Marantec Dynamic 1 121 - 128 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Dynamic 121-128
Instrukcja montażu i obsługi
Strona 2
1.1
Montaż przez nasadzenie na wałek ze sprężyną skrętną.
W zależności od dobudowy nasadzić napęd na wolny koniec wału po
lewej lub po prawej stronie.
O
A
O
B
1.2
Przesuwalne podpory przykręcić do napędu i
do odrzwi. Mały kątownik do odrzwi.
A złącze odrzwia
B złącze napęd
Montaż nasadzany
1
Strona 3
1.3
Konsolę pośrednią (kształtownik "U") i Elementy t łumlące przykręcić do konsoli z
łożyskowaniem wału.
1 pierścień dystansowy nasadzić na wał sprężynowy, nasadzić napęd na wał
sprężynowy, (uważać na położenie wpustu pasowanego) i przykręcić do konsoli
pośredniej (kształtownik "U"). 2 pierścień dystansowy przesunąć naprzeciw
napędu, 1 pierścień dystansowy przesunąć naprzeciw napędu i oba pierścienie
dociągnąć, wszystkie śruby sprawdzić na zamocowanie.
Strona 4
Dynamic z osiowym napędem łańcuchowym
2.1 Montaż nasadzany
Wwtykowy z pierścieniem dystansowym i
łańcuchem osiowym wpasować w wał pusty
napędu w zależności od warunków budowlanych z
lewej lub prawej strony i umocować pierścieniami
zabezpieczającymi.
Nałożyć złącze łańcucha osiowego na wał ze
sprężyną skrętną i dociągnąć wetknięte śruby.
Wspornik momentu obrotowego złożyć jak na
rys. 2.3 i zamontować na napędzie na
przeciwległej stronie łańcucha osiowego.
2.2 Montaż wtykowy
Wwtykowy z pierścieniem dystansowym i
łańcuchem osiowym wpasować w wał pusty
napędu w zależności od warunków budowlanych z
lewej lub prawej strony i umocować pierścieniami
zabezpieczającymi.
Nałożyć złącze łańcucha osiowego na wał ze
sprężyną skrętną i dociągnąć wetknięte śruby.
Wspornik momentu obrotowego złożyć jak na
rys. 2.3 i zamontować na napędzie na
przeciwległej stronie łańcucha osiowego.
2.3
2
Strona 5
E
B
H
Dynamic Osłowy napęd łańcuchowy w obudowie z
tworzywa sztucznego
3
Umocowanie do ściany
Model: AK - KU*, konsola ścienna M10
Wetknąć wał wtykowy (B) w zależności od budowy
z lewej lub prawej strony w wał pusty napędu i
zamocować pierścieniem zabezpieczającym (E).
Wetknąć tulejkę dystansową (H) na wał wtykowy i
zamocować zabezpieczeniem (E). Potem wetknąć
zmontowany fabrycznie AK - KU* na wolny koniec
wału wtykowego i zamocować pierścieniem
zabezpieczającym.
Fabrycznie zmontowaną konsolę ścienną M10
umocować na napędzie. AK - KU* z napędem
wetknąć na wał sprężynowy (włożyć wpust
pasowany) i dociągnąć śruby.
Obrócić napęd do ściany, wyprostować, zaznaczyć
otwory do mocowania konsoli ściennej M10 i
wywiercić je. Zamontować napęd i dociągnąć
wszystkie śruby.
B wał wtykowy z pierścieniem
zabezpieczającym i wpustem pasowanym
E pierścień zabezpieczający
H tulejka dystansowa wału
*osiowy napęd łańckuchowy w obudowie z
tworzywa sztucznego
Strona 6
4.1 4.2
4.1
Po okablowaniu zgodnie z oddzielnym układem połączeń należy najpierw przeprowadzić ruch próbny:
Otworzyć bramę do połowy przy pomocy ręcznego łańcucha awaryjnego, wzgl. w wersji z odryglowaniem
błyskawicznym odsprzęgnąć napęd od bramy i otworzyć bramę ręcznie do połowy. Nacisnąć przycisk "AUF" (otwieranie).
Brama musi się otworzyć. W wypadku przeciwnego kierunku obrotów przełożyć fazy.
Przesunąć bramę ręcznie w pozycję "ZU" (zamknięta). Otworzyć przeroczystą pokrywę na napędzie bramy,
przełożyć czerwoną dźwignię biegu jałowego (A) do przodu (pozycja X) i odryglować tarczę zabierakową (B) w
kierunku skrzynki sterowania. Przy pomocy koła rowkowanego (C) na prawej stronie skrzynki sterowania tak długo
kręcić wrzeciono sterujące w kierunku ruchu wskazówek zegara, suwak sterujący (G) znajdzie się ok. 5 mm przed
lewym skośnym kołnierzem wrzeciona sterującego.
4.2
Zaryglować powtórnie tarczę zabierakową i zabezpieczyć powtórnie dźwignię biegu jałowego przez słyszalne
zatrzaśnięcie (pozycja Z).
Teraz trzeba ręcznie całkowicie otworzyć bramę.
Kołem rowkowanym (E) wrzeciona nastawczego tak długo obracać przełącznik punktu odniesienia (F),
aż przełącznik punktu odniesienia uruchomiony zostanie przez suwak sterujący (G).
Teraz obrócić koło rowkowane (E) o 1 - 2 obroty w kierunku przeciwnym ruchu wskazówek zegara.
Następnie umocować powtórnie przezroczystą pokrywę.
A dźwignia biegu jałowego E koło rowkowane wrzeciona nastawczego
B tarcza zabierakowa F przełącznik punktu odniesienia
C koło rowkowane wrzeciona sterującego G suwak sterujący
Nastawianie punktu odniesienia
4
Strona 7
Nastawianie krańcowego wyłącznika wrzecionowego
Po okablowaniu zgodnie z oddzielnym układem połączeń należy najpierw przeprowadzić ruch próbny:
Otworzyć bramę do połowy przy pomocy ręcznego łańcucha awaryjnego, wzgl. w wersji z odryglowaniem błyskawicznym
odsprzęgnąć napęd od bramy i otworzyć bramę ręcznie do połowy. Nacisnąć przycisk "AUF" (otwieranie).
Brama musi się otworzyć. W wypadku błędnego kierunku obrotów przełożyć fazy.
Przesunąć bramę ręcznie w pozycję "Tor zu" (brama zamknięta).
Przełożyć czerwoną dźwignię biegu jałowego (A) do przodu (pozycja X) i odryglować tarczę zabierakową (B) w
kierunku skrzynki sterowania. Przy pomocy koła rowkowanego tarczy zabierakowej (C) na prawej stronie skrzynki
sterowania tak długo kręcić wrzeciono sterujące (H), aby suwak sterujący (G) uruchomił wyłącznik krańcowy "Tor zu" (D)
(brama zamknięta) i zaświciła się czerwona dioda DEL (K) na płycie korpusu.
Zaryglować powtórnie tarczę zabierakową (B) i zabezpieczyć dźwignią biegu jałowego (A) (pozycja "Z").
Dźwignia musi się słyszalnie zatrzasnąć!
W razie potrzeby dojustować precyzyjnym nastawnikiem (M) na suwaku sterującym (G);
obracać mimośród nastawczy w prawo: napęd wyłącza się wcześniej.
Przesunąć bramę w pozycję krańcową "Auf" (otwarta) i nastawić przy pomocy koła rowkowanego (E) na wrzecionie
nastawczym (I) wyłącznik krańcowy (F) "Tor auf" (brama otwarta), zaświeci się zielona dioda DEL (L) na płycie korpusu.
Nastawienia bramy sprawdzić, wzgl. jak opisano dojustować.
A dźwignia biegu jałowego I wrzeciono nastawcze
B tarcza zabierakowa K DEL brama zamknieta (czerwona)
C koło rowkowane wrzeciona sterującego L DEL brama otwarta (zielona)
D wyłącznik krańcowy brama zamknięta M justowanie precyzyjne
E koło rowkowane wrzeciona nastawczego X dźwignia biegu jałowego otwarta
F wyłącznik krańcowy brama otwarta Z dźwignia biegu jałowego zamknięta
G suwak sterujący 1 brama dalej zamknięta
H wrzeciono sterujące 2 brama dalej otwarta
5
Strona 8
Po uruchomieniu ręcznego łańcucha awaryjnego napęd
zostaje elektrycznie wyłączony.
Uwaga! Po uruchomieniu ręcznego łańcucha
awaryjnego nastąpi automatyczne wyzero
wanie a napęd zostanie włączony
elektrycznie.
Następnie koniecznie zamocować ręczny łąńcuch awaryjny
przy pomocy nakrętki motylkowej jak na małym rys. 6.
Przed połączeniem ręcznego łańcucha awaryjnego z
dostarczonym odcinkiem łańcucha należy zwracać uwage, aby
łańcuch nie został zamontowany w pozycji samoskręcenia.
W wypadku skręconego łańcucha dojść może do zakłócenia
działania przy uruchamianiu łańcucha awaryjnego
Po uruchomieniu korby awaryjnej napęd zostaje elektrycznie
wyłączony.
Uwaga! Po uruchomieniu obsługi awaryjnej obrócić korbę
powtórnie w położenie spoczynkowe, w przeciwnym
razie napęd pozostanie wyłączony.
Wersja z korbą awaryjną (NKU)
Wersja z awaryjnym łańcuchem ręcznym (NHK): I = (Tor ZU) brama zamknięta; II = (Tor
Auf) brama otwarta
7
6
Strona 9
Wersja z błyskawicznym odryglowaniem (SE)
Pociągnąć linkę z czerwonym dzwonkiem w dół, owinąć napiętą linkę
wokół śruby mocującej jak na rys. i zabezpieczyć nakrętką motylkową.
Po wyzwoleniu odryglowania błyskawicznego koniecznie zabezpieczyć
nakrętką motylkową w stanie swobodnym bez naprężenia jak na małym
rysunku.
Uwaga! Przestrzegać przepisów krajowych o bezpiecznikach
sprężynowych i chwytnikach ochronnych.
Uwaga! Odryglowanie błyskawiczne wolno wyzwalać tylko w pozycji
brama zamknięta.
Uwaga! Odryglowanie błyskawiczne wolno wyzwalać tylko w
pozycji brama zamknięta.
Wersja z ręcznym łańcuchem awaryjnym i sterowanym odryglowaniem błyskawicznym (SEG)
9
8
Strona 10
Wersja z odryglowaniem w celu konserwacji (WE)
W celu konserwacji urządzenia można odryglować silnik napędu od wału sprężynowego.
Przy wykonywaniu prac konserwacyjnych należy przestrzegać następujących punktów:
Wykręcić śrubę dociskową (A), przesunąć blachę zabezpieczającą (B) o 5 mm w kierunku "X",
wkręcić śrubę dociskową w pozycji (C) i uruchomić przez to trzpień naciskowy (D) odryglowania.
Uwaga! Odryglowanie może uruchamiać tylko fachowy personel i przy zamkniętej bramie.
O
A
O
B
O
D
O
C
10
Strona 11
11.1 - 11.2 Montaż na odrzwiach:
Puszkę rozgałęźną z płytą montażową przymocować w połowie wysokości bramy na zamocowaniu szyny jezdnej zgodnie
z rysunkiem 11.1 lub 11.2. Usunąć istniejącą śrubę i zastąpić ją dostarczoną śrubą z nakrętką płaską. Wyłamać wycięcia
do złącza śrubowego PG i wprowadzić kabel łączący sterowania.
11.3 Montaż na ścianie
Puszkę rozgałęźną z płytą montażową z kątownikiem zamontować na ścianie.
Wyłamać wycięcia do złącza śrubowego PG (sterowanie) i wprowadzić kabel łączący sterowania, złącze śrubowe PG na
dół.
Przykręcić znajdującą się na linii zwijakowej nakrętkę oczkową z nasadką.
A rama odrzwi
B zamocowanie szyny jezdnej
C puszka rozgałęźna
D szyna jezdna
E linia zwijakowa
F płyta montażowa
Montaż puszki rozgałęźnej odrzwia/ściana do Control 44/45 z
jednostką przyłączeniową do skrzydła bramy, Control 120-123
(jeżeli jest tylko do zabezpieczenia krawędzi zamykających lub jednostki przyłączeniowej skrzydła bramy)
11
O
A
O
F
O
D
O
E
O
C
O
D
O
E
O
A
O
B
O
F
O
C
11.1 11.2
O
E
11.3
O
C
Strona 12
Montaż i okablowanie czujników skrzydła bramy
O
H
12
O
E
O
K
O
G
O
G
O
K
O
E
O
G
O
K
O
E
O
H
O
D
C2
O
E
O
K
O
G
C1
B2
B1
O
H
F1
O
A
O
B
O
C
O
A
F2
135 mm
O
D
O
J
O
E
O
G
O
I
O
E
O
G
F2
F1
12.1 Strona sterowania: wewnątrz po prawej stronie
O
H
O
E
O
K
O
G
O
G
O
K
O
E
O
G
O
K
O
E
O
H
O
D
B2
O
E
O
K
O
G
B1
C2
C1
O
H
F2
O
A
O
B
O
C
O
A
F1
135 mm
O
D
O
I
O
E
O
G
O
J
O
E
O
G
F1
F2
12.2 Strona sterowania: wewnątrz po lewej stronie
Strona 13
12.3 Jak 12.1, jednak bez obudowy rozdzielacza na drugiej stronie bramy
O
H
O
K
O
E
O
K
O
E
O
H
O
D
B2
B1
O
H
F1
O
A
O
B
O
J
O
I
O
E
F2
F1
F2
O
H
O
E
O
K
O
H
B2
O
E
O
K
B1
O
H
O
B
O
A
F1
135 mm
O
D
O
I
O
E
O
J
F1
F2
F2
12.4 Jak 12.2, jednak bez obudowy rozdzielacza na drugiej stronie bramy
Strona 14
Uwaga:
Przeprowadzać prace tylko na kompletnie zamontowanej bramie i napiętej sprężnie skrętowej!
Bezwzględnie zachować wymiar 135 mm.
Przy długich nasadkach przyśrubować obudowę
O
B i
O
C do płyty montażowej
O
A . Przy bramach z furtką >5500 mm
przyśrubować obudowę bez płyty montażowej
O
A bezpośrednio do skrzydła bramy. Platyna elektroniczna po stronie
sterowania, rozdzielacz na przeciwko.
Uwaga:
Usunąć po obu stronach trzpień zabezpieczający zabezpieczenia linki zwisającej lub chwytnika.
Kontakt zabebezpieczający
O
D włożyć do obudowy zabezpieczenia linki zwisającej lub chwytnika i mocno przyśrubować.
Uwaga:
Płaskie kable wyłączników zabezpieczających muszą zostać bezwzględnie wprowadzone do obudowy od dołu.
Zluzować zewnętrzne nakrętki PG na obu obudowach, nałożyć nakrętki PG na kabel płaski przełączników, przetknąć
kabel płaski przez uszczelkę kształtową i ponownie mocno dokręcić nakrętki.
Jeżeli istnieje zabezpieczenie krawędzi zamykających, to wyciąć uszczelkę denną jak na rysunkach 13.1 i 13.2, wsunąć
czujniki fotokomórki (nadajnik szary a odbiornik czarny) do profila.
Odbiornik po stronie sterowania, nadajnik po stronie przeciwnej.
Wyciągnąć kabel przyłączeniowy z powrotem przez wykrojony przepust w uszczelce dna.
Kabel łączący
O
G przesunąć przez górną komorę uszczelki dennej i wyciągnąć przez wykrojony przepust w uszczelce
dna. Zwolnić środkową nakrętkę PG, nałożyć nakrętkę PG na kabel płaski, wetknąć przez uszczelkę kształtową i
ponownie mocno dokręcić nakrętkę. Teraz wetknąć wtyczki po obu stronach zgodnie z wydrukowanymi symbolami.
Uwaga:
Nieużywane podłączenia PG muszą być zamknięte okrągłymi uszczelkami.
Zamknąć obie obudowy pokrywami.
A płyta montażowa
B1* obudowa elektroniki czujnika fotokomórki
B2* obudowa jednostki podłączeniowej
C1* obudowa rozdzielacza czujnika fotokomórki
C2* obudowa rozdzielacza jednostki podłączeniowej
D kontakt zabezpieczający zabezpieczenia linki zwisającej
E kabel podłączeniowy linki zwisającej
F1 kabel podłączeniowy odbiornika fotokomórki
F2 kabel podłączeniowy nadajnika fotokomórki
G kabel łączeniowy czujnika fotokomórki
H linia zwijakowa do puszki rozgałęźnej
I odbiornik czujnika fotokomórki
J nadajnik czujnika fotokomórki
K śruba mocująca kontaktu uziemienia (bezwzględnie zamocować!)
*jeżeli istnieje
Strona 15
13
Zabezpieczenie krawędzi zamykających czujnikiem optycznym
13.1 Bezpiecznik IP 54
13.2 Bezpiecznik IP 65
Strona 16
Instrukcja kontroli i konserwacji
Napęd nie działa w obu kierunkach:
- Sprawdzić napięcie. Sprawdzić bezpiecznik główny w rozdzielaczu elektrycznym i bezpieczniki precyzyjne w
sterowaniu jak i wtyki doprowadzenia sieci.
- Skontrolować okablowanie wyłączników krańcowych i silnika przekładniowego.
- Sprawdzić obwód prądu spoczynkowego, t.zn. przycisk Stop, kontakt furtki, bezpiecznik linki zwisajacej.
Napęd w kierunku zamykania nia ma samozatrzymania:
- działanie zabezpieczenia krawędzi zamykających (czujnik optyczny) sprawdza sie samo przed każdym
poruszeniem bramy. Jeśli w czasie tej kontroli nie wyzwolony zostanie sygnał kontrolny (przerwa w paśmie
światła, pęknięcie kabla) sterowanie przełącza automatycznie na włącznik czuwakowy na następne zamykanie
bramy (brama zamknięta bez samozatrzymania).
Gdy samozatrzymanie nie działa należy sprawdzić następujące funkcje:
- Samozatrzymanie w kierunku zamykania?
- Czujnik optyczny nie podłączony.
- Pękniecie drutu lub uszkodzenie zacisku przewodu linii zwijkowej.
- Napęd wyłącza się po 1 sek. poruszania bramy w kierunku otwierania lub zamykania
(ograniczenie siły wyzwala się).
- Sprawdzić bramę na swobodę ruchu.
Uruchomienie:
W zakładach gospodarczych utomatycznie poruszane okna, drzwi i bramy muszą być kontrolowane przez
fachowca przed pierwszym uruchomieniem i w razie potrzeby, jednak conajmniej raz w roku
( z pisemnym potwierdzeniem)!
Zabezpieczenie krawędzi zamykających musi być sprawdzane w następujący sposób:
Kontrola czujnika optycznego:
Usunąć czjnik optyczny lub odbiornik z profilu zamykającego bramy.
Bramę otworzyć i zamknąć.
Natępne zamykanie bramy musi nastąpić bez samozatrzymania.
Konserwacja
Napęd Dynamic pracuje prawie bez potrzeby konserwacji. Regularnie należy tylko sprawdzać wszystkie ruchome
części bramy i napędu.
Konserwacja kontaktu furtki:
Sprawdzić, czy oba szeregowo połączone kontakty magnetyczne włączają się pojedyńczo.
W tym celu zmostkować każdy jeden kontakt mostkiem i otworzyć furtkę.
Sterowanie napędu musi się przez to wyłączyć.
Stand: 04.2002
#8 009 913
1 - PL 36055 - M - 0.5 - 0995
EN 50081
EN 50082
14
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16

Marantec Dynamic 1 121 - 128 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi