Shimano RD-5700 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy
wykorzystanie poniższej kombinacji.
4. Jak używać śruby regulacyjnej B
Założyć łańcuch na najmniejszą przednią tarczę i największą
koronkę tylną i obrócić ramię mechanizmu korbowego do
tyłu. Następnie obrócić śrubę regulacyjną B, aby ustawić
kółko prowadzące tak blisko koronki jak to możliwe, ale tak,
aby jej nie dotykało. Następnie ustawić łańcuch na
najmniejszej koronce i powtórzyć powyższe czynności,
pamiętając, aby kółko prowadzące nie dotknęło koronki.
1. Regulacja górna
Obrócić śrubę regulacji
górnej, aby ustawić tak, że
kółko prowadzące znajdzie
się pod krawędzią
zewnętrzną najmniejszej
koronki, patrząc od tyłu.
5. Regulacja SIS
Kilka razy poruszyć dźwignią w celu przesunięcia
łańcucha na drugą koronkę. Następnie, naciskając na
dźwignię aż do oporu, obrócić ramieniem mechanizmu
korbowego.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Upewnij się, że sworzeń łączący nie wystaje znad zewnętrznej
powierzchni ogniwa od strony, od której sworzeń był wkładany.
Należy to sprawdzić, przesuwając palcem nad sworzniem. Sworzeń
będzie wystawał nieco z tyłu po usunięciu części odłamywanej.
Jeżeli konieczne jest wyregulowanie długości łańcucha z powodu
zmiany liczby zębów koronek, należy skrócić łańcuch w innym miejscu
niż miejsce, w którym łańcuch został połączony, za pomocą
wzmocnionego sworznia łączącego. Łańcuch zostanie uszkodzony,
jeżeli zostanie skrócony w miejscu, gdzie został połączony za pomocą
wzmocnionego sworznia łączącego.
Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie
jest uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić
łańcuch. W przeciwnym razie może dojść do zerwania łańcucha i poważnego zranienia.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte lub
uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne
obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli komponenty nie
zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co prowadzi do upadku z roweru
i poważnych obrażeń.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować wszystkie części ruchome.
Jeżeli luz w ogniwach jest na tyle duży, że regulacja nie jest możliwa, należy wymienić przerzutkę.
Należy okresowo czyścić przerzutkę i smarować wszystkie części ruchome (mechanizm i kółka).
Jeżeli nie można wyregulować zmiany przełożeń, sprawdzić, czy rama i hak roweru są równoległe do
osi. Sprawdzić również, czy nasmarowana jest linka oraz czy pancerz nie jest zbyt długi lub zbyt krótki.
Jeżeli w wyniku poluzowania słychać nietypowy dźwięk w kółku, należy wymienić kółko.
Zębatki należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a następnie ponownie je smarować.
Ponadto czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie może być skutecznym
sposobem zwiększenia trwałości zębatek i łańcucha.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z zębatek, należy wymienić zębatki i łańcuch.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i ślizgi.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby zapewnić swobodne ślizganie się linki.
Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo odradzane, ponieważ mają one
tendencję do pogarszania działania przerzutki SIS ze względu na duże opory linek.
Kółko napinające ma strzałkę wskazującą kierunek obrotów. Kółko napinające należy zamontować tak,
aby strzałka była skierowana w prawo, patrząc od zewnętrznej strony przerzutki.
Koniec pancerza z końcówką aluminiową powinien znajdować się po stronie przerzutki (RD-6700).
Części nie są objęte gwarancją w zakresie
normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi prosimy kierować do
profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Hak przerzutki
Śruba regulacyjna B
Najmniejsza
zębatka
Największa
tarcza
Łańcuch
90°
Kółko prowadzące
Kółko napinające
Prawidłowy kąt z podłożem
Kółko prowadzące
Zewnętrzna krawędź
najmniejszej koronki
Śruba regulacji
górnej
Największa zębatka
Kółko prowadzące
Największa zębatka Najmniejsza zębatka
Śruba regulacji
dolnej
Śruba regulacyjna B
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przyłączyć linkę do tylnej przerzutki i po
usunięciu luzu początkowego linki, ponownie
przymocować tylną przerzutkę, jak pokazano
na rysunku.
Pociągnąć
Końcówka aluminiowa
(RD-6700)
Strona przerzutki
końcówka 4 mm
Końcówka plastikowa lub
końcówka 4 mm
Dane techniczne
Montaż tylnej przerzutki
Długość łańcucha
Regulacja skoku i zabezpieczanie linki
Moment dokręcenia śruby haka: 8 - 10 Nm
Podczas instalowania należy uważać, aby śruba regulacyjna napięcia
B nie zetknęła się z hakiem na zakończeniu widełek. W przeciwnym
razie zostanie zniekształcona.
Moment dokręcania: 6-7 Nm
3. Regulacja dolna
Obrócić śrubę regulacji dolnej tak, aby kółko prowadzące
przesunęło się do położenia bezpośrednio w linii z największą
koronką.
Dodać dwa ogniwa
(z łańcuchem na największej
koronce i największej tarczy)
Największa
zębatka
Największa
tarcza
2
3
Łańcuch
+2 ogniwa
Dźwignia (A)
Kiedy następuje
zmiana na trzeci bieg
Dokręcać pokrętło
regulacyjne linki dopóki
łańcuch nie wróci na
drugą koronkę.
(w prawo)
Najlepsze ustawienie
Najlepsze ustawienie jest wówczas,
kiedy dźwignia zmiany biegów jest
przestawiana tylko tyle, aby
wykasować luz, a łańcuch dotyka
trzeciej koronki i hałasuje.
* Przestawić dźwignię do pierwotnego położenia
(położenie, kiedy dźwignia przerzuciła łańcuch na
drugą koronkę i kiedy została puszczona) i obrócić
ramię mechanizmu korbowego w prawo. Jeżeli
łańcuch dotyka trzeciej koronki i hałasuje, obracać
powoli pokrętłem regulacyjnym pancerza, dokręcając
go, dopóki hałas nie ustąpi i łańcuch nie zacznie
przemieszczać się płynnie.
Nacisnąć dźwignię w celu zmiany biegów
i sprawdzenia czy w położeniu któregoś z biegów
występuje hałas.
W celu zapewnienia najlepszego działania przerzutki
SIS należy okresowo smarować wszystkie elementy
przeniesienia napędu.
Poluzować pokrętło
regulacyjne pancerza
dopóki łańcuch nie
dotknie trzeciej koronki
i nie zacznie hałasować.
(w lewo)
Kiedy nie słychać
dźwięku
Pokrętło
regulacyjne
pancerza
Pokrętło
regulacyjne
pancerza
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na
stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
Luz
Do koronki 11-28T
(tylko typ SS)
Wzmocniony sworzeń łączący
Sworzeń ogniwa
Sworzeń ogniwa
Uwaga:
W celu uzyskania dobrego działania przerzutki łańcuch
CN-7901/6701/5701 posiada stronę przednią i tylną; są one
oznaczone w taki sposób, że po zainstalowaniu
CN-7901/6701/5701 będzie zwrócony we właściwym kierunku.
Przód (strona
zewnętrzna)
Tył (strona
wewnętrzna)
Strona z oznaczeniem pokazanym na rysunku jest stroną przednią
(strona zewnętrzna).
Uwaga: Upewnić się, że linka jest przymocowana w rowku.
Wyżłobienie
"Długość okresów międzykonserwacyjnych zależy od sposobu użytkowania i warunków jazdy na
rowerze. Łańcuch należy czyścić regularnie, używając odpowiedniego środka do czyszczenia
łańcucha. Nigdy nie stosować rozpuszczalników na bazie kwasów lub zasad, takich jak
odrdzewiacze. W razie użycia takiego typu rozpuszczalnika łańcuch może się zerwać, powodując
poważne obrażenia ciała".
W celu uzyskania dobrego działania przerzutki łańcuch CN-7901/6701/5701 posiada stronę przednią i tylną; są
one oznaczone w taki sposób, że po zainstalowaniu CN-7901/6701/5701 będzie zwrócony we właściwym
kierunku. Uzyskanie prawidłowego działania będzie możliwe po zainstalowaniu CN-7901/6701/5701
w odpowiednim kierunku. Jeżeli łańcuch zostanie zamontowany w przeciwnym kierunku, może spaść,
powodując przewrócenie się roweru i w konsekwencji poważne obrażenia rowerzysty.
Do łączenia łańcuchów o wąskich ogniwach stosować tylko wzmocnione sworznie łączące.
W przypadku stosowania sworzni innych niż wzmocnione lub kiedy stosowany jest sworzeń wzmocniony lub
narzędzie niedostosowane do typu łańcucha, połączenie łańcucha będzie za słabe, co może spowodować
rozerwanie lub spadanie łańcucha.
SI-5X90B-003-03
RD-6700 / RD-5700
Techniczna instrukcja serwisowa SI-5X90B-003
* W modelach dla juniorów należy zastosować CS-6600.
* Liczba zębów na najmniejszej koronce używanej z tylnymi przerzutkami
specyfikacji SS to 15T.
* Liczba zębów na najmniejszej koronce używanej z tylnymi przerzutkami
specyfikacji GS to 13T.
Wymiana przerzutki tylnej
Klucz imbusowy 3 mm
Moment dokręcania kółka
prowadzącego/napinającego:
2,5-5,0 Nm
Klucz imbusowy 5 mm
Łańcuch
Wzmocniony sworzeń
łączący
Wyciskacz do
łańcucha
10-rzędowy łańcuch o wąskim
ogniwie, taki jak
CN-7901/6701/5701/
7801/6600/5600
z rowkiem
(3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
z rowkiem
(2)
Grupa ULTEGRA 105
Dźwignia przerzutki
Dwurzędowa
dźwignia
ST-6700
Potrójna
dźwignia
ST-6703
Dwurzędowa
dźwignia
ST-5700
Potrójna
dźwignia
ST-5703
Biegi 10 10
Pancerz OT-SP41 (SIS-SP41)
Przerzutka tylna RD-6700 RD-5700
Typ SS GS SS GS
Piasta tylna FH-6700 FH-5700
Kaseta zębatek CS-6700 CS-5700
Łańcuch
CN-6701
CN-6600
CN-5701
CN-5600
Ślizg SM-SP17 SM-SP17
Typ SS GS
Całkowita pojemność 33 zęby lub mniej 39 zęby lub mniej
Największa zębatka 28T 28T
Najmniejsza zębatka 11T 11T
Różnica zębów w mechanizmie
korbowym
16 zęby lub mniej 22 zęby lub mniej
  • Page 1 1

Shimano RD-5700 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla