< Przełącznik zmiany biegów (Y) >
Łańcuch przemieszcza się z małej zębatki na dużą zębatkę.
Przy mocowaniu elementów do ramy/kierownicy karbonowej sprawdzić
zalecenia producenta ramy/części karbonowych dotyczące momentu
dokręcania. Pozwoli to uniknąć zbyt silnego dokręcenia, które może
spowodować uszkodzenie materiału karbonowego, lub niedokręcenia,
które może prowadzić do niedostatecznego zamocowania elementów.
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
n Komponenty
n Przykład podłączeń przewodu (jako odniesienie)
H
n Sposób prowadzenia
Nazwy i rozmieszczenie wszystkich części
Akcesoria
Osłony termokurczliwe x 2 •
SW-7971
(prawy x1, lewy x1)
Przewody przedłużeniowe dla
ST-7970
(prawy x1, lewy x1)
Czerwony
Zielony
Biały
Żółty
Łącznik A
Przełącznik dla SC-7900
• Podczas używania przełącznika zmiany biegów silnik napędzający
przerzutkę przednią działa bez zatrzymywania w pozycji dźwigni zmiany
biegów. Zawsze przed przystąpieniem do montażu i regulacji odłączyć
akumulator - w przeciwnym razie może dojść do zablokowania palców.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą
doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować
poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych
części zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Jeżeli komponenty nie zostaną prawidłowo
wyregulowane, łańcuch może spadać, co prowadzi do upadku
z roweru i poważnych obrażeń.
Hamulca BR-7900 należy używać w połączeniu z elementem ST-7971. •
Nie używać hamulca BR-7900 w połączeniu z poprzednimi dźwigniami
STI do jazdy szosowej ani dźwigniami hamulca BL-R770/ BL-R550 do
płaskiej kierownicy, gdyż siła hamowania będzie zbyt duża.
Ze względu na właściwości włókna węglowego nie wolno •
modyfikować dźwigni, gdyż może to spowodować jej pęknięcie,
a w rezultacie brak możliwości korzystania z hamulców.
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze sprawdź, czy nie występują •
uszkodzenia, takie jak pęknięcia czy łuszczenie włókna węglowego.
Jeżeli występują uszkodzenia, należy natychmiast wymienić
uszkodzony element na nowy, nie podejmując prób naprawy.
W przeciwnym razie może nastąpić pęknięcie dźwigni, a w rezultacie
brak możliwości korzystania z hamulców.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję •
serwisową i zachować ją na przyszłość.
<Dane techniczne kierownicy>
Wewnętrzna średnica kierownicy: 19,0 - 22,5 mm•
Zewnętrzna średnica kierownicy: 22,2 - 24,0 mm•
Odpowiednia kierownica: Kierownica karbonowa (z wkładkami •
aluminiowymi w miejscach montażu dźwigni hamulca) lub aluminiowa
* Nie można zastosować kierownicy karbonowej bez wkładek
aluminiowych w miejscach montażu dźwigni hamulca.
Uwaga
• RD-7970: Górną i dolną śrubę regulacyjną regulować zgodnie
z procedurą opisaną w instrukcjach serwisowych.
Niewyregulowanie tych śrub może spowodować zaciśnięcie
łańcucha między szprychami a dużą zębatką i zablokowanie koła
albo zsunięcie się łańcucha na małą zębatkę.
Do czyszczenia dźwigni z włókna węglowego należy stosować •
miękką tkaninę, nasączając ją przed użyciem neutralnym
detergentem. W przeciwnym razie dźwignia może zostać
uszkodzona i osłabiona zostanie jej wytrzymałość.
Unikaj pozostawiania dźwigni z włókna węglowego w miejscach, •
w których mogą być narażone na działanie wysokich temperatur.
Trzymaj je również z dala od ognia.
Obsługa dźwigni związana ze zmianą biegów powinna być •
wykonywana jedynie, kiedy obraca się mechanizm korbowy.
Do demontażu przewodu zawsze stosować narzędzie specjalne TL-EW01.•
Należy uważać, aby do zacisku nie dostała się woda.•
Nie demontować, gdyż może to spowodować problemy w działaniu.•
Podczas prowadzenia przewodu elektrycznego należy się upewnić, •
że nie wchodzi on w kolizję z dźwignią hamulca.
Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia ani pogorszenia •
działania wynikających z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji •
lub obsługi prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
SI-7DL0A-001-03
Techniczna instrukcja serwisowa
SW-7971
Mogą zdarzyć się sytuacje, w których będzie zachodzić
potrzeba przesłania ważnych informacji dotyczących
naszych produktów. Zalecamy zatem zarejestrowanie
swojego produktu z podaniem jego numeru seryjnego na
naszej stronie internetowej.
http://www.shimano.com
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy
wykorzystanie poniższej kombinacji.
Podczas prowadzenia przewodu elektrycznego do łącznika (A) zapewnić •
odpowiedni luz przewodu, tak aby pozycja instalacji ST-7970 / SW-7971
mogła być regulowana oraz aby można było skręcać kierownicą do
końca w lewo i w prawo. Przewód elektryczny do łącznika (A) może być
poprowadzony pod taśmą nawiniętą na kierownicę.
Działania wskaźnika przycisku opisano w instrukcjach serwisowych •
ST-7971/7970.
n Zmiana biegów z przodu
< Przełącznik zmiany biegów (X) >
Łańcuch przemieszcza się z dużej zębatki na małą zębatkę.
< Przełącznik zmiany biegów (Y) >
Za każdym użyciem przełącznika łańcuch przemieszcza się z dużej
zębatki na małą zębatkę.
n Zmiana biegów z tyłu
< Przełącznik zmiany biegów (X) >
Za każdym użyciem przełącznika łańcuch przemieszcza się z małej
zębatki na dużą zębatkę.
Do ustawienia przełączania w górę i w dół przełączników zmiany biegów
(X) i (Y) można użyć testera (SM-EC79).
Czynność zmiany biegu
* Szczegółowe instrukcje odnośnie do wyboru sposobu przełączania
biegów podano w instrukcjach serwisowych testera.
Jeżeli łańcuch spadnie do wewnątrz, należy naciskać przełącznik zmiany
biegów (Y), tak aby przerzutka przednia przemieściła się do skrajnej
pozycji zewnętrznej w celu ponownego ustawienia łańcucha.
Szczegółowe informacje na temat podłączania złącz przewodu
elektrycznego i prowadzenia przewodu podano w instrukcjach
serwisowych przewodu elektrycznego (SM-EW79A-I / EW79A-E).
Uwaga: Rowki w części karbowanej
powinny znajdować się
w jednej linii.
Moment dokręcania: 5 - 6 Nm
Rowki w części karbowanej
Mocowanie do kierownicy
1. Za pomocą klucza imbusowego 2,5 mm
wykręcić wkręt mocujący
osłonę (M4).
2. Zdjąć osłonę przerzutki z końca wspornika, odłączyć dwa zaczepy
mocujące i wyjąć przewód przełącznika z rowka wspornika.
Przewód przełącznika
Osłona przerzutki
Sprawdzić, czy gwint nakrętki mocującej
osłonę (M4) jest widoczny.
Wspornik
3. Umieścić wspornik na końcu kierownicy aero. Wyregulować kierunek
działania przełącznika. Za pomocą klucza imbusowego 5 mm obrócić
śrubę rozporową w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara
w celu zamontowania wspornika na kierownicy aero.
4. Założyć zaczepy mocujące i założyć koniec osłony przerzutki w celu jej
zamocowania na wsporniku. Sprawdzić, czy przewód przełącznika
wystaje z rowka wspornika, i dokręcić wkręt mocujący osłonę.
Śruba rozporowa
Kierownica aero
Moment dokręcania:
1,2 - 1,6 Nm
Czerwony Biały
t Do przerzutki
t Do przerzutki
Zielony
Żółty
Czerwony Biały
Zielony
Osłony termokurczliwe
Żółty
Nakrętka mocująca osłonę
Wkręt mocujący osłonę
Wkręt mocujący
osłonę
Nakrętka mocująca osłonę
ST-7971 (L) ST-7971 (R)
SM-EW79A-I
ST-7970 (L) ST-7970 (R)
SM-EW79A-E
(R) : dla strony prawej
(L) : dla strony lewej
SI-7DL0A-001
Grupa DURA-ACE
Przełącznik zmiany biegów dla
kierownicy aero
SW-7971
Dźwignia hamulca ST-7971 ST-7970
Przewód elektryczny SM-EW79A-I SM-EW79A-E
Akumulator / Ładowarka
akumulatorów
SM-BTR1 / SM-BCR1
Biegi 20
Przerzutka przednia FD-7970
Mechanizm korbowy FC-7900
Przerzutka tylna RD-7970
Piasta tylna FC-7900
Kaseta zębatek CS-7900 (z wyjątkiem 11-28T)
Łańcuch CN-7900
Hamulec szczękowy BR-7900
Podłączanie do
ST-7971
Rowek wspornika
ST-7970
SW-7971
Podłączanie do
ST-7970