może spaść z roweru, co często prowadzi do poważnych
obrażeń. Przed użyciem dokładnie przeczytać instrukcję serwisową dotyczącą zacisku Quick Release.
•
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na
powierzchni obręczy. W przypadku wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać koła. Koło może się
zepsuć, powodując upadek rowerzysty.
< Koło F15 (oś przednia 15 mm), koło R12 (oś tylna przelotowa 12 mm) >
•
To koło jest przeznaczone do jazdy zjazdowej (downhill) i swobodnej (freeriding). Dlatego też, zależnie od warunków jazdy, w
osi piasty może dojść do pęknięcia, które może prowadzić do uszkodzenia osi piasty. Może to prowadzić do wypadku, którego
wynikiem mogą być poważne obrażenia lub śmierć. Przed jazdą należy dokładnie sprawdzić piasty, w celu upewnienia się, że
nie ma pęknięć w osiach, a w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub innych nietypowych warunków, NIE wolno korzystać
z roweru.
•
To koło może być używane w połączeniu wyłącznie ze specjalnym widelcem/ramą i osią stałą. Jeżeli model ten zostanie
używany w połączeniu z jakimkolwiek innym widelcem przednim/ramą lub osią stałą, może to spowodować odłączenie się koła
od roweru podczas jazdy i w konsekwencji poważne obrażenia ciała.
•
Jeśli dźwignia zacisku osi znajduje się po tej samej stronie co tarcza hamulcowa,
istnieje ryzyko, że będzie ona kolidować z tarczą. Nawet jeśli dźwignia zacisku osi
zostanie dokręcona ręką przy użyciu całej siły, należy się upewnić, że nie koliduje
ona z tarczą. Jeśli dźwignia koliduje z tarczą, należy przerwać użytkowanie koła i
skontaktować się ze sprzedawcą lub punktem sprzedaży.
•
Jeżeli dźwignia zacisku piasty nie jest używana prawidłowo, koło może spaść z roweru, co może doprowadzić do poważnych
obrażeń.
< Koło F15 (oś przelotowa) >
•
Sposób mocowania i moment dokręcania przedniego koła zależą od rodzaju przedniego amortyzatora. W przypadku
montowania przedniego koła do widelca przedniego zawsze należy przestrzegać zaleceń podanych w Instrukcji serwisowej
widelca przedniego. Jeżeli zalecenia nie będą przestrzegane, przednie koło może wypaść z widelca przedniego, czego
konsekwencją może być poważny wypadek.
<Koło F (przednie), koło R (tylne)>
•
Jeśli dźwignia zacisku piasty znajduje się po tej samej stronie co tarcza
hamulcowa, istnieje ryzyko, że będzie ona kolidować z tarczą. Nawet jeśli
dźwignia zacisku piasty zostanie dokręcona ręką przy użyciu całej siły, należy się
upewnić, że nie koliduje ona z tarczą hamulcową. Jeśli dźwignia koliduje z tarczą,
należy przerwać użytkowanie koła i skontaktować się ze sprzedawcą lub punktem
sprzedaży.
Montaż na rowerze i konserwacja:
•
Koła te przeznaczone są do stosowania tylko z hamulcami tarczowymi. Nie wolno stosować tych kół z hamulcami obręczowymi.
Dźwignia zacisku osi
Tarcza hamulcowa
Dźwignia zacisku
Tarcza hamulcowa
4