Toro Exhaust Kit, RT1200 Traction Unit Instrukcja instalacji

Typ
Instrukcja instalacji
FormNo.3395-588RevA
Zestawukładuwydechowego
KoparkadorowówRT1200
Modelnr131-2814
Instrukcjainstalacji
OSTRZEŻENIE
KALIFORNIA
Propozycja65ostrzeżenie
TenproduktzawierajedenlubwięcejzwiązkówchemicznychuznanychwStanieKaliforniaza
wywołująceraka,uszkodzeniapłodulubdziałająceszkodliwiedlarozrodczości.
Instalacja
1
Przygotowaniedomontażu
zestawuukładuwydechowego
Niepotrzebneżadneczęści
Procedura
1.Zaparkujmaszynęnapłaskimpodłożu.
2.Obniżcałyosprzęt,wyłączsilnikiwyjmijkluczykz
PRZEŁĄCZNIKAKLUCZYKOWEGO.
3.Zdejmijprawypanelboczny,patrzinstrukcjaobsługi
maszyny.
4.Odczekaj,układwydechowycałkowicieostygnie.
2
Demontażprawejosłony
Niepotrzebneżadneczęści
Odłączanieakumulatora
1.PrzekręćROZŁĄCZNIKAKUMULATORAdopozycji
wyłączonej;patrzinstrukcjaobsługimaszyny.
2.Wyjmijpalcami2osłonyzotworówwpokrywie
akumulatora(Rysunek1).
Informacja:Pokrywaakumulatoraznajdujesię
pomiędzyfotelemoperatoraatylnąścianąukładu
ROPS.
Rysunek1
1.Foteloperatora
4.Śrubykołnierzowe(5/16x
1cal)
2.Osłonawyjmowana
palcami
5.Nakrętkazaciskowa
3.Otwór(pokrywa
akumulatora)
6.ŚcianaukładuROPS
3.Odkręćczteryśrubykołnierzowe(5/16x1cal)
mocującepokrywęakumulatoradoplatformyukładu
ROPS(Rysunek1).
4.Korzystajączotworównapalce,zdejmijpokrywę
akumulatorazplatformyukładuROPS(Rysunek1).
5.Odkręćnakrętkęzpodkładkązabezpieczającą(3/8
cala)mocującąujemnyprzewódakumulatoraistyk
pierścieniowydoujemnegobiegunaakumulatora,a
następnieodłączprzewódodakumulatora(Rysunek2).
©2015—TheToro®Company
8111LyndaleAvenueSouth
Bloomington,MN55420
Zarejestrujproduktpodadresem
www.Toro.com.
Tłumaczenieoryginału(PL)
WydrukowanowStanach
Zjednoczonych
Wszelkieprawazastrzeżone
*3395-588*A
Rysunek2
1.Dodatniprzewód
akumulatora
4.Nakrętkazpodkładką
zabezpieczającą(3/8
cala)
2.Ujemnyprzewód
akumulatora
5.Ujemnybiegun
(akumulator)
3.Stykpierścieniowy
6.Dodatnibiegun
(akumulator)
6.Zsuńosłonęizolacyjnąiodkręćnakrętkęzpodkładką
zabezpieczającą(3/8cala)mocującądodatniprzewód
akumulatoradododatniegobiegunaakumulatora,a
następnieodłączprzewódodakumulatora(Rysunek2).
Wyłączanierozłącznikaakumulatora
1.Zsuńosłonęizolacyjnąpowewnętrznejstroniebieguna
rozruchowegoiodkręćnakrętkę,anastępniezdejmij
przewódzkołkagwintowanego(Rysunek3).
Rysunek3
1.Biegunrozruchowy4.Zaciskkablowy
2.Prawaosłona
5.Osłonaizolacyjna
3.Kołekgwintowany6.Przeciwnakrętka
2.Odkręćśrubęprzyrozłącznikuakumulatoramocującą
pokrętłodotrzpieniaprzełącznika(Rysunek4).
Rysunek4
1.Prawaosłona4.Nakrętkazabezpieczająca
2.Trzpień(rozłącznik
akumulatora)
5.Pokrętło
3.Podkładkasprężysta
6.Śruba
3.Odkręćnakrętkęzabezpieczającąipodkładkęsprężystą
mocującerozłącznikakumulatoradoprawejosłony
(Rysunek4).
4.Pchnijtrzpieńrozłącznikaakumulatoradotyłu,aby
odłączyćrozłącznikodosłony(Rysunek4).
2
Demontażpaneluosłonybocznej
1.Odkręćśrubękołnierzową(12x40mm)mocującą
prawąosłonędopłytymontażowejukładuROPS
(Rysunek5).
Rysunek5
1.Śrubakołnierzowa(12x
40mm)górnaczęść
układuROPSpłyta
montażowa
3.Zacisk(odpowietrznik
zbiornikahydraulicznego)
2.Prawaosłona
4.Śrubakołnierzowa(8x
35mm)przegroda
ognioodporna
2.Odkręćśrubękołnierzo(8x35mm)mocującą
zaciskodpowietrznikazbiornikahydraulicznegoiprawą
osłonędoprzegrodyognioodpornej(Rysunek5).
3.Zdejmijprawąosłonęzmaszyny(Rysunek6).
Informacja:Obróćpanelosłony,abymócgowyjąć
spodelementówukładuwydechowego.
Rysunek6
3
Demontażukładu
wydechowego
Niepotrzebneżadneczęści
Demontażtłumikaiosłonytermicznej
Informacja:Masaukładuwydechowego:około39,5kg.
1.Należypodtrzymaćukładwydechowyzapomocą
odpowiedniegosprzętudopodnoszenia(Rysunek7).
3
Rysunek7
2.Zdejmijopaskęzaciskowąidolnąobejmętłumika
mocującątłumikdorurywylotowejturbosprężarki
(Rysunek8).
Informacja:Zachowajopaskęiobejmędomomentu
montażuwkrokuMontażprzymiarudoustawiania
kompensatorów(Strona5)iMontażobejmytłumikai
opaskizaciskowej(Strona7).
Rysunek8
1.Nakrętkakołnierzowa4.Rurawylotowa
turbosprężarki
2.Obejmatłumika
5.Rurawlotowatłumika
3.Opaskazaciskowa
3.Odkręć4nakrętkizabezpieczającekołnierzowe(8
mm),4śruby(8x120mm)oraztylnąpłytęmontażo
mocującąwspornikukładuwydechowegodoprzedniej
prawejruryukładuROPS(Rysunek9).
Informacja:Zachowajnakrętkizabezpieczające,
śrubyorazpłytęmontażowądomomentumontażu
wkrokuMontażtłumikadorurywylotowej
turbosprężarki(Strona7).
Rysunek9
1.Śruby(8x120mm)
4.Wspornikukładu
wydechowego
2.Tylnapłytamontażowa5.Nakrętkizabezpieczające
kołnierzowe(8mm)
3.RuraukładuROPS
4.Odłącztłumikodrurywylotowejturbosprężarkii
wyjmijtłumikzmaszyny(Rysunek10).
Informacja:Nieodłączajosłonytermicznejod
tłumika.
Rysunek10
5.Zdejmijobejmękołnierzowąmocującąkołnierzrury
wylotowejturbosprężarkizkołnierzemwylotowym
turbosprężarki,anastępniewyjmijruręwylotowąz
maszyny(Rysunek11).
Informacja:Zachowajobejmękołnierzodo
momentumontażuwkrokuMontażrurywylotowej
turbosprężarkiorazprzymiarudoustawianiarur
(Strona6),wyrzućstarąruręwylotowąturbosprężarki.
4
Rysunek11
1.Kołnierz(rurawylotowa
turbosprężarki)
3.Kołnierz(wylot
turbosprężarki)
2.Nakrętka(obejma
kołnierzowa)
4
Przygotowanierurywylotowej
turbosprężarki
Niepotrzebneżadneczęści
Przygotowanietłumika
1.Oczyśćzewnętrznąpowierzchnięrurywlotowejdo
tłumika(Rysunek12).
Rysunek12
1.Rurawlotowa(tłumik)
2.Nałóżcienkąwarstwęwysokotemperaturowegośrodka
przeciwdziałającegokorozjiciernejnazewnętrzną
powierzchnięrurywlotowejtłumika.
5
Montażrurywylotowej
turbosprężarki
Częścipotrzebnedotejprocedury:
1Przymiardoustawianiakompensatorów
1Rurawylotowaturbosprężarki
1Przymiardoustawianiarur
Montażprzymiarudoustawiania
kompensatorów
1.Przyłóżprzymiardoustawianiakompensatorówdo
nowejrurywylotowejturbosprężarki,ustawiając
krótsząwypustkęprzymiaruponiżejkompensatorów
(Rysunek13).
Rysunek13
1.Obejmatłumika5.Leweramię(przymiar
doustawiania
kompensatorów)
2.Nakrętkakołnierzowa6.Krótszawypustka
(przymiardoustawiania
kompensatorów)
3.Kompensatory(rura
wylotowaturbosprężarki)
7.Praweramię(przymiar
doustawiania
kompensatorów)
4.Promieńwewnętrzny(rura
wylotowaturbosprężarki)
5
2.Zamontujobejmętłumika(zdemontowanąwkroku2
Demontażtłumikaiosłonytermicznej(Strona3))do
przymiarudoustawianiakompensatorów(Rysunek13).
3.Przyłóżleweramięprzymiarudopromienia
zewnętrznegozagięciarury,apraweramiędo
promieniawewnętrznegozagięciawsposóbpokazany
naRysunek13.
4.Dokręćnakrętkikołnierzoweobejmytłumikaz
momentemod19do25N-m.
Montażrurywylotowejturbosprężarki
orazprzymiarudoustawianiarur
1.Zamocujnowąruręwylototurbosprężarkido
kołnierzawylotowegoturbosprężarki,używającobejmy
kołnierzowejzdemontowanejwkroku5Demontaż
tłumikaiosłonytermicznej(Strona3)idokręcając
nakrętkękołnierzojedynienatyle,abyruranie
przesuwałasięwzględemturbosprężarki(Rysunek14).
Rysunek14
1.Rurawylotowa
turbosprężarki(z
zamontowanym
przymiarem
kompensatora)
3.Kołnierzwylotowy
turbosprężarki
2.Obejmakołnierza
2.Poluzuj2śrubykołnierzowe(10x20mm)mocujące
górnątylnączęśćosłonytermicznejdowsporników
dystansowychkolektorawylotowego(Anarys.
Rysunek15).
Informacja:Koniecznebędzieodkręcenieśrub,aby
uzyskaćodstępconajmniej5mmmiędzyłbemśruby
aosłonątermiczną.
Rysunek15
1.Rurawylotowa
turbosprężarki
5.Przymiardoustawianiarur
2.Śrubykołnierzowe(10x
20mm)
6.Wspornikdystansowy
(kolektorwydechowy)
3.Obejmakołnierza
7.Mniejszykołnierz
(przymiardoustawiania
rur)
4.Górnatylnaczęśćosłony
termicznej
8.Powierzchniarury(rura
wylotowaturbosprężarki)
3.Umieśćprzymiardoustawianiarurnaosłonie
termicznejipodśrubamikołnierzowymi(Anarys.
Rysunek15),anastępniedokręćśrubyzmomentemod
17do21N-m.
Informacja:Upewnijsię,żeprzymiardoustawiania
jestdosuniętydowewnątrz,aśrubycałkowicie
osadzonewwycięciachprzymiaru.
4.Przekręćruręwylotową,abypowierzchniarurybyła
zlicowanazmniejszymkołnierzemprzymiarudo
ustawianiarur(Bnarys.Rysunek15).
Informacja:Mniejszykołnierzprzymiarudo
ustawianiarurpowinienwypadaćmiędzy2ramionami
przymiarudoustawianiakompensatorów .Jeżeli
wspornikinierównoustawione,poluzujobejmę
tłumika,ustawodpowiednioprzymiardoustawiania
kompensatorów,anastępniedokręćnakrętki
6
kołnierzoweobejmytłumikazmomentemod19do
25N-m.
5.Dokręćmocnonakrętkęobejmykołnierzowej.
6
Montażtłumikaiosłony
termicznej
Częścipotrzebnedotejprocedury:
3Podkładka1,5mm
1Podkładka0,8mm
Montażtłumikadorurywylotowej
turbosprężarki
1.Nałóżopaskęzaciskowąwokółrurywylotowej
turbosprężarki
2.Przyłóżruręwlototłumikadorurywylotowej
turbosprężarki(Rysunek16).
Informacja:Upewnijsię,żewypustkiwyrównujące
narurzewlotowejtłumikapasujądowycięćw
kołnierzururywylotowejturbosprężarki.
Rysunek16
1.Wypustkawyrównująca
(rurawlotowatłumika)
3.Wycięcie(kołnierzrury
wylotowejturbosprężarki)
2.Opaskazaciskowa
3.Wsuńruręwlotowądokońcawruręwylotową
(Rysunek16)
Informacja:Ustawrurytak,abysworzeńrury
wlotowejtłumikaznalazłsiębliskodnawycięciaw
rurzewylotowejtłumika.
Informacja:Nieprzekręcajtłumikapodczas
mocowaniagodorurywylotowejturbosprężarki,gdyż
możetospowodowaćuszkodzeniekompensatorów .
4.Przyłóżwspornikukładuwydechowegodoprzedniej
prawejruryukładuROPS(Rysunek17).
Rysunek17
1.Tylnapłytamontażowa5.Nakrętkazabezpieczająca
kołnierzowa(8mm)
2.Śrubykołnierzowe(8x
120mm)
6.Podkładka0,8mm
3.RuraukładuROPS
7.Podkładka1,5mm
4.Wspornikukładu
wydechowego
5.Luźnozamocujtylnąpłytęmontażowądowspornika
układuwydechowego(Rysunek17),używając4
śrubkołnierzowych(8x120mm)oraz4nakrętek
zabezpieczającychkołnierzowych(8mm)odkręconych
wcześniejwkroku33Demontażukładuwydechowego
(Strona3).
6.Sprawodstępmiędzywspornikiemukładu
wydechowegoarurąukładuROPS(Rysunek17).
Informacja:Wraziepotrzebyumieśćmiędzy
wspornikiemukładuwydechowegoarurąukładuROPS
podkładkipozwalająceustawićruręwlototłumika
osiowowzględemrurywylotowejturbosprężarki.
7.Dokręćśrubykołnierzoweinakrętkizabezpieczające
kołnierzowezmomentemod17do21N-m.
Montażobejmytłumikaiopaski
zaciskowej
1.Odkręć2śrubykołnierzowemocująceobejmę
tłumika,przymiardoustawianiakompensatorówirurę
wylotowąturbosprężarki,anastępniewyjmijprzymiar
(Rysunek18).
7
Rysunek18
1.Przymiardoustawiania
kompensatorów
3.Opaskazaciskowa
2.Obejmatłumika
4.Rurawylotowa
turbosprężarki
2.Załóżopaskęzaciskowątużponiżejsworznia
ustalającegorurywlotowejtłumika(Rysunek16oraz
Rysunek18).
3.Zamocujobejmętłumikamiędzysworzniem
ustalającymakońcemrurywylotowejturbosprężarki
(Rysunek18).
4.Dokręćnakrętkikołnierzoweobejmytłumikaidokręć
śrubęinakrętkęopaskizaciskowej.
5.Poluzuj2śrubykołnierzowemocująceprzymiardo
ustawianiarurdoosłonytermicznej,anastępnie
zdemontujprzymiardoustawiania(Rysunek19).
Rysunek19
1.Śrubakołnierzowa
2.Przymiardoustawianiarur
6.Dokręćśrubykołnierzowezmomentemod34do42
N-m.
7.Popatrzzbokunaruręwylotowąturbosprężarki
iupewnijsię,żekompensatoryprzebiegająwlinii
prostej.
Informacja:Jeżelikompensatorynieułożone
prosto,wykonajnastępującączynność:
A.Poluzujśrubykołnierzoweinakrętki
zabezpieczającekołnierzowemocującewspornik
układuwydechowegodoruryukładuROPS
(Rysunek17).
B.Dodajlubusuńpodkładkipodwspornikiem
układuwydechowego,kompensatorybędą
przebiegaćprosto,patrzkrok6wMontażtłumika
dorurywylotowejturbosprężarki(Strona7).
C.Dokręćśrubykołnierzoweinakrętki
zabezpieczającekołnierzowewspornikaukładu
wydechowegozmomentemod17do21N-m.
8.Popatrzodprzodunaruręwylotowąturbosprężarki
iupewnijsię,żekompensatoryprzebiegająwlinii
prostej.
Informacja:Jeżelikompensatorynieułożone
prosto,wykonajnastępującączynność:
A.Odkręć6śrubkołnierzowych(6x16mm)
mocującychosłonętermicznądowspornika
układuwydechowegoizdemontujosłonę
termiczną(Rysunek20).
8
Rysunek20
1.Śrubykołnierzowe(6x16
mm)
4.Obejmataśmowatłumika
2.Nakrętkazzawleczką(6
mm)
5.Osłonatermiczna
3.Śrubykołnierzowe(6x30
mm)
B.Poluzujśrubykołnierzowe(6x30mm)mocujące
obejmytaśmowetłumikadowspornikaukładu
wydechowego(Rysunek20).
C.Poluzuj2śrubykołnierzowe(1/2x1cal)i
nakrętkikołnierzoweząbkowane(1/2cala)
mocującedolnywsporniktłumikadowspornika
układuwydechowego(Rysunek21).
Rysunek21
1.Wspornikukładu
wydechowego
3.Dolnywsporniktłumika
2.Śrubykołnierzowe(1/2x
1cal)dolnywspornik
tłumika
4.Nakrętkikołnierzowe
ząbkowane(1/2cala)
D.Przesuńtłumikwlewolubwprawo,aby
skorygowaćustawieniekompensatorów(Rysunek
21).
E.Dokręć2śrubykołnierzowe(1/2x1cal)i
nakrętkikołnierzoweząbkowane(1/2cala)
mocującedolnywsporniktłumikadowspornika
układuwydechowegozmomentemod91do113
N-m.
F.Dokręćśrubykołnierzowe(6x30mm)mocujące
obejmytaśmowetłumikadowspornikaukładu
wydechowegozmomentemod972do1198
N-cm.
G.Zamocujosłonętermicznądowspornikaukładu
wydechowego,używając6śrubkołnierzowych(6
x16mm);śrubydokręćzmomentemod972do
1198N-cm.
9
7
Montażprawegobocznego
paneluosłony
Niepotrzebneżadneczęści
Montażpaneluosłony
1.Ustawotworywprawejbocznejosłonierówno
zotworamiwpłycieukładuROPSiprzegrodzie
ognioodpornej,patrzRysunek5naDemontażpanelu
osłonybocznej(Strona3).
2.ZamocujpanelosłonydopłytyukładuROPS,używając
śrubykołnierzowej(12x40mm)odkręconejwcześniej
wkroku1zDemontażpaneluosłonybocznej(Strona
3).
3.Zamocujobejmęzaciskuodpowietrznikazbiornika
hydraulicznegoiprawąosłonędoprzegrody
ognioodpornej,używającśrubykołnierzowej*8x35
mm)odkręconejwcześniejwkroku2zDemontaż
paneluosłonybocznej(Strona3).
Informacja:Upewnijsię,żeodpowietrznikjest
wyrównanywpionie.
4.Dokręćśrubę12mmprzypłycieukładuROPSz
momentemod80do100N-cm,aśrubę10mmprzy
przegrodzieognioodpornejzmomentemod44do57
N-cm.
Montażrozłącznikaakumulatora
1.Załóżprzewódelektrycznyodłączonywkroku1z
Wyłączanierozłącznikaakumulatora(Strona2)na
kołekgwintowanybiegunarozruchowego(Rysunek3)
idokręćnakrętkęzabezpieczającą.
2.Ustawprzewódelektrycznyzałożonynakołekbieguna
rozruchowegotak,abybyłskierowanydogóry,dokręć
nakrętkęzabezpieczającą,anastępnienanakrętkęi
kołeknałóżosłonęizolacyjną.
3.Zamontujrozłącznikakumulatorawewnątrz
otworuwkołnierzumontażowymprawejbocznej
osłony(Rysunek4),używającpodkładkiinakrętki
zabezpieczającej,którezostałyodkręconewkroku3,
idokręćnakrętkęzabezpieczającą.
Informacja:Upewnijsię,żesworzeńustalający
rozłącznikaznajdujesięwewgłębieniukołnierza
montażowegopanelu,asamrozłącznikjestzlicowany
zkołnierzem.
4.Załóżgałkęnatrzpieńrozłącznika,używającśruby
wykręconejwkroku2zWyłączanierozłącznika
akumulatora(Strona2).
Podłączanieakumulatora
1.Załóżdodatniprzewódakumulatoranadodatni
biegunakumulatora(Rysunek2)iprzykręćnakrętkę
zpodkładkązabezpieczającą(3/8cala)odkręconą
wcześniejwkroku6zOdłączanieakumulatora(Strona
1).
2.Dokręćnakrętkęzpodkładkązabezpieczającąz
momentem14-20N-m,anastępnienasuńosłonę
izolacyjnąnanakrętkęibiegunakumulatora.
3.Załóżujemnyprzewódakumulatoranaujemny
biegunakumulatora(Rysunek2)iprzykręćnakrętkę
zpodkładkązabezpieczającą(3/8cala)odkręconą
wcześniejwkroku5zOdłączanieakumulatora(Strona
1).
4.Dopasujotworywpokrywieakumulatoradonakrętek
zaciskowychwpokrywie(Rysunek1).
5.Zamocujpokrywęakumulatoradomaszyny,używając
czterechśrubkołnierzowych(5/16x1cala)
odkręconychwcześniejwkroku3zOdłączanie
akumulatora(Strona1).
6.Załóżosłonęnaotworywpokrywieakumulatora.
8
Zakończeniemontażuzestawu
Niepotrzebneżadneczęści
Procedura
1.Obróćrozłącznikakumulatoradopozycjiwłączonej;
patrzInstrukcjaobsługimaszyny.
2.Uruchomsilnikisprawdź,czyniemanieszczelności
układuwydechowegoprzyrurzewylotowej
turbosprężarkiitłumiku.
Informacja:Przedzamontowaniempanelubocznego
naprawwszelkienieszczelności.
3.Załóżprawypanelboczny,patrzinstrukcjaobsługi
maszyny.
10
Notatki:
11
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12

Toro Exhaust Kit, RT1200 Traction Unit Instrukcja instalacji

Typ
Instrukcja instalacji