Shimano FH-RM35 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Dane techniczne
Przerzutka tylna
Kombinacja zębów kasety zębatek
Klucz imbusowy 5 mm
Hak przerzutki
Śruba regulacyjna B
Montaż tylnej przerzutki
Podczas instalacji należy uważać, aby uszkodzenie nie zostało spowodowana przez śrubę
regulacyjną B dotykającą haka przerzutki.
Moment dokręcania śruba haka:
8 - 10 Nm
a
b
1
1
T
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
Montaż tylniej koronki
W przypadku każdej koronki,
powierzchnia z oznaczeniem
grupy powinna być skierowana
na zewnątrz i ustawiona tak, aby
oznaczenie trójkąta ( ) na
każdej koronce i część A (na
której rowek jest szeroki) główki
piasty, były wyrównane.
Podczas montowania koronek HG zastosować
narzędzie specjalne (TL-LR15) do dokręcenia nakrętki
kasety .
Aby wymienić koronki HG zastosować narzędzia
specjalne
(TL-LR15)
i TL-SR21, aby
odkręcić nakretkę
kasety.
Rowek jest
szeroki tylko
w jednym miejscu.
A
a
c
-
1
4
T
Oznaczenie
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
Nakrętka kasety
Sześć koronek mocowanych jest za
pomocą nitów.
Nakrętka kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
Łańcuch
Największa tarcza Największa tarcza
Dodać dwa ogniwa (z łańcuchem na największej
koronce i największej tarczy)
Długość łańcucha
1
2
1 2
Zewnętrzna krawędź
najmniejszej koronki
Kółko prowadzące
Śruba regulacji dolnej
1. Regulacja górna
Obrócić śrubę regulacji górnej, aby ustawić
tak, że kółko prowadzące znajdzie się w linii
z krawędzią zewnętrzną najmniejszej koronki,
patrząc od tyłu.
Zabezpieczanie linki i regulacja przełożenia
3. Regulacja dolna
Obrócić śrubę regulacji dolnej tak,
aby kółko prowadzące przesunęło
się do położenia bezpośrednio w linii
z największą koronką.
1
1 2
2
Największa koronka
Kółko prowadzące
Śruba regulacji dolnej
Wymiana główki piasty
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić
śrubę mocującą główkę (wewnątrz
główki piasty), i wymienić główkę.
Uwaga:
Nie należy próbować rozbierania
główki, ponieważ może to
spowodować niewłaściwe działanie.
Korpus główki Śruba mocująca główkę piasty.
Podkładka główki
Klucz imbusowy 10 mm
(TL-WR37)
Demontaż
Montaż
Moment dokręcania:
35 - 50 Nm
4. Jak używać śruby regulacyjnej B
Założyć łańcuch na najmniejszą przednią tarczę
i największą koronkę tylną i obrócić ramię korby
do tyłu. Następnie obrócić śrubę regulacyjną B,
aby ustawić kółko prowadzące tak blisko koronki
jak to możliwe, ale tak, aby jej nie dotykało.
Następnie ustawić łańcuch na najmniejszej
koronce i powtórzyć powyższe czynności,
pamiętając, aby kółko prowadzące nie dotknęło
koronki.
1
2
1 2
2
1
Największa koronka
Najmniejsza koronka
Śruba regulacyjna B
Techniczna instrukcja serwisowa SI-6KN0A-001
Napęd tylny
SI-6KN0A-001-03
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Do czyszczenia łańcucha stosować obojętne środki czyszczące. Nie należy stosować zasadowych lub kwaśnych środków czyszczących takich
jak odrdzewiacze, ponieważ mogą one prowadzić do uszkodzenia i/lub usterki łańcucha.
Do łączenia wąskich łańcuchów stosować tylko wzmocnione sworznie łączące.
Dostępne są dwa różne typy wzmocnionych sworzni łączących. Przed wybraniem sworznia do zastosowania, należy sprawdzić
w tabeli poniżej. W przypadku stosowania sworzni innych niż wzmocnione lub kiedy stosowany jest sworzeń wzmocniony lub narzędzie
niedostosowane do typu łańcucha, można nie uzyskać wystarczającej siły połączenia, co może spowodować rozerwanie lub spadnięcie
łańcucha.
• Jeżeli konieczne jest wyregulowanie długości łańcucha z powodu zmiany ilości zębów koronek łańcuch
skrócić w innym miejscu niż miejsce gdzie łańcuch został połączony za pomocą sworznia wzmocnionego
lub sworznia końcowego. Łańcuch zostanie uszkodzony, jeżeli zostanie skrócony w miejscu, gdzie został
połączony za pomocą sworznia wzmocnionego lub sworznia końcowego.
Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony. Jeżeli naprężenie
jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. Jeżeli nie zostanie to zrobione,
może dojść do zerwania łańcucha i poważnego zranienia.
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą one wypaść
z ramy, czego konsekwencją może być poważne zranienie.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować obrażenia kierującego rowerem. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Jeżeli regulacja nie zostanie przeprowadzona właściwie, łańcuch może spaść i może spowodować upadek roweru, który może prowadzić do
poważnych obrażeń.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
Wzmocnione sworznie nie mogą zostać użyte z łańcuchem UG, ponieważ nie będą odpowiednio się poruszać i powodować hałas.
Jeżeli zmiana biegu nie wydaje się być płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować wszystkie części ruchome.
Jeżeli wielkość luzu w ogniwach jest na tyle duża, że regulacja nie jest możliwa, należy wymienić przerzutkę.
Należy okresowo czyścić przerzutkę i smarować wszystkie części ruchome (mechanizm i kółka).
Jeżeli nie można dokonać regulacji zmiany biegów, sprawdzić stopień równoległości tylnej części roweru. Sprawdzić również, czy
nasmarowana jest linka oraz czy pancerz nie jest zbyt długi lub zbyt krótki.
Jeżeli w wyniku poluzowania słychać nietypowy dźwięk w kółku, należy wymienić kółko.
Jeżeli koło stanie się sztywne i trudne do obracania, należy je nasmarować.
Nie dawać żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, w przeciwnym razie może się on wydostać.
Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym i następnie ponownie je smarować. Dodatkowo, czyszczenie łańcucha
neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości tarcz i łańcucha.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z koronek, wymienić koronki i łańcuch.
Należy zastosować pancerz nieco dłuższy i odstający, nawet w przypadku gdy kierownica jest skręcona maksymalnie. Co więcej, należy
sprawdzić czy dźwignia przerzutki nie dotyka ramy, gdy kierownica jest maksymalnie skręcona.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby zapewnić swobodne ślizganie się linki.
Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo odradzane, ponieważ mają one tendencję do pogarszania działania przerzutki
SIS, ze względu na duże opory linek.
Obsługa dźwigni związana ze zmianą biegów powinna być wykonywana jedynie, kiedy obraca się mechanizm korbowy.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i ślizgi.
W celu zapewnienia najlepszego działania, pamiętać o stosowaniu tylko określonego typu łańcucha. Nie można stosować łańcucha szerokiego
typu.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi, prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Wzmocniony sworzeń łączący
Sworzeń końcowy Sworzeń ogniwa
* Instrukcje serwisowe w innych językach dostępne są na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: Specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
W celu uzyskania najlepszych osiągów, zalecamy wykorzystanie następującej kombinacji.
Czynność zmiany biegu
Pedałowanie staje się
cięższe.
Pedałowanie staje się
lżejsze.
Montaż dźwigni zmiany biegów
Moment dokręcania:
2 Nm
Kierownica
3 mm Klucz imbusowy
Krótki grip
Zamocować dźwignię hamulca w położeniu, w którym nie będzie ona utrudniać działania
hamulca.
Nie stosować w połączeniu, które utrudnia działanie hamulca.
Zostawić 0,5 mm szczelinę pomiędzy dźwignią
przerzutki Revo a krótkim gripem.
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przyłączyć linkę do tylnej przerzutki i po usunięciu luzu początkowego linki, ponownie
przymocować tylną przerzutkę, jak pokazano na rysunku.
Zabezpieczyć linkę ciągnąc ją obcęgami z siłą 5 - 10 kg.
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Pociągnąć
Rowek
Uwaga:
Upewnić się, że linka jest
przymocowana w rowku.
Skracanie pancerza
Podczas skracania pancerza obciąć koniec przeciwny do końca
z oznaczeniem. Po skróceniu pancerza zaokrąglić zakończenie tak,
aby średnica wewnętrzna była jednakowa.
Wkładanie linki
Włożyć linkę do pancerza przez końcówkę z oznaczeniem. Nanieść smar od końca
z oznaczeniem, aby zachować sprawność działania
linki.
Na obcięty koniec pancerza założyć tą samą
końcówkę pancerza.
Końcówka pancerza
Oznaczenie
W celu zapewnienia najlepszego działania przerzutki SIS okresowo, należy smarować
wszystkie elementy przeniesienia napędu.
Kiedy następuje
zmiana na trzeci bieg
Dokręcać pokrętło regulacyjne linki
dopóki łańcuch nie wróci na drugą
koronkę. (w prawo)
Poluzować pokrętło regulacyjne
pancerza dopóki łańcuch nie dotknie
trzeciej koronki i nie zacznie hałasować.
(w lewo)
Pokrętło
regulacyjne
pancerza
Najlepsze ustawienie
Najlepsze ustawienie jest wówczas, kiedy dźwignia zmiany biegów jest
przestawiana tylko tyle, aby wykasować luz, a łańcuch dotyka trzeciej
koronki i powoduje hałas.
* Przestawić dźwignię do pierwotnego położenia (położenie, kiedy
dźwignia przerzuciła łańcuch na drugą koronkę i kiedy została
puszczona) i obrócić korbę w prawo. Jeżeli łańcuch dotyka trzeciej
koronki i generuje hałas, obracać powoli pokrętłem regulacyjnym
pancerzem dokręcając go dopóki hałas nie ustąpi i łańcuch nie zacznie
przemieszczać się płynnie.
Nacisnąć dźwignię w celu zmiany biegów i sprawdzenia czy w położeniu któregoś
z biegów występuje hałas.
Kiedy nie słychać
dźwięku
Pokrętło
regulacyjne
pancerza
Regulacja SIS
Kilka razy poruszyć dźwignią w celu przesunięcia łańcucha na
drugą koronkę. Następnie, naciskając na dźwignię tak, aby
skasować luz w dźwigni, obrócić korbą.
Luz
Wymiana linki
Wymiana linki poprzez wykonanie kroków
i
przedstawionych na rysunku.
Łańcuch Wzmocniony sworzeń łączący Wyciskacz do łańcucha
9-biegowy, bardzo wąski łańcuch, taki
jak CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-biegowy wąski łańcuch, taki jak
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Srebrny
Czarny
Grupa Tourney
Biegi 8 biegów
Dźwignia przerzutki Prawa SL-RS43-8
Pancerz SIS
Przerzutka tylna RD-CT95 / RD-M340
Typ Wózek Smart
Piasta tylna FH-RM30-8
Kaseta zębatek CS-HG50-8I / CS-HG40-8I / CS-HG30-8I
Łańcuch CN-HG50
Ślizg SM-SP18 / SM-BT18
Symbol modelu Koronki Nazwa grupy Kombinacja ilości zębów
CS-HG50-8I 8 an 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
CS-HG40-8I 8 ao 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34T
CS-HG30-8I 8 aw 11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32T
Symbol modelu RD-CT95 / RD-M340
Typ Wózek Smart
Całkowita pojemność 43T
Największa koronka 34T
Najmniejsza koronka 11T
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 20T
Odpowiedni mechanizm korbowy
(kombinacja ilości zębów tarczy)
FC-TY40 (42-34-24T)
6,5 mm
7,1 mm
  • Page 1 1

Shimano FH-RM35 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla