18
PL
Korzystanie z dźwięku otaczającego
Możesz korzystać z dźwięku
otaczającego, wybierając po prostu jedno
z uprzednio zaprogramowanych pól
dźwięku odbiornika. Pozwoli to uzyskać w
domu ekscytujący silny dźwięk sal
kinowych i koncertowych. Możesz
również, zmieniając różne parametry,
zmodyfikować pola dźwięku, aby uzyskać
pożądany dźwięk.
Aby w pełni wykorzystać dźwięk
otaczający, musisz zarejestrować liczbę i
rozmieszczenie głośników. Patrz
“Nastawianie wielokanałowego dźwięku
otaczającego” rozpoczynające się na str.
12, aby ustawić parametry głośnika przed
korzystaniem z dźwięku otaczającego.
Wybór pola dźwięku
Możesz korzystać z dźwięku
otaczającego, wybierając po prostu jedno
z uprzednio zaprogramowanych pól
dźwięku w zależności od tego, jakiego
programu chcesz słuchać.
Naciskaj SOUND FIELD +/–, aby wybrać
pożądane pole dźwięku.
Aktualne pole dźwięku zostaje wskazane
na wyświetlaczu. Po informacje o każdym
z pól patrz str. 18–19.
Aby wyłączyć pole dźwięku
Naciśnij przycisk AUTO DEC lub wybierz
opcję 2CH ST.
Wskazówki
• Odbiornik wprowadza do pamięci ostatnie
pole dźwięku wybrane dla każdego ze źródeł
(połączenie pól dźwięku). Każdy wybór źródła
prowadzi do automatycznego ponownego
nałożenia pola dźwięku, które było ostatnio
stosowane. Na przykład, jeżeli odtwarzana
była płyta DVD z efektem pola dźwięku HALL,
to po zmianie na inne źródło programu, a
następnie po powrocie do DVD efekt HALL
będzie ponownie nałożony.
• Możesz identyfikować kod formatu
oprogramowania, patrząc na opakowanie.
Płyty Dolby Digital mają oznaczenia ze
znakiem , a programy kodowane w
Dolby Surround mają oznaczenia ze znakiem
.
O DCS (cyfrowym dźwięku kina)
DCS
DCS jest nazwą pomysłu na technologię
dźwięku otaczającego dla kina domowego
opracowaną przez Sony. DCS
wykorzystuje technologię DSP (procesora
sygnału cyfrowego), aby odtworzyć
charakterystykę dźwięku studia kinowego
działającego obecnie w Hollywood.
Podczas odtwarzania w warunkach
domowych system DCS umożliwia
utworzenie doskonałego efektu kinowego
naśladującego artystyczne połączenie
dźwięku i akcji, jakie zostało zrealizowane
przez reżysera filmu.
x AUTO DEC
Automatycznie identyfikuje rodzaj
emitowanego sygnału audio (Dolby Digital,
DTS lub standardowy stereofoniczny 2-
kanałowy) i, jeśli potrzeba, przeprowadza
odpowiednie dekodowanie. Niniejsza
funkcja odtwarza dźwięk tak, jak był on
nagrany/zakodowany bez dodawania
żadnych efektów (np. pogłosu).
x 2CH ST.
Emituje dźwięk tylko z prawego i lewego
przedniego głośnika. Standardowe źródła
2-kanałowe (stereo) całkowicie omijają
przetwarzanie pola dźwięku. Wielokanałowe
formaty dźwięku otaczającego są
wmieszane do dźwięku dwukanałowego.
x
NORM.SURR. (Zwykły dźwięk przestrzenny)
Oprogramowanie wielokanałowych
sygnałów otaczających audio odtwarzane
jest tak, jak zostało nagrane.
Oprogramowanie
2-kanałowych sygnałów
audio
jest dekodowane przez Dolby Pro
Logic (II), aby stworzyć efekty dźwięku
otaczającego.
x C.ST.EX A–C DCS
• C.ST.EX A odtwarza charakterystykę
dźwięku studia montażu klasyki Sony
Pictures Entertainment.
• C.ST.EX B odtwarza charakterystykę
dźwięku studia miksowania dźwięku Sony
Pictures Entertainment będącego jedną z
technik najbardziej na czasie w Hollywood.
• C.ST.EX C odtwarza charakterystykę
dźwięku studia nagrań podkładu
muzycznego (BGM) Sony Pictures
Entertainment.