PRONAR T701 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
1
PRONAR Sp. z o.o.
ul. Mickiewicza 101A
17-210 Narew
tel./fax: +48 085 681 63 29 +48 085 681 64 29 +48 085 681 63 81
+48 085 681 63 82 +48 085 681 63 84
fax: +48 085 681 63 83 +48 085 682 71 10 www.pronar.pl
PRZYCZEPA ROLNICZA
WYWROTKA SKORUPOWA
„KAMIENIARKA”
T701
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Identyfikacja maszyny
Symbol /Typ: T701
Numer KTM: 1026-634-847-723
Numer fabryczny: .............................................
Numer fabryczny jest wybity na tabliczce znamionowej oraz na belce czołowej ramy przyczepy.
Tabliczka znamionowa jest przynitowana do skrzyni ładunkowej.
Przy zakupie przyczepy należy sprawdzić zgodność numerów fabrycznych umieszczonych na
maszynie z numerem wpisanym w Karcie gwarancyjnej, w dokumentach sprzedaży i w Instrukcji
użytkowania i obsługi.
Instalacja hydrauliczna została napełniona olejem hydraulicznym HL32
Znak Kontroli Jakości..................................
Instrukcja oraz katalog części zamiennych obowiązują z aneksem numer ........... z dnia ...........
2
Informacje zawarte w publikacji są aktualne na dzień opracowania. Na skutek udoskonalania
niektóre wielkości oraz ilustracje zawarte w niniejszej publikacji mogą nie odpowiadać stanowi
faktycznemu maszyny dostarczonej użytkownikowi.
Producent zastrzega sobie prawo wprowadzania w produkowanych maszynach zmian
konstrukcyjnych ułatwiających obsługę oraz poprawiających jakość ich pracy, nie dokonując
bieżących zmian w instrukcji oraz katalogu.
Uwagi oraz spostrzeżenia na temat konstrukcji i działania maszyny prosimy przesłać pod adres
Producenta. Informacje te pozwolą obiektywnie ocenić wytwarzane maszyny oraz posłużą jako
wskazówki przy dalszej ich modernizacji.
Informacje o istotnych zmianach konstrukcyjnych są przekazywane użytkownikowi za pomocą
załączonych do instrukcji wkładek informacyjnych (aneksów).
UWAGA!
Instrukcja użytkowania i obsługi stanowi podstawowe wyposażenie maszyny
Przed przystąpieniem do eksploatacji użytkownik musi zapoznać się z treścią niniejszej instrukcji i przestrzegać
wszystkich zawartych w niej zaleceń. Zagwarantuje to bezpieczną obsługę oraz zapewni bezawaryjną pracę maszyny.
Maszynę skonstruowano zgodnie z obowiązującymi normami, dokumentami i przepisami
prawnymi aktualnie obowiązującymi.
RYSUNEK 1. WZÓR TABLICZKI ZNAMIONOWEJ
3
RYSUNEK 2. PRZYCZEPA ROLNICZA WYWROTKA SKORUPOWA T701
4
SPIS TREŚCI
1 WPROWADZENIE 6
1.1 Informacje podstawowe 6
1.2 Przeznaczenie przyczepy 6
2 BEZPIECZEŃSTWO UŻYTKOWANIA 8
2.1 Podstawowe zasady bezpieczeństwa 8
2.2 Podłączanie i odłączanie od ciągnika 9
2.3 Załadunek i rozładunek przyczepy 9
2.4 Instalacja pneumatyczna i hydrauliczna 9
2.5 Ogumienie 10
2.6 Konserwacja 10
2.7 Zasady poruszania się po drogach publicznych 10
2.8 Opis ryzyka szczątkowego 11
2.9 Nalepki informacyjno ostrzegawcze 12
3 INFORMACJE DODATKOWE 16
3.1 Wyposażenie 16
3.2 Warunki gwarancji 16
3.3 Transport 17
3.4 Kasacja przyczepy 17
4 INFORMACJE DOTYCZĄCE UŻYTKOWANIA 18
4.1 Charakterystyka techniczna 18
4.2 Budowa i zasada działania 19
4.2.1 Podwozie 19
4.2.2 Skrzynia ładunkowa 24
4.2.3 Hydrauliczna instalacja wywrotu 25
4.2.4 Układ hamulcowy 26
4.2.5 Hamulec postojowy 26
4.2.6 Instalacja elektryczna, oświetlenie, sygnalizacja 29
4.2.7 Instalacja hydrauliczna podpory prostej 31
5 ZASADY UŻYTKOWANIA 32
5.1 Przygotowanie do pracy 32
5.2 Łączenie z ciągnikiem 32
5.3 Załadunek skrzyni ładunkowej 33
5.4 Zasady użytkowania opon. 34
5
5.5 Rozładunek skrzyni ładunkowej 35
5.6 Odłączanie od ciągnika. 35
6 INSTRUKCJE OBSŁUGIWANIA 36
6.1 Regulacja łożysk kół jezdnych 36
6.2 Regulacja hamulców 37
6.3 Obsługa instalacji pneumatycznej 39
6.4 Obsługa instalacji hydraulicznej 39
6.5 Smarowanie 40
6.6 Obsługa zawieszenia 41
6.7 Regulacja mocowania dyszla 44
6
ROZDZIAŁ
1
1 WPROWADZENIE
1.1 INFORMACJE PODSTAWOWE
Instrukcja opisuje podstawowe zasady bezpiecznego użytkowania i obsługi przyczepy rolniczej
skorupowej.
Jeśli zawarte w instrukcji informacje okażą się nie w pełni zrozumiałe należy zwrócić się o
pomoc do punktu sprzedaży w którym przyczepa została zakupiona lub do Producenta.
Szczególnie ważne informacje i zalecenia, których przestrzeganie jest bezwzględnie konieczne,
są wyróżnione w tekście poprzez pogrubienie tekstu lub poprzedzone słowem „UWAGA".
Informacje, opisy zagrożeń i środków ostrożności oraz polecenia i nakazy związane z
bezpieczeństwem użytkowania w treści instrukcji są wyróżnione znakiem:
oraz wymienione w rozdziale „Bezpieczeństwo użytkowania".
1.2 PRZEZNACZENIE PRZYCZEPY
Przyczepa przeznaczona jest do transportu ciężkich materiałów takich jak: gruz, kamienie,
tłuczeń, żwir, używanych podczas prac budowlanych, przy pracach ziemnych, przy rozbiórkach,
w obrębie gospodarstwa oraz po drogach publicznych
Układ hamulcowy, oraz układ oświetlenia i sygnalizacji spełniają wymagania wynikające z
przepisów o ruchu drogowym.
Dopuszczalna prędkość przyczepy poruszającej się po drogach publicznych wynosi w Polsce
30 km/h (zgodnie z ustawą z dn. 20 czerwca 1997 roku, „Prawo o ruchu drogowym”, art. 20).
W krajach w których przyczepa jest eksploatowana należy przestrzegać ograniczeń związanych
z obowiązującym w danym państwie prawem o ruchu drogowym. Prędkość przyczepy nie może
być jednak większa niż dopuszczalna prędkość konstrukcyjna 30 km/h (wykonanie
standardowe).
Przyczepa jest dostosowana do współpracy z ciągnikami rolniczymi wyposażonymi w
hydrauliczną instalację zewnętrzną oraz dolny zaczep transportowy, o nośności pionowej min.
30 kN.
7
UWAGA
Przyczepy nie wolno używać niezgodnie z jej przeznaczeniem, a w
szczególności:
do przewożenia ludzi i zwierząt
do przewozu luzem niezabezpieczonych materiałów
toksycznych gdy istnieje możliwość spowodowania skażenia
środowiska
do przewożenia maszyn i urządzeń, których umiejscowienie
środka ciężkości wpływa ujemnie na stateczność przyczepy
do przewożenia ładunków, maszyn które wpływają na
nierównomierne obciążenie i przeciążenie osi jezdnych
do przewożenia ładunków nie zamocowanych, które mogą w
czasie jazdy zmieniać swoje położenie na platformie skrzyni
8
ROZDZIAŁ
2
2 BEZPIECZEŃSTWO UŻYTKOWANIA
2.1 PODSTAWOWE ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
Przed przystąpieniem do eksploatacji przyczepy użytkownik powinien dokładnie
zapoznać się z treścią niniejszej instrukcji. W czasie eksploatacji należy przestrzegać
wszystkich zawartych w niej zaleceń.
Jeżeli informacje zawarte w instrukcji są niezrozumiałe należy skontaktować się ze
sprzedawcą prowadzącym w imieniu Producenta autoryzowany serwis techniczny lub
bezpośrednio z Producentem.
Nieostrożne i niewłaściwe użytkowanie i obsługa przyczepy, oraz nieprzestrzeganie
zaleceń zawartych w niniejszej instrukcji, stwarza zagrożenie dla zdrowia.
Nieprzestrzeganie zasad bezpiecznego użytkowania, stwarza zagrożenie dla zdrowia
osobom obsługującym i postronnym.
Ostrzega się o istnieniu ryzyka szczątkowego zagrożeń, dlatego stosowanie zasad
bezpiecznego użytkowania oraz rozsądne postępowanie powinno być podstawową
zasadą korzystania z przyczepy.
Zabrania się użytkowania maszyny przez osoby nieuprawnione do kierowania ciągnikami
rolniczymi, w tym przez dzieci i osoby nietrzeźwe.
Zabrania się użytkowania przyczepy niezgodnie z jej przeznaczeniem. Każdy kto
wykorzystuje przyczepę w sposób niezgodny z przeznaczeniem, bierze w ten sposób na
siebie pełną odpowiedzialność za wszelkie konsekwencje wynikłe z jej użytkowania.
Jakiekolwiek modyfikacje przyczepy zwalniają firmę PRONAR Narew od
odpowiedzialności za powstałe szkody lub uszczerbek na zdrowiu.
Przed każdym użyciem przyczepy należy sprawdzić jej stan techniczny. W szczególności
sprawdzić stan techniczny układu zaczepowego, układu jezdnego, instalacji hamulcowej
i sygnalizacji świetlnej.
Wchodzenie na przyczepę jest możliwe tylko przy absolutnym bezruchu przyczepy i
wyłączonym silniku ciągnika.
9
Przyczepa odłączona od ciągnika musi być zahamowana. Jeśli przyczepa stoi na spadku
lub wzniesieniu należy dodatkowo zabezpieczyć ją przed przetoczeniem podkładając
pod koła kliny lub inne elementy bez ostrych krawędzi.
Zabrania się jazdy z podniesioną skrzynią ładunkową oraz przewożenia ludzi i zwierząt
na przyczepie.
Przyczepa jest oznakowana napisami informacyjno-ostrzegawczymi w formie nalepek
wymienionymi w tabeli 1. Użytkownik przyczepy obowiązany jest dbać w całym okresie
użytkowania o czytelność napisów i symboli ostrzegawczych umieszczonych na
maszynie. W przypadku ich uszkodzenia lub zniszczenia należy wymienić je na nowe.
Nalepki z napisami i symbolami są do nabycia u Producenta.
2.2 PODŁĄCZANIE I ODŁĄCZANIE OD CIĄGNIKA
Przy łączeniu przyczepy z ciągnikiem należy korzystać wyłącznie z dolnego zaczepu
transportowego. Sprawdzić zabezpieczenie.
Podczas łączenia maszyny zachować szczególną ostrożność.
W trakcie łączenia nikt nie może przebywać pomiędzy przyczepą a ciągnikiem.
Odłączenie przyczepy od ciągnika jest zabronione przy skrzyni ładunkowej podniesionej
siłownikiem teleskopowym. W czasie odłączania przyczepy zachować szczególną
ostrożność.
2.3 ZAŁADUNEK I ROZŁADUNEK PRZYCZEPY
Zabrania się przekraczania dopuszczalnej ładowności przyczepy, gdyż zagraża to
bezpieczeństwu ruchu drogowego i może spowodować uszkodzenie maszyny.
Ładunek na przyczepie musi być rozłożony równomiernie.
Należy przestrzegać aby nikt nie przebywał w pobliżu podnoszonej skrzyni i zsypującego
się ładunku.
W czasie podnoszenia skrzyni zachować bezpieczną odległość od linii elektrycznych.
Przechylanie skrzyni ładunkowej może być wykonywane tylko na twardym i płaskim
podłożu.
Przy otwieraniu klapy tylnej zachować szczególną ostrożność, ze względu na napieranie
ładunku na ściany.
2.4 INSTALACJA PNEUMATYCZNA I HYDRAULICZNA
Instalacja hydrauliczna w trakcie pracy znajduje się pod wysokim ciśnieniem
Regularnie kontrolować stan techniczny połączeń oraz przewodów hydraulicznych i
pneumatycznych.
W przypadku awarii instalacji hydraulicznej lub pneumatycznej, przyczepę należy
wyłączyć z eksploatacji do czasu usunięcia awarii.
10
W trakcie podłączania przewodów hydraulicznych do ciągnika, należy zwrócić uwagę,
aby instalacja hydrauliczna ciągnika oraz przyczepy nie była pod ciśnieniem
2.5 OGUMIENIE
Przy pracach związanych z ogumieniem, należy uważać na to, aby przyczepę
zabezpieczyć przed przetoczeniem, podkładając pod koła kliny dołączone do maszyny.
Prace naprawcze przy kołach lub ogumieniu powinny być wykonywane przez osoby w
tym celu przeszkolone i uprawnione. Prace te powinny być wykonane przy pomocy
odpowiednio dobranych narzędzi.
Po każdym zamontowaniu koła, należy dokręcić nakrętki po pierwszych 50 kilometrach, a
następnie sprawdzać stan ich przykręcenia co 100 kilometrów.
Regularnie kontrolować ciśnienie ogumienia.
2.6 KONSERWACJA
W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek usterek w działaniu lub uszkodzenia, przyczepę
należy wyłączyć z eksploatacji do czasu naprawy.
Przy obsługiwaniu przyczepy używać rękawic ochronnych i odpowiednich narzędzi.
Zabrania się wykonywania prac obsługowych lub naprawczych pod obciążoną lub
podniesioną i nie podpartą skrzynią ładunkową.
Czynności obsługowo-naprawcze wykonywać stosując ogólne zasady bezpieczeństwa i
higieny pracy. W razie skaleczenia ranę należy natychmiast przemyć i zdezynfekować.
W przypadku doznania poważniejszych obrażeń należy zasięgnąć porady lekarskiej.
Prace naprawcze, konserwacyjne i czyszczące należy wykonywać tylko przy
wyłączonym silniku ciągnika i wyjętym kluczyku zapłonowym ze stacyjki.
Kontrolować stan połączeń śrubowych.
Przed pracami spawalniczymi lub elektrycznymi, przyczepę należy odłączyć od stałego
dopływu prądu.
W okresie gwarancyjnym, wszelkie naprawy mogą być wykonywane tylko przez
uprawniony przez Producenta serwis gwarancyjny.
W przypadku konieczności wymiany poszczególnych elementów należy wykorzystać
tylko elementy oryginalne lub wskazane przez Producenta. Niezastosowanie się do tych
wymagań może stworzyć zagrożenie zdrowia osób postronnych lub obsługujących
przyczepę a także przyczynić się do uszkodzenia urządzenia.
2.7 ZASADY PORUSZANIA SIĘ PO DROGACH PUBLICZNYCH
Podczas jazdy po drogach publicznych należy dostosować się do przepisów o ruchu
drogowym.
Przekroczenie dopuszczalnej ładowności przyczepy może spowodować jej uszkodzenie,
a także zagrozić bezpieczeństwu ruchu drogowego.
11
Nie należy przekraczać prędkości dopuszczalnej. Dostosować prędkość do warunków
drogowych.
Zabrania się pozostawienia nie zabezpieczonej przyczepy. Zabezpieczenie polega na
zahamowaniu hamulcem postojowym.
Na czas jazdy po drogach publicznych przyczepa powinna być wyposażona w
atestowany lub homologowany ostrzegawczy trójkąt odblaskowy.
Na ścianie tylnej należy umieścić trójkątną tablicę wyróżniającą pojazdy wolno
poruszające się, jeżeli przyczepa jest ostatnim pojazdem w zespole (rysunek 3).
RYSUNEK 3. UMIEJSCOWIENIE TABLICY WYRÓŻNIAJĄCEJ POJAZDY WOLNO PORUSZAJĄCE SIĘ
2.8 OPIS RYZYKA SZCZĄTKOWEGO
Firma Pronar Sp. z o. o. w Narwi dołożyła wszelkich starań, aby wyeliminować ryzyko
nieszczęśliwego wypadku. Istnieje jednak pewne ryzyko szczątkowe, które może doprowadzić
do wypadku, a związane jest przede wszystkim z czynnościami opisanymi poniżej
używanie przyczepy do innych celów niż opisano w instrukcji
przebywanie pomiędzy ciągnikiem a przyczepą podczas pracy silnika oraz w trakcie
łączenia przyczepy
obsługa przyczepy przez osoby będące pod wpływem alkoholu lub innych środków
odurzających
obsługa przyczepy przez osoby nieuprawnione
przebywanie na maszynie podczas pracy
czyszczenie, konserwacja i kontrola techniczna przyczepy
12
Ryzyko szczątkowe może zostać zmniejszone do minimum, stosując poniższe zalecenia:
rozważna i bez pośpiechu obsługa urządzenia
rozsądne stosowanie uwag zawartych w Instrukcji użytkowania i obsługi
zachowanie bezpiecznej odległości od miejsc zabronionych i niebezpiecznych
zakaz przebywania na maszynie w trakcie jej pracy
wykonywanie prac konserwująco naprawczych przez osoby przeszkolone
stosowanie odzieży ochronnej
zabezpieczenie maszyny przed dostępem osób nieuprawnionych do obsługi, a
zwłaszcza dzieci
2.9 NALEPKI INFORMACYJNO OSTRZEGAWCZE
TABELA 1. NALEPKI INFORMACYJNO – OSTRZEGAWCZE.
LP SYMBOL ZNACZENIE LP SYMBOL ZNACZENIE
1
Wyłącz silnik i wyjmij
kluczyk przed
rozpoczęciem czynności
obsługowych lub
naprawczych
3
Przed przystąpieniem
do czynności
serwisowych,
zabezpieczyć
skrzynię ładunkową
2
Przeczytaj Instrukcję
użytkowania i obsługi 4
Zachować
szczególną
ostrożność podczas
pracy w pobliżu linii
energetycznych
13
LP SYMBOL ZNACZENIE
5
Zachować bezpieczną
odległość podczas
zamykania klapy tylnej
6 Typ przyczepy
7
Ciśnienie powietrza w
kołach
8
Minimalna pionowa nośność
zaczepu ciągnika
9
Smarować zgodnie z
zaleceniami zawartymi w
Instrukcji użytkowania i
obsługi
10
Kontrolować stan połączeń
śrubowych osi jezdnych
11
Przełączanie obwodów
instalacji hydraulicznej
wywrotu I i II przyczepy
12
Pozycja zaworu
odcinającego w instalacji
hydraulicznej podpory
O twarty / Z amknięty
- ciśnienie powietrza zależy od zastosowanego ogumienia
14
13
Podnoszenie klapy tylnej
14
Opuszczanie klapy tylnej
15
Podnoszenie/opuszczanie
podpory
16
Podnoszenie/opuszczanie
skrzyni ładunkowej
17
Instalacja hydrauliczna
hamulcowa
18
Miejsce mocowania
Rozmieszczenie nalepek informacyjno ostrzegawczych zostało przedstawione na rysunku (4).
Etykiety nie wyszczególnione na rysunku zostały umieszczone na przewodach hydraulicznych
w okolicy złącza lub w pobliżu zaworów hydraulicznych.
15
RYSUNEK 4. ROZMIESZCZENIE NALEPEK INFORMACYJNO OSTRZEGAWCZYCH
16
ROZDZIAŁ
3
3 INFORMACJE DODATKOWE
3.1 WYPOSAŻENIE
W skład wyposażenia przyczepy wchodzą:
Instrukcja użytkowania i obsługi
Karta gwarancyjna
przewód przyłączeniowy instalacji elektrycznej
Na życzenie odbiorcy Producent może wyposażyć przyczepę w następujące elementy
wyposażenia dodatkowego:
ostrzegawczy trójkąt odblaskowy
tablica wyróżniająca pojazdy wolno poruszające się
zsyp
zaczep tylny
osie i układ hamulcowy dostosowany do prędkości jazdy 40 km/h
zawieszenie bogie
tylna oś skrętna kierowana biernie (koła wleczone)
skrzynia ładunkowa ze stali trudnościeralnej
3.2 WARUNKI GWARANCJI
PRONAR Sp. z o. o. w Narwi gwarantuje sprawne działanie maszyny przy użytkowaniu jej
zgodnie z warunkami techniczno-eksploatacyjnymi opisanymi w Instrukcji użytkowania i obsługi.
Usterki ujawnione w okresie gwarancyjnym będą usuwane przez Serwis Gwarancyjny w
terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od daty przyjęcia maszyny do naprawy przez Serwis
Gwarancyjny, lub w innym uzgodnionym terminie.
Nie są objęte gwarancją części i podzespoły maszyn, które ulegają zużyciu w normalnych
warunkach eksploatacyjnych przed upływem okresu gwarancji: eksploatacyjnie zużyte
ogumienie i okładziny hamulcowe, uszkodzenia mechaniczne, uszkodzenia wynikłe z
niewłaściwej eksploatacji, regulacji i konserwacji.
17
Szczegółowe warunki gwarancji podane są w Karcie gwarancyjnej dołączonej do nowo
zakupionej przyczepy.
UWAGA
Należy żądać od sprzedawcy dokładnego wypełnienia Karty gwarancyjnej i
kuponów reklamacyjnych. Brak np. daty sprzedaży lub pieczątki punktu
sprzedaży naraża użytkownika na nie uznanie ewentualnych reklamacji.
3.3 TRANSPORT
Przyczepa jest przygotowana do sprzedaży w stanie kompletnie zmontowanym i nie wymaga
pakowania. Pakowaniu podlega jedynie dokumentacja techniczno - ruchowa maszyny, przewód
przyłączeniowy instalacji elektrycznej i ewentualnie trójkąt ostrzegawczy.
Dostawa do użytkownika odbywa się transportem samochodowym lub po połączeniu z
ciągnikiem transportem samodzielnym.
UWAGA
Przy transporcie samodzielnym, operator ciągnika powinien zapoznać się z
treścią niniejszej instrukcji obsługi i przestrzegać zawartych w niej zaleceń.
Przy transporcie samochodowym przyczepa jest zamocowana na platformie
środka transportu zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa podczas
transportu. Kierowca samochodu, w czasie transportowania przyczepy
powinien zachować szczególną ostrożność. Wynika to z faktu przesunięcia
do góry środka ciężkości pojazdu z załadowaną maszyną
3.4 KASACJA PRZYCZEPY
W przypadku podjęcia przez użytkownika decyzji o kasacji maszyny, całą przyczepę należy
przekazać do wyznaczonej przez Starostę składnicy złomu. Części wymontowane, pozostałe po
naprawie przyczepy należy przekazać do skupu surowców wtórnych.
Zaświadczenie uzyskane ze składnicy złomu stanowi podstawę do wyrejestrowania przyczepy.
18
ROZDZIAŁ
4
4 INFORMACJE DOTYCZĄCE
UŻYTKOWANIA
4.1 CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA
TABELA 2. PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE (WYPOSAŻENIE STANDARDOWE)
LP TREŚĆ J. M. T701
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Długość całkowita
Szerokość całkowita
Wysokość całkowita
Typ zawieszenia
Rozstaw kół
Rozstaw osi
Wymiary wewnętrzne skrzyni ład.:
- długość (góra/dół)
- szerokość(przód/tył)
- wysokość
Pojemność ładunkowa
Powierzchnia ładunkowa
Wznios powierzchni ładowania
Ogumienie
Masa własna pojazdu
Konstrukcyjnie dopuszczalna masa całkowita
Dopuszczalna ładowność
Kąt wychylenia skrzyni ładunkowej
Napięcie w instalacji elektrycznej
Prędkość dopuszczalna
Zapotrzebowanie oleju hydraulicznego
Obciążenie pionowe dyszla
mm
mm
mm
-
mm
mm
mm/mm
mm/mm
mm
m3
m2
mm
-
kg
kg
kg
(°)
V
km/h
l
kg
7 360
2 550
2 210
tandem, na osiach nie
kierowanych, na 4 resorach
1 960
1 500
5 750/5 570
2 200/2 300
800
10.2
123.05
1410
385/65R22.5 regenerowane
6 160
24 000
17 840
60
12
30
40
3 000
19
UWAGA
W zależności od wyposażenia dodatkowego przyczepy:
- wykonanie na 40 km/h
- koła (445/65R22.5 REG, 560/60R22.5 161D, 600/55-22.5 16PR)
- zawieszenie typu bogie
- tylna oś skrętna kierowana biernie
- skrzynia ładunkowa ze stali trudnościeralnej
niektóre parametry techniczne mogą ulec zmianie.
Niezależnie od wykonania przyczepy (standardowe 30km/h, opcja 40 km/h),
należy przestrzegać ograniczeń prędkości związanych z obowiązującym w
danym kraju prawem o ruchu drogowym. Zabrania się poruszania z większą
prędkością niż dopuszczalna prędkość konstrukcyjna.
4.2 BUDOWA I ZASADA DZIAŁANIA
4.2.1 Podwozie
Podwozie przyczepy T701 może być wykonane w dwóch wersjach – z zawieszeniem typu
tandem (rysunek (5)) oraz z zawieszeniem typu bogie (rysunek (6)). Rama dolna (1) jest
konstrukcją spawaną z kształtowników stalowych. Podstawowym elementem nośnym są dwie
podłużnice połączone ze sobą poprzeczkami. W części środkowej znajduje się gniazdo służące
do osadzania 2 siłowników hydraulicznych (9) wywrotu skrzyni ładunkowej.
W tylnej części ramy znajduje się zestaw kołowy typu tandem (rysunek 5, pozycja (4)) lub bogie
(rysunek 6, pozycja (4)), oraz elementy tylnego zespołu oświetleniowego (11).
Do zawieszenie mocowane są dwie osie jezdne sztywne (2) oraz (3). Osie jezdne wykonane są
z pręta kwadratowego zakończonego czopami, na których na łożyskach stożkowych są
osadzone piasty kół jezdnych. Są to koła pojedyncze wyposażone w hamulce szczękowe
uruchamiane mechanicznymi rozpieraczami krzywkowymi. W zależności od wyposażenia oś
tylna sztywna może być zastąpiona osią skrętną kierowaną biernie (koła wleczone).
Zawieszenie resorowe tandem składa się z dwóch resorów parabolicznych (1) (rysunek (9)),
połączonych wahaczem (2), całość połączona jest za pomocą sworzni (4), (5) oraz (6). Do
zawieszenie mocowane są dwie osie jezdne przy pomocy śrub mocujących (3) oraz płyt
resorowych.
Zawieszenie resorowe typu bogie składa się z resoru piórowego (1) (rysunek (10)),
zamontowanego w wahaczu (2) za pomocą sworznia. Do resoru przykręcone są osie jezdne
przednia (3) oraz tylna (4) przy pomocy śrub mocujących oraz płyt resorowych.
20
RYSUNEK 5. PODWOZIE Z ZAWIESZENIEM TANDEM
1 – RAMA DOLNA, 2 – OŚ PRZEDNIA, 3 OŚ TYLNA, 4 – ZAWIESZENIE TANDEM, 5 – DYSZEL, 6 – CIĘGNO DYSZLA, 7 - PODPORA
HYDRAULICZNA, 8 – WAHACZ DYSZLA, 9 – SIŁOWNIK HYDRAULICZNY, 10 – PODPORA SKRZYNI ŁADUNKOWEJ, 11 – BELKA
OŚWIETLENIOWA (LEWA/PRAWA)
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44

PRONAR T701 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi