7
7. Montaż mechaniczny
• Zmiany w pojeździe niezbędne do zamontowania urządzenia lub innych komponentów muszą
być wykonywane zawsze w taki sposób, aby nie miały ujemnego wpływu na bezpieczeństwo
w ruchu drogowym oraz konstrukcyjną stabilność pojazdu. W wielu pojazdach już wycięcie
elementu blachy powoduje utratę ważności homologacji.
• Żadnych elementów urządzenia nie można montować w strefie działania poduszki powietrznej,
ponieważ w razie wypadku mogą one zranić pasażerów pojazdu.
• W pojazdach elektrycznych i hybrydowych należy pamiętać o tym, że wiele kabli znajduje się
pod wysokim napięciem. Występuje zagrożenie dla życia wskutek porażenia prądem elektry-
cznym!
• W przypadku wątpliwości dotyczących miejsca montażu lub ułożenia kabli należy przed doko-
naniem montażu zasięgnąć informacji u dilera lub producenta samochodu.
• Przed wykonaniem otworów mocujących sprawdzić, czy nie zostaną uszkodzone żadne kable
elektryczne, przewody hamulcowe, zbiornik paliwa itp. W pojazdach elektrycznych i hybry-
dowych nie wolno nigdy uszkodzić akumulatora!
Zachodzi ryzyko pożaru i wybuchu!
• Podczas stosowania narzędzi do montażu produktu stosować się do wskazówek dot.
bezpieczeństwa podawanych przez producenta narzędzi.
• Podczas montażu produktu należy uwzględnić ryzyko wypadku wywołane oderwanymi kompo-
nentami. Dlatego każdy element należy zamocować pewnie i bezpiecznie w miejscu, w którym
nie będzie on stanowił zagrożenia dla pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego.
• Ramka tablicy rejestracyjnej z czujnikami nie może zakrywać tylnych świateł ani innych
urządzeń pojazdu a także nie może wystawać poza kontur pojazdu.
• Podczas układania przewodów należy zwracać uwagę, aby nie zostały one przygniecione lub
nie ocierały się o ostre krawędzie. W miejscach przejść przewodów zastosować odpowiednie
osłonki gumowe.
• Przy wprowadzaniu przewodów czujników do wewnątrz pojazdu stosować seryjne osłonki
gumowe w połączeniu z elastyczną masą uszczelniającą, aby zachować szczelność wnętrza
pojazdu.
• Przy układaniu przewodów w oczepach drzwi itp. uważać, aby nie zakłócić działania lub nie
uszkodzić ważnych dla bezpieczeństwa elementów (np. boczne poduszki powietrzne). Przewo-
dy nie mogą być umieszczone w strefie działania poduszki powietrznej.
a) Montaż ramki tablicy rejestracyjnej
• Zdjąć tylną tablicę rejestracyjną i ew. ramkę tablicy.
• W miejscu pod ramką tablicy rejestracyjnej wywiercić otwór o średnicy 10 mm. Przez ten otwór będzie
można później przeprowadzić wtyczkę i przewody do jednostki sterowania.
Otwór powinien znajdować się dokładnie pośrodku ramki tablicy rejestracyjnej. Optymalna pozy-
cja to miejsce za wygiętą częścią plastikową dociskającą tablicę rejestracyjną od tyłu.
Zaznaczyć miejsce otworu przez ramkę tablicy.