vii
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
UWAGA
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
•
Należy pamiętać o włożeniu zaślepek we wszystkie nieużywane gniazda.
•
W sprawie montażu i regulacji produktu należy się skontaktować z punktem sprzedaży.
•
Urządzenia skonstruowano w taki sposób, aby zapewnić ich wodoodporność podczas jazdy w mokrych warunkach lub podczas deszczu. Nie należy ich
jednak celowo zanurzać w wodzie.
•
Nie wolno czyścić roweru myjkami ciśnieniowymi. Dostanie się wody do komponentów może spowodować nieprawidłowe działanie lub rdzewienie.
•
Należy ostrożnie obchodzić się z komponentami i unikać narażania ich na silne wstrząsy.
•
Nie odwracać roweru. Może to spowodować uszkodzenie komputera rowerowego lub przełącznika zmiany przełożeń.
•
Roweru można używać jako tradycyjnego roweru po odłączeniu akumulatora, jednak oświetlenie nie będzie działać po podłączeniu do obwodu
zasilania. Należy pamiętać, że użytkowanie roweru w takim stanie będzie stanowiło naruszenie przepisów kodeksu ruchu drogowego w Niemczech.
•
Przed przewożeniem roweru w samochodzie należy wyjąć akumulator z roweru i umieścić w samochodzie na stabilnej powierzchni.
•
Przed podłączeniem akumulatora należy upewnić się, że w złączu, do którego zostanie podłączony nie ma wody.
•
Podczas ładowania akumulatora, gdy jest zamontowany na rowerze, należy uważać na poniższe kwestie:
-
Podczas ładowania upewnić się, że nie ma wody w gnieździe ładowania ani wtyku ładowarki.
-
Przed ładowaniem upewnić się, że akumulator jest zablokowany.
-
Nie zdejmować akumulatora ze wspornika akumulatora podczas ładowania.
-
Nie jeździć na rowerze z zamontowaną ładowarką akumulatora.
-
Zamknąć osłonę gniazda ładowania, jeśli nie jest ono używane do ładowania.
-
Rower powinien być stabilny, aby się nie przewrócił podczas ładowania.
•
Zaleca się używanie oryginalnego akumulatora SHIMANO. W przypadku używania akumulatora innego producenta należy uważnie przeczytać
instrukcję obsługi akumulatora przed jego użyciem.
•
Może się zdarzyć, że nie będzie możliwe włączenie zasilania z komputera rowerowego (SC-E6010), jeśli komputer rowerowy jest używany lub
pozostawiony na długi czas w niskiej temperaturze. Nacisnąć przełącznik zasilania akumulatora, aby włączyć zasilanie. Jeśli nadal nie można włączyć
zasilania, należy skontaktować się z punktem sprzedaży.
•
Niektóre z ważnych informacji zawartych w tej instrukcji dealera są także podane na etykietach na urządzeniu.
•
Numer podany na kluczu akumulatora jest wymagany w razie konieczności zamówienia kluczy zapasowych. Przechowywać z zachowaniem najwyższej
ostrożności.
•
Do czyszczenia akumulatora i osłony plastikowej należy używać wilgotnej, dokładnie wykręconej ściereczki.
•
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących użytkowania i konserwacji produktu należy skontaktować się z punktem sprzedaży, w którym
dokonano zakupu.
•
Aby uzyskać aktualizacje oprogramowania komponentu, należy skontaktować się z punktem sprzedaży. Najnowsze informacje są dostępne na stronie
internetowej SHIMANO. Szczegółowe instrukcje na ten temat podano w części „Połączenie z komputerem”.
•
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia ani pogorszenia działania wynikających z normalnego użytkowania i starzenia się.
Akumulator litowo-jonowy
Informacje na temat utylizacji w krajach spoza Unii Europejskiej
Ten symbol obowiązuje wyłącznie w Unii Europejskiej.
Zużyte akumulatory należy utylizować zgodnie z lokalnymi przepisami. Jeśli nie ma pewności,
należy skontaktować się z punktem sprzedaży lub sprzedawcą roweru.
Elementy związane z montażem i konserwacją roweru
•
Żadnych elementów nie wolno czyścić rozcieńczalnikiem ani innymi rozpuszczalnikami. Substancje tego typu mogą uszkodzić ich powierzchnię.
•
Tarcze mechanizmu korbowego należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym. Ponadto czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem
czyszczącym i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości tarcz i łańcucha.
•
Nie można osiągnąć odpowiedniego poziomu wspomagania, dopóki nie zostaną wprowadzone właściwe ustawienia (montaż ramienia mechanizmu
korbowego w odpowiedniej pozycji, właściwa regulacja napięcia łańcucha itp.). Należy zachować szczególną ostrożność podczas ustawiania modelu
DU-E6010/DU-E6012, który jest kompatybilny z hamulcem wewnętrznym.
Rzeczywisty produkt może różnić się od pokazanego na rysunku, ponieważ ten podręcznik służy głównie do wyjaśnienia
procedur użytkowania tego produktu.